HIFK kaudella 2005-2006

  • 973 955
  • 4 189
Tila
Viestiketju on suljettu.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Rebel kirjoitti:
Nimenomaan. Realistisessa kriitiikissä joku yrittäisi edes nähdä jotain positiivista, mutta osa tämän joukkueen kannattajista tuntuu lähinnä etsivän negatiivisia asioita. Joskus sitä ihmettelee, että miten vuodesta toiseen nyrpeällä naamalla jaksaa tsiigata tätä jengiä.
Olemalla eri mieltä asioista tai toisten milipiteistä on siis negatiivista?
Joskus toisten mielipiteet eivät vastaa omia, mutta on vain hyväksyttävä se, että on olemassa muitakin mielipiteitä kuin omat ja asioita voi ehkä tehdä toisin.

Jos sinä tykkäät IFK:n kissalogosta ja minä enemmän siitä perinteisestä vaakunasta, olenko minä negatiivinen?
Jos sinä tykkäät, että pelaajahankinnat ovat hyviä ja minä taas en, olenko minä silloin negatiivinen?
Jos sinä katsot, että Oy/Ab:n talous on kunnossa ja minä en, olenko silloin negatiivinen?

Ja, onko välivuodessa jotakin negatiivista? Minun mielestäni ei (tässä tilanteessa) koska nyt on aikaa laittaa talous kuntoon. Välivuosi on ikävä mutta tarpeen.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Svante kirjoitti:
Ja, onko välivuodessa jotakin negatiivista? Minun mielestäni ei (tässä tilanteessa) koska nyt on aikaa laittaa talous kuntoon. Välivuosi on ikävä mutta tarpeen.


Olematta sen enempää negatiivinen, niin kyllä välivuodessa on aika ikävä kalskahdus ja nostaa aika negatiiviset tunnelmat pintaan. Ei HIFKin tarvitse pitää välivuosia, se on kypsässä iässä. Kutsutaan niitä vaikka vaihdevuosiksi :)

Jos joku joukkueen johdosta alkaa puhua välivuodesta ennen kautta, niin sille tyypille pitää antaa potkut. Oikeastaan seurasta riippumatta. Typerämpää markkinointia saa hakea. Fanit nyt saavat puhua mistä lystäävät, tosin leimaan kaikki välivuosista puhujat auttamatta negatiivisiksi henkilöiksi :)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
PJ kirjoitti:
Jos joku joukkueen johdosta alkaa puhua välivuodesta ennen kautta, niin sille tyypille pitää antaa potkut. Typerämpää markkinointia saa hakea. Fanit nyt saavat puhua mistä lystäävät, tosin leimaan kaikki välivuosista puhujat auttamatta negatiivisiksi henkilöiksi :)

Tietääkseni joukkueen johdosta ei olla puhuttu näin, joten markkinointi ei ole typerää. Minä (= vaikka fani) puhun välivuodesta.
Onko mielestäsi hyväksyttävää ja hyvää markkinointia kun tavoitteksi ilmoitetaan pleijarit? Voisko tämä tavoite olla yhtä ja sama kuin välivuosi?
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Svante kirjoitti:
Olemalla eri mieltä asioista tai toisten milipiteistä on siis negatiivista?
Joskus toisten mielipiteet eivät vastaa omia, mutta on vain hyväksyttävä se, että on olemassa muitakin mielipiteitä kuin omat ja asioita voi ehkä tehdä toisin.

Jos sinä tykkäät IFK:n kissalogosta ja minä enemmän siitä perinteisestä vaakunasta, olenko minä negatiivinen?
Jos sinä tykkäät, että pelaajahankinnat ovat hyviä ja minä taas en, olenko minä silloin negatiivinen?
Jos sinä katsot, että Oy/Ab:n talous on kunnossa ja minä en, olenko silloin negatiivinen?

Ja, onko välivuodessa jotakin negatiivista? Minun mielestäni ei (tässä tilanteessa) koska nyt on aikaa laittaa talous kuntoon. Välivuosi on ikävä mutta tarpeen.

Kerros nyt sitten minullekin, mistä voin lukea sen, että HIFK kaudella 2005-2006 on valmis koostumukseltaan, eli siis mistä voin lukea legendaariset sanat: Näillä mennään!

