Good ol' IFK ehdottomasti takaisin pakiston ja alempien hyökkäyskenttien osalta. Jos ja kun top-6 hyökkääjien joukossa ensi kaudella on Puustinen, Elkins ja Pakarinen, on Good ol' kiekkoa tiedossa ylempien hyökkäysketjujen osalta. Pelkällä ryskeellä ei tietenkään menestytä. Onneksi porukasta löytyy Hárin ja Ramstedtin kaltaisia taitureita, joten puhdasta yksilötaitoa ja pelisilmääkin löytyy ykkös-ja kakkosketjuista. Mikäli mies vaan itse jaksaa ja haluaa, Villen jatko on itsestäänselvyys. Alempiin ketjuihin sitten luisteluvoimaa, kokoa, kusipäisyyttä ja asennetta. Mika Partanen edustaa itselleni tuota pelaajatyyppiä parhaimmillaan. Muita bottom-6 hyökkääjiä nyky porukasta ovat mielestäni Nykopp, Ikonen ja Kuparinen. Talajan asennetta ihailen, mutta IFK:ssa ei tällä kertaa natsannut. Herran lienee fiksuinta lähteä etsimään uutta nostetta uralleen vaikkapa Espoosta. Lupaan kuitenkin taputtaa jatkossakin Roopen heittäytymisille, repimisille ja raastamisille Nordiksella, oli paita herran päällä mikä tahansa. Somervuori, Luttinen, Thang ja varauksin Leinonen pihalle. Hyökkäys olisi jotakuinkin:
"Keränen"/Peltonen - Elkins - Puustinen
Hári - Ramstedt - Pakarinen
Partanen - Kuparinen - Ikonen
"A. Tyrväinen" - Nykopp - "Vauhkonen"/Leinonen.
+ Piiparinen, xxx, xxx & xxx
Jos Peltonen ei jatka niin ykköseen taitoa ja pelisilmää. Unelma olisi Ilveksen Keränen, mutta lienee liian kallis mies IFK:lle. Nelosen laidalle sitten ilkeä ja kusipäinen pommikone x2. Esimerkkeinä vaikkapa Antti Tyrväinen ja Olavi Vauhkonen. Nimiä tärkeämpää tässä kohtaa on kuitenkin tuo pelaajatyyppi. IFK:n nelosketjun pitää ensi kaudella olla liigan paras ja v-mäisin.
Puolustukseen ensi kaudella ehdottomasti kokoa, ilkeyttä ja vielä kerran ilkeyttä. Söden jatkon myötä kiekollista taitoa pakistosta löytyy jo 1,5 kiekollisen pakin edestä. Siihen rinnalle vielä toinen kiekollisen roolin pakki ja sen jälkeen voidaan keskittyä helppoon ykkössyöttöön ja maalinedustan putsaamiseen. Aiemmin oli vahvoja huhuja Erosen liikkumisesta tännepäin, kelpaisi toki minulle. Ehkä mielummin kuitenkin ottaisin HPK:n Schiran tai Ilveksen Gysbersin, nimenomaan em. järjestyksessä. Mäkelälle ehdottomasti jatko. Kundi antaa helpon ykkössyötön ja putsaa oman maalinedustan varmasti. Vastustajan lentelyihin suhteutettuna Tuukka istuu lisäksti todella vähän jäähyllä. Jokelalle, Tepolle, Tarkkaselle ja Nyqvistille jatkot. Kaksi viimeksimainittua lähtökohtaisesti rotaatioroolissa. DeSantis on toki parantanut peliään, mutta ei vieläkään ole esittänyt riittäviä otteita, että saisi jatkaa Stadissa ensi kaudella. Myös Fernholm on ollut pettymys, omissa ihmeellisiä virheitä ja kaikki yli kolme metriä pitkät syötöt menevät helvetisti ohi. Eklund on ollut yksi huonoimpia hankintoja sen reilu 20 vuoden aikana mitä itse olen IFK:ta kannattanut ja seurannut. Salmelle en löydä järkevää roolia joukkueesta, joten herra saa lähteä hakemaan uutta nostetta uralleen maaseudulta. Pakisto voisi näyttää siten jotakuinkin seuraavalta:
Söderholm - Jokela
Järvinen/Melart/Marttinen - Eronen/Schira/Gysbers
Kankaanperä/Palmroth/Generous - Mäkelä
+ Teppo, Tarkkanen & Nyqvist
Mäkelän pakkipariksi "Kanki" tai parhaassa tapauksessa Kanki. Koska Kankaanperän paluu ensi kaudeksi on epätodennäköistä suuntaisin itse katseeni Markus Palmrothin tai Matt Generousin suuntaan. Kakkospariin sitten Erosen/Schiran/Gysbersin pakkipariksi joku kolmikosta Joonas Järvinen, Ilari Melart tai Jyri Marttinen. Marttisella toki sopimus ensi kaudeksi Ässiin, mutta ainahan sitä voi yrittää ostaa pois. Kukaan viimeksimainitusta kolmikosta tuskin on kovin realistinen ensi kaudelle, mutta saahan sitä haaveilla.
Maalissa sitten Husso ja joku kokenut ja varma maalivahti joka suostuu pelaamaan "vain" 1/3-osan peleistä.
Nimilistaa tärkeämpää on lopulta se, että ensi kaudella joukkue saa ja uskaltaa räiskyä kaukalossa. Itse odotan ensi kaudelta kolmen T:n pelitapaa, eli taistelua, taklauksia ja tappeluita. Palataan siihen aikaan kun oltiin iso paha punainen.