Hetkinen. IFK:lla on sopimukset seuraavien pakkien kanssa:
Söderholm
Eklund
Jokela
Salmi
Vainonen
Nyqvist
Teppo
Oletko sitä mieltä, että listan 5 viimeistä ovat jotain täyte-/ rotaatiopakkeja? Päättyneen kauden pakeista pitää siis korvata Melart, Klubertanz, Varakas, Järventie (16+7 matsia), Kurvinen (14+4 matsia) ja Tuohilampi (16+0 matsia). Tulijoita on nyt neljä, joten onko silti neljä vielä paikkaamatta? Millä logiikalla?
Sori pitkä lainaus, mutta tuota on vaikea lyhentää. Listan viidestä viimeiseksi mainitusta puolustajasta Jokela ja Vainonen voidaan mielestäni ainoina laskea kategoriaan ''vakiokokoonpanon puolustaja'' ja Vainonenkin varauksella enkä olisi itse Jokelalle sopimusta sorvannut. Muista mainitsen viivoilla mielipiteeni:
- Salmi voidaan (tai voitaisiin jos olisi varaa) minun puolestani potkia pihalle HIFK:sta, ei mitään käyttöä menestystä janoavasta liigaseurasta.
- Teposta minulla ei ole mitään hajua, mutta vaikea kuvitella miehen oikeasti tuovan noilla tilastoilla mitään lisäarvoa ensi kauden joukkueeseen...
- Nyqvist nyt alustavasti taitaa sopia täytepuolustajaksi, jolla on (tulisi olla oikeilla miehillä...) jonkin sortin mahdollisuudet kamppailla pelipaikasta pelaavassa kokoonpanossa.
Ideaalitilanne olisi tämä:
Söde - X
X - Eklund
X - Vainonen/ Jokela/ X/ Nyqvist
Mitä tulee tuohon ''päättyneen kauden puolustajien'' korvaamiseen niin me siis sijoituimme ala-arvoisen huonosti viime kaudella, joten yksi-yhteen korvaaminen olisi aika erikoista. Mikäli halutaan parantaa sijoitusta niin silloin pitää parantaa myös laatua ja tällä hetkellä viime kauden pakisto on parempi kuin meidän nykyinen jalkeilla oleva miehitys.