HIFK kaudella 2014–2015

  • 1 486 666
  • 3 548

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Bad Bob #42 kirjoitti:
Honkaheimosta en osaa sanoa mitään.

Kyllä Otto omiaan puolustaa, eikä ole ihan sukkakaan noissa talkoissa. Ei tietenkään mikään gooni, mutta tarvittaessa hanskat putoo.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Elkinsiä ja Kuparista on jotenkin vaikea nähdä pudottamassa hanskojaan.

No siitä katsomaan ;)

Kris Newbury vs Corey Elkins - YouTube
Jordan Szwarz vs Corey Elkins 090909 - YouTube
Matt Lowry vs Corey Elkins - AHL Hockey Fight - YouTube
Kent McDonell vs. Matti Kuparinen - YouTube

Joo, eiväthän he mitään poliiseja ole eikä sellaisia täällä edelleeen tarvitakaan. Jos pitää jossain maalinedustalla joskus spontaanisti harrastaa pystypainia sen 5 sekuntia ennen kuin tuomarit tulevat repimään erilleen, niin eivätköhän sekä Elkins että Kuparinen siihen kykene ketä tahansa perus Liigapeluria vastaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
No siitä katsomaan ;)

Joo, eiväthän he mitään poliiseja ole eikä sellaisia täällä edelleeen tarvitakaan. Jos pitää jossain maalinedustalla joskus spontaanisti harrastaa pystypainia sen 5 sekuntia ennen kuin tuomarit tulevat repimään erilleen, niin eivätköhän sekä Elkins että Kuparinen siihen kykene ketä tahansa perus Liigapeluria vastaan.

Kiitos linkeistä, tosin en nähnyt Elkinsin pärjäävän kovinkaan hyvin noissa. :)
Mutta joo pointti tuli selväksi ja olen vakuuttunut että heiltä saattaa hanskat tippua. Pelotteeksi heistä ei kuitenkaan ole.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onko tosiaan sellainen tilanne päällä nyt, että kertakaikkiaan (M-L Kirvesniemen äänellä sanottuna) yksikään meistä ei ole kuullut edes huhuntynkää siitä, mitä IFK meinaa tuolle pakkitilanteelle tehdä? Tai onko kiikarissa joitain pakkeja? Aika monella meistä kuitenkin, edes jonkinnäköisiä, kontakteja joukkueeseen tai edes "Nordiksen maastossa väijyviin juoppoihin" :)

Toi joukkue kaipaa vahvistuksia alakertaan. Mielellään nyt heti yksi sisään, ja katellaan niitä täsmähakuja sitten verorajalla. Toimintaa office hemmetti, kuitenkin luette näitä!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Kiitos linkeistä, tosin en nähnyt Elkinsin pärjäävän kovinkaan hyvin noissa. :)

Täytyy kuitenkin muistaa että jokaisella noista Elkinsin vastustajista löytyy useita kymmeniä tappeluita uraltaan, Newburyllä jopa yli sata. Ei tuollaisia pelureita Liigassa hirveästi pelaa.

Mutta joo, eivät Elkins tai Kuparinen tietenkään mitään pelotteita ole, mutta eipä sellaisia pahemmin tarvitakaan, ainakaan mikäli jostain ei löydy pelitaitoisia sellaisia. Molemmat heistä kykenevät kuitenkin puolustamaan omiaan sen puitteissa miten se on Liigassa edes mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Pelotteeksi heistä ei kuitenkaan ole.

En ymmärrä, mihin tarvitaan pelotetta liigassa? Eihän sellaisia ole muillakaan joukkueilla ja tappelut ovat vähentyneet muutenkin. Spontaanit läpsyttelyt ovat hyvä asia, kun niitä joskus harvoin sattuu tapahtumaan.

Jos nämä nykyiset kermaperseet eivät osaa pitää omiensa puolia, niin pitävät väärän väristä paitaa yllään.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
En ymmärrä, mihin tarvitaan pelotetta liigassa? Eihän sellaisia ole muillakaan joukkueilla ja tappelut ovat vähentyneet muutenkin. Spontaanit läpsyttelyt ovat hyvä asia, kun niitä joskus harvoin sattuu tapahtumaan.

Jos nämä nykyiset kermaperseet eivät osaa pitää omiensa puolia, niin pitävät väärän väristä paitaa yllään.

Kyllähän se viime kaudellakin nähtiin kun Gillies oli poissa niin Niemi tuli kyynärpäällä päähän (en tosin muista ketä). Ja mun IFKhon mahtuu aina yksi pelote :)

Ja tuo viimeinen lauseesi oli juuri sitä mitä pelkäsin että onko tällä kaudella ketään ketä pystyy pitämään omiensa puolia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos nämä nykyiset kermaperseet eivät osaa pitää omiensa puolia, niin pitävät väärän väristä paitaa yllään.

Itse ymmärrän nämä nykyiset fyysiset tarpeet ja pelotteet perusteltuina mitä tulee juurikin tuohon oman maalin edustan pelaamiseen. Siihen tarvitaan fysiikkaa ja vähintään romuluista Tuukka Mäkelän tyylistä luutijaa.

Otto Honkaheimo vaikuttaa lupaavalta ja kokeneelta Liiga-jyrältä jolta luonnistuu myös fyysinen pelaaminen. Mutta sen jälkeen kuka muu, Grillforsko? Tälläisiä perusluotettavia hyvän fyysisen pelin omaavia tulisi olla ainakin 3-4 ja sitten jokin teknisempi jätkä voi olla kevyt rakenteisempi ja yksi paikka junnurotaatiolla. Nyky Liiga on yllättävän fyysinen, ei väkivaltainen mutta fyysinen ja tulevalla kaudellakin tullaan tekemään paljon maaleja siitä parin metrin etäisyydeltä.

Niin ja selvennetään vielä sitä että itse hyväksyn spontaanit myllyt ja nämä fyysiset pakit hoitaa oman pään puolustamisen siltäkin osin. Yllä mainitut Elkins/Kuparis-myllyt ovat esimerkki siitä että tarvittaessa tanssiin lähtee teknisempiäkin jätkiä ja olennaisempaa on lähteä kuin hakata maan rakoon se vastustaja, tässä on mun mielestä myllyjen pääpointti.
_
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllähän se viime kaudellakin nähtiin kun Gillies oli poissa niin Niemi tuli kyynärpäällä päähän (en tosin muista ketä). Ja mun IFKhon mahtuu aina yksi pelote :)

Miten sait tähän yhtäläisyysmerkit? Viime kauden paikallismatsit olivat varsin siistejä tapahtumia Gilliesistä huolimatta. Se jos A-J Niemi taklaa jotain päähän (kyse oli kylläkin polvitaklauksesta), ei tarkoita välttämättä sikailua. Itse pistän sen ennemmin kyseisen pelaajan luokattomuuden piikkiin ja tämä kyseinen tapahtuma oli juurikin sitä.

Olen samaa mieltä, että joukkueesta puuttuu fyysinen puolustaja, mutta olen myös sitä mieltä, että esim. Tuukka Mäkelä olisi nykyään (oli sitä myös viime kaudella) liian huono pelaaja pelaavaan kokoonpanoon. Kyllä sen pitäisi olla vähintään Kankaanperän tasoa myös pelitaidoiltaan. Se, että osaa stondailla maalin edessä antamassa poikkaria ei ole häävi taito, kun muuten viedään kentällä kuin litran mittaa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Miten sait tähän yhtäläisyysmerkit? Viime kauden paikallismatsit olivat varsin siistejä tapahtumia Gilliesistä huolimatta. Se jos A-J Niemi taklaa jotain päähän (kyse oli kylläkin polvitaklauksesta), ei tarkoita välttämättä sikailua. Itse pistän sen ennemmin kyseisen pelaajan luokattomuuden piikkiin ja tämä kyseinen tapahtuma oli juurikin sitä.

Yhtäläisyysmerkit tulivat isä-Raimon kommenteista jossain pelin jälkeisessä haastatelussa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Yhtäläisyysmerkit tulivat isä-Raimon kommenteista jossain pelin jälkeisessä haastatelussa.

Psykon kommenteille ei kovin paljon voi antaa arvoa, kun ukkeli eleli jossain omissa harhoissaan. Tottakai hän omilleen ja itselleen asiaa näin uskotteli, kun sen verran surullinen henkilökohtainen ajojahti oli käynnissä jatkuvasti naapurin suuntaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen samaa mieltä, että joukkueesta puuttuu fyysinen puolustaja, mutta olen myös sitä mieltä, että esim. Tuukka Mäkelä olisi nykyään (oli sitä myös viime kaudella) liian huono pelaaja pelaavaan kokoonpanoon.

Totta, Mäkelän taso ei vain riitä mutta se olemus oli se mitä hain. Miten olisi vapaiden listalta bongattu Mikko Pukka:
Eliteprospects.com - Mikko Pukka
Pukka is a solid defensive-minded defenseman. A true team player that gives all for the team. Not very gifted offensively, however. :)

_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Totta, Mäkelän taso ei vain riitä mutta se olemus oli se mitä hain. Miten olisi vapaiden listalta bongattu Mikko Pukka:
Eliteprospects.com - Mikko Pukka
Pukka is a solid defensive-minded defenseman. A true team player that gives all for the team. Not very gifted offensively, however. :)

_

Ei mentäisi mielestäni eteenpäin Tuukka Mäkelästä. Ei omasta mielestäni ole mikään maalinedussiivoaja. Jotain järeämpää pitäisi tarjota.

ultrar: nämä IFK:n nuoret pelaajat ovat taas aivan oma lukunsa ja heitä ei voi olla määrällisesti pelaavassa kokoonpanossa kuin yksi per matsi. Teppo on näistä potentiaalisin, muut ovat liikaa toivossa on hyvä elää-osastoa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Olen samaa mieltä, että joukkueesta puuttuu fyysinen puolustaja, mutta olen myös sitä mieltä, että esim. Tuukka Mäkelä olisi nykyään (oli sitä myös viime kaudella) liian huono pelaaja pelaavaan kokoonpanoon. Kyllä sen pitäisi olla vähintään Kankaanperän tasoa myös pelitaidoiltaan. Se, että osaa stondailla maalin edessä antamassa poikkaria ei ole häävi taito, kun muuten viedään kentällä kuin litran mittaa.

Entä sitten nuo ns. juniorit, joista suurinta osaa viedään, kuin litran mittaa eivätkä pojat pysty vastaamaan edes siihen fyysiseen peliin. Sen ymmärtää, että nuorille pitää antaa aikaa kehittyä, se on toinen asia. Nyt tuo puolustuksen rakenne on aika pitkälti epäonnistunut, mikä Nybondaksen joukkueissa ei tosin yllätä ketään. Itse olen myös huolissani koko joukkueen rakenteesta, liian paljon on kaikki arvailun varassa ja jonkun yllättävän kehittymisen toivossa. Joukkue on juuri sellainen, että perheellinen viitsii lähteä muutamaan ylihinnoiteltuun otteluun vuodessa ja arkipelit etenkin eivät herätä mitään intohimoa saapua katsomoon, tietäen jo etukäteen sen, että joukkue on hyvin väritön paria laitahyökkääjää lukuunottamatta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

Nyt aletaan olla asian ytimessä. Varsinkin alin nimi toisi sitä häijyyttää ja myös aavistuksen pelotetta, jos sitä joku joukkueeseen kaipailee... ei taida olla kovinkaan realistinen vaihtoehto kuitenkaan. Branislav Mezei olisi sitten toinen, jonka tuosta listalta hyväksyisin. Olisivat kalliita, mutta jotain tarttis tehdä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Nyt aletaan olla asian ytimessä. Varsinkin alin nimi toisi sitä häijyyttää ja myös aavistuksen pelotetta, jos sitä joku joukkueeseen kaipailee... ei taida olla kovinkaan realistinen vaihtoehto kuitenkaan. Branislav Mezei olisi sitten toinen, jonka tuosta listalta hyväksyisin. Olisivat kalliita, mutta jotain tarttis tehdä.

Itselläni tuosta listalta kiinnostaisi ylivoimaisesti eniten Oystrick. Paitsi, että on hyvä kiekollisena, osaa myös pelata erittäin fyysisesti ja hanskata siinä ohessa. Tässä videopätkä tästä hienosta pelaajasta, jossa nöyryyttää vastustajaa kunnolla vetämällä ensin upean lonkkataklauksen, vastaa kutsuun samantien pudottamalla hanskat ja tämän jälkeen vie tappelunkin: Nathan Oystrick vs Ryan Hamilton, March 7, 2007 - YouTube
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hieman on vanha tuo Kantorin video, heh. Mikä mahtaa olla Oystrickin tämän päivän kunto? Kyllähän tuosta listasta myös omiin silmiin pomppasi kumminkin tuo Oystrickin nimi ja O'Brien joka olisi Liigaan taatusti aika kova luu mitä tulee tuohon fyysiseen pelaamiseen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Hieman on vanha tuo Kantorin video, heh. Mikä mahtaa olla Oystrickin tämän päivän kunto?

Ajanut parin kauden ajan nousujohteisesti itseään sisään eurooppalaiseen pelityyliin Lev Prahan riveissä. Teki viime kauden pleijareissa joukkueen puolustajista eniten pisteitä M.Mäenpään ohessa ja itse asiassa samaan pistemäärään kykeni myös muuan N.Kapanen samaisesta joukkueesta. Olisi varmasti kallis mies, mutta vahvistaisi monipuolisuutensa takia useaa osa-aluetta tästä joukkueesta.

O'Brien on toki mielenkiintoinen nimi ja varmasti pelotteena kovempi, mutta täysi mysteeri, että kuinka vauhti riittää Liigaan / eurooppalaiseen kaukaloon.

E: Ohessa vielä pari Oystrick-pätkää lisää nyt kun vauhtiin päästiin. Kyseessähän ei ole mikään showpainija, mutta kuten videot osoittavat, on aina valmis puolustamaan joukkuekavereitaan, mikä on mielestäni tärkeintä varsinkin kun huomioi, ettei tämäkään ei ole ollut itsestäänselvyys viime vuosien IFK:ssa. Nathan Oystrick vs Erik Reitz Feb 3, 2009 - YouTube ja toinen: Nathan Oystrick vs Ryan Garbutt - YouTube

Olisi hyvällä tavalla niin IFK:n näköinen mies kuin voi olla :)
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ajanut parin kauden ajan nousujohteisesti itseään sisään eurooppalaiseen pelityyliin Lev Prahan riveissä. Teki viime kauden pleijareissa joukkueen puolustajista eniten pisteitä M.Mäenpään ohessa ja itse asiassa samaan pistemäärään kykeni myös muuan N.Kapanen samaisesta joukkueesta. Olisi varmasti kallis mies, mutta vahvistaisi monipuolisuutensa takia useaa osa-aluetta tästä joukkueesta.

Olen myyty! Tässä meidän uusi vahvistus! Nyt Nybari hereillä ja mottipäistä summaa pöytään!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oystrick kelpaisi tänne ehdottomasti. Olisi itseasiassa ihan listan kärkipäässä, jos minun pitäisi ruveta hommaamaan joukkueeseen puolustajaa. Ei ole mikään hirveän iso, mutta pelaa kovaa ja sääntöjen rajamailla. Ei pelkää tiputtaa hanskoja ja kaiken lisäksi hyvä kiekollisena. Noiden kuvailujen jälkeen voisi melkeinpä sanoa, että kuulostaa ihan KHL-mieheltä, kuten on ollut pari viime vuotta.

Mitään tappelupukareita tänne on aivan turha raahata, se on selvä. Kuten varmasti moni on huomannut tässä viime vuosien aikana, niin nämä puhtaat goonit on kadonnut aikalailla kiekkokartalta. Siis kiekkokartan korkeimmalta tasolta. Nykyään NHL:ssä ja KHL:ssäkin on se meininki, että pakko on osata pelata, tai muuten et saa sopimusta. Laraquet, Boogaardit, Gilliesit, Mirastyt ja kumppanit on tiputettu pois isoista ympyröistä. (Ja yks näistä on jo mullan alla)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oystrick olisi varmasti noista paras vaihtoehto, jos miettii kokonaisuutta. Vaikka ei ole mikään järkäle, niin peräänantamattomuutta piisaa ja rukkaset eivät ole liimattu käsiin kiinni, tässä statsit Nathan Oystrick Hockey Stats, Salary and Fights

O´brien kärsisi todennäköisesti hitaudestaan, ei ole mikään pikaluistelija todellakaan. Mezeillä saattaisi olla vähän samaa ongelmaa?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen salaa toivonut Nathan Oystickia HIFK:n jo useamman vuoden ajan, ja hänelle jos jollekin kannattaa lyödä niitä roposia nenän eteen! Oystrickista HIFK saisi kovaa pelaavan kiekollisen puolustajan, joka olisi lähtökohtaisesti yksi Liigan parhaista puolustajista.

Miksei hänellä ole vielä sopimusta, kun oli viime kaudella Levissä ilmeisen loistokas?
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen salaa toivonut Nathan Oystickia HIFK:n jo useamman vuoden ajan, ja hänelle jos jollekin kannattaa lyödä niitä roposia nenän eteen! Oystrickista HIFK saisi kovaa pelaavan kiekollisen puolustajan, joka olisi lähtökohtaisesti yksi Liigan parhaista puolustajista.

Miksei hänellä ole vielä sopimusta, kun oli viime kaudella Levissä ilmeisen loistokas?

Mottipäistä tälle heti!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös