HIFK 2024–2025 kauden aloitus – monentena ollaan 10 kierroksen jälkeen?

• 11 787
  • 86

Monentena ollaan 10 kierroksen jälkeen?

• 1

Ääniä: 15 8,7%
  • 2

Ääniä: 8 4,6%
  • 3

Ääniä: 18 10,4%
  • 4

Ääniä: 22 12,7%
  • 5

Ääniä: 27 15,6%
  • 6

Ääniä: 28 16,2%
  • 7

Ääniä: 10 5,8%
  • 8

• 9

Ääniä: 10 5,8%
  • 10

• 11

Ääniä: 5 2,9%
  • 12

• 13

Ääniä: 1 0,6%
  • 14

Ääniä: 1 0,6%
  • 15

Ääniä: 0 0,0%
  • 16

Ääniä: 4 2,3%

• Äänestäjiä
    173

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin, että 18.10.-16.11. välisena aikana meillä on 1 matsi kotona ja 8 vieraissa. Toivotaan, että vierasvire säilyy jatkossakin.

Vastaavasti 21.11.-18.12 välisenä aikana pelataan 8 kertaa kotona ja 2 vieraissa, joten siihen mennessä peli pitäisi kulkea myös himassa.

Mikä mahtaa olla syy tälle? Onko jäähalli varattu johonkin muuhun toimintaan?

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt päälle 10 ottelua takana. Miten se oli ?Nytkö voi tehdä arvioita.
Mä veikkasin sijaa 2 vai oliko 4. Sinänsä ei mitään merkitystä.
Nyt kuitenkin ollaan sijalla 2. Paras sarjan aloitus Hifk historiassa. Kova ja parempi näin.
Paljon hyvää, mutta enemmän kehitettävää. Kausi on pitkä ja lopussa voittajana on joukkue, joka kehittyy pitkässä juoksussa eniten.
Huonolla pelilläkin saadut pisteet on tärkeitä. Peli ei tietenkään ole sitä vielä mitä sen pitäisi olla lopussa.
Nyt ollaan oltu ykkösen varassa(sen joka väsättiin ”pakolla”,joka ei toiminut viime kaudella) ja paljon kuuluu jossitelua, jos ei niitä olisi... Mulle on annettu paljon huutia jossittelusta.
Tilanne on nyt kuitenkin se, että ykkönen toimii ja ihan sillä samalla valmennuksella, kun ne kolme muutakin. Odotan, etenkin kakkosen nostavan tasoa.
3-4 tekee sitä mitä tarvii ( Muuuli)ja tarvittaessa muutaman pisteen siinä ohessa. Mikäli muutama vahvistus nyt tulee niin kolmoseenkin riittää myös tuloksenteko odottamaa.
Junnut ovat suorittaneet mallikkaasti, kuten oli odotettua. Jokainen sälleistä ansaitsee peliaikansa. Maalivahti tilanne on nyt mallillaan. Alimmista ketjuista pakko mainita vielä Hartikainen. Mun mielestä suorittaa niinku pitää ei huonoa sanottavaa,kun taas Mieho ollut aavistuksen pettymys, mutta väläyksiä pantterista tulee ja uskon sen olevan se taso joka kauden edetessä on vakio. Ettepäin.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt päälle 10 ottelua takana. Miten se oli ?Nytkö voi tehdä arvioita.
Mä veikkasin sijaa 2 vai oliko 4. Sinänsä ei mitään merkitystä.
Nyt kuitenkin ollaan sijalla 2. Paras sarjan aloitus Hifk historiassa. Kova ja parempi näin.
Paljon hyvää, mutta enemmän kehitettävää. Kausi on pitkä ja lopussa voittajana on joukkue, joka kehittyy pitkässä juoksussa eniten.
Huonolla pelilläkin saadut pisteet on tärkeitä. Peli ei tietenkään ole sitä vielä mitä sen pitäisi olla lopussa.
Nyt ollaan oltu ykkösen varassa(sen joka väsättiin ”pakolla”,joka ei toiminut viime kaudella) ja paljon kuuluu jossitelua, jos ei niitä olisi... Mulle on annettu paljon huutia jossittelusta.
Tilanne on nyt kuitenkin se, että ykkönen toimii ja ihan sillä samalla valmennuksella, kun ne kolme muutakin. Odotan, etenkin kakkosen nostavan tasoa.
3-4 tekee sitä mitä tarvii ( Muuuli)ja tarvittaessa muutaman pisteen siinä ohessa. Mikäli muutama vahvistus nyt tulee niin kolmoseenkin riittää myös tuloksenteko odottamaa.
Junnut ovat suorittaneet mallikkaasti, kuten oli odotettua. Jokainen sälleistä ansaitsee peliaikansa. Maalivahti tilanne on nyt mallillaan. Alimmista ketjuista pakko mainita vielä Hartikainen. Mun mielestä suorittaa niinku pitää ei huonoa sanottavaa,kun taas Mieho ollut aavistuksen pettymys, mutta väläyksiä pantterista tulee ja uskon sen olevan se taso joka kauden edetessä on vakio. Ettepäin.

Jos tarkkoja ollaan, niin pistekeskiarvolla (2,09) laskettuna ollaan sijalla 4. Tosin sekin on reippaasti yli oman odotuksen ja ero 5. sijaan on aika merkittävä (Lukko 1,6). Otteluohjelma on kuitenkin ollut aika suotuisa, vastaan on asettunut SaiPa (x2), Espoo (x2), Jukurit, HPK, Pelicans, KooKoo. Espoo on yllättävän korkealla sarjataulokossa, joten ehkä se alku ei ollut ihan niin helppo, kuin itse alunperin ajattelin. Kuitenkin on sellainen fiilis, että Tappara ja Lukko vieraissa ovat olleet ainoat vaikeat ottelut ja niistä saavutetut kuusi pistettä oli kova suoritus. Vastapainoksi sitten hukkaan heitettyjä pisteitä kotona SaiPaa, Pelicansia, KooKoota ja Kärppiä vastaan. Vielä ei olla kohdattu sarjan kärkijengeistä KalPaa ja Ilvestä. Molemmat tulevat vastaan vielä tässä kuussa ja lisäksi back-to-back pelit Tepsiä vastaan, joka on ollut meille vaikea vastustaja.

Tulosten perään on huudeltu nyt kolme vuotta ja nyt niitä on tullut. Riittääkö tämän joukkueen taso läpi koko kauden ilman vahvistuksia ja tällä valmennuksella? Hovinen vahvistaa joukkuetta merkittävästi ja pelkästään hänen ansiostaan runkosarjasijoitus saattaa nousta 2-3 sijaa odotetusta. Jos hänen annetaan pelata riittävästi. Silti en näe, että tällä jengillä mentäisi neljän joukkoon pudotuspeleissä. Yllättyisin, ellei esim. Kärpät ja Pelicans paranna juoksuaan kauden aikana.

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tarkkoja ollaan, niin pistekeskiarvolla (2,09) laskettuna ollaan sijalla 4. Tosin sekin on reippaasti yli oman odotuksen ja ero 5. sijaan on aika merkittävä (Lukko 1,6). Otteluohjelma on kuitenkin ollut aika suotuisa, vastaan on asettunut SaiPa (x2), Espoo (x2), Jukurit, HPK, Pelicans, KooKoo. Espoo on yllättävän korkealla sarjataulokossa, joten ehkä se alku ei ollut ihan niin helppo, kuin itse alunperin ajattelin. Kuitenkin on sellainen fiilis, että Tappara ja Lukko vieraissa ovat olleet ainoat vaikeat ottelut ja niistä saavutetut kuusi pistettä oli kova suoritus. Vastapainoksi sitten hukkaan heitettyjä pisteitä kotona SaiPaa, Pelicansia, KooKoota ja Kärppiä vastaan. Vielä ei olla kohdattu sarjan kärkijengeistä KalPaa ja Ilvestä. Molemmat tulevat vastaan vielä tässä kuussa ja lisäksi back-to-back pelit Tepsiä vastaan, joka on ollut meille vaikea vastustaja.

Tulosten perään on huudeltu nyt kolme vuotta ja nyt niitä on tullut. Riittääkö tämän joukkueen taso läpi koko kauden ilman vahvistuksia ja tällä valmennuksella? Hovinen vahvistaa joukkuetta merkittävästi ja pelkästään hänen ansiostaan runkosarjasijoitus saattaa nousta 2-3 sijaa odotetusta. Jos hänen annetaan pelata riittävästi. Silti en näe, että tällä jengillä mentäisi neljän joukkoon pudotuspeleissä. Yllättyisin, ellei esim. Kärpät ja Pelicans paranna juoksuaan kauden aikana.
Tottakai. Siitäkin huolimatta sarjataulukko näyttää sijaa 2 meillä pelattuja pelejä 11.Itse veikkasin sijaa 2 tai 4, että osu anyway. Mutta 10 kierroksen jälkeen ” kuulemma” oli lupa arvioida. HIFK historian kovin kauden avaus jokatapauksessa oli vastassa ketä tahansa. Vastuksethan oli tiedossa hyvissä ajoin ennen tuota väsättyä veikkausta( olishan siihen tietenkin voinut lisätä ”huomioikaa helppo ohjelma”). Vakavasti ottaen.Ei liigassa helppoja vastuksia tai ilmaisia pisteitä ole jaossa.Ei kellekään.
Tunnetusti se ennakkoon helpoin voi olla se pahin. Jokainen joka itse on pelannut tietää sen. Koskee lajia ,kun lajia tasolla, kun tasolla.

Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Seuraavat 9 ottelua:
Jukurit (v)
Ilves (k)
TPS (k)
TPS (v)
HPK (v)

Pelicans (v)
JYP (v)
KalPa (v)
Kärpät (k)

Oma veikkaukseni: 3+0+3+0+3+3+3+0+0 =>15 pojoa.

Olen mielelläni väärässä. Laittakaa toki omat veikkauksenne.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Seuraavat 9 ottelua:
Jukurit (v) 3p
Ilves (k) 1p
TPS (k) 3p
TPS (v) 2p
HPK (v) 0p

Pelicans (v) 0p
JYP (v) 3p
KalPa (v) 0p
Kärpät (k) 3p

15pistettä näyttää myös tulevana omilla ennustuksilla.
Jos Jori Lehterä loukkaantuu josssin kohtaa niin tämän jälkeen pelkää 0p riviä

Ege H.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
10 peliä pelattu, 20 pistettä kasassa, ja sarjasijoitus 3. Mitä mä voitin?

Valitettavasti näkymät ovat just nyt sellaiset, että luultavasti sijoitus laskee tästä. Ennen kautta terveellä rosterilla näytti, että tarvitaan välttämättä kokenut veskari, kelpo keskushyökkääjä ja taitava vasen laita. Pappi täytti veskaritarpeen, mutta hyökkääjäpula on vain huutavampi loukkaantumisten myötä. Jos ei nopeaa reagointia tule, ei näillä sijoilla kauaa heiluta.
Voi minua heikkouskoista. Nyt 20 pelin jälkeen pisteitä on 42 ja sarjasijoitus 1. Eli parannettu on vain!

No, en kuitenkaan määräänsä enempää aio tuhkaa levitellä päälleni pessimistisen veikkaukseni takia. Vaikka ennusteeni meni pieleen, olivat sen perusteet mielestäni myös jälkikäteen arvioiden oikeat. Yhdellä ketjulla ei pidemmän päälle pärjätä. Pakko saada kakkosylivoiman kapellimestariksi riittävä kolmossentteri, eikä yläketjuihin kelpaava vasen laitakaan olisi pahitteeksi.

Pessimistisen ennustukseni toteutumista on siirtänyt lähinnä Pakarisen aivan uskomaton vire. Ja vaikka mies on Jumalasta seuraava ylöspäin, ei se koko kautta vedä tuolla tehokkuudella tehden pilkkaa myös henkilökohtaisesta maaliodottamastaan. Jos joukkue ei vahvistu, povaan edelleen sijoituksen ja pistekeskiarvon laskua.

Mutta silti, marraskuuta mennään, IFK johtaa sarjaa, ja ykkösketju on aika hyvin edustettuna pistepörssin kärkipaikoilla. Kuka olisi uskonut, että kausi alkaa näin vahvasti! Pessimismistä huolimatta on tämä mahtavaa!

KanonKillar

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä ennustelin ennen kauden alkua, että melko helpon sarjaohjelman alun eli kymmenen pelin jälkeen ollaan sijalla 5 ja sitten siinä kohtaa, että maajoukkuetauolle lähdetään sijalta 6. Noh. Se ei mennyt niin. Kiitos joukkue, kiitos VP.

Vähän on ykkösketjun lentokeli hiljentymään päin, ymmärrettävästi. Tuleeko uusia pelureita sisään vai eikö tule? Pisteitä on kertynyt niin kivasti, että ennustan, että Runkosarjan puolivälissä olemme joka tapauksessa sijalla…. 3.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy