Jermulle tiedoksi: Allekirjoittanut on seurannut Heleniuksen tilannetta taatusti lähempää. Lähteenäni on ollut varmastikin asioista pihalla itse oleva Sami Helenius, joka vielä eilen Kaanien kanssa jäälle viikonlopuksi lähtiessään ei ollut saanut heiltä minkäänlaista tarjousta. Tästä sovimme vaitiolon, siis ylipäätään siitä, että Kaanien kanssa keskustelu jatkuu jälleen. Kaanitkin oli ollut ennen tätä hiljaa 2 viikkoa Samin suuntaan. Asiaa puitiin pitkin eilistä iltaa ja tätä aamua ja nyt on valitettavasti niin, että lähinnä ulkokiekkoilullisista syistä HIFK ja Helenius eivät päässeet sopimukseen. On päivänselvää, että raha ei enää ratkaise, jos pelaajan osoite on Pelicans. Kannattaa seurata kiekkomediaa lähipäivinä, kun asianosainen itse avautuu suunnitelmistaan jatkouransa suhteen. Ihan jo ensi viikolla. Naurettavaa saivarrella asioista, joista ei selvästikään ole hevonperseen verran tietoa. Se, että agentti on tarjonnut pelaajaa HIFKiin ei kerro HIFKin kiinnostuksesta mitään? Tämä pitää paikkansa. Mutta tässä tapauksessa HIFK pyysi agentilta tarjousta kyseisestä pelaajasta ihan itse. Ainoana kotimaisena joukkueena ennen Kaaneja. Tämä tapahtui Kingin lyhyeksi jääneellä valtakaudella, jolloin HIFK ei hävinnyt otteluakaan. Kingin mentyä sivusuun, katosi akuutti Helenius-tilanne, koska nyt HIFKin pitää kasata koko paketti uudestaan alkaen ulkomaalaisista pelaajista. Ja sieltä on tällä hetkellä tyrkyllä (tosin hyökkäykseen) vastaaviin tehtäviin kykenevä pelaaja, joka jo sinällään teki Helen ja HIFKin tilanteen kimurantiksi. Helenius-casen suhteen olen ollut enemmän kartalla kuin esimerkiksi Veikkaaja, jonka lähtökohta oli, että "sopimushan on jo ja tarjouksia tuli muualtakin kuin HIFKistä eikös vain?" Vaikka Sami vastasi itse, että ei ole sopimusta, eikä ole tullut tarjouksia muualta, juttu kirjoitettiin liki varmana signauksena. Mitä en ole tietenkään itse tyrkyttänyt - lähellä on oltu kuitenkin, koettakaa kestää Hele-dissaajat. Toivon mukaan Hele vetää pataan Vihkoa tai vastaavaa syksyn alussa, niin saadaan lukea täältä, että miksei se tullut meille?
Olennaista on se, että Helenius ei tullut HIFKiin halustaan huolimatta = luonnollisesti haluaisi pysyä pk-seudulla ennemmin kuin suhata Lahden väliä. Äläkä ole niin huolissasi HIFKistä, hyvä Tommy. Kyllä meille tulee joukkue ja kyllä me ollaan Bluesia edellä, kun kevät -06 on kiekkoiltu loppuun. Katsojaluvuissa ollaan edellä selkeästi ja melkeinpä veikkaan, että ollaan sarjasijoituksessakin. Vedon paikka?