Mollataan Dreipperiä nyt jos siltä tuntuu
Toukokuussa Dreipperiä saa mollata niin paljon kuin huvittaa. Eihän sitä tiedä vaikka Thee Pena ja The Ape saisivat päähänsä vaihtaa veskaria kesän aikana. Jos näillä jutuilla on edes pieni teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa Dreipperin ulostumiseen jengistä niin siitä vaan.
Mutta, sitten kun kausi alkaa saakoon Dreipperi aloittaa puhtaalta pöydältä. Annetaan hänelle mahdollisuus näyttää taitonsa. Minä kyllä katson millainen äijä se loppujen lopuksi on. Jos skulaa hyvin, hyvä niin. Mutta jos skulaa huonosti saa hän varmasti kuulla siitä, kuten myös Thee Pena ja The Ape. Kuitenkin Dreipperin pelillinen hyvyyskynnys on oltava korkeampi kuin esim. Juusolla. Ei riitä että hän on hyvää keskivertoveskarikamaa, kyllä Dreipperin on oltava huippuvahvistus. Sitä hän on olevinaan paperilla, olkoon siis myös kentälläkin. Muistakaa faktat, hän ei vienyt ainoastaan n. 10 vuotta nuoremman, maajoukkueessakin esiintyneen, kotimaisen maalivahdin paikkaa, vaan myös yhden ulkomaalaisen paikan. Ajatellaan sille paikalle vaikkapa Toporowski, tjmv. Kiintiössä on kuitenkin yhä se 5 ulkolaista per jengi. Eli Dreipperin arvo jengille on oltava yhtäsuuri kuin Riksmanin ja (esim. Toporowskin) yhteensä.
Jos Brändi löytää kenttäpelaajat kotimaisin voimin on asia täysin kunnossa. Mutta, jos lokakuussa huomataan brändissä olevan esim. Toporowskin mentävä aukko niin... Kotimaisin voimin aukon paikkaaminen on vaikeampaa.
Älkää ajatelko pelkästään Riksman vs. Dreipper kuviota. Miettikää ennemmin miten se vaikuttaa koko jengiin. Ulkomaalaisena Dreipper vie kenties juuri sen Toporowskin tai Halkidiksen kloonin paikan jengissä. Ottakaa siis se myös huomioon.
Tässä vaiheessa, toukokuun lopussa, on aivan sama mitä sitä skrivaa, syyskuussa äijä näyttäköön taitonsa ja saakoon myös minun tukeni.
Sanon yhä, Dreipperin palkkaus oli minun mielestäni tämän kevään huonoin teko HIFK:lta. Vastaavan veskarin olisi löytänyt varmasti myös syyskuussa mistälie AHL-, BHL-, