Tämä julkaistu
nyba_rami__large-kuva on kyllä tosiaan erittäin mielenkiintoinen. Kuten tarkkasilmäiset ovatkin jo huomanneet, se kertoo, että ASM:stä on luultavimmin kaksi pelaajaa suuntaamassa Mestikseen, ja Mestiksestä tulee liigajengiin ainakin yrittämään (kaksisuuntainen nuoli) kolme pelaajaa. Nämä kolme pelaajaa lienevät Mika Partanen, Julius Nyqvist ja... no joku arvasi, että se kolmas olisi Miihkali Teppo.
Tuo Nybarin asento antaa ymmärtää, että Karavaanari haluaa esiintyä alfauroksena ja aikoo pysyä toimessaan, Summanenkin kuuntelee oikein kuuliaisena. Ja Summanenhan "ei lähde minnekään". No, yksi kausi lisää sitten, mutta nyt sitä vaatimustasoa ylös. Minä en ole negatiivinen koska toivoisin huonoa, en ole pessimistinen, eikä minulla ole mitään henkilökohtaista Nybaria kohtaan. Minä vain vaadin parempaa, ja haluan nostaa vaatimustasoa, that's all.
20 sopimusta siis kasassa.. Oletetaan, että Peltonen ja Luttinen jatkavat. Heidän lisäksi sopimuksenalaisina voisivat olla Granlund, Salomäki, Pakarinen, Talaja, Partanen, Leinonen, Virtanen, Töykkälä, Salmivirta, Nykopp, Friman, Åsten, Söderholm, Salmi, Nyqvist, Teppo, Silfver, Tuohilampi, Husso, Ore ja Raanta (vaikka lähteekin). Siinä on 23 nimeä! Helposti tuosta listasta voisi tiputtaa pois 3 nimeä joilla ei (ainakaan vielä) ole sopimusta (esim. Töykkälä, Tuohilampi ja Åsten) ja tämä tarkoittaisi ettei meillä ole vielä yhtäkään oikeata vahvistusta, ellei sellaisiksi lasketa Salomäkeä ja Virtasta :(
Toisaalta, seinää vasten nojaa 7 stagaa. Tässä kuvassa kaikki detalit on tehty tarkoituksella. Ovatko nämä kaikki 7 stagaa siis uusia sopimuksia, joukkueen ulkopuolelta tulleita? Kaikki 7 ovat kenttäpelaajien mailoja. Vasemmalla taululla on myös eroteltuna viisi lappua/nimeä. Mitä ne symboloivat? Jos näin monta (5-7) täysin uutta hankintaa on tehty, se saattaa luvata hyvää (uusiin ei siis lasketa Nyqvistejä, Teppoja, Partasia jne). Tämä tarkottaisi siis, että Salomäen ja Virtasen lisäks olisi jo soppari 3-5 muun ulkoa tulleen kanssa, jos luen tuota symboliikkaa oikein. Mutta ei tästä nyt oikein vielä voi mitään päätellä, varmuudella ainakaan.
Jos 2.5. julkaistaan kaksi kolmesta seuraavasta: Hagman, Salmelainen ja "Dixon", olen toistaiseksi tyytyväinen. Jos kaikki kolme + Klubin jatko tai "Kousa", olen jo valmis antamaan Nybarille paljon anteeksi ja täyden työrauhan yhdelle vuodelle lisää. Tämä ulostulo oli tässä vaiheessa hyvä, koska paine alkoi olla kattilassa turhan suuri, mutta ei tämä sopimusten määrä kauhean hyvää vielä lupaa. Kaljakellunnassa nähdään sitten juonko pettymykseen vai iloon.
Mutta mitä helvettiä väsyneet silmäni näkevätkään siinä stagojen vieressä lattialla?? Mitäs hassuttelua tämä oikein on? Ringette-rinkula weeteeäf?
http://www.hifk.fi/images/sized/images/uploads/568/nyba_rami__large-700x466.jpg