JOS Gillies tulee ja JOS Gillies kostaa, niin itketään sitä kauheutta yhdessä vasta sitten. JOS Gillies tulee ja toimii työrauhan vartijana, kellään ei pitäisi olla mitään nokan koputtamista. Saa kai sitä goonikin lätkää pelata. Jokerit näytti vuosi sitten, että ihan mitä vaan ja ihan kenelle vaan voi tapahtua. Olisi hölmöä luottaa siihen, että Jokerit organisaationa on vuodessa kypsynyt ja mitään vastaavaa ei voisi enää sattua. Gooni siis nähtävästi tarvitaan sen varmistamiseksi, että SBA ei seuraavaksi ole Salmelaisen selässä. Tai että Jarkon polvet eivät notkahda taklaajan peliuran arvoisesti kun niitti on tulossa.
Täällä ovat kypsät ja epäkypsät kirjoittajat vääntäneet peistä siitä, onko kosto oikein ja jos on, milloin on sille oikea aika. Helppohan täällä on jeesustella. Jokainen voi halutessaan asettua asianomaisten housuihin ja vähän fiilistellä, että miten helppoa tuollaisesta tempusta olisi itse päästä yli. Miten helppoa se toinen poski on kääntää ja take the high road, kun oma perhe on nähnyt hakattavan sairaalaan työpaikalla jossa jo luuli saavuttaneensa ansioillaan jonkinlaista kunnioitusta. Tietenkään en tiedä miten Peltonen ja muu joukkue ovat asian käsitelleet, mutta ovat parempia miehiä kuin minä jos ei jäänyt vähän kakkaa hampaankoloon.
Gillies palvelisi kahta tarkoitusta. Tähän liigaan täysin ylivertaisena muskelina mies takaisi läsnäolollaan työrauhan muulle joukkueelle. Toisaalta mahdolliset ylilyönnit tulisi kuitattua maailmanluokan tyyliin. Molemmat kohdat olisivat edistystä viime kauteen nähden, ja ihmettelenkin että nikkarigoonin palkkaaminen on ajatuksena niin vaikea 2010-luvun HIFK-kannattajille. Varsinkin kun viime kauden tapaukset osoittavat, että meno kaukalossa on edelleen parhaimmillaan kuin villissä lännessä. Rehellisesti sanoen ymmärrän Karalahtea, jos tosiaan on niin että "Iiro Järvi" on muuttunut "Mikael Granlundiksi". Molempia tarvitaan, mutta ei tämä nyt saa ihan pelkkää sydänlogoa olla vieläkään. Ei minulle ainakaan.