Muuten samaa mieltä koko tekstistäsi, mutta tästä olen täysin eri mieltä! Partasen, jolla ei ole mitään näyttöjä liigatasolta, ei pitäisi lähtökohtaisesti mahtua mestaruutta tavoittelevan jengin kolmeen ekaan kenttään. Toki mun jengistä löytyy Partaselle myös paikka, mutta näyttöjen perusteella vasta vastuuta kasvattamaan.
Ymmärrän tämänkin näkökannan, mutta Partanen on niitä harvoja HIFK:n juniorituotannon kavereita, jotka edes Mestiksessä ovat onnistuneet ottamaan joukkueessaan johtavan pelaajan roolin. Kun katsoo noita Piiparisen, Ästenin, Salmivirran ja muiden takavuosien junnjen edesottamuksia Mestiksessä, niin ei hurraahuutoja aiheuta. Nyt on tulossa pelaaja, joka on oman Mestiksen mahdollisen mestarijengin avainpelaaja, niin kyllä itse löisin kolmosen laitaan ja antaisin sauman kauden alusta asti. Sinne kolmosketjuun saadaan aina hankittua mitat täyttäviä pelaajia kesken kauden. Ykköseen ja kakkoseen tämä onkin vaikeampaa. Eikös Tuomo Ruutukin aikanaan Jokereihin siirtynyt, koska HIFK.sta ei avauskokoonpanon paikkaa pystytty lupaamaan. Tiettyjen pelaajien kohdalla on tehtävä poikkeuksia.
Itse jos rakentaisin joukkuetta SM-liigaan HIFK:n resursseilla, niin pyrkisin rakentamaan joukkueen niin, että ykkösketju olisi liigan ehdotonta eliittia ja kakkosketjukin kovaa tasoa, kuten ensi kaudella Peltonen-Granlund-Somervuori. Nelosketjunkin pyrkisin täyttämään kokeneilla vastustajan pysäyttäjillä tyyliin Liivik, Virtanen, Töykkälä, mutta kolmosketjuun antasin joka vuosi sauman omille tai muualta napatuille nuoremmille pelaajille. Esim ensi kaudella kolmosketjuna voisi olla Leinonen-Nykopp-Partanen. Jo roolistukseltaankin kelpo ketju. Kesken kauden sitten vahvistaisi joukkuetta, jos nuoret eivät pysty ottamaan roolia. Nyt HIFK on pyrkinyt vahvistamaan ykkösketjua ja niin ei pitäisi olla.