Osa hyppää, mutta lätkässä on se peruskannattajakunta, joka IFK:ssa on uskollinen ja päälle Ankdammeniin liittyvät tahot. Se lisäboosti tulee sitten gloryhuntereista, joita tuli mestaruuden vuoksi ja Mikke-hehkutuksen aikana.scholl on täysin oikeassa. Suomessa tuntuu olevan jonkinlainen peikko sen suhteen, että jos valitsee ns. "parhaan" tuotteen, vieruskaverit alkavat hyljeksiä. Näin esimerkiksi autoissa ja vaikkapa oluissa. Urheilussa on kuitenkin mielestäni toisin; suomalaiset haluavat hullun lailla hypätä voittajan kyytiin. Skippaan pari ilmiselvää jatkoajatusta, ja kysynkin oman aporiani teiltä paremmin HIFK:n asioista paremmin perillä olevilta.
Mitä käy ensi kauden tuotteen kiinnostavuudelle 1) fanien ja 2) yhteistyökumppaneiden silmissä, jos peli ei ala sujua a) jo tällä kaudella tai b) viimeistään ensi kauden alussa? Kysyn, koska oletan Jokereiden myötä katoavan HIFK:lle edullista synergiaetua, ja oman käsitykseni mukaan tuotteesta voisi saada kiinnostavan (ja lehterit täyteen) hyvillä peliotteilla.
Pidän suurempana riskinä tuota yhteistyökumppani- kuin fanipuolta. Jos menestys kaukalossa on surkeaa jatkuvasti niin miksi joku United Bankers tai Mercedes-Benz haluaisi olla mukana. Miksi haluavat, että heidän korkealaatuinen tuote kuten premiumauto liittyy huonolaatuiseen tekemiseen. Joillekin toisille tuotemerkeille kuten Elisalle, Koffille se menestys ei ehkä ole yhtä tärkeää. He haluavat näkyvyyttä, eikä heidän tuotteensa ole mitään huippulaatuisia premiumtuotteita. Jos yleisömäärät laskevat paljon jne. niin toki se vaikuttaa. Valtasella tosin on ainakin hyvät suhteet Elisaan.
Jossain määrinhän tilanne on jo vaikuttanut. Itse olen ollut huomaavinani, että peliasussa on ollut viime vuosina yllättävän paljon vaihtuvuutta. Sponsoreita, jotka ovat mukana vain kauden ja sitten se mainos taas vaihtuu.
Parhaiten tuohon nykyjoukkueeseen sponsoriksi sopii housujen persuksissa oleva purkamisen erikoisfirma Delete. Siinä logossa on se ruksikin kuten tietokoneruuduilla. Nyt painettiin deleteä ja Thiessen katosi. Mahtavaa, osuu kuin nenä päähän ja sponsori ei voi valittaa. Joka viikko puretaan joku sopimus.