Saat toki olla toisen kirjoittajan kanssa eri mieltä olematta negatiivinen. Mutta itkeminen ennen kuin kuulet nämä legendaariset sanat muistuttaa lähinnä naapurin vanhaa kääkkä-mummoa, joka itkee kyläkauppiaan maitokaapissa olevien maitojen kohtaloa tyyliin: voe voe, jos ei niitä maitoja kohta kukaan osta, niin ne muuttuvat happamiksi.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle IFK:n sarjasijoitus on loppujen lopuksi kuitenkin vain niin helvetin pieni pala palapelistä että sitä on turha liian tarkasti tsiigailla. Sanokoot muut mitä tahansa, mutta kyllä se pelityyli ja perinteet menevät menestyksen edelle aina kun kyse on IFK:sta. HIFK:n rinnastan usein toiseen suureen suosikkiini, Liverpooliin. Sielläkin sekoiltiin yli vuosikymmen vailla mitään menestystä mutta nyt ollaan taas Euroopan mestareita ja kaikki on enemmän kuin hyvin. Kyllä me vielä IFK:n mestaruus tällä vuosikymmennellä nähdään, ja se riittää mulle mainiosi kunhan se otetaan tyylillä kuten viimeksi.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Analyytikko_ kirjoitti:
Kerros nyt sitten minullekin, mistä voin lukea sen, että HIFK kaudella 2005-2006 on valmis koostumukseltaan, eli siis mistä voin lukea legendaariset sanat: Näillä mennään!

Olisit lukernut erityisesti viestini, joka on noin tuntia ennen omaasi kirjoitettu ja sijoittuu juuri ennen sinun viestiäsi. Keskustelun/kirjoittelun ei _tarvitse_ perustua todellisiin tapahtumiin tai väitteisiin. Keskustelu perustuu myös mielipiteiden vaihtamiseen. Tiedän kokemuksesta, ettää täällä moni hakee väitteille/kirjoituksille/keskusteluille fakta tietoa ja ovat avlmiita tyrmäämään keksutelua koska todistettavia faktoja ei löydy. Joskus joku voi kokemuksellaan miettiä ääneen miten tästä eteenpäin kun tilanne on nyt tämä.
Mitäs jos... oletko ajetellut asiaa näin... voisko asiaa nähdä toisin... etc. etc.
Ja aina mielessä se tosiseikka, ettei mielipide tarvitse olla juuri se oikea mielipide. Enkä ole ollenkaan pahoillani mikäli esim. Cobolin väite taloudesta pitää paikkansa. Olen enemmän kuin mielissäni, vaikka et sitä ehkä usko.
Toinen esim. on Allianssin sotku. Media keskustelee asiasta vaikka ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Pitäisikö keskustelu tukehduttaa sen takia?

Ja mummon logiikka onkin hieno ;-)
 

Conda

Jäsen
Niin tai näin, mielenkiintoinen läppä on tärkeintä

USEAN fanin toiminta on VÄLILLÄ Jatkojassa silkkaa pikkupolitikointia.
Kun joku henkilö kirjoittaa palstalle viestin, niin kourallinen henkilöitä on heti tarkkailemassa viestiä ja tarttumassa viestin epäkohtiin. Nämä "viisaat" jatkoaikalaiset (jotku niistä "oikeista " faneista) kirjoittavatkin jo sellaista kapulakieltä, että tekstistä ei löydy näitä tulkinnanvaraisia asioita (eikä mielenkiintoista läppää).
En siis voi millään ymmärtää, miksi täällä on aina tapana hyökätä, kun joku esittää mielipiteen. Olisi suotavaa, että edes saman joukkueen kannattajien keskuudessa ajateltaisiin näitä asioita hieman positiivisesti. Haetaan tarkoitusta ja jos ei ymmärretä asiaa, niin ymmärretään kaveria (hän ajattelee näin tai hän varmaan tarkoittia asiaa näin..etc.).

Esim. jos olisin jättänyt ensimmäisestä lauseesta isoilla kirjoitetut sanat pois, niin heti olis "hyökäilty". Nyt jengi voi ajatella, että tämä ei koske minua jne. (ne muut?). Pidetään yhtä, ei ajatella heti pahaa tai tahallisesti väärin.
Joku diggaa esim. menestyksestä, kun joku muu pitää pelityyliä tärkeämpämä. Sitten täällä ollaan ääripäinä virtuaaliturpakäräjillä jatkuvasti asian suhteen (vitun mustavalkoista meininkiä).

Milipidekirjoittelua ei tartte dumata, mutta täysin perättömiä huhuja ja loan heittoa ei saa käsitellä mielipideasioina. Sellainen huhu jota pidetään yleisesti perättömänä, mutta jota ei voida osoittaa perättömäksi, niin se on tarpeeksi pitävä tänne leikkimiliseen keskustelufoorumiin. Perättömän huhun kirjoittaja ei ole vastuussa, jos hän ei ole itse perättömän huhun alullepanija.

Nyt tänne ei kukaan uskalla kirjoitella mitään, sillä omat koirat puree nilkkoihin ja virtuaalikasvot voi menettää vähän vitun helposti.

Peace brothers!

Itse aiheesta:
Se mitä ens vuoden jengiin tulee, niin nyt kun viimeistelyharjoitukset ovat aluillaan/alkaneet muissa SM-liigajoukkueissa, niin olemme pelaajamateriaalia ajatellen pahasti jäljessä viime vuotisia kilpailijoitamme. Minun ei tarvitse kuullaa niitä legendaarisia sanoja, sillä minulle HIFK on tällä hetkellä sama jengi kuin seuran taholta julkaistu lista sopimuspelaajista. Sitä sitten vertailen muihin ja viime vuosien joukkueisiin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Svante kirjoitti:
Olemalla eri mieltä asioista tai toisten milipiteistä on siis negatiivista?
Joskus toisten mielipiteet eivät vastaa omia, mutta on vain hyväksyttävä se, että on olemassa muitakin mielipiteitä kuin omat ja asioita voi ehkä tehdä toisin.

Jatkuva valitus, joka jatkuu kaudesta toiseen kävi mitä tahansa on negatiivista. Valitus ensi kauden jengistä, siis kauden, joka ei ole vielä alkanutkaan ja jengistä jota ei ole vielä täysin kasattukaan on mielestäni negatiivista.

Huoli IFK:sta ei ole negatiivista, enkä todellakaan kaipaa sellaista Jokeri-fanien yltiöpositiivisuuttakaan, että annetaan kaikkien ensin yrittää ja sitten mietitään pitäsikö sanoa ilkeästi. Mutta kun mitään urheilullista välivuotta tai edes varmistusta joukkueen kokoonpanosta ei ole vielä näkyvissä, niin on turhaa huudella välivuosista ja taloudellisista ongelmista. Sitten, jos ne ovat edessä ja julkisia juttuja, niin voimme alkaa asiasta ulista ja murista.

Ymmärrän, että jengin koostumus on aika nollissa vielä ja kalliin kausikortin ostajaa voi asia mietityttää, mutta turha kai silti on heittää tässä vaiheessa kautta vielä myydä maatansa tätä kautta koskien, kun tilanne on vielä todella epäselvä.

Valitettavaa on toki se IFK:n yleisen tilan ja tulevaisuuden suhteen, että IFK on tällä hetkellä hallituksellisesti todella tuuliajolla, vaikka rahallisesti ollaankin ihan ok kantimisissa, niin kun kuvio pyörii samalla linjalla vuodesta toiseen ei paljonkaan hyvää muutosta ole edessä. Pitääkö tässä odotella Mobergin ja Heinon dementiaa vai sitä en osaa itsekään sanoa.
 

MaV

Jäsen
Rebel kirjoitti:
Valitettavaa on toki se IFK:n yleisen tilan ja tulevaisuuden suhteen, että IFK on tällä hetkellä hallituksellisesti todella tuuliajolla, vaikka rahallisesti ollaankin ihan ok kantimisissa, niin kun kuvio pyörii samalla linjalla vuodesta toiseen ei paljonkaan hyvää muutosta ole edessä. Pitääkö tässä odotella Mobergin ja Heinon dementiaa vai sitä en osaa itsekään sanoa.

Hallituksen roolia saattaa joskus ylikorostus näissä keskusteluissa. Kyllähän siellä tietysti ohjataan toimitusjohtajan toimintaa jonkin verran, ollaan mukana valmentajakysymyksissä ja pelaajalinjauksissa ym, mutta siltikin se lopullinen tulos tehdään kentällä.

Tietysti nyt samat henkilöt ovat olleet pitkään hallitusvastuussa, ja uudistuminen saattaisi tuoda uusia ajatuksia ja energiaa. Tilanne ei kai kuitenkaan ole se, että dementioita pitäisi odotella, käsittääkseni esim. Moberg on sanonut olleensa jo jonkin aikaa valmis siirtymään sivuun kokonaan. Ensin pitäisi vain tietysti löytää jostain uusia miehiä tilalle. Ei sinne todellakaan voida ketä tahansa ottaa. Jos otettaisiin voitaisiin varmaankin sitä muutosta saada aikaan, mutta todennäköisesti myös huonompaan suuntaan. Sitähän on kyllä jääkiekkohommissa nähty useasti.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Rebel kirjoitti:
1. Jatkuva valitus, joka jatkuu kaudesta toiseen kävi mitä tahansa on negatiivista. Valitus ensi kauden jengistä, siis kauden, joka ei ole vielä alkanutkaan ja jengistä jota ei ole vielä täysin kasattukaan on mielestäni negatiivista.

2. Mutta kun mitään urheilullista välivuotta tai edes varmistusta joukkueen kokoonpanosta ei ole vielä näkyvissä, niin on turhaa huudella välivuosista ja taloudellisista ongelmista. Sitten, jos ne ovat edessä ja julkisia juttuja, niin voimme alkaa asiasta ulista ja murista.

Otin muutaman jutun kirjoituksestasi ja lisäsin numerot.
1. Täsmälleen samaa mieltä! (Oletan ettet puhu minusta).
2. Sanaa "välivuosi" rupesin itse käyttämään kun olin tutustunut Oy/Ab:n tilinpäätöksiin ja muuhun materiaaliin ja ihan sen perusteella olen sitä mieltä, että sellainen on edessä tai tulisi olla. En ole missään väittänyt Oy/Ab:n henkilökunnan tai johdon tätä sanoneen. Minä keskustelen myös muista asioista kuin viarllisista tiedotteista tai niitten sisällöstä. Uskon myös muita kuin Oy/Ab:n johtoa tai tämän palstan nimimerkkejä.
Tästä huolimatta kannattamani seura on ja tulee aina olemaan HIFK.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
2. Sanaa "välivuosi" rupesin itse käyttämään kun olin tutustunut Oy/Ab:n tilinpäätöksiin ja muuhun materiaaliin ja ihan sen perusteella olen sitä mieltä, että sellainen on edessä tai tulisi olla.

Tarkoittanet tuoreinta tilinpäätöstä? Mihin muuhun materiaalin? Mitä luvut/muu materiaali kertovat Sinulle, jotta uskot/arvelet edessä olevan "välivuoden". Arvostan vastauksessa puhtaita numeroita.

Vastauksesi viimeinen lause on lohduttava tieto. Joidenkin yltiönegatiivisuuden takia joskus oma usko heidän kannattamiseen horjuu.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin, mikäs olikaan se viime kauden lopullinen taloudellinen tappio? En muista kuulleeni 'virallista' totuutta tästä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Rebel kirjoitti:
Mutta kun mitään urheilullista välivuotta tai edes varmistusta joukkueen kokoonpanosta ei ole vielä näkyvissä, niin on turhaa huudella välivuosista ja taloudellisista ongelmista.


No tällä hetkellä välivuosi on näkyvissä koska joukkue ei ole millään muotoa valmis vaikka kauteen valmistautuminen pitäisi olla alkamassa.
En näe siinä mitään positiivista että puolikuntoisia pelaajia rahdataan tänne talvella vain toteamaan että heistä ei ole vahvistuksiksi sm-liigaan.
Viime kausi oli hyvä esimerkki siitä että joukkue ei koskaan hitsaantunut yhteen.

Viime vuosien kaikki menestyneet joukkueet ovat olleet tärkeimpien palikoiden kohdalta valmiina jo kesällä.
Kysynkin että miksi tämä sama asia on joka ainoa vuosi Matikaisen joukkueessa edessä että joukkuetta ei milllään saada valmiiksi kevään/kesän aikana vaan kaikki jää aina kesken.
 

MaV

Jäsen
mixu kirjoitti:
En näe siinä mitään positiivista että puolikuntoisia pelaajia rahdataan tänne talvella vain toteamaan että heistä ei ole vahvistuksiksi sm-liigaan. Viime kausi oli hyvä esimerkki siitä että joukkue ei koskaan hitsaantunut yhteen.

Niin. Toivottavasti joku kertoo Pena&co:lle, että kannattaa sitten valita vahvistuksiksi ne pelaajat, jotka ovat ei-puolikuntoisia!

Joku voisi tosin sanoa tähän väliin, että on ihan sama olisiko tehty ulkomaalaisen kanssa sopimus kuukausi sitten vai viikon päästä, kun ei mies olisi täällä kuitenkaan treenaamassa vielä.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
mixu kirjoitti:
Viime vuosien kaikki menestyneet joukkueet ovat olleet tärkeimpien palikoiden kohdalta valmiina jo kesällä.
Kysynkin että miksi tämä sama asia on joka ainoa vuosi Matikaisen joukkueessa edessä että joukkuetta ei milllään saada valmiiksi kevään/kesän aikana vaan kaikki jää aina kesken.

Fakta. Tätä ei voi kiistää. Penan joukkueet eivät todellakaan ole olleet valmiita kauden alkaessa. Frankin aikojen kotimaisten pelaajien hankinnan kusemisen sentään ymmärsin, sillä Frank ei herrasmiehenä halunnut mennä tarjoamaan porkkanoita joulutauolla. Pentin pitäisi vanhana verkostomyyjänä tietää nopeuden olevan valttia markkinoilla. Nyt on hankkimatta liikaa kunnon pelaajia tärkeille pelipaikoille. Toivottavasti niitä esisopimuksia on olemassa. Hiljaista on. Odotellaan ja odotellaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mal82

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketä tulossa

Ketä sieltä nyt on tulossa? Itse olen kuullut nimet David Ling, Craig Darby ja Tuomas Pihlman. Vai mennäänkö näillä?
 

Sean #19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jere Karalahti antoi kiitosta aamulla Nelosen Urheiluaamussa IFK:n seurajohdolle kärsivällisyydestä. Totesi, että palkkakaton tullessa P-Amerikasta voi tulla mielenkiintoisia nimiä ja nosti esille kotimaisista Antti Miettisen ja Erkki Rajamäen. Ainakin Rajamäki on hyvin IFK-tyyppinen pelaaja, kyllä vitutti kattella miestä vuosi Ilveksessä. Loistava jääkiekkoilija. Muistaakseni muuten tiputti Vopatin Tampere-Cupissa -01 ykkösellä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Svante kirjoitti:
Olisit lukernut erityisesti viestini, joka on noin tuntia ennen omaasi kirjoitettu ja sijoittuu juuri ennen sinun viestiäsi. Keskustelun/kirjoittelun ei _tarvitse_ perustua todellisiin tapahtumiin tai väitteisiin. Keskustelu perustuu myös mielipiteiden vaihtamiseen. Tiedän kokemuksesta, ettää täällä moni hakee väitteille/kirjoituksille/keskusteluille fakta tietoa ja ovat avlmiita tyrmäämään keksutelua koska todistettavia faktoja ei löydy. Joskus joku voi kokemuksellaan miettiä ääneen miten tästä eteenpäin kun tilanne on nyt tämä.
Mitäs jos... oletko ajetellut asiaa näin... voisko asiaa nähdä toisin... etc. etc.
Ja aina mielessä se tosiseikka, ettei mielipide tarvitse olla juuri se oikea mielipide. Enkä ole ollenkaan pahoillani mikäli esim. Cobolin väite taloudesta pitää paikkansa. Olen enemmän kuin mielissäni, vaikka et sitä ehkä usko.
Toinen esim. on Allianssin sotku. Media keskustelee asiasta vaikka ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Pitäisikö keskustelu tukehduttaa sen takia?

Ja mummon logiikka onkin hieno ;-)

Juu, toki mielipiteiden vaihto on osa keskustelupalstan arkea, eihän siinä mitään. Tosin jos esität esim. HIFK:n taloudellisesta tilasta tietoa/mielipiteitä tai muuta arvelua, niin aivan varmasti joku pyytää sinulta myös faktoja väitteiden tueksi ennemmin tai myöhemmin. Allianssi-case on sitten kokonaan toinen juttu, vaikka varmasti jotakin hämärää on tapahtunut, niin median kirjoittelu asiasta on jo ajat sitten ohittanut ns. normaalin mittapuun ja nykyään jokainen ip-lööppi alkaa tyyliin: taas uusi naula Allianssin arkkuun! Silti keskustelua ei syytä vaientaa, mutta jokainen järkevä ihminen esim. me molemmat ymmärrämme, että lehdissä löytyy vain osa-totuus ja paljon muutakin tietoa asiasta löytyy. Lehdet sitten valikoivat, mitä haluavat sinne muun mömmön sijaan sijoittaa (mikä myy).

HIFK:n kausi 2005-2006 ei ole vielä alkanut, otteluakaan ei ole pelattu ja valmentajatilanne oli myös kevään aikana varsin mielenkiintoinen. Kenelläkään meistä ei ole vielä tietoa, millaista kiekkoa ja millä tyylillä HIFK ensi kaudella tulee esiintymään. Silti täältä osiosta löytyy ihmisiä, jotka jo nyt ovat sitä mieltä, että ensi kausi on välivuosi ja perusteluna on se, että koskaan joukkueen kokoaminen ei ole ollut niin kesken kuin nyt. Tätä ihmeellistä tissiposki-valitusta minä en todellakaan pysty ymmärtämään. Samat kaverit vaativat HIFK:n pelaavan HIFK:n näköistä kiekkoa, mutta voiko näitä kavereita kutsua HIFK:n näköisiksi faneiksi tällaisen vali vali, seli, seli-pelleily-itkun jälkeen? Pena teki viime kaudella monen fanin kaudesta jokapäiväisen joulun ja nyt samat selkääntaputtajat ja wannabe-kaverit puukottavat selkään oikein kunnolla. Vihjeenä: koittakaa osua kylkiluiden väliin, niin ei kuulu äännähdystä.

Ensinnäkin, koskaan aikaisemmin tilanne pelaajamarkkinoilla ei ole ollut tällainen (odottava) NHL:n tilanteen johdosta. No nyt on, ja saattaa olla, että sieltä vapautuu paljonkin pelaajia, jotka eivät saa haluamaansa sopimusta. Kukaan ei tiedä miltä tilanne näyttää esim. kuukauden kuluttua.

Toisekseen, nämä kaikki kaverit eivät juokse rahan perässä Venäjälle, vaan
osa tulee kotimaahansa olkoon se sitten Suomi, Ruotsi tai Tsekki. Täysin hatusta vedetty väite, että Venäjä imee kaikki parhaat Änärin ulkopuoliset pelaajat. Osalla painaa vaakakupissa myös muut olosuhteet, kaikki ei riipu siitä tilipussin suuruudesta esim. perheellisillä.

Kolmanneksi, HIFK ei varmasti tule kaatumaan ensi kaudella valmennukseen tai maalivahtipeliin. Eivätkö juuri nämä alueet pettäneet meidät pahimmin viime kauden kriisihetkillä?

Sitten kun tulee ilmoitus, että näillä mennään, rahat on loppu ja seura myydään Kiinaan huippujääkiekkoilua edustavalle taholle, niin olen valmis myöntämään, että tästä tulee välivuosi. Sitä ennen en ja ihmettelen myös, jos joku uskoo ensi kauden jengin olevan tässä. Oli taloudellinen tulos viime kaudelta sitten mitä tahansa.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Sean #19 kirjoitti:
Muistaakseni muuten tiputti Vopatin Tampere-Cupissa -01 ykkösellä.
Taisi olla se tapaus kun Vopat kompastui mailaan...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
mixu kirjoitti:
No tällä hetkellä välivuosi on näkyvissä koska joukkue ei ole millään muotoa valmis vaikka kauteen valmistautuminen pitäisi olla alkamassa.
En näe siinä mitään positiivista että puolikuntoisia pelaajia rahdataan tänne talvella vain toteamaan että heistä ei ole vahvistuksiksi sm-liigaan.
Viime kausi oli hyvä esimerkki siitä että joukkue ei koskaan hitsaantunut yhteen.

Viime vuosien kaikki menestyneet joukkueet ovat olleet tärkeimpien palikoiden kohdalta valmiina jo kesällä.
Kysynkin että miksi tämä sama asia on joka ainoa vuosi Matikaisen joukkueessa edessä että joukkuetta ei milllään saada valmiiksi kevään/kesän aikana vaan kaikki jää aina kesken.

Juu näin on, mm. mestaruusjengissä kaudella 97-98 pelasivat heti kauden ensimmäisessä pelissä herrat: Jokinen, Elomo ja Halkidis. Mutta onneksi se Kekäläinen oli sellainen velho, että kaikki hankinnat oli aina tehty jo ennen kauden alkua ja yhtäkään väärää/huonoa/keskenkuntoista hankintaa ei tehty ennen kauden alkua tai kauden aikana. Sanalla sanoen, kaikki meni aina ja kaikkialla taysin nappiin ja tuloksena oli kovin HIFK, ikinä, missään. Ja kesken kauden ei otettu yhtäkään pelaajaa estämään jo kauden ensimmäisessä treeneissä alkanutta joukkueen hitsautumista.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
hetkinen

Analyytikko_ kirjoitti:
Juu näin on, mm. mestaruusjengissä kaudella 97-98 pelasivat heti kauden ensimmäisessä pelissä herrat: Jokinen, Elomo ja Halkidis. Mutta onneksi se Kekäläinen oli sellainen velho, että kaikki hankinnat oli aina tehty jo ennen kauden alkua ja yhtäkään väärää/huonoa/keskenkuntoista hankintaa ei tehty ennen kauden alkua tai kauden aikana. Sanalla sanoen, kaikki meni aina ja kaikkialla taysin nappiin ja tuloksena oli kovin HIFK, ikinä, missään. Ja kesken kauden ei otettu yhtäkään pelaajaa estämään jo kauden ensimmäisessä treeneissä alkanutta joukkueen hitsautumista.


vuosi 97-98... kauan on aikaa siis, siitä kuin viimeksi ylöspäin matkamme....

tai jotain, kohta tästä "viimevuoden" mestaruusjoukkueesta on 10 vuotta.... karulta kuulostaa.. sisäpiiristä kerrottu että uusi valmentaja ei ole ollut edes harjoituksissa mukana, tämä siis pelaajalta...

taitaa valmentaja vaihtua ennen kauden alkua tai sitten harjoituksia on pidetty salassa?

no... tämä kausi menee minun osalta armeijan levissä...

kiittää ja kuittaa

tj 349..
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
analyytikko

Puhuin viime vuosista en viime vuosituhannesta.
Mielenkiintoista että vaadit muilta faktoja väitteilleen mutta itse väität että "Kolmanneksi, HIFK ei varmasti tule kaatumaan ensi kaudella valmennukseen tai maalivahtipeliin."
Mihin faktaan tämä väitteesi perustuu?
Tietysti sinulla on 50 prosentin mahdollisuus osua kohdalleen mutta mitään varmuutta sulla ei voi olla koska sitä ei ole kenelläkään muullakaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
mixu kirjoitti:
Mielenkiintoista että vaadit muilta faktoja väitteilleen mutta itse väität että "Kolmanneksi, HIFK ei varmasti tule kaatumaan ensi kaudella valmennukseen tai maalivahtipeliin."

Koskas pohjois-amerikkalainen valmentaja on viimeksi onnistunut SM-liigassa?
Kovin meriitein tänne tullaan mutta vähin äänin lähdetään. Noin niinkun yleensä.
 

Muro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hasse kirjoitti:
sisäpiiristä kerrottu että uusi valmentaja ei ole ollut edes harjoituksissa mukana, tämä siis pelaajalta...

Mun käsittääkseni valmentaja ei ole edes vielä Suomesssa, niin mikäs ihme se on ettei vedä treenejä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös