VT kirjoitti:
En minä niin sanonut, tällaisessa yltiöpessimistisessä ilmapiirissä on vaan vaikea käydä mitään rakentavaa keskustelua. Ja vähemmästäkin tekee itse mieli tuoda joukkoon myös positiivisia asioita. Näkee täällä asiallistakin kritiikkiä, mutta pääosin se alkaa olla luokkaa kaikki on perseestä ja mitään ei ole tehty oikein. Tässä tilanteessa pitääkin antaa kritiikkiä, ei Hirson, Häppölän ja Ramstedtin menettämisiä voi noin vaan kuitata. Eikä sitä, että ainoa hyökkäysvahvistus on Pasi Nielikäinen.
Ihan hyvä asiallinen vastaus sinulta, kopioin vain osan siitä ja kaikesta ei tietenkään voida olla samaa mieltä, hyvä niin. Sitä minä en kuitenkaan ymmärrä, että tietyt kirjoittajat lasketaan ei asiallisiksi, vaikka heidän (omakin varmaan) tyylinsä on sanoa asiat aika suoraan, kuten sen näkevät.
Optimisteiltä toivoisin vain hiukan perusteluja, mikä HIFK:ssa on onnistunut Pentin aikana ja itse vastaan jo, ettei yksi pronssimetalli näillä resursseilla riitä. Itse tyrkin Penttiä jo ensimmäisen kauden jälkeen, mikään ei toiminut, kuten ei toiminut sen jälkeenkään, kuin ajoittain välähdyksenomaisesti.
Urheilussa kaikki kulminoituu voittamiseen ja jos sitä ei haeta, niin silloin puhutaan enemmänki lasten leikeistä. Mikäli HIFK:lle ja sen kannattajille voittaminen on toissijainen asia, tulisi sekin kertoa avoimesti, olen varmaan huono fani, mutta hyppään pois junasta, mikäli näin on. Itselläni on aina ollut äärimmäisen kova tahto voittaa. Jos joudun hyppäämään sen vuoksi junasta, niin Pasilaan en siirry, vaan vaihdan toiseen lajiin, joista monet ovat sydäntä lähellä. Mikäli HIFK päättää myös siirtyä kasvattajaseuraksi, ennustan tien olevan kivisen, tulopuolella alkaa silloin olla synkkiä pilviä monesta suunnasta. Helsingissä ei kiinnostuta kuin menestyjistä pitkällä juoksulla.