HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 479 955
  • 7 163
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Näin on käynyt muistaakseni lähes joka vuosi Jatkoajan perustamisen jälkeen kun tätä showta on saanut seurata ja syy joka kesäiseen pettymykseen on ollut lähinnä faneissa jotka ovat tuoneet milloin ketäkin huipun veljestä varmana pelaajana HIFKiin.

Tämä. Sehän tästä tekeekin niin lystikkään paikan, kun yks sun toinen viljelee "varmoina" huhuina toinen toistaan kovempia nimiä. Lähteet ovat peräisin pelaajan tutun koiranpennun koirakaverilta kuultuja asioita koirapuistossa. Joka keväinen/kesäinen ilmiö ja mikään ei miksikään muutu. Tämän takia sanoin jo ennen tuota kaljakelluntaa, että moni tulee pettymään. Eikä ole tähän hetkeen mennessä tarvinnut sanoja vetää takaisin.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole paljoa seurannut muiden joukkueenkokoamista, mutta huhuketjussa kerrotaan että ainakaan KalPa, Ässät ja Tappara eivät ole julkistanut ainuttakaan uutta pelaajaa. Varmaan sielläkin katastrofikauden ainekset ilmassa.

Nuo edellä mainitut joukkueet eroavat HIFK:sta siinä, että he olivat hyvin sijoittautuneita porukoita viime kaudella, eikä heillä täten ole tarvetta isoille muutoksille pelaajarungon säilyessä melkolailla samana. HIFK:lla taas on pakka aivan levällään kuten huomaamme yhteen ynnäämästäni kokoonpanosta, mikä on mielestäni melko iso asia, kun meillä on ''uusi'' päävalmentaja ensi kaudeksi, jonka pitäisi saada kokonaiskuva jo hyvissä ajoin ennen kaudenalkua. Eikä joukkueen sitoutumistakaan (pidän yhtenä tärkeimpänä menestystä janoavan liigajoukkueen ominaisuutena) jeesaa yhtään se, että porukka saadaan, joten kuten kasaan kesä-heinäkuussa.

Edellä mainituista syistä olen näin kärkkäästi tuonut esille oman tyytymättömyyteni HIFK:n nykytilanteeseen.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellä mainituista syistä olen näin kärkkäästi tuonut esille oman tyytymättömyyteni HIFK:n nykytilanteeseen.

Tämä selvä. Minä olen tyytymätön jos viikon sisällä MM-kisojen päättymisestä ei ole esitetty tärkeimpiin lokeroihin 3-4 selkeää vahvistusta. Kahden viikon kuluessa saatan olla jo kärkäs. Ei me olla vielä hävitty tätä kautta, tai siis neljän kuukauden kuluttua alkavaa.
 

Stigu

Jäsen
Minä olen tyytymätön jos viikon sisällä MM-kisojen päättymisestä ei ole esitetty tärkeimpiin lokeroihin 3-4 selkeää vahvistusta. Kahden viikon kuluessa saatan olla jo kärkäs. Ei me olla vielä hävitty tätä kautta, tai siis neljän kuukauden kuluttua alkavaa.

IFK:n nykyjengi taitaa olla tällä hetkellä suunnilleen seuraavanlainen

XXXXX-XXXXX-XXXXX
Talaja -XXXX- Pakarinen
Partanen - Luttinen - XXXX
XXXX-XXXX-Leinonen

Söderholm - XXXXX
Eklund - Jokela
Salmi/Vainonen - Nyqvist

XXXXXX
Ore


Eli noita "kovia nimiä" puuttuu hieman enemmän kuin 3 tai 4. Omasta mielestäni IFK tarvitsee vähintään 7 laatupelaajaa: 5 hyökkääjää, 1 pakki ja 1 veskari.

"Tom Nybondas ja 7 laatupelaajaa" kuulostaa sairaalta kauhukomediaversiolta sadusta "Lumikki ja 7 kääpiötä". Tompan track recordilla veikkaan, että saadaan max 4 laatupelaajaa, ja loput on mallia perävaloshittivanaretiisi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli noita "kovia nimiä" puuttuu hieman enemmän kuin 3 tai 4. Omasta mielestäni IFK tarvitsee vähintään 7 laatupelaajaa: 5 hyökkääjää, 1 pakki ja 1 veskari.
Jos isot kisahuhut pitäisivät paikkansa niin pakki ja ykkössena pois. Pakiston osalta olen suhteellisen varma, että Lepistö on ollut Hifk kiikarissa, mutta tämä tullee kusemaan koska Leppä on pelannut niin hyvin, että saa sopparin ulkomaille.

Tim Stapleton on toinen huhuissa pyörinyt. Jos tuo joskus teille tulee niin vuokraan kuumailapallon joka menee pelkästään ylös. Jos sitten pudotaan yli kympistä niin ei väliä, ehdin juuri ja juuri näyttämään keskaria Nordikselle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Raantakin oli eilen totaalisen paska, pitää toivoa huonoja pelejä lisää kaikille.
"hei kaikki melkein IFK:hon tulijat, pelatkaa jatkossa päin persettä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Hagmanin nykytaso on tuo mitä nyt mömmömskaboissa, niin en harmistuisi vaika mies suuntaisi Poriin. Ei vakuuta millään lailla.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Jos Hagmanin nykytaso on tuo mitä nyt mömmömskaboissa, niin en harmistuisi vaika mies suuntaisi Poriin. Ei vakuuta millään lailla.

Sama. Menkööt Poriin. Kyllähän kaverilla lahjat on olemassa, mutta ura vaikuttaa olevan niin umpisolmussa, että parempi kun menee muualle.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Pikkuhiljaa alkaa toipumaan viikon takaisesta järkytyksestä. Olin siis kaljakellunnassa ja odotin kyllä pettyväni julkaistaviin soppareihin, muttei mikään voinut minua aivan noin suureen pettymykseen valmistaa. Julkistetut sopparit olivat siis (Raanta), Eklund, Ore, Partanen ja Jokelan jatko. Rindell ja Nybondas vakuuttivat kovasti, että Raanta pysyy meillä, mutta eihän se nyt kaikesta vakuuttelusta huolimatta kovin todennäköistä ole.

Eklund on potentiaalinen nuori pakki, mutta en näe hänessä senkään vertaa potentiaalia mitä Kousassa oli ekalla IFK-kaudella. Silti hänet on kaavailtu 1-2 parin pakiksi (lähde: Rindell). Tämä on minusta aivan pöyristyttävää, mutta onneksi Rindell sanoi myös, että selkeätä ykköspakkia haetaan. Eli sinänsä minulle ei kyllä ole väliä onko Eklund kakkosparissa ja Söde kolmosessa vai toisinpäin, jos oikeasti sitten myös saadaan se selkeä ykköspakki mallia Kousa. Ykköspariin Eklundilla ei ole missään nimessä mitään asiaa!

Ore on varmasti hyvä kakkosmolari ja Partanen on oikein hyvä haku murtautumaan vakiokokoonpanoon aloittaen kolmosen laidasta. Jokelan jatko on täyttä paskaa.

Juttelin siellä M/S Europan farssitilaisuudessa Rindellin kanssa, ja ellei hän nyt täyttä pajunköyttä syöttänyt, on TAVOITTEET hankinnoissa juuri samoilla linjoilla kuin minun vaatimustasoni (eli korkeammalla kuin suurin osa jatkoajan kirjottajista, jotka tyytyvät paskaan). Ongelmana vain on, että ihan jokainen näistä hauista on ilmeisesti mennyt päin sitä itseään.

Kaikki seuraavat ovat suoraan Rindellin suusta eikä mitenkään kierrellen vaan suoria väittämiä. Kysyin sentteritilanteesta, ja hakusessa on KAKSI huippusentteriä. Ehdotin koodinimiksi "Dixon" ja "Wirtanen", jotka Rindell allekirjoitti juuri sellaisina pelaajatyyppeinä, mitä haetaan. Tämän lisäksi Markus Granlund on jäämässä meille, ja on tietenkin sallittua, että hän murtautuu 1-2 sentteriksi. Mutta siitä siis lähdetään, että Maken lisäksi hankitaan kaksi huippusentteriä. Kumpaakaan ei ole hankittu.

Kysyin laitureista, tarkemmin etenkin Salmelaisesta ja Hagmanista. Kuulemma molempia on yritetty. Kysyin, onko yritetty tosissaan ja tarpeeksi, ja vastaus oli, että "toivon todellakin, että on yritetty nimenomaan TARPEEKSI". Tiedä sitten, mitä tarkoittaa. Mä en anna yhtään kenellekään mitään anteeksi, jos edes jompikumpi näistä skulaa jossain muussa SM-liigaseurassa tai Elitserienissä ensi kaudella. Pätäkkää on, nyt sitä pitää jumalauta käyttää (ja tiedän oikein hyvin, ettei raha ole ainoa joka ratkaisee).

Kysyin puolustajista, ja tosiaan Eklund on kaavailtu 1-2 pariin jo lähtökohtaisesti. Tästä helvetin pitkä miinus, ainoastaan jos se Eklundin lisäksi kaavailtu "ykköspakki" on luokkaa "Kousa vm.2013", menee Eklund kakkosparissa. Siltikin siellä pakistossa on joku vitun Jokela.

Ei vakuuta. Ei millään. Mutta mä uskon, toivon ja luotan siihen, että Rindell ainakin tuo vähän lisää ammattitaitoa ja vaatimustasoa Nybarin pelleilyihin. Ehkä juhannukseen mennessä on jo edes pari avauskuusikon pelaajaa haavissa, nyt niitä ei ole yhtäkään.

X - X - X
Peltonen?/Luttinen - X - Salmelainen?
Talaja - Granlund - Pakarinen
X - X - X
(täytekenttänä Leinonen - Nykopp - Partanen)

X - X
Eklund - X
Söde - Jokela/Vainonen
(täytepakkeina Nyqvist, Teppo, Salmi)

X
Ore
Husso
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Eklund on potentiaalinen nuori pakki, mutta en näe hänessä senkään vertaa potentiaalia mitä Kousassa oli ekalla IFK-kaudella. Silti hänet on kaavailtu 1-2 parin pakiksi (lähde: Rindell). Tämä on minusta aivan pöyristyttävää, mutta onneksi Rindell sanoi myös, että selkeätä ykköspakkia haetaan.
Ykköspariin Eklundilla ei ole missään nimessä mitään asiaa!

Lähes käsittämätön kirjoitus ja epäilen, että et ole yhtään peliä kunnossa olevasta Eklundista nähnyt. Potentiaalia on isompiin kuin Kousan saappaisiin. Vaikka Eklund ja Kousa eivät suoraan mitään toistensa kopioita olekaan.

Menee ykköspariin jos parin puolikas huutaa Eklundin tapaista täydentävää puolikasta. Pakkipareina voi katsos olla kova ja fyysinen + kielkollinen, ihan mitä haetaan ja tarvitaan. Joskus kovempi jätkä vetää vaikka kakkosparissa.

Hankinnoissa toivon, ettei Karalahti tule.

Täytyy jossain vaiheessa ottaa punaisella puhelimella yhteys päämajaan. Nyt olen puolittain lomalla.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Vain 365 ostospäivää jäljellä ennen kauden 2014-2015.....

..........Ykköspariin Eklundilla ei ole missään nimessä mitään asiaa!

Ore on varmasti hyvä kakkosmolari ja Partanen on oikein hyvä haku murtautumaan vakiokokoonpanoon aloittaen kolmosen laidasta. Jokelan jatko on täyttä paskaa..............Mutta siitä siis lähdetään, että Maken lisäksi hankitaan kaksi huippusentteriä. Kumpaakaan ei ole hankittu.........Ei vakuuta. Ei millään. Mutta mä uskon, toivon ja luotan siihen, että Rindell ainakin tuo vähän lisää ammattitaitoa ja vaatimustasoa Nybarin pelleilyihin. Ehkä juhannukseen mennessä on jo edes pari avauskuusikon pelaajaa haavissa, nyt niitä ei ole yhtäkään.

X - X - X
Peltonen?/Luttinen - X - Salmelainen?
Talaja - Granlund - Pakarinen
X - X - X
(täytekenttänä Leinonen - Nykopp - Partanen)

X - X
Eklund - X
Söde - Jokela/Vainonen
(täytepakkeina Nyqvist, Teppo, Salmi)

X
Ore
Husso

.....tiedotus/kalja -kelluntaa. Olemme samaa mieltä siitä, ettei nykyrosterissa ole yhtään sellaista pelaajaa, joka voisi esiintyä edukseen ykkösviisikossa eikä Suomeen jäävää ykkösveskaria. Talaja ja Pakarinen taistelevat tosissaan kakkosviisikon laiturien paikoista.

Samalla tavoin kuin omassa roolituksessasi sijoittaisin viime kauden osaamisen perusteella Söderholmin enintään kolmospakkipariin. Jokelan toivoisi olevan enintään seitsemäs pakki kaudella 2013-2014, muutoin IFK:n hukka perii.
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Lähes käsittämätön kirjoitus ja epäilen, että et ole yhtään peliä kunnossa olevasta Eklundista nähnyt. Potentiaalia on isompiin kuin Kousan saappaisiin. Vaikka Eklund ja Kousa eivät suoraan mitään toistensa kopioita olekaan.

Menee ykköspariin jos parin puolikas huutaa Eklundin tapaista täydentävää puolikasta. Pakkipareina voi katsos olla kova ja fyysinen + kielkollinen, ihan mitä haetaan ja tarvitaan. Joskus kovempi jätkä vetää vaikka kakkosparissa.

Hankinnoissa toivon, ettei Karalahti tule.

Täytyy jossain vaiheessa ottaa punaisella puhelimella yhteys päämajaan. Nyt olen puolittain lomalla.

Rupattelin eilen usa-pelissä Villen ja Jeren kanssa ja aika varovaista läppää heittivät. Ville nyt kattelee, mitä tekee, mutta omien sanojen mukaan kiekon parissa jatkaa. Onko se sit pelaajana vai tekeekö Jari Litmaset (=kiekkoasiantuntija jollekin pelifirmalle).

Kyselin myös, että onko esim HIFK:n organisaatiossa jotain hommia (utj etc.), niin äkkiä tuli kieltävä vastaus. Kysyin ensi kauden jengistä, ni sano vaan, et kyllä tulee olemaan ihan kilpailukykyinen. En enempiä viittiny asiasta häiritä, kun oli hiukka kyllästyneen oloinen vastailee jengistämme ja omasta tilanteestaan.

Jere taas yrittää paikkaa KHL:stä ja naurahti ja sanoi ei, kun kysyin, että onko tää sun tuleva kotihallisi. Kysyin myös, että tuutko meille, niin hymähti vaan, mutta keskusteluja on kuitenkin käyty. Ota noista nyt selvää sit. Tosin Markku Hurme oli Jeren messissä, et onko siinä meidän tai Ilmalan uusi vahvistus (joku hymiö tähän).
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään Jere jatkoi veljeilyä ilmalan suuntaan ollen klubin matsissa erään terr#ristin näköisen m¤ttokauppiaan kanssa, huhhuhhuh
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään Jere jatkoi veljeilyä ilmalan suuntaan ollen klubin matsissa erään terr#ristin näköisen m¤ttokauppiaan kanssa, huhhuhhuh

Miltä terr#risti näyttää? Tai mattokauppias? Tai ne yhdistettyinä? Susta vois olla suuri apu ison maailman tiedustelupalveluille. Onko viime aikoina tullut vähän turhan paljon käytyä vastarintaliikkeen sivuilla ja kokouksissa?

Mitä Jereen tulee, niin eiköhän se KHL:ssä jatka. Kyllä sieltä joku ottaja löytyy. Toisaalta aika se ja sama, kunhan pysyy Jokereista poissa.
 

Porkkanakuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Bruins
Markku Hurme ois kova. Samaan pakettii mukaan vielä Kari Kalto niin nakit voikin jo ostaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos Hagmanin nykytaso on tuo mitä nyt mömmömskaboissa, niin en harmistuisi vaika mies suuntaisi Poriin. Ei vakuuta millään lailla.

Höpöhöpö. Liigassa olisi erittäin kova tekijä lähes varmasti. Kerron nyt salaisuuden, MM- kisoissa pelataan huomattavasti kovatasoisempaa peliä kuin sm- liigassa. Niinpä kisaturistit kuten esimerkiksi Hagman, Koskiranta ja Haataja ovat/olisivat liigassa ihan tähtitasoa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höpöhöpö. Liigassa olisi erittäin kova tekijä lähes varmasti. Kerron nyt salaisuuden, MM- kisoissa pelataan huomattavasti kovatasoisempaa peliä kuin sm- liigassa. Niinpä kisaturistit kuten esimerkiksi Hagman, Koskiranta ja Haataja ovat/olisivat liigassa ihan tähtitasoa.

Näin juuri. Haataja esimerkiksi kotoisessa liigassa aivan timanttia, vaikkei noihin peleihin jalka ihan riitäkään. Pitää muistaa, että SM-liigan taso ei ole kovinkaan ihmeellinen nykyään, vaikka ihan viihdyttävää lätkää liigassa vielä pelataankin.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin juuri. Haataja esimerkiksi kotoisessa liigassa aivan timanttia, vaikkei noihin peleihin jalka ihan riitäkään. Pitää muistaa, että SM-liigan taso ei ole kovinkaan ihmeellinen nykyään, vaikka ihan viihdyttävää lätkää liigassa vielä pelataankin.

Itse ottaisin Haatajan paljon ennemmin Nikkeä. Haataja tekee joukkueen eteen tärkeää duunia, vaikka ei skoraiskaan. Nikke not so much.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Itse ottaisin Haatajan paljon ennemmin Nikkeä. Haataja tekee joukkueen eteen tärkeää duunia, vaikka ei skoraiskaan. Nikke not so much.

Aika peri suomalainen kommentti mikä kuvaa hyvin suomalaisten ajattelumaailmaa. Jengissä on 20 pörrääjää niin sitten sen ainoan maalintekijänkin pitäisi osata pörrätä ja karvata ja kaikkea mahdollista. Jos mä saisin päättää ottaisin Joel Armian kaltaisen surffaajan jengiin, joka pistää jengin ihan nippuun ja tekee kauniita maaleja. Mulle rittää nää vitun pikakiitäjät alemmissa kentissä.

Yleisesti ei tarvitse ihmetellä minkä takia Suomesta tulee vaan näitä luistelijoita, kun täällä ei muuta ihannoida kun niitä. Oot välittömästi paska, jos et luistele pää jalkojen välissä omaan puolustuspäähän.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Itse ottaisin Haatajan paljon ennemmin Nikkeä. Haataja tekee joukkueen eteen tärkeää duunia, vaikka ei skoraiskaan. Nikke not so much.

Samaa mieltä Barounin kanssa ja toisekseen, eilen Venäjä-matsissa Nikke teki kyllä helvetisti duunia koko matsin, niin kuin koko jengi. Eikä se turhaan siellä alivoimissakaan pelaa... Duuniteon puutteesta ei Pikku-Hakkia voi kyllä syyttää ja osaa se jopa jonkun maalinkin tehdä. MM-skaboissa ei ole ollut tehokkaimmillaan, mutta on nimenomaan monipuolinen pelaaja. Itsekin taisi jossain haatattelussa mainita, että hänet voi laittaa mihin kenttään vaan pelaamaan. Joukkuepelaajalta kyllä mun silmään vaikuttaa ja vieläpä erittäin vahvasti. Oli ekana onnittelemassa Raantaa matsin jälkeen erittäin iloisen oloisena. Pikkujuttuja, mutta kyllä nääkin jotain kertoo...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Duuniteon puutteesta ei Pikku-Hakkia voi kyllä syyttää ja osaa se jopa jonkun maalinkin tehdä. MM-skaboissa ei ole ollut tehokkaimmillaan, mutta on nimenomaan monipuolinen pelaaja.

Jos meille on kelvannut esim. Eero Somervuori, niin olisi se nyt outoa, jos Niklas Hagman ei kelpaa, HIFK:hon ja pelaamaan sm-liigaa. Onko Hagman edes tulossa meille, on toinen juttu.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Jos IFK on Lepistön kanssa tehnyt sopimuksen, niin kuin vahvasti huhuillaan, niin siinä on kyllä lähellä SM-Liigan paras pakki. Vaikka tietyt tahot heittää lokaa niskaan, niin kyllähän Lepistö on tällä hetkellä MM-kisoissa Suomen ykköspuolustaja.

Lepistö - ?
Söde - Eklund
Vainonen - ?

Jos tuohon Karalahti vielä on hommattu, niin kyllä IFK:n pakisto on yksi liigan vaarallisimmista, jos kaikki osuu kohdalleen. Tosin IFK:sta kun on kyse, niin 99,9% todennäköisyydellä kaikki ei osu kohdilleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös