douppi kirjoitti:
Kylläpä on arvaaja-lehti rankannut tulevan kauden HIFK:n heikoksi... että oikeen sijalla 8!
IS:n SM- Liigaliite oli niin perseestä, että meinasin alkaa itkeä. Vaikka sitä itse katsoo maailmaa punaisten lasien läpi, ymmärrän kyllä, että kaikki eivät tee niin. Mutta joku tolkku pitäisi toimittajillakin olla, kun arvioi joukkueiden voimasuhteita.
Silmään pisti erityisesti HIFK:n valmennuksen rankkaaminen alle keskiarvon. Siis mitä helvettiä? Esim. Mika Toivola on saanut n. pisteen enemmän kuin Francis. En kiistä, etteikö Toivola hyvä koutsi olisi, mutta samaan hengenvetoon totean, kuka Mika Toivola? Jos NHL:n parhaaksi valmentajaksi arvostettu koutsi ei saa edes lähtökohtaisesti arvosanaa seitsemän parempaa, niin paskaako koko NHL:ää pelataan. Toki yhtään peliä ei ole vielä pelattu, mutta kyllä se jotain kertoo arvostuksesta, jos ennen kauden alkua toimittajat epäilevät Francisin ammattitaitoa.
Muutenkin koko lehti oli sellaista tuubaa, että hohhoijakkaa. Surkeinta antia oli muka-hauska "psykiatrin palstalla"- osio. Mikä oli palstan tarkoitus? Vittuilla? Osoittaa koomikon kykyjä? Hahhahhaa, olipa hauskaa. Vittuilussa onnistuttiin kyllä. Itse tosin mietin, että miksiköhän pitää eri jengien faneille vittuilla. Nehän ne tämänkin läpyskän kustantaa. HIFK = Jere, näin minä ainakin HIFK:n kohdalla tulkitsin. Suurimmalle osalle tämä ei pidä paikkaansa. IS ainakin itse syyllistyy tämän ajatuksen ruokkimiseen, josta sitten koko seuraa ja faneja arvostellaan. Lisäksi koko juttu oli ihan silkkaa vittuilua Jerelle eli siis enemmän tai vähemmän henkilökohtaisuuksiin menemistä. Toki Jere on julkkis, jaa saa "ansionsa" mukaan, mutta mielestäni tässä kohtaa petti kyllä toimituksen avostelukyky jälleen kerran. Mikä oli jutun pointti?
Ensi vuonna jää mokoma paska hyllyyn. Tulipahan taas todistettua, että Suomen jääkiekkotoimittajien taso on surkeaakin surkeaa. Ja siis kaikki muutkin jengit saivat osansa toimituksellisesta paskasta.
No, HIFK vetää edelleen hallit täyteen. HIFK menee suoraan pleijareihin, muutama heebo nostaa selkeästi tasoaan ja koko kauden viimeinen peli on selvää pässin lihaa. Siis se vihoviimeinen, 12., 14. tai 16.4.2007.