Minusta on aina yhtä hauskaa, kun nämä Ilmalan wannabe HIFK-fanit kertovat miten HIFK:n pitäisi reagoida yhteen jos toiseenkin asiaan. Viimeaikaisesta kommenttivirrasta lienee pääteltävissä, että usko omiin ratapihan poikiin on jo loppu eli finito kun Jokerikirjoituskaartin (palkattu?) telaketjuosasto yhtyy näihin naapuridissauksiin.
Ilmalassa taitaa sapettaa kaksi asiaa. Yksi on se, että HIFK on tohtinut käyttää narripakan yksinoikeudella hallinnoimaa mediaitkuasetta. Toinen on se ikuisuustrauma joka on pesiytynyt koko organisaatioon Hjalliksesta lähtien, eli tämä iänikuinen pikkuvelisyndrooma: Nyyh, nyyh, aina noi saa mutten minä. Nyyh, nyyh. Mä oon vähintään yhtä kova, vai mitä häh? ja Miksei kukaan koskaan huomaa mua? Nyyh, nyyh. etc.
Heleniuksestakin piti tulla se suuri messias joka johtaa narrit HIFK:n kulkemalle polulle, mutta aika karheikkoista näyttää olevan. Minusta on sääli ettei perinteistä Jokerikiekkoa osata kunnioittaa edes siellä omassa leirissä vaan yritetään apinoida isoaveljeä. Jortikka ja jalat-jalat-kiekko on ihan hieno juttu, uskokaa pois. Ei liigasta tule mitään jos siellä pelaa HIFK ja kaksitoista haaleaa kopiota. Eikö Bluestarina opeta ketään? Asiaan kuuluu tietysti myös, että ne kaksi tilastoniiloa yrittävät vängätä ja todistella, miten Jokerit ovat maailmankaikkeuden eli uninversunmin (huomaa vaikean sivistyssanan oikeinkirjoitus) fyysisin joukkue joka tappelee, treenaa ja pelaa kovimmin koko planeetalla jms. huvittavaa. Oikeesti, jos haluatte olla HIFK-faneja niin vielä Nordikselle mahtuu! Ei siellä yhtä väljää ole katsomoissa kuin Ilmalassa, mutta hyvin mahtuu sekaan. Ainakin kausikortin lunastamalla.
Minusta on aina yhtä hauskaa huomata, miten ainakin naapurifanien heavyjuuserikaarti oikeasti toivoisi oman joukkueen olevan yhtä kuin HIFK, kunhan vain pelaisi niissä turkooseissa, eiku puna-sinisissä, eiku -mustissa paidoissa. Ehkä Virmasen pitäisi palkata C. Ruuttu scoutiksi? Tällä tarkoitan sitä ilmeistä tosiasiaa, että Jokerikannattajiakaan ei oman joukkueen imago eikä olemus taida tyydyttää. Ratapihan pullannatustelijat myhisivät kyllä tyytyväisyyttään kun salkoon vedettiin tikkaspaitaa ja suomen- sekä maailmanmestaruusviirejä, mutta auta armias kun oma jengi on tuolla säälipleijariviivan alapuolella ei jäljellä ole kuin pikkuvelisyndrooma. Näkeehän sen jokeri-threadeistakin. Tyypilliseen pikkuvelitapaan rinnastetaan kaikki tekeminen ja tekemättä jättäminen ison veljen vastaaviin ja tietysti lähdetään joukolla naapurin otteluketjuun kertomaan, että väärin voitettu. Hassuja nuo hassuhatut.