Jani Niemisen myötä meillä olisi kaksi kakkosveskaria, joista minun fiilikseni mukaan Ore ottaisi ykkösveskarin paikan. Toki veskaria voidaan kartoittaa myös kauden aikana, mutta riskinsä siinäkin on. Ei nimittäin ole hirveästi varaa menettää pointseja naurettavan veskaripelin takia.
Niemisestä jäi sellainen kuva, ettei koskaan tiennyt mitä sai. Nollapelin ja 52 torjuntaa tai kuusi päästettyä maalia 18:lla torjunnalla.
Eli ei Niemistä minunkaan mielestäni sisään tänne.
Näin on. Hattu pelasi toki ihan hyvän kauden SaiPassa ja sai karistettua ainakin toistaiseksi tuon epätasaisuuden otteistaan, mutta silti en ottaisi miestä nyt sisään. Sanotaan, että pari samanlaista kautta vielä alle, niin voitaisiin ruveta jo harkitsemaan, mutta ei nyt.
Toki, samassa tilanteessahan me oltiin viime kaudella Ortion kanssa. Niin sanottu puolittainen läpimurto oli tullut jo TPS:ssä ja ovi auennut maajoukkuepeleihin, mutta näiden kahden potentiaali on myös vähän eri luokkaa. Toisesta saattaa hyvinkin tulla lähivuosina ykkösmaalivahti NHL:ään ja toisesta tuskin tulee mitään kummallisempaa. Jotenkin todella vaikea nähdä, että Nieminen kykenisi ensi kaudella samoihin temppuihin mitä Ortio viime kaudella. Joni kuitenkin torjui surkuhupaisan puolustuksen takana ja torjui tuolle joukkueelle enemmän pisteitä yksinään, mitä minä olen nähnyt yhdenkään maalivahdin tekevän vähään aikaan.
E: Matias Strozykin mukaan kaksi SM-Liiga joukkuetta on tarjonut sopimusta
Francis Pare nimiselle pelaajalle.
TPS on tiedettävästi yksi, mutta olisko IFK sitten se toinen? Kyseessä 26-vuotias sentteri, joka on iskenyt hyvin tehoja AHL:ssä ja junnuissa aikoinaan.