Jake74 kirjoitti:
Onpa taas aika paksua. Pena ei voinut mitään jne.
Mälkiä oli hyvä palkkaus ei siinä mitään, mutta kun pelaajahankinnat olivat sille kaudelle todella surkeat! Siitä homma oli kiinni. Matikainen ei tehnyt yhtään kunnon pelaajahankintaa sille kaudelle. Nostettiin aivan tolkuton määrä junnuja liigarinkiin, ja heille annettiin liikaa vastuuta ja paineita heti ensimmäisellä liigakaudella. Grunn - Viitaluoma - Pikkarainen taisi olla IFK:n kakkosketju. Oikeastaan vain sittemmin pois potkittu Vihko onnistuttiin sijoittamaan oikeanlaiseen ketjuun ensimmäisellä kaudella; Vihko - Seppo - Vopat, ja kundihan voittikin vuoden tulokas -pystin.
No kuten sanoin, Matikainen on tehnyt virheitä, missä väitin ettei olisi?
Se oliko syy Mälli vai pelaaja hankinnat, niin sillä ei ole yhtikäs mitään väliä. Itse listasin Mällin virheeksi, sinä sen ajan pelaaja hankinnat...mutta kuitenkin Matikainen teki virheen, en ole missään sitä kiistänyt. Joten mistä sait repäistyä tuon, ettei Matikainen olisi tehnyt mitään väärin?
Mutta kun kritisoitiin Matikaista siittä, ettei onistunut hankkimaan jatkumoa valmennukselle ja saamaan brreikkaamaan omia junnuja, niin sille Matikainen ei mahda yhtikäs mitään. Vihkoille ja kumppaneille tarjottiin tuhotomasti mahdollisuuksia breikata, mutta kun ei miehet onnistuneet, niin ei heitä loputtomiin voi 1 ja 2 kentissä pitää. Edelleen HIFK on suurseura ja 1 ja 2 kentässä on vain onnistuttava, ei voida odotella, että breikkaavat siellä pelatessaan.
Ja ympäristön vaihto usein tiputtaa sen ison gorillan niskasta, kun pääsee uuteen seuraan ja isommalle vastuulle pikkuseurassa. Tämä on ihan luonnollinen kehityskaari, eikä sille oikeastaan voi eikä tarvitse tehdä mitään.
R.P.M. 12 000 kirjoitti:
Onko vaan näistä Vihkoista yms. tulemaan takaisin HIFK:n ykköskenttään - riittävätkö raamit, vai onko taso ennallaan? Ruutun ja Salmelaisen kohdallakin hieman pelkäsin, että jatkuuko tietty tehottomuus HIFK:ssa edelleen, ei jatkunut.
Itse näkisin, ettei ole vielä...tai ainakaan en Vihkoa ja kumppaneita HIFK:ssä haluaisi nähdä vielä. Vihko sai kuitenkin vain noin reilu ½ kautta onnistuneeksi, joten näyttöä on aivan liian vähän. Jos pitävät tuon tasonsa, mitä päättyneellä kaudella oli..esim. 2 vuotta, niin sitten olen valmis huolimaan Vihkon takasin HIFK:iin...