Pikkuhiljaa alkaa toipumaan viikon takaisesta järkytyksestä. Olin siis kaljakellunnassa ja odotin kyllä pettyväni julkaistaviin soppareihin, muttei mikään voinut minua aivan noin suureen pettymykseen valmistaa. Julkistetut sopparit olivat siis (Raanta), Eklund, Ore, Partanen ja Jokelan jatko. Rindell ja Nybondas vakuuttivat kovasti, että Raanta pysyy meillä, mutta eihän se nyt kaikesta vakuuttelusta huolimatta kovin todennäköistä ole.
Eklund on potentiaalinen nuori pakki, mutta en näe hänessä senkään vertaa potentiaalia mitä Kousassa oli ekalla IFK-kaudella. Silti hänet on kaavailtu 1-2 parin pakiksi (lähde: Rindell). Tämä on minusta aivan pöyristyttävää, mutta onneksi Rindell sanoi myös, että selkeätä ykköspakkia haetaan. Eli sinänsä minulle ei kyllä ole väliä onko Eklund kakkosparissa ja Söde kolmosessa vai toisinpäin, jos oikeasti sitten myös saadaan se selkeä ykköspakki mallia Kousa. Ykköspariin Eklundilla ei ole missään nimessä mitään asiaa!
Ore on varmasti hyvä kakkosmolari ja Partanen on oikein hyvä haku murtautumaan vakiokokoonpanoon aloittaen kolmosen laidasta. Jokelan jatko on täyttä paskaa.
Juttelin siellä M/S Europan farssitilaisuudessa Rindellin kanssa, ja ellei hän nyt täyttä pajunköyttä syöttänyt, on TAVOITTEET hankinnoissa juuri samoilla linjoilla kuin minun vaatimustasoni (eli korkeammalla kuin suurin osa jatkoajan kirjottajista, jotka tyytyvät paskaan). Ongelmana vain on, että ihan jokainen näistä hauista on ilmeisesti mennyt päin sitä itseään.
Kaikki seuraavat ovat suoraan Rindellin suusta eikä mitenkään kierrellen vaan suoria väittämiä. Kysyin sentteritilanteesta, ja hakusessa on KAKSI huippusentteriä. Ehdotin koodinimiksi "Dixon" ja "Wirtanen", jotka Rindell allekirjoitti juuri sellaisina pelaajatyyppeinä, mitä haetaan. Tämän lisäksi Markus Granlund on jäämässä meille, ja on tietenkin sallittua, että hän murtautuu 1-2 sentteriksi. Mutta siitä siis lähdetään, että Maken lisäksi hankitaan kaksi huippusentteriä. Kumpaakaan ei ole hankittu.
Kysyin laitureista, tarkemmin etenkin Salmelaisesta ja Hagmanista. Kuulemma molempia on yritetty. Kysyin, onko yritetty tosissaan ja tarpeeksi, ja vastaus oli, että "toivon todellakin, että on yritetty nimenomaan TARPEEKSI". Tiedä sitten, mitä tarkoittaa. Mä en anna yhtään kenellekään mitään anteeksi, jos edes jompikumpi näistä skulaa jossain muussa SM-liigaseurassa tai Elitserienissä ensi kaudella. Pätäkkää on, nyt sitä pitää jumalauta käyttää (ja tiedän oikein hyvin, ettei raha ole ainoa joka ratkaisee).
Kysyin puolustajista, ja tosiaan Eklund on kaavailtu 1-2 pariin jo lähtökohtaisesti. Tästä helvetin pitkä miinus, ainoastaan jos se Eklundin lisäksi kaavailtu "ykköspakki" on luokkaa "Kousa vm.2013", menee Eklund kakkosparissa. Siltikin siellä pakistossa on joku vitun Jokela.
Ei vakuuta. Ei millään. Mutta mä uskon, toivon ja luotan siihen, että Rindell ainakin tuo vähän lisää ammattitaitoa ja vaatimustasoa Nybarin pelleilyihin. Ehkä juhannukseen mennessä on jo edes pari avauskuusikon pelaajaa haavissa, nyt niitä ei ole yhtäkään.
X - X - X
Peltonen?/Luttinen - X - Salmelainen?
Talaja - Granlund - Pakarinen
X - X - X
(täytekenttänä Leinonen - Nykopp - Partanen)
X - X
Eklund - X
Söde - Jokela/Vainonen
(täytepakkeina Nyqvist, Teppo, Salmi)
X
Ore
Husso