HIFK kaudella 2005-2006

  • 975 694
  • 4 189
Tila
Viestiketju on suljettu.

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Ihmettelen tässä minäkin että mikä helvetin keskustelu-, ja mielipidepalsta tämä Hifk-osio oikein on?! Tietyt nimimerkit katsovat aina olevansa oikeassa ja tietävät joukkuetta koskevista asioista kaiken. Jos olet eri mieltä, käsketään vaihtamaan joukkuetta tai olemaan hiljaa. Eiköhän jokaisella ole oikeus mielipiteeseen? Mielipiteitä mahtuu mielestäni maailmaan muunlaisiakin kuin että aina hypetetään Matikaista, Hifkiä ja ns. brandia.

Olen Condan kanssa samaa mieltä että kun katsoo rosteriamme niin kyllä täytyy olla optimisti jos kuvittelee että pelkällä taistelutahdolla tuolla jengillä voitetaan. Aikaa on vielä tietenkin saada muutamia vahvistuksia. Millaisia ne sitten on, onkin eri asia.

Itse uskon ja toivon sydämeni pohjasta että Shedden todellakin tuo sen SUUREN taistelutahdon joukkueeseemme mitä olen kaivannut jo pitkään. Jos hävitään ottelu tehdään se taistellen.
 
Conda kirjoitti:
Älytöntä! Et omaa arvokkaampia mielipiteitä etkä ole etuoikeutettu mihinkään vaikka katsoisit tulevan kauden aikana videolta myös edelliskausien pelit. Kaikki kritiikki ja jokainen mielipide on yhtä oikeutettu. Jotkut täällä suosittelevat eräille nimimerkeille jopa suosikkijoukkueen vaihtamista. Mihin tämä meininki oikein tähtää?

Kyllä kai se johto kumminkin on vastuussa loppujen lopuksi palkkaamiensa miesten pätevyyksistä. Tässäkin pätee viisaus: "Niin makaa kuin petaa".

Ehkä tämä kausi uuden valmentajan johdolla näyttää sen, mihin HIFK:n johdosta on. Itselläni löytyy vielä jonkun verran luottoa, mutta sekin vähenee päivä päivältä, kun katson listaa sopimuspelaajista.


Jos IFK:n seuraaminen on niin vastenmielistä niin suosittelen homman lopettamista.
Itse olen ainakin viihtynyt IFK:n koti- ja vieraspeleissä. Omassa IFK:n kannattamisessa on paljon muutakin kuin pelkästään pelien seuranta.
Tulen käymään IFK:n peleissä vaikka rosteri olisi kuinka huono, ja se ei auta jos täällä siitä itkee kun IFK:lla ei ole kaiken maailman jamie wrighteja ja neil lidlejä hankittu ajoissa. Kenties Pentti on oppinyt virheistään, kenties.
Mielummin katson omista a-junioreista nostettuja pelaajia kun jotain arto kukeja sun muita...

Mutta meitäkin on moneen junaan. Minä ainakin haluan enemmän taklauksia ja tappeluita.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Mitäs jos Ratakadun Rehtori alkaisit seuraamaan nyrkkeilyä tms, kun kerrat tappeluita haluat nähdä! Taklaukset ovat minun puolestani tervetulleita. Kaikkein mieluiten näkisin jäällä joukkueen joka taklaa ja tekee MAALEJA joilla ottelut VOITETAAN. Vain mestarit muistetaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ratakadun Rehtori kirjoitti:
Jos IFK:n seuraaminen on niin vastenmielistä niin suosittelen homman lopettamista.
Itse olen ainakin viihtynyt IFK:n koti- ja vieraspeleissä. Omassa IFK:n kannattamisessa on paljon muutakin kuin pelkästään pelien seuranta.

Sori, että huutelen vieraasta pöydästä, mutta pitkään on jo vituttanut tämä seurarajojen yli jatkuva ns. tosifaneihin ja muihin jakaminen. Kannatustapoja on tasan yhtä paljon kuin on katsojia eikä siellä hallilla elämöiminen ole yhtään sen aaidompaa tai arvokkaampaa kuin matsin seuraaminen yritysaitiossa pukuun sonnustautuneena.

Jos viihdyt suosikkisi koti- ja vieraspeleissä, hyvä niin. Niin tekee moni muukin, mutta joillekin esim. kaikissa kotipeleissä käyminenkin on käytännössä mahdotonta, esim. lippujen hintojen tai duuniaikataulujen - tai kas, oikean elämän - takia. Vittuako siinä joku räkänokka tulee huutelemaan miten lätkää "kuuluu" seurata tai mitä mieltä siitä saa olla jos hallilla on käyty vuosikymmeniä eikä välttämättä enää jakseta räyhätä rinta rottingilla kritiikittömästi "tappeluita ja taklauksia" toivoen ja todellisuudessa säälittäviä nyhjäyksiä hekumoiden.


Se tosin on jännä tosiasia, että täällä HIFK-puolella pessimismi ja negatiivisyys on aikalailla valtoimenaan päässyt vauhtiin. Ei teidän tilanne nyt ihan niin huono ole, vaikka rosteri aika köykäinen tällä hetkellä onkin. Odotelkaa ihan iisisti sinne kauden alkuun, eiköhän punanuttuihin jotain vahvistuksiakin vielä löydy.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Juhaht kirjoitti:
Se tosin on jännä tosiasia, että täällä HIFK-puolella pessimismi ja negatiivisyys on aikalailla valtoimenaan päässyt vauhtiin. Ei teidän tilanne nyt ihan niin huono ole, vaikka rosteri aika köykäinen tällä hetkellä onkin. Odotelkaa ihan iisisti sinne kauden alkuun, eiköhän punanuttuihin jotain vahvistuksiakin vielä löydy.

Samaa mieltä. Joukkueesta löytyy tällä haavaa liigan kärkijoukkoon kuuluva maalivahtikaksikko, joukkueen runko on kasassa ja siitä joukosta löytyy muutama huonomman kauden vetänyt kaiffari, jolla näyttöhalut ovat suuret (esim. Holma) sekä muutama viime kaudella breikannut tyyppi (esim. Luttinen). Puolustuksessa löytyy kolme kahden ensimmäisen pakkiparin pelaajaa, sekä päteviä kavereita täyttämään kolme viimeistä paikkaa.

Ei tämä nyt mielestäni niin katastrofaalinen tilanne ole, kuin monet antavat ymmärtää. Varsinkaan jos/kun tähän runkoon lisätään se yksi puolustaja ja pari kovatasoista hyökkääjää.
 
Viimeksi muokattu:

WolverineVK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (since 1973) & Red Wings
Quote:
***********
Neljällä äijällä varmoilla pelipaikoilla näkyisi varmasti nykyisen ringin päivittäisessä tekemisessä…. uskon siihen, että löydämme ne vahvistukset riittävän aikaisessa vaiheessa. Voi tosin olla, että yksi paikka jää vielä alkuun täyttämättä. Pitää muistaa, että nimekkäitä kotimaisiakin on tarjolla…. eihän meidän välttämättä tarvitse ulkolaisista puhua…. sanotaan mieluummin niin, että neljälle vahvistukselle on tilaa…
************

Kiirehän ei ole...mutta mutta...olisi helpottavaa saada nimiä...

Miten REALISTISIA ovat (JOSSAIN VAIHEISSA) esiintyneet nimet :
SANTALA ? PIRJETÄ? muita kotimaisia?

Lasse ainakin kelpaisi :)
 

Conda

Jäsen
Ratakadun Rehtori kirjoitti:
Jos IFK:n seuraaminen on niin vastenmielistä niin suosittelen homman lopettamista.....
Kenen mielestä HIFK:n seuraaminen on vastenmielistä??
Kuka haluaa em. kukeja ym.

Ensinnäkin :En ole ikinä valinnut HIFK:ta, se valitsi minut.

Älytöntä lässytystä! Kaikki täällä haluaa kovia jannuja, menestystä ja viihdettä. Et siis ole yksin, vaikka tykkäisit mistä oheismeiningistä. Mitä jos täällä halutaan monien taholta vieläkin enemmän niitä hyviä jätkiä, viihdettä ja sitä kautta parempaa viihtymistä lehtereillä...
Sä oot huono fani, sillä sä et halua, et hifk voittais oikeesti enää ikinä ;) Sä siis edustat samaa kuin... joopa-joo!
Mun mielstä kespoon ja muiden rupusakkien kannattajat saa myös jauhaa täällä vaikka mitä kiekkoskeidaa, sillä kyllä sitä jääkiekkoa ymmärretään muuallakin ihan yhtä lailla. Kyllä kritiikkiä ja "tyhmiä" mielipiteitä pitää kestää.

_ _
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
WolverineVK kirjoitti:
Quote:
***********
Neljällä äijällä varmoilla pelipaikoilla näkyisi varmasti nykyisen ringin päivittäisessä tekemisessä…. uskon siihen, että löydämme ne vahvistukset riittävän aikaisessa vaiheessa. Voi tosin olla, että yksi paikka jää vielä alkuun täyttämättä. Pitää muistaa, että nimekkäitä kotimaisiakin on tarjolla…. eihän meidän välttämättä tarvitse ulkolaisista puhua…. sanotaan mieluummin niin, että neljälle vahvistukselle on tilaa…
************

Kiirehän ei ole...mutta mutta...olisi helpottavaa saada nimiä...

Miten REALISTISIA ovat (JOSSAIN VAIHEISSA) esiintyneet nimet :
SANTALA ? PIRJETÄ? muita kotimaisia?

Lasse ainakin kelpaisi :)

Pirjetällä on mielestäni sopimus Pittsrghiin. Ainakin nimi löytyy tuolta

http://www.pittsburghpenguins.com/team/index.php

Santalahan on perinteisesti tehnyt joka syksy sopimuksen HIFK:hon, joten lienee mahdollista tänäkin syksynä. Mutta kypsyykö Pentti?

HIFK:lla on lienee kiikarissa Tuomas Pihlman ja Ilkka Pikkarainen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kivaa, sotaa! Ja antaa Tommyn jatkaa omaa missiotaan, jonka tavoitteena on...on...on...en mä ainakaan keksi mitään tavoitetta? mixu: Heittosi siitä, etten "voi hyväksyä" Keklun aikaista HIFKiä meni niin pieleen kuin olla ja voi. Meikäläisen siviilissä tietävät, että Keklu on äijistä Keklu / Pena se, jonka tunnen ja se jonka kanssa tiemme siviilissäkin kohtaavat. Loistava jätkä. Ja täysin kiusaantunut hänelle jälkikäteen asetetusta sädekehästä. Kaveri jolta sain tekstarin Ämerikasta asti HIFKin 4. (ja viimeisessä) ottelussa Lukkoa vastaan: "Käykö kylmät?". Myös Keklu on ihmetellyt, miksei NOIN NIMEKKÄÄLLÄ nipulla voiteta ja hän ei löytänyt syylliseksi Penaa.

mixu, Conda, Balderis ja moni muukin laillani ikuisuuden HIFKiä seurannut kaveri tietää, että meillä ei ole kuten Espoossa. Emme kannata, sanoisinko että emme lyö yksinäistä rumpua, digaten juuri senjasen HIFKiä, kannatamme yksinkertaisesti HIFKiä. Kannatamme HIFKiä, vaikka Christian Ruuttu kaivettaisiin ammatillisesta haudastaan joukkuettamme kokoamaan. Kannatamme HIFKiä vaikka Hannu Kapanen hiihtelisi taas "yhtenä jätkistä" varpusen kokoisen auktoriteettinsa kanssa valmentajanamme. Kannatamme HIFKiä vaikka jopa itse Alpo kaivettaisiin esiin. Hammasta purren. Mutta aina. Minä en prioirisoi HIFKiä sen toimitusjohtajaportaan kautta, en edes valmentajien ja viimekädessä pelaajienkaan. HIFK on se juttu. Niinpä Matikainen ei ole mulle ainakaan HIFKin kannatustani lisäävä/vähentävä tekijä. Olen jo kaksi kautta sitten sanonut, että "Matikaiset tulevat ja menevät, HIFK pysyy". Jos tämän toteaminen on Penan väistymisenkin jälkeen takinkääntämistä, niin olen The Rotsi.

Ja faniutta on monenlaista. En muuten vain ymmärrä negatiivisuuden kautta maailmankuvaansa muodostavaa perislaavilaista luonteenlaatua, jonka ansiosta myös Elämän valttikortit ja Beibi rasvaa mun hirttoköysi -tyyppiset biisit menestyvät meillä duurivaihtoehtoja paremmin. Ainoa mitä peräänkuulutan kritiikissä tässä vaiheessa kautta on sen kohtuus. Yhdistettynä jonkunlaiseen mittakaavaan. Mitä Pena voisi tehdä tällä hetkellä paremmin? Mitä hän tekee huonommin kuin muut SM-liigan tj:t? Mitä mahdollisuutta eurooppalaisella kiekolla on ylipäätään pitkässä juoksussa? Miksi täällä pelataan kausi aina jo ennakkoon? Onko kukaan katsonut almanakkaa, 1998 meni jo, nyt eletään vuotta 2005? Nyt pitää pärjätä 05/06 kauden liigassa, joka ei ole niin tasokas kuin 97/98 liiga. Varsinkaan kauden pelaamista ennakkoon en löydä tässä mittaakaavassa muualta kuin HIFKistä. Suhteellisuudentajua tarjoan siinäkin, että Jatkoajan HIFK-osio on merkitykseltään +-0 liittyen HIFKin isoon kuvaan - siihen miten kausikorttikauppa OIKEASTI käy. Miten tiukasti sponsorit ovat OIKEASTI sitoutuneet joukkueeseen ja sen vaalimaan kulttuuriin? Miksi näkisin, että KOKO organisaatio on kriisissä, jos muutama nettifani näkee, että organisaatio on kriisissä katsomojen pullotellessa samanaikaisesti? Olisin paljon huolestuneempi, jos JHagit, Condat ja kumppanit hakkaisivat täällä toisiaan selkään iloiten kuinka "nyt on hyvä meininki" katsojakeskiarvomme hiipiessä jopa alle Bluesin lukemien mediapinnan pienentyessä jypimäisiin sfääreihin. Tästä on kysymys ainakin omassa näkökulmassani tasan tarkkaan siitä riippumatta, kuka HIFKiä johtaa.

Tommylle: Katoaako Penan äijyys, kun hän jättää HIFKin? Vastaan omasta puolestani ja voit quotata tätä milloin tahansa: Ei katoa. Pentti on aina ollut äijä, hän oli äijä jo synnytyslaitoksella, ala-asteella ja Joensuun Kiekkopojissa. Hän oli äijä myös Suomen maajoukkueessa, HIFKissä ensi käynnillään, niiden vuosien jälkeen ja on sitä yhäkin. Se on eri asia kuin hänen onnistumisensa tj:na tai valmentajana, mutta ei sekään ole paskempaa ollut. Hän tulee olemaan äijä myös dementoituneena ysikymppisenä ja olen melko varma, että taivaan porteillekin hän saapuu aikanaan nahkarotsissa, plekseissä ja fleda ojennuksessa sanoen Pyhälle Pietarille rotsiaan ojentaen: "Paa toi narikkaan ja lähe sit menee kun vielä ehdit. Mä käyn katselemassa onko täällä mitään menoa ja valitsen sitten ton alakerran paikan ja tän välillä. Ja voin sanoo jo tässä vaiheessa, että alakerrassa oli saatanan hyvä meno. Mitä sä siinä vielä ihmettelet, narikkalappu tänne ja aja toi mauton partas, hippikama on kuollut, 70-luku on aina IN. Viittiks vielä vinkata missä täällä on faxi, paan vähän infoo menemään frendeille et minne mä katosin kesken golfkierroksen"

edit; yleisön pyynnöstä tarkennus kauteen, jota nyt pelataan. Sehän on 03/04 tietenkin
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
JHag kirjoitti:
Nyt pitää pärjätä 04/05 kauden liigassa, joka ei ole niin tasokas kuin 97/98 liiga.

Jaa, selittäisikö tuo pienen hapuilun rosterin kanssa? Muuthan kokoavat jengejään jo kaudelle 05/06.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Jälleen viiltävää kirjoitusta JHagilta! Osaisinpa yhtä hyvin pukea mietteitäni tekstiksi. Pentti Matikaisesta sen verran että muistan kun 2000-luvun alussa suurin osa Hifkiläisistä oli heivaamassa pihalle oikein suurten vaatimusten kera,
siihen syyllistyin itsekin, myönnän. Mutta olen itse ainakin osittain muuttanut mieltäni Pentti-sedän suhteen. Pena sentään joskus tekee JOTAIN ja yrittää.
Monien muiden TJ;t pelaa varman päälle eikä ota riskejä. Muniinpuhaltelijoita!
Siinä yksi syistä miksi katsomomme pullottavat. Kansaa haluaa hupia ja sirkusta! Niin haluan minäkin kun raahaan ahteriani hallille. Mutta. Olen itse joskus aikana ennen kristusta harrastanut joukkueurheilua ja tykkäsin voittaa sekä katsella voittavaa joukkuetta. Voittamisestahan pelataan?? Joten kaiken Pentti-sedän tarjoaman viihteen ohella haluaisin nähdä myös MAALEJA, runsaasti maaleja ja voittoja. Näkisin mielelläni Hifkissä Jan Calounin kaltaisia/kaltaista pelaajaa jota jokainen vastustajajoukkueen tunsi ja tiesi että jos toi hemmo saa kiekon, se tekee maalin. Milloin meille on viimeksi hankittu todellista pistenikkaria? Okei okei, olihan meillä Kibe ja Pärä. Vaan ei ole enää! Kiben, Pärän ja Harkinsin myötä hävisi helvetin monta sataa pistettä! Vihkoko ne meille nyt sitten hommaa?? Hirso? Hauhtonen? Salmelainen? Ehkä. No, jäädään katsomaan mitä hemppoja nyt sitten tulee.
Tulevatko kuluttamaan jäähyaition penkkiä vai tekemään jotain millä pelejä voitetaan!?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vakio kirjoitti:
Jaa, selittäisikö tuo pienen hapuilun rosterin kanssa? Muuthan kokoavat jengejään jo kaudelle 05/06.

Höpö höpö. Viime kausi pelataan uudestaan, koska se päättyi ihan väärin. Eikö Ilmalaan ole tätä infottu ;)?.

Turha täällä on hätäillä rosterin kanssa. Ensi viikolla tapahtuu. Onko tuttu fraasi? Vahvistuksia tulee ja ne jopa miellyttävät suurinta osaa kannattajista paitsi mixua, koska vahvistukset eivät tule olemaan Olli Jokisia.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
punaiset_lasit kirjoitti:
Höpö höpö. Viime kausi pelataan uudestaan, koska se päättyi ihan väärin. Eikö Ilmalaan ole tätä infottu ;)?.

Turha täällä on hätäillä rosterin kanssa. Ensi viikolla tapahtuu. Onko tuttu fraasi? Vahvistuksia tulee ja ne jopa miellyttävät suurinta osaa kannattajista paitsi mixua, koska vahvistukset eivät tule olemaan Olli Jokisia.

Jaa. Kertoisitko meillekin ketkä nämä vahvistukset sitten ovat!?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Balderis kirjoitti:
Jaa. Kertoisitko meillekin ketkä nämä vahvistukset sitten ovat!?

No eihän mulla ole mitään hajua! Kunhan ammun tykillä sinne sun tänne, kun siitä tulee niin kova ääni. Ajattelin vaan omalla sumealla logiikallani, että ensi viikko olisi otollinen aika vahvistuksille, kun tuo maaginen päivämäärä 15.8. NHL:n kohdalla ohittuu. Toisekseen aina, kun HIFK:hon on tullut vahvistuksia (esim.T.Ruutu, Simicek, Vokoun etc) olen ollut jossain huitsin nevadassa eli kaukana Suomesta. Mitä kauempana niin sitä kovempi vahvistus. Ja sunnuntaina lähden kauemmaksi kuin missä pippuri kasvaa. Suomeksi sanottuna kovia vahvistuksia tiedossa ensi viikolla. Loogista eikö?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
punaiset_lasit kirjoitti:
Höpö höpö. Viime kausi pelataan uudestaan, koska se päättyi ihan väärin. Eikö Ilmalaan ole tätä infottu ;)?.

Turha täällä on hätäillä rosterin kanssa. Ensi viikolla tapahtuu. Onko tuttu fraasi? Vahvistuksia tulee ja ne jopa miellyttävät suurinta osaa kannattajista paitsi mixua, koska vahvistukset eivät tule olemaan Olli Jokisia.

Tässä vaiheessa kautta on ihan yhdentekevää mitä kautta pelataan, koska nyt on elokuu ja nythän ei pelata mitään kautta. Aukeaisikohan vertaukseni tätä kautta? Siis 01/02? Kautta aikojen on ollut huonoja aasinsiltoja ja vannon Calle Brewerin (RIP) hautakiven kautta, että tämä oli huonoin. Hapuilua rosterin kanssa? Mitä se on? Jos meillä hapuillaan, meillä hapuillaan kunnolla = sekoillaan! Terveiset Vakiolle! (mieshän ymmärtää jääkiekosta, joten kirjoitusoikeudet pois moiselta diletantilta)

Ottaisin sellaisen linjan vahvistusten kommentointiin, että yleiseen tapaan voisimme kommentoida kauden jälkeen oliko OJ/joku muu hyvä vahvistus. Jos HIFK voitti mestaruuden, hän oli hyvä vahvistus eli voittava pelaaja. Jos ei, niin oli Pentin vika, että hommattiin. Tässä vaiheessa seasonia kaikki ilmoitettavat vahvistukset nimitetään "pending" -tilaan eli odottamaan kommentointia. HIFKissä "pending" -tila tarkoittaa kategorisesti huonoa vahvistusta, ellei sitä käsitystä erikseen kumota.
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Kuulostaa hyvältä. Hommataan sut seuraavalle Discovery-lennolle vaikkapa Marsiin niin saamme Hifkiin Martin Brodeurin, Scott Niedermayerin, Paul Kariyan ja Jaromir Jagrin!?
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Balderis kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Hommataan sut seuraavalle Discovery-lennolle vaikkapa Marsiin niin saamme Hifkiin Martin Brodeurin, Scott Niedermayerin, Paul Kariyan ja Jaromir Jagrin!?

Tämä siis Punaisille laseille!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Lätkäjoukkueen kannattaminen on kuin politiikkaa jossa kaikki periaatteessa haluavat samoja asioita mutta eri keinoilla.
Minä uskon että Hifk pystyisi tekemään joka kausi positiivisen taloudellisen tuloksen ja sen ohella olemaan neljän sakissa pelaten viihdyttävää kiekkoa jos tiettyihin asioihin paneuduttaisiin eri tavalla kuin nyt ollaan tehty.

Hankittaisiin asiansa omaava mv-valmentaja, utj jonka avulla hutikuteja tulisi huomattavasti vähemmän kuin nyt.

Olen havainnut että eräiden nimimerkkien mielestä urheilullisen menestyksen ei ole väliä mutta silloin ehkä joku muu sarja voisi olla kiinnostavampi koska sm-liigassa pelataan kuitenkin Suomen mestaruudesta.

Penttiä toisaalta käy sääliksi siinä mielessä että yritystä on mutta kun ei taidot riitä.
 
Conda kirjoitti:
Kenen mielestä HIFK:n seuraaminen on vastenmielistä??
Kuka haluaa em. kukeja ym.

Ensinnäkin :En ole ikinä valinnut HIFK:ta, se valitsi minut.

Älytöntä lässytystä! Kaikki täällä haluaa kovia jannuja, menestystä ja viihdettä. Et siis ole yksin, vaikka tykkäisit mistä oheismeiningistä. Mitä jos täällä halutaan monien taholta vieläkin enemmän niitä hyviä jätkiä, viihdettä ja sitä kautta parempaa viihtymistä lehtereillä...
Sä oot huono fani, sillä sä et halua, et hifk voittais oikeesti enää ikinä ;) Sä siis edustat samaa kuin... joopa-joo!
Mun mielstä kespoon ja muiden rupusakkien kannattajat saa myös jauhaa täällä vaikka mitä kiekkoskeidaa, sillä kyllä sitä jääkiekkoa ymmärretään muuallakin ihan yhtä lailla. Kyllä kritiikkiä ja "tyhmiä" mielipiteitä pitää kestää.
_ _

Tuntuupa vaan joillakin olevan tuo itkun ja valituksen määrä niin kova että voisi melkein kuvitella että "kannatus/seuraaminen" on epämielyttävää touhua, joten se niin kamalaa on niin ehkä muita vaihtoehtoja on olemassa ettei päivät meni piloille IFK:n tai Pena Matikaisen takia. Tämä on vain jääkiekkoa ei , sen seuraamisesta ei saa tehdä liian vakavaa.

Pelaajahankinnoista viittasin Arto Kukiin kosta tämmöisiä jätkiä en halua että IFK:ssa pelaa. Kotimaisia kovia vahvistuksia ei tässä ole ollut hirveästi tarjolla, P-Amerikan tilanne sanelee monen pelaajan jatkon.
Jotkut ovat ilmeisesti sitä mieltä että mielummin hankitaan pelaajat ennen elokuuta että joukkue on valmis kun Harjoitusleiri alkaa.

Minun mielestä IFK:n tilanne on kohtuu hyvä. Kaikki ulkomaalaispaikat on auki ja muutama kotimainen hyvä pelaaja vielä saataville. Maalivahtiosasto on kunnossa ja kokoonpanossa paljon omista junioreista nostettuja pelaajia. Fyysisyyttä sekä ykköskenttä puuttuu.
 

ville71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perjantaina alkais sitten Marski-cup,jossa alkuun kohdataan Saipa ja mahdollisesti finaalissa Jokerit..voipi olla kyyti kylmää,jos/kun pelaamme pelit samoilla koostumuksilla/pelimiehillä joita Ahvenmaalla oli käytössä,ei taida Hirso/Saarinen/Petrell olla vielä mukana?
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
ville71 kirjoitti:
Perjantaina alkais sitten Marski-cup,jossa alkuun kohdataan Saipa ja mahdollisesti finaalissa Jokerit..voipi olla kyyti kylmää,jos/kun pelaamme pelit samoilla koostumuksilla/pelimiehillä joita Ahvenmaalla oli käytössä,ei taida Hirso/Saarinen/Petrell olla vielä mukana?
Totta tässä vähän hirvittää pärjääkö HIFK tuolla joukkueella ees Saipalle. Toivotaan että Tony pelastaa
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Balderis kirjoitti:
Ihmettelen tässä minäkin että mikä helvetin keskustelu-, ja mielipidepalsta tämä Hifk-osio oikein on?! Tietyt nimimerkit katsovat aina olevansa oikeassa ja tietävät joukkuetta koskevista asioista kaiken. Jos olet eri mieltä, käsketään vaihtamaan joukkuetta tai olemaan hiljaa. Eiköhän jokaisella ole oikeus mielipiteeseen? Mielipiteitä mahtuu mielestäni maailmaan muunlaisiakin kuin että aina hypetetään Matikaista, Hifkiä ja ns. brandia.

Olen Condan kanssa samaa mieltä että kun katsoo rosteriamme niin kyllä täytyy olla optimisti jos kuvittelee että pelkällä taistelutahdolla tuolla jengillä voitetaan. Aikaa on vielä tietenkin saada muutamia vahvistuksia. Millaisia ne sitten on, onkin eri asia.

Itse uskon ja toivon sydämeni pohjasta että Shedden todellakin tuo sen SUUREN taistelutahdon joukkueeseemme mitä olen kaivannut jo pitkään. Jos hävitään ottelu tehdään se taistellen.


Juurikin näin.

Kolme nimeä saa olla SM-liigan kärkipäästä ja silti Sheddeniltä vaaditaan todella paljon. Kun ottaa huomioon, että hän on noviisi SM-liigassa, niin kovaan paikkaan Shedden laitetaan.

Eiköhän tästä hyvä tule, vaikka näyttää synkältä vielä. Ulkonakin sataa joten synkkyys kuuluu asiaan. Huoli pois. Kaikki matsit on tällä kaudella vielä voitettu. Palataan sitten asiaan, kun alkaa tulla kuokkaan, jos niin nyt sattuisi käymään :)
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ratakadun Rehtori kirjoitti:
Jotkut ovat ilmeisesti sitä mieltä että mielummin hankitaan pelaajat ennen elokuuta että joukkue on valmis kun Harjoitusleiri alkaa.
Jaa. No mä olen sitten näiden jotkujen kanssa eri linjoilla. Mun sumean perverssi logiigattomuus sanoo, että pari stunttia tullee heti nyt justiinsa (tai siis lähiaikoina), jotta pääsevät harkkapeleissäkin näyttämään osaamistaan. MUTTA... Niitä seuraavia pelaajia saadaan sitten odottaa vähän kauemmin. Logiigattomuuteeni perustuu sellaiseen arvaukseen, että Shedden haluaapi katsella minkälaisia pelaajia rosteri huutaa eniten. Joo joo, neljä Gretzkyä olisi poikaa, tarkoitan siis mitkä tarjolla olevista pelaajista parhaiten auttaisivat joukkuetta. Eli pari täydennystä tullee sarjan alkaessa/alettua.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
mixu kirjoitti:
Olen havainnut että eräiden nimimerkkien mielestä urheilullisen menestyksen ei ole väliä mutta silloin ehkä joku muu sarja voisi olla kiinnostavampi koska sm-liigassa pelataan kuitenkin Suomen mestaruudesta.

QUOTE]

Minusta urheilupuolen menestyksestä voi vähän tinkiä runkosarjan aikana. Kausikorttikatsojalle on tärkeä asia, että otteluiden viihdearvo on kohdallaan pitkän syksyn ja talven aikana. Tällä tarkoitan lähinnä sitä, että pelejä täytyy uskaltaa pelata runkosarjassa suurella sydämellä, ilman jatkuvaa itkua muka turhista jäähyistä. Jokereita vastaan pitää (pitäisi) tietysti pärjätä jo runkosarjan peleissäkin.

Jotenkin runkosarjan pelien viihdyttävyys pitäisi kuitenkin pystyä yhdistämään siihen, että ne 56 peliä palvelisivat hyvin myös valmistautumista voittamiseen playoffeissa. Tämä on kuitenkin enemmän valmentajan ja joukkueen tehtävä kuin Pentin. Esim. jokaisen pelaajan pitäisi ymmärtää työskentelevänsä yleisön viihtyvyyden eteen aina kun luistelee jäälle ottelun aikana.

Minä nimittäin näen vasta playoffit sellaisiksi peleiksi, joissa jokaisen ottelun voittamisen täytyy aina olla ainoa tavoite. Valitettavasti HIFK:n menestys on turhan usein ollut runkosarjassa parempi kuin playoffeissa. Meillähän on voittoprosentti playoff-ottelusarjoissa n. 40. Se on prosentti, jolla ei voi kehua.

Kun Pentti on haastatteluissa sanonut, että vaikeinta tj:n tehtävässä on yhdistää talous- ja urheilupuolen menestys, niin minusta sen voi laajentaa niin, että pitäisi yhdistää talouspuolen menestys runkosarjan viihdyttävyyteen ja urheilupuolen menestykseen playoffeissa. Tässä onnistuminen vaatii kuitenkin koko organisaation onnistumista tehtävissään, ei vain Pentin (ja hallituksen).
 
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Penttiä toisaalta käy sääliksi siinä mielessä että yritystä on mutta kun ei taidot riitä.

Vanhemman kaartin IFK-fanit ovat kuitenkin saaneet Anti-Pena fiksaationsa jo kultaisen 80-luvun lopussa jolloin Tappara eli dynastiaansa ja IFK oli sen kovin haastaja, eivätkä näkisi edelleenkään miehessä mitään hyvää vaikka olisimme juhlineet viime keväänä Suomen Mestaruutta. Silloin mixun kaltaiset kyynikot olisivat julistaneet tyyliin: "joo kyllähän tuolla rosterilla mestaruus olisi pitänytkin tulla".

Anti-Penailu sai alkunsa kun hänen valmentamanaan IFK:n pelitapa muuttui täysin passiiviseksi ja se yritti voittaa Tapparaa sen omilla aseilla heittäen samalla laidan yli hagmanit ja arimat, kun kerran äijäily ei silloin tuottanut tulosta (kuka muistaa loistavat Tappara välierät 1988?).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös