HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 488 986
  • 7 163

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nenä nappasi Mallun ja olisi ottanut mielellään myös Liivikin. Ei ihme, molemmat olivat hyviä hänen jengissään. Suikkanen ei kauheasti tykännyt siitä, että hänen lyhytaikainen edeltäjänsä oli hankkinut pelaajia, jotka päätyivät lopulta hänelle.

Mallu ja Ahtola halusivat myös itse veks IFK:sta. Kokivat/kokevat pystyvänsä pelaamaan 1-2 ketjun tasolla liigassa ja tästä syystä lähtivät hakemaan vastuuta muualta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä ihmeen takia porukka haluaa Varakkaalle jatkoa? Aivan turha sekä hyökkäys -että puolustuspäässä. Samoin Söde, jolla ikävä kyllä on pahvi ensi kaudeksi. Täyttäisin noi paikat vaikka koodinimillä Kankaanperä tai Kurvinen mielummin.

Handu pumpulla, niin paljon mielummin Varakas ja Söde, kuin Kanki ja Kurvi. En edes oikein ymmärrä miksi Söderholmin jatkoa pitäisi edes perustella täällä. Jos jossain pelaajassa vielä sitä IFK:laisuutta on, niin Söderholmissa. Pelillinen taso on ollut tällä kaudella iso pettymys, mutta vasta viime kaudella pakkien piste-ennätys, joten ei pelillinen taso ole voinut romahtaa niin paljon, kuin nyt on nähty. Vähän samantyyppistä sekoilua Södeltä nähtiin HIFK:seen paluunkin jälkeen. Valmennuksen merkitys on Söderholmille todella tärkeä. Kyllä tämä kaveri suorittaa, kum askelmerkit ovat kohdallaan.

Varakkaan kohdalla niitä perusteluja vaaditaan enemmän, mutta parhaimmillaan Varakas on erittäin monipuolinen pakki, jolla on erittäin kova uskallus pelaamisessaan ja tarkoitan positiivisessa mielessä. Tällä kaudella monesti nämä ovat sitten näkyneet hasardeina, mutta edelleen...valmennus. Moni puolustaja on parantanut HIFK:ssa avauskautensa jälkeen, kuten edellä mainittu Söderholm.

Pakkien virheet näkyvät tulostaululla. Hyökkäjät voivat vähän sählätäkin ja aina ei kolise omissa. HIFK:n pelaaminen ei koko kauden aikana ole tullut selkärangasta ja se näkyy. Näkyy se hyökkäyksien saamattomuutenakin ja toisessa päässä sitten pakkien sähläilyinä.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
En edes oikein ymmärrä miksi Söderholmin jatkoa pitäisi edes perustella täällä. Jos jossain pelaajassa vielä sitä IFK:laisuutta on, niin Söderholmissa.

Tämä on kyllä täysin totta, mutta tuo pakisto huutaa sitä omanpään varmaa luutaa ja samalla kovuutta maalinedessä pelaamiseen. Nyt järjestäen jokainen vuorollaan kusee 1-2 maalia per peli. Tällä kaudella tässä on erottunut eritoten Söderholm ja Varakas. Varakas vielä täysin turha "pelote" hyökkäyspäähän ja varsinkin ylivoimaan.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joka jengissä täytyy olla yksi hyvällä tavalla ns. "koulukiusattu" ja juntti, kenelle puukko lentää ja siitä vitsiä heitetään. Kun Vito lähti, oli hän sellainen ja kuulemma ei ole tilanne ajanmyötä muuttunut.

Kyllä mä mieluummin Maran kun Varakkaan pitäisin silti jengissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on kyllä täysin totta, mutta tuo pakisto huutaa sitä omanpään varmaa luutaa ja samalla kovuutta maalinedessä pelaamiseen. Nyt järjestäen jokainen vuorollaan kusee 1-2 maalia per peli. Tällä kaudella tässä on erottunut eritoten Söderholm ja Varakas. Varakas vielä täysin turha "pelote" hyökkäyspäähän ja varsinkin ylivoimaan.

Jos Varakas ei ole viivapelote ylivoimalla, niin vielä vähemmän sitä ovat Kurvinen tai Kankaanperä. Kurvisen maalia odotellaan jo neljättä kautta, eikä Kankikaan ole profiloitunut miksikään ylivoiman erikoismieheksi, vaikka neljännessä finaalissa alustikin Turre Järvisen avausmaalin popiorr-tyylisellä nousullaan. Se, että omasta päästä puuttuu kovuutta, ei parane sillä, että heitetään hyökkäyspään tehot menemään. Varakas on sentään tälläkin "floppikaudella" tehnyt 24 pistettä 42 pelissä. Se on yli 0,5 pistettä per ottelu.

Varmasti kaikki ovat samaa mieltä siitä, että myös pakisto, kuten koko joukkue, on ollut epätasapainossa tällä kaudella. Liikaa yleis- tai hyökkääviä puolustajia ja liian vähän oman pään luutia. Melartin ja Kurvisen piti olla näitä, mutta Knockout on ollut telakalla suuren osan kautta ja Lädääkin on käytetty enemmän hyökkäyspäässä. Järventie olikin siinä mielessä outo haku, koska ainakaan siinä ei saatu vakaata peruspakkia, jollaiselle olisi voinut olla tilausta, mutta yhtenä mestaruuden takuumiehistä Mara oli totta kai tervetullut kotiin.

Mä näkisin ensi kauden pakiston mielelläni jonain tämän tyylisenä:

Söde - "kurvi"
Klubertanz - Melart
Varakas - Salmi/"kanki"

Tosin en pahastu, jos esimerkiksi Klubi korvataan "kousalla", mutta kyllä tuolla Varakkaallekin on paikkansa.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Täällä huudellaan Varakkaalle jatkoa. Pyytäisin, että ottaisitte teksti-tv:n pois päältä ja alkaisitte katsomaan peliä. (heh) Käsittämättömiä hasardeja jälleen JYP-pelissä ja aina saa pelätä, kun kaveri on kiekossa kiinni. Oliskohan viides tai kuudes super-paska peli putkeen nyt meneillään? Ei niillä maaleilla ja syötöillä mitään tee, jos joka pelissä pelaa näin surkeaa peliä. EI jatkoon kiitos (ja samaan bussiin voi laittaa Erikssonin).
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jos Varakas ei ole viivapelote ylivoimalla, niin vielä vähemmän sitä ovat Kurvinen tai Kankaanperä.

Sanoinko, että kyseiset herrat ovat pelotteita vastustajan päähän? En. Varakas on turha kumpaankin päähän tällä hetkellä ja toivoisin oikeesti että kaveri lähtisi kauas pk seudulta. Herra ei vaan pysty pelaamaan jo joidenki mainitsemilla vahvuuksillaan yhtään. Käykää hallil kattoo ja älkää kattoko sitä teksti-tv:tä. Kauhee hazardi läpi kauden.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EI jatkoon kiitos (ja samaan bussiin voi laittaa Erikssonin).

Kertoo hyvin tästä meidän joukkueesta, kun lähes suurin osa on laittamassa jengin kultakuuppaa pihalle. Eipä siinä, itse laittaisin myös miehet menemään vaikka Espooseen. Eriksson on ihan tolkuttoman hidas ja mies erottuu kentältä lähinnä virheiden ansiota. (Toki tänään maali) Samalle paikalle saadaan taatusti yhtä hyvä ja halvempi versio. Varakasta saa taas pelätä ihan jatkuvasti tuolla kentällä.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Kertoo hyvin tästä meidän joukkueesta, kun lähes suurin osa on laittamassa jengin kultakuuppaa pihalle. Eipä siinä, itse laittaisin myös miehet menemään vaikka Espooseen. Eriksson on ihan tolkuttoman hidas ja mies erottuu kentältä lähinnä virheiden ansiota. (Toki tänään maali) Samalle paikalle saadaan taatusti yhtä hyvä ja halvempi versio. Varakasta saa taas pelätä ihan jatkuvasti tuolla kentällä.

Kertoo tosiaan. Huonosti on HIFK tämän kauden sentteriosaston kyllä hoitanut, kun tämä ukko kantaa kultapottaa.
Erikssonilta tietenkin sitten tänään hyvää peliä. Normaalisti miehen alipelaaminen saa katsomossa raivon valtaan. Kaksinkamppailupelissä jätetään poikkeuksetta tilanne kesken, tai muuten vaan löysäillään ja hävitään kiekko vastustajalle. En voi sietää sellaista yhdellä kädellä varovaisesti arkaillen kulmaan menoa ja vastustajan näennäistä paineistamista. Kannattaa joskus seurata vaikka 4-5 vaihtoa peräkkäin pelkästään Erikssonin peliä, niin huomaa hienosti nämä seikat. Enemmän löytyy paperista miinuksia, kuin plussia (ja en nyt tarkoita +- tilastoa, vaikka sekin varmaan on pakkasen puolella)
 
Samoin Max Wärnin. Kannattaa muistaa, että se oli nimenomaan Nenä Jalonen, joka luotti Wärniin ja Ahtolaan ja teki heistä liigapelaajia.

Se oli muuten isä Paul joka antoi luottoa Ahtolalle ja teki hnestä liigapelaajan. Nenä sitten hioi miehestä paremman keskitason liigapelaajan. Ylipäätänsä muuten ollut Ahtolalla melko meritoituneita koutseja liigassa. Sattumaako? Tuskin.

Itse rustaisin Elkinsille ehdottomasti jatkon ensi kaudelle. Jos vielä tosiaan Virtanen Jypistä tulee, niin siinä olisi alempiin kenttiin sentterit joiden avulla pitäisi pitkien hyökkäysten onnistua. Elkinsin parantuneiden otteiden myötä olen valmis luopumaan Erikssonista. Sitten ykkösen keskelle tähtitason ukko ja Makke kakkosen keskelle.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Itse rustaisin Elkinsille ehdottomasti jatkon ensi kaudelle.

Ei nykyisellä ulkomaalaispelaajien kiintiöllä kannata tuhlata yhtä paikkaa Elkinsin tasoiseen kaveriin. Ei voi riittää pitämisen perusteeksi se, että kaveri ei ole sysipaska. Ja kun otetaan värilasit pois silmiltä niin juuri sitä Elkins on; ei loistava muttei sysipaskakaan.

Kyllähän Hirvosen tasoisia kavereita löytyy 3.-4. kenttiin liigasta tai muualta Euroopasta - "Europassin" kanssa. Nämä USA/Kanadan passin omaavat hankinnat sitten suoraan 1-kenttään. Tai vaihtoehtoisesti paikka tyhjäksi, jotta voi tarvittaessa noutaa AHL:stä vahvistuksen kauden jo alettua.
 
Ei nykyisellä ulkomaalaispelaajien kiintiöllä kannata tuhlata yhtä paikkaa Elkinsin tasoiseen kaveriin. Ei voi riittää pitämisen perusteeksi se, että kaveri ei ole sysipaska. Ja kun otetaan värilasit pois silmiltä niin juuri sitä Elkins on; ei loistava muttei sysipaskakaan.

Kyllähän Hirvosen tasoisia kavereita löytyy 3.-4. kenttiin liigasta tai muualta Euroopasta - "Europassin" kanssa. Nämä USA/Kanadan passin omaavat hankinnat sitten suoraan 1-kenttään. Tai vaihtoehtoisesti paikka tyhjäksi, jotta voi tarvittaessa noutaa AHL:stä vahvistuksen kauden jo alettua.

Itse ihan totaalisen eri mieltä. Ensinnäkin Elkins on aivan loistava suojaamaan kiekkoa laidan lähellä, suht nopea jalalla ja omaa helvetin hyvän asenteen. Mun mielestä aikas timanttinen paketti kolmosen keskelle. PWn lisäksi en muista IFKn lähihistoriasta parempaa miestä kolmosen keskelle. Ja pakko kysyä, että oletko yhtään seurannut viime vuosina meidän ulkomaalaisten otteita kun ehdotat näitä USA/Kanada passin miehiä suoraan ykköseen? Ja miksi helvetissä ulkomaalaiset pitäisi aina hankkia suoraan kärkiketjuihin?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä myös pidän Elkinsiä arvossa. Aivan 100-0 parempi kuin 1-sentteriksi aiottu Perrault. Jatkoon vaan, pystyy pelaamaan myös laidassa.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mutta miten mulle on tullut Elkinsistä sellainen kuva ettei se kovin innolla suomeen edes halunnut tulla pelaamaan? Naama aika peruslukemilla koko ajan ja kait hänelläkin on jotain sanomista siihen missä pelaa ensi kauden? Onhan tää nyt varmaan aikamoinen persläpi kaliforniaan verrattuna, ainakin ilmastollisesti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Elkins olisi mielestäni aika passeli sentteri kolmosen keskelle. Isokokoinen, vahva ja nopea luistelija joka tekee nöyrästi töitä molempiin päihin kenttää. Miii likes!
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elkins olisi mielestäni aika passeli sentteri kolmosen keskelle. Isokokoinen, vahva ja nopea luistelija joka tekee nöyrästi töitä molempiin päihin kenttää. Miii likes!

Diggaan itsekin, mutta jatkosta vaikea sanoa. Tää kausi on niin sekava, ja lähin verrokki Hirvoselle on "EVVK"-Pörrö, joten jo pelkkä nöyrä asenne saa näyttämään hyvältä pelaajalta. Hyvä luistelija, nöyrä asenne, hyvä laidoissa, mutta voimaa, käsiä ja terävyyttä saisi olla paljon enemmän. Mutta jatkoon jos se ulkomaalaiskiintiö poistetaan kokonaan. Muuten riippuu pitkälti siitä keiden varaan kärkikentät rakennetaan. Elkinsin tapaisia pelaajia on kuitenkin helpompi hankkia tänne kuin varmoja kärkipelaajia.
 
Suosikkijoukkue
Hartford Whalers 92-93
Onhan tää nyt varmaan aikamoinen persläpi kaliforniaan verrattuna, ainakin ilmastollisesti.

Tokko Kalifornian ilmastolla on Elkinsin jatkamisen kanssa mitään tekemistä, eiköhän Hirvonen olisi ko organisaatiossa lähinnä Norfolkin miehiä. Ehdottomasti olen Elkinsin jatkon kannalla. Nyt olen nähnyt ukolta kolme peliä ja jokaisessa on ollut kentän parhaita. Pieni on otos, myönnetään, mutta toistaiseksi vakuuttanut meikäläisen. Monipuolinen ja yritteliäs kaveri eikä ole perisuomalaiseen tyyliin mikään kepillä hämmennettävä nysä.

Varakkaasta pitäisi päästä eroon tämän kauden jälkeen. Tällä(kin) kaudella nähdyt hasardit paikatakseen pitäisi pisteitä syntyä vielä kovempaan tahtiin jotta ukon hyödyt ylittäisivät haitat. Pari kovaa pommia kaudessa on ihan kivoja bonareita, mutta kaiken kaikkiaan ei jatkoon.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jonne Virtasen suhteen kuuluu huhuilua, että mies olisi mahdollisesti jäämässä Nykäskylään. Itse olen kyllä pitänyt varmana HIFK-nakkina, heitin tän jo kauan ennen joulua ja nythän se oli Veikkaajassakin. Olisiko kenelläkään päivitystä? Vittumaista jos menee kalkkiviivoilla ohi. Mä ottaisin todella mielelläni hänet 3-4 sentteriksi, taitaa olla parikin Suomen mestaruutta vyöllä ja hyvä merkki on se, että ns. asialliset valmentajat ovat hänestä kiinnostuneita: Dufva ja Aho. Molemmat valmentajatkin ovat voittaneet jotain, joten ehkä heidän scouttaussilmänsä on aavistuksen edellä HIFK:n vastaavasta dynaamisesta osastosta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän surullista, että läpi kauden IFK:n puhutuin mahdollinen hankinta on ollut Jonne Virtanen. Hän on tehnyt urallaan 15 liigamaalia.

No, ehkä Office on vain tilkinnyt tietovuodot ja Nybstenin kassakaapissa on muutama huipun veljeksen soppari.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonne Virtasen suhteen kuuluu huhuilua, että mies olisi mahdollisesti jäämässä Nykäskylään. Itse olen kyllä pitänyt varmana HIFK-nakkina, heitin tän jo kauan ennen joulua ja nythän se oli Veikkaajassakin. Olisiko kenelläkään päivitystä?

Totahan ne on jo kuukauden päivät jutellut tuolla JYPin puolella. Piti olla varma nakki, mutta Jonne tullut toisiin aatoksiin ja on nyt ilmeisesti jäämässä Jyväskylään.

HIFK:hon on ensi kaudeksi huhuttu tasan kolmea pelaajaa. Jonne Virtasta joka ei nyt sitten ilmeisesti ole tulossa, Jere Karalahtea joka ei myöskään ole tulossa ja Antti Raantaa joka saa pommin varmasti miljoonatarjouksen KHL:stä, tai sitten kokeilemaan NHL:ää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös