HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 478 944
  • 7 163

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
No mitä vedät hernettä nenään itehän sä aloit eka vittuilemaan jostain pikkupojista yms. Eikä se edes ole mikään vitsi, kyllähän sitä valitat ja jankutat normaalia enemmän tietyista/samoista asioista. Ilmeisesti se kuitenkin on sinun tyylisi niinkuin nimimerkkisikin osoittaa, joten jatka samaan malliin vaan.

Pointti siis se, että jos ja kun täällä dumataan tyyliin Ramua hankintana niin mikä poru siitä olisi tullut, jos Nybari olisi hankkinut tälläsen 2+7 äijän tähän tilanteeseen...

Kyllä, minua vituttaa se että lähes joka saatanan kausi ollaan siinä tilanteessa jossa ei meidän resurseilla pitäisi olla! Ja tämä taitaa olla keskustelupalsta jossa muillakin kuin teillä iki-optimisteillä ja perustyytyväisillä on oikeus kertoa mielipiteitään, eikö? Voi olla että minua ahdistaa elämässäni, kotona on tiukka ja vittumainen muija ja olen siellä tohvelin alla, eikä mulla ole muuta paikkaa purkaa huonoa oloani, ja syystä jota en tunne, olen valinnut Nybondaksen sellaiseksi kohteeksi johon päästän höyryjä, tai sitten olen vaan sitä mieltä että miksi tehdä asiat huonosti kun ne voisi tehdä paremminkin?!
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Harvinaisen vähän Kyynikoksi, mutta pari kyyneltä olin havaitsevinani.

No kyllä isoakin miestä joskus itkettää, ei se ole häpeä tunnustaa:)

En nyt vaan löydä oikein mitään iloista kirjoitettavaa HIFK;sta tällä hetkellä, joten kyllähän tässä saattaa kyynel tai toinen poskea pitkin vierähtää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No ei noista JYP-, SaiPa- ja Blues-peleistä itku kaukana kyllä ollut itselläkään. Aivan karmeita esityksiä IFK:lta... ei voi käsittää ja vielä vähemmän ymmärtää.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En nyt vaan löydä oikein mitään iloista kirjoitettavaa HIFK;sta tällä hetkellä, joten kyllähän tässä saattaa kyynel tai toinen poskea pitkin vierähtää.

Tästä kyllä samaa mieltä. On se vaan kumma, että mihin se loppuvuoden hyvä vire hukattiin. Ei tämän laivan kurssia enää pari vahvistusta muuta mihinkään... Vaikka puoli joukkuetta olisi sairastuvalla, niin ei IFK:n pelaajamateriaali ole niin paljon paskempi kuin Bluesilla mitä nuo eilisen numerot antavat ymmärtää. Kyllähän tuo eilinen (muun muassa) kertoo tulehtuneesta ilmapiiristä tjsp., ja tästä kantaa kyllä Raato päävastuun.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tästä kyllä samaa mieltä. On se vaan kumma, että mihin se loppuvuoden hyvä vire hukattiin. Ei tämän laivan kurssia enää pari vahvistusta muuta mihinkään...

No sehän se. Paskan syksyn jälkeen alkoi peli kulkemaan, maaleja mätettiin urakalla, muutama huima nousu tappio-asemasta voittoon, kaikki näytti siltä että eikun nakkiostoksille ja jääkaappia täyttämään Karhulla, ja nyt ykskaks saa spennata päästäänkö EDES sääleihin vai tuleeko HPK;kin ohi.

Ei ihme että raavaskin mies itkee pettymystään vittuilemalla palstaveljille.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tästä kyllä samaa mieltä. On se vaan kumma, että mihin se loppuvuoden hyvä vire hukattiin.

Mikä loppuvuoden vire? HIFK aloitti alkusyksyn kaltaisen kyntämisen uudestaan jo 10.12. alkaen. Sitä edeltävä kuukauden mittainen suonenveto on näemmä tehnyt aikamoisia harhoja, kun heikot suoritukset eivät ristiinpelaamisen takia suoraan näkyneet sarjataulukossa. HIFK on pelannut 19 ottelua edellä mainitusta päivämäärästä eteenpäin ja statsit ovat seuraavat: Pisteka 1,05, voittoja (myös 2p.) 7 ja tappioita yhteensä 12. Maaliero huikea 40-49. Nykyisellä tahdilla, Rami valmentaa vielä paskemman runkosarjan kuin Soppa teki (vaikka vajaaksi jäikin), saavutus sekin.

Tähän joukkueeseen on turha satsata enää latin latia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Juu ei tässä kenkimiset auta yhtään mitään, ei myöskään uusien pelaajien hankkiminen. Mennään näillä kausi loppuun ja katsotaan miten suuri pettymys tulee olemaan.
Joo ei tässä mitään, kärsitään ja kattellaan loppukausi... Ja hevonvitunpaskat! Perinteisesti kannattajien silmille on kustu, mutta TODELLINEN ryhtiliike ja palvelus faneille olisi palkata muutama kova pelaaja esim. LNAH:sta (tuskin tulevat edes kalliiksi) järjestämään sirkushuveja kansalle loppukaudeksi ja tekemään mm. viimeisestä narrimatsista oikeasti ikimuistoisen. Ei, en ole vieläkään antanut kurakaljafirmalle anteeksi Gilliesiä. Päälle vielä Tami penkin taakse, eiköhän se tulisi rakkaaseen IFK:hon vaikka ilmaiseksi projektihommiin. Kun ei jääkiekko kerran maita, niin onpahan edes oikeasti jotain kiinnostavaa nähtävää faneille.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tuskinpa kuitenkaan. Vapaaottelua näkee kyllä muutenkin, enkä tiedä vaikuttaisiko se hirveän paljon kiinnostavammalta luistimet jalassa ja suojat päällä.
En tiedä onko se paljon, kun sanon, että noin 200% kiinnostavampaa kuin se paska, jota katselin eilen 40 minuuttia, ennen kuin lähdin hallilta himaan tekemään jotain oikeasti kiinnostavampaa, eli katsomaan tv:stä uutisia.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vittu siis oikeesti joku Tuukka mäkelä?! Kyseinen kaveri on varmaan huonompi luistelemaan, kuin Gillies ja vähiten tässä nyt tuollaista kaveria kaivattiin. missä on se kiekollinen pakki, missä on se peliä tekevä sentteri?

Mä pidän tätä hankintaa täysin turhana, kovuutta joo-o, mutta ei tää kaveri pysy kenenkään hyökkääjän perässä liigassa.

Onko Desantis kengitty menemään vai eikö Kurvista enää saa kursittua kasaan?

Toivottavasti Tuukalla liike riittää ettei jää ihan jalkoihin. Ihan tuntematon pelaaja minulle.

Täh? En olisi kyllä tätä odottanut. Mäkelä ei mielestäni koskaan ole ollut tunnettu hyvästä liikkeestään, joten yllättävä valinta tähän Summasen joukkueeseen.

Täytyy kyllä ihmetellä jos pitää paikkansa. Me tarvitaan oikea kiekollinen sekä hyvin liikkuva pakki DeSantiksen tilalle ja Mäkelä kyllä on nähdäkseni harvinaisen kaukana tästä profiilista.

Olisi mielenkiintoista kuulla yllä lainattujen asiantuntijoiden, ennen kaikkea nimim. Walkinin, analyysi Tuukan otteista tähän asti. Vertailukohdaksi voi ottaa vaikkapa Eklundia, Salmea ja kumppaneita.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olisi mielenkiintoista kuulla yllä lainattujen asiantuntijoiden, ennen kaikkea nimim. Walkinin, analyysi Tuukan otteista tähän asti. Vertailukohdaksi voi ottaa vaikkapa Eklundia, Salmea ja kumppaneita.

Joo, ei muuta kuin virtuaali lakki kouraan ja nöyrästi hymyssä suin toteamaan, että olin väärässä Mäkelän suhteen ja ehdottomasti jatkosopimus tälle kaverille saatava välittömästi! Piti jo itse tulla kaivamaan oma viestini ja tulla kertomaan kuinka väärässä sitä olinkaan herrä Mäkelän suhteen.

Joskus on mukava olla myös väärässä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Voi vittu! Onko sulla mitään hajua minkä tasosia jätkiä on kyseessä? Tarvittaisiinko me nyt hyökkääjä joka on tehnyt huomat 2 maalia vajaaseen 40 peliin??

Ainakin eilisen pelin perusteella Spina on ihan eri tason kaveri kuin Nordiksella nähdyt Block, Thang tai Fata. Liike ja asenne kohdallaan ja hakee laukauksia hanakasti. Yksien treenien jälkeen kemiat ketjukavereiden kanssa olivat vielä hakusessaan. Kyseessä kuitenkin on kaveri, joka pelasi viime kaudella Modossa Nagyn kanssa tehden Nagya paremmat pisteet, ja on parhaalla AHL-kaudellaan tehnyt 63 ottelussa 54 pistettä. Tämän kauden tehot Ruotsissa olivat toki heikot, mutta täytyy muistaa, että Modo on jonkinlainen kriisiseura ja siellä joka pelaaja on flopannut tällä kaudella. Vaikka joukkueessa on nimimiehiä kuten TJ Hensick, Per-Åge Skrøder, Kyle Cumiskey, Jeff Tambellini, Samuel Påhlsson, on 47 pelin jälkeen vain yksi pelaaja yltänyt 20 pisteen rajaan ja hänelläkin on 22 pistettä.

Cutta taas olisi hyvinkin ollut IFK:n näköinen pelaaja. Vahva ja todella kovaa pelaava puolustava pakki. Cutta oli viime kaudella ja sitä edellisellä kaudella tsekkiliigan jäähypörssin kakkonen ja sitä edellisellä kaudella jäähykuningas. IFK:lla ei ehkä tämän roolin pelaajalle ollut tarvetta Tuukka Mäkelän hankinnan jälkeen, mutta lähtökohtaisesti samankaltaisista pelaajista kyse ja Cutta jo meriittiensäkin puolesta Mäkelää parempi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olisi mielenkiintoista kuulla yllä lainattujen asiantuntijoiden, ennen kaikkea nimim. Walkinin, analyysi Tuukan otteista tähän asti. Vertailukohdaksi voi ottaa vaikkapa Eklundia, Salmea ja kumppaneita.

No mitä nyt perkelettä? Sanoin, että tarvitaan kiekollinen sekä hyvin liikkuva pakki (jota Mäkelä ei muista hyvistä avuistaan huolimatta edusta) ja edelleen olen sitä mieltä, että em. profiilin puolustaja tarvitaan. Eklundin voisi heivata sitten hiuksista v*ttuun, sillä DeSantis on kuitenkin hieman osoittanut heräämisen merkkejä.

Tuo on muutenkin aivan perkeleen koomista tulla kaivamaan jotain kuukausien takaisia viestejä, että "hahaha minäpä olin oikeassa ja sinä väärässä".
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olisi mielenkiintoista kuulla yllä lainattujen asiantuntijoiden, ennen kaikkea nimim. Walkinin, analyysi Tuukan otteista tähän asti. Vertailukohdaksi voi ottaa vaikkapa Eklundia, Salmea ja kumppaneita.

No minä en ole ikinä väittänyt olevani mikään asiantuntija, mutta sanoin etten tuntenut kyseistä pelaajaa ollenkaan entuudestaan, mutta hyvinhän Tuukka siellä vetää. Kyllä liike näyttää riittävän vallan mainiosti. Toiset sen kyseenalaistivat, joiden oletin tuntevan pelaajan, mutta ilokseni voin todeta että olivat väärässä.

Tuukka on muutenkin sellainen tosi symppiksen tuntuinen kaveri, aidosti iloinen että saa pelata IFKssa ja haastatteluiden perusteilla fiksun oloinen kaveri. Esiintyy hyvin rennosti kameran edessä ja antaa järkeviä haastatteluita.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo on muutenkin aivan perkeleen koomista tulla kaivamaan jotain kuukausien takaisia viestejä, että "hahaha minäpä olin oikeassa ja sinä väärässä".

Mitä koomista siinä on? Eihän siinä kommentin antamishetkellä voi sanoa faktana, että olet muuten väärässä. Mutta nyt voi sanoa, että kuten moni odotti, Mäkelä on ottanut välittömästi paikkansa vakiopakkien joukossa ja on pelannut hyvin. Ja jotkut osaavat jopa myöntää nyt, että tulipa tehtyä aiemmin väärä arvio Mäkelän hankinnasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei ole kyllä edes huhuntynkääkään mistään suunnasta kuulunut siitä, meinaako IFK vielä hankkia vahvistusta tälle kaudelle. Söden loukkannuttua on pakiston tilanne kyllä sellanen, että sinne tarvittaisiin vahvistus ja hiton äkkiä!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ei ole kyllä edes huhuntynkääkään mistään suunnasta kuulunut siitä, meinaako IFK vielä hankkia vahvistusta tälle kaudelle. Söden loukkannuttua on pakiston tilanne kyllä sellanen, että sinne tarvittaisiin vahvistus ja hiton äkkiä!

Kyllä se Söde sieltä kuntoon tulee, veikkaan että on tauon jälkeen kehissä. En nyt tiedä tarvitaanko me oikeasti lisää pelaajia? Joulua ennen tälläkin rosterilla peli oli varsin mallikasta ja tulokset sen mukaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös