HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 483 008
  • 7 163

ville71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä soijaa pukkaa, oli sen verran veret seisauttavia VAHVISTUKSIA. Ei puutu enää kuin sentterit, kärkilaiturit, 1-2 huippupakkia ja tod.näk. 1-veska.
Nyt ei näytä hyvältä, laatua ja tehoja puuttuu helvetin paljon..ne ISOT nimet/tähdet loistavat poissaolollaan, kova pettymys ja vituttaa rankasti!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jaaha, että sen verran sitten julkaistiin ensi kauden joukkueesta. Edellytykset oli enempään ja en kyllä ymmärrä, miksi osa sopimuksista jätettiin julkaisematta.

Mun mielestäni saattoi jäädä joku jatkosopparikin julkaisematta? Mua vituttaa toi Jonne Virtasen itkupotkupelleily. Liivik lähti hänen tieltään ja aika heikolta näyttää alakerran rouhintaosasto, joka kykenee pelaamaan myös keskellä. Tosta ei tule hevonvittua, jos ei saada haalattua hyviä senttereitä sisään. Niin ja hyviä pakkeja. Että vielä on jonkunverran "ruutuja täytettävänä" kuten Nyba niin laittamattomasti sanoi. Mutta onhan Suzkin jatko kuitenkin selvä tapaus?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:lta puuttuu näillä koordinaateilla (lue. julkaistut sopimukset):

- 2 kpl 1.-2. pakkiparin puolustajia
- 2 kpl 2.-3. pakkiparin puolustajia
Hetkinen. IFK:lla on sopimukset seuraavien pakkien kanssa:

Söderholm
Eklund
Jokela
Salmi
Vainonen
Nyqvist
Teppo

Oletko sitä mieltä, että listan 5 viimeistä ovat jotain täyte-/ rotaatiopakkeja? Päättyneen kauden pakeista pitää siis korvata Melart, Klubertanz, Varakas, Järventie (16+7 matsia), Kurvinen (14+4 matsia) ja Tuohilampi (16+0 matsia). Tulijoita on nyt neljä, joten onko silti neljä vielä paikkaamatta? Millä logiikalla?
 
Ainoa joka tässä on tyrinyt (olettaen että Virtasen nimi on molemmissa papereissa) on Virtanen itse. En kyllä rehellisesti ihmettele yhtään, että se on juuri Virtanen joka on näin toiminut. Kaveri ei ole koskaan vaikuttanut miltään penaalin terävimmältä kynältä.

Ellei ole käyttänyt kahta eri agenttia tai toisen seuran kanssa itse rustannut sopimuksen niin kyllä mä enemmän agentin suuntaan osoittelisin. Okei, ei niillä agenteilla varmaan paljon moraalia ole pelaajien suuntaankaan mutta olisihan tämä nyt pitänyt pojalle selvittää ettei onnistu. Kai ne agentit nyt lähinnä sen takia siinä välissä on että selittävät ja hoitelevat asioita.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Veskaosasto kunnossa taas ensi kaudeksi. Nyt olisi vain vielä loistavampaa kuulla ensi kauden isot kalat kaljakellunnassa, jonne en kyllä ole tulossa, mutta eiköhän ne nopeasti tietoon leviä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko omien jatkoja julkistettu ollenkaan? Mikä on esmes Kurvisen tilanne? Ja Melartin tuleva seurako siis pomminvarmasti KHL:ssä? Kyllä mä pidän myös Kurvista, Varakasta ja Klubertanzia vakaina liigapakkeina, joita ei ihan tosta vaan omilla junnuillla korvata.
 

Stigu

Jäsen
Suureksi eduksi lasketaan myös se, että uuden hallinsijoituspaikan ja seuran slogan on historiallisten tapahtumien perusteella päätetty muodostaa yhtenäiseksi: HIFK & Tsernobyl - Aina sattuu ja tapahtuu.
Mahtava!

Samoin IFK:n tavaramerkiksi mudostunut hitaanlainen pelityyli viivelähtöineen ja uuden hallin sijoituspaikka yhdistyvät mainiosti sloganissa "Vain hiukkasen kiihdytin"

Kausikortteja voidaaan myydä kampanjalla "Kandee hiffaa skaffaa tsetti, kun ulkona stikkaa plutoniumii"
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko omien jatkoja julkistettu ollenkaan? Mikä on esmes Kurvisen tilanne? Ja Melartin tuleva seurako siis pomminvarmasti KHL:ssä? Kyllä mä pidän myös Kurvista, Varakasta ja Klubertanzia vakaina liigapakkeina, joita ei ihan tosta vaan omilla junnuillla korvata.

Kyllähän sieltä yksi jatkosopimus tuli ja kaiketi ainoa sellainen joka on saatu tehtyä, eli Mikko Jokela. Mä olisin laittanut menemään hänet.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sanonta "hyväkätinen pakki" saa aivan uuden ulottuvuuden. Jengissä saattaa olla kolmekätinenkin pelaaja. Sentteriksi on hakusessa kolmisilmäinen mutaatio, hän näkee mainiosti kaikki sektorit.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllähän sieltä yksi jatkosopimus tuli ja kaiketi ainoa sellainen joka on saatu tehtyä, eli Mikko Jokela. Mä olisin laittanut menemään hänet.

En mä enää olisi laittanut menemään, kun Kurvinen, Varakas, Klubi, Melart ovat poistumassa. Hyvä että jäi edes yksi kokenut liigapakki, vaikka mun listoillakin esim. Klubertanz oli selvästi Jokelaa edellä. Ei toi nyt kasassa oleva nippu pahemmin naurata.
 

Stigu

Jäsen
Sanonta "hyväkätinen pakki" saa aivan uuden ulottuvuuden. Jengissä saattaa olla kolmekätinenkin pelaaja.
Samoin Raadon Tsernobyl-IFK:n jengissä tulee löytymään yllättävän paljon jalkoja.

Ainoa asia, joka hieman huolestuttaa on hallissa olevan Raadon-säteilyn määrä.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Mahtava!

Samoin IFK:n tavaramerkiksi mudostunut hitaanlainen pelityyli viivelähtöineen ja uuden hallin sijoituspaikka yhdistyvät mainiosti sloganissa "Vain hiukkasen kiihdytin"

Kausikortteja voidaaan myydä kampanjalla "Kandee hiffaa skaffaa tsetti, kun ulkona stikkaa plutoniumii"

Tämähän on todellinen win-win-tilanne! IFK ja Tsernobyl voivat molemmat sekä käyttää omia vahvuuksiaan että hyötyä toisistaan. Muutenkin yhteistyö Tsernobylin kanssa on selvästi huolellisen konsulttityön tulos, koska Tsernobyl edustaa samanlaista jatkuvuutta kuin IFK:kin: "En gång räjähdys, alltid säteily!"
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on vittu kyllä niin tragikoominen katastrofi ettei mitään rajaa.

Kiva tapa palkita supermogailukauden päätteeksi fanit. Varmaan tosi hyvä fiilis laivalla. Ehkä tämä on HIFKin kosto väijyvuoroista ja vastaavista.

"Haistakaa vittu, olkaa hiljaa ja tyytykää siihen mitä saatte. Ja kai uusitte kausarinne?"
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän sieltä yksi jatkosopimus tuli ja kaiketi ainoa sellainen joka on saatu tehtyä, eli Mikko Jokela. Mä olisin laittanut menemään hänet.

Onko muuten missään ollut mainintaa, että kuinka pitkä Jokelan uusi sopimus on? Lähtökohtaisesti kai yksi vuosi, mutta koskaan ei voi tietää?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Hetkinen. IFK:lla on sopimukset seuraavien pakkien kanssa:

Söderholm
Eklund
Jokela
Salmi
Vainonen
Nyqvist
Teppo

Oletko sitä mieltä, että listan 5 viimeistä ovat jotain täyte-/ rotaatiopakkeja?

Noilla pakeilla olemme liigan heikoin joukkue, tuo listan alapää on juuri niitä rotaatiopakkeja. Salmi ja Vainonen saavat peliaikaa varmasti, mutta tuohon pitäisi löytyä kolme pakkia vileä lisää. Noita päivärahan soppareita on helppo julkaista, vaikka kuinka paljon, se on eri asia löytyykö niille juuri peliaikaa. Tällä hetkellä HIFK:n materiaali on vielä vitsi jopa kotoiseen liigaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja Melartin tuleva seurako siis pomminvarmasti KHL:ssä? Kyllä mä pidän myös Kurvista, Varakasta ja Klubertanzia vakaina liigapakkeina, joita ei ihan tosta vaan omilla junnuillla korvata.
Melartilla on varmasti yksi kovan luokan tarjous venäjältä, mutta miehen veri vetää rapakon taakse (josta oli noin kk sitten myös muutama tarjous pöydällä). Hyvät otteet Kummolan-karnevaaleilla varmasti edesauttavat Lädän ulkomaansiirtoa.

Aika sinisilmäinen saa olla, jos uskoo nelikon Salmi, Vainonen, Nyqvist, Teppo korvaavan Varakkaan, Klubertanzin, Järventien ja Melartin.

Onko sulla muuten JHag mitään tietoa mahdollisista vahvistuksista? Muita veretseisauttavia kavereita tulossa Tepon lisäksi?
 

Snusmumriken

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
?

Tämä tiedotustilaisuus ja mahdolliset huhut ovat olleet oikeastaan ainoat asiat, joiden takia on jatkoaikaa jaksanut seurata kauden päättymisen jälkeen. Eipä tarvitse enää vähään aikaan seurata. Harvemmin on ollut näin suurta "Mitä Vittua!?"-fiilistä.

Miten ihmeessä kahden vuoden takaisesta mestarista, josta piti tulla seuraava dynastia, saadaan tehtyä yksi sm-liigan isoimmista farsseista?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tämähän on todellinen win-win-tilanne! IFK ja Tsernobyl voivat molemmat sekä käyttää omia vahvuuksiaan että hyötyä toisistaan. Muutenkin yhteistyö Tsernobylin kanssa on selvästi huolellisen konsulttityön tulos, koska Tsernobyl edustaa samanlaista jatkuvuutta kuin IFK:kin: "En gång räjähdys, alltid säteily!"

Tsernobylin ja IFK:n nykyisen hallin, Nordiksen, välillä on myös yllättäviä yhtäläisyyksiä: Molemmissa nimttäin on todettu liikkuvan luontokappaleita, joita ei muualla maailmassa näy. Nordiksella esim. muualta tyystin kadonneet dinot jatkavat kukoistustaan.

Tämän lisäksi hallilla vaeltaa vuodesta toiseen helppouskoisia elinkautisia (Engångius Altius), jotka eivät muunlaisessa ympäristössä jaksaisi kautta pitempään.
 

Stigu

Jäsen
Onko sulla muuten JHag mitään tietoa mahdollisista vahvistuksista? Muita veretseisauttavia kavereita tulossa Tepon lisäksi?
Jumalauta, IFK:n tilanne kaudella 2013-2014 on kuin Pellon tanssilavalla vuonna -79. Rolling Stonesista huhuiltiin, Hurriganesin esiintymisen piti olla melko varma. Loppujen lopuksi ainakin Jaakko Tepon, Eija Kantolan ja Veltto Virtasen piti tulla. Mutta: Veltto Virtasella oli keikka samaan aikaan Jyväshovissa, Eija Kantolalla keikka Tammerhovissa. Eli Pellon Rock-festivaalien pääesiintyjä vm. -79 oli Jaakko Teppo "Miihkali" Teppo.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hetkinen. IFK:lla on sopimukset seuraavien pakkien kanssa:

Söderholm
Eklund
Jokela
Salmi
Vainonen
Nyqvist
Teppo

Oletko sitä mieltä, että listan 5 viimeistä ovat jotain täyte-/ rotaatiopakkeja? Päättyneen kauden pakeista pitää siis korvata Melart, Klubertanz, Varakas, Järventie (16+7 matsia), Kurvinen (14+4 matsia) ja Tuohilampi (16+0 matsia). Tulijoita on nyt neljä, joten onko silti neljä vielä paikkaamatta? Millä logiikalla?

Sori pitkä lainaus, mutta tuota on vaikea lyhentää. Listan viidestä viimeiseksi mainitusta puolustajasta Jokela ja Vainonen voidaan mielestäni ainoina laskea kategoriaan ''vakiokokoonpanon puolustaja'' ja Vainonenkin varauksella enkä olisi itse Jokelalle sopimusta sorvannut. Muista mainitsen viivoilla mielipiteeni:

- Salmi voidaan (tai voitaisiin jos olisi varaa) minun puolestani potkia pihalle HIFK:sta, ei mitään käyttöä menestystä janoavasta liigaseurasta.
- Teposta minulla ei ole mitään hajua, mutta vaikea kuvitella miehen oikeasti tuovan noilla tilastoilla mitään lisäarvoa ensi kauden joukkueeseen...
- Nyqvist nyt alustavasti taitaa sopia täytepuolustajaksi, jolla on (tulisi olla oikeilla miehillä...) jonkin sortin mahdollisuudet kamppailla pelipaikasta pelaavassa kokoonpanossa.

Ideaalitilanne olisi tämä:

Söde - X
X - Eklund
X - Vainonen/ Jokela/ X/ Nyqvist

Mitä tulee tuohon ''päättyneen kauden puolustajien'' korvaamiseen niin me siis sijoituimme ala-arvoisen huonosti viime kaudella, joten yksi-yhteen korvaaminen olisi aika erikoista. Mikäli halutaan parantaa sijoitusta niin silloin pitää parantaa myös laatua ja tällä hetkellä viime kauden pakisto on parempi kuin meidän nykyinen jalkeilla oleva miehitys.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Melkoisen hämmentävä olo tuli, kun läppärin avasin. En oikein osaa mitään sanoa tähän...
 

Katto

Jäsen
Raannalla on saletisti nhl/khl pykälä, joten jäädään nuolemaan näppejä. Orella siis vedetään.
Käy sääliksi myös KooKoota, jonka pakit signattiin Hifkiin. Näillä pakeilla ei pärjännyt edes mestiksessä. Paitsi että Nyqvisti iski yhdessä pelissä hatun ja oli varmaan loput peleistä loukkaantuneena. Niinkun myös sitä edelliset kaudet.

Toiveissa vielä kenttä: Loppi-Hirso-Hyvönen niin kausi voi alkaa!!
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Muuten olen sitä mieltä.....

Hetkinen. IFK:lla on sopimukset seuraavien pakkien kanssa:
.....

Oletko sitä mieltä, että listan 5 viimeistä ovat jotain täyte-/ rotaatiopakkeja? Päättyneen kauden pakeista pitää siis korvata Melart, Klubertanz, Varakas, Järventie (16+7 matsia), Kurvinen (14+4 matsia) ja Tuohilampi (16+0 matsia). Tulijoita on nyt neljä, joten onko silti neljä vielä paikkaamatta? Millä logiikalla?

.....että Söderholm pelasi huonoimman IFK-kautensa miesmuistiin, samoin Jokela, joilla kummallakaan eivät riitä enää jalat eikä oikein mikään muukaan. Vainonen on ainoa ennakolta selvästi myönteinen tulokas pakistoon, mutta hänenkään paikkansa ei liene kolmosparia korkeammalla.

Joten: missä kädet, missä jalat, missä pelote hyökkäyssiniviivalla? Yhtään niistä ei ole vielä löytynyt, joten Töppö-Tompalla on vielä paljon petrattavaa...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös