Kaksonen – Koskiranta – Erkinjuntti
Nieminen – Malinen– Palola
Lucenius – Peltola– Umisevic
Järvinen – Makkonen– Venäläinen
Mäntylä – Aalto
Kankaanperä – Clarke
Saravo – Leimu
Tuossa nyt tämän kauden potentiaalisen mestarijoukkueen kokoonpano
Itse olen koko ajan pohtinut, että mikäli Peltonen ei olisi loukkaantunut ja meillä olisi ollut ykkösentteri "Azavedo", niin joukkue olisi muuten voinut haastaa Tapparan aivan hyvin ja edetä vaikka aina finaaleihin asti.
Pelimme parani koko ajan, mutta se viimeinen johtajuus ja tehot puuttuivat. Peltonen alkoi olla todella kovassa tikissä ennen loukkaantumistaan ja siihen viereen kuuma sentteri, niin pelkästään se olisi voinut viedä sarjan pidemmälle.
Tämä on jossittelua, mutta kyllä tosiasia on, että meiltä puuttui kauden aikana kaksi asiaa: Ykköskenttä ja osaava valmennus.
Täällä on jopa puolusteltu Sormustakin, mutta tosiasia on, ettei Sormunen kyennyt saamaan joukkuetta lentoon missään vaiheessa. Ja vaikka joukkue oli hidas, niin Sormusen olisi pitänyt kyetä löytämään sille joku toimiva systeemi.
Siihen päälle, ettei tiukkoja matseja saatu käännettyä puuttuvan kärjen kanssa, niin homma oli selvä.
Mutta HIFK on HIFK ja täällä on viimeksi pärjätty aina vain kun se ykköskärki on ollut kunnossa Davidsonin, Pomon, Calounin, Peltosen, Mi.Granlundin, Haatajan toimesta.
Eli mulle on ihan sama kuka siellä nelosessa hanskaa. Mua kiinnostaa vain ja ainoastaan ensi vuoden kärki ja nimet pitää olla luokkaa:
"Hagman" - "Azavedo" - "Hannula"
"Salmelainen - Ma.Granlund -"Peltonen"
Kolmosessa saa sitten olla Luttista, Elkinsiä, Virtasia jne.
Puolustuksen kärkeen pitää myös saada
"Kousa" -Eklund, Sode "Fernholm" -tyypppisiä nimimiehiä. Siihen päälle tasaista suorittajaa ja omia junnuja.
Ja itsestään selvyytenä se ykkösveska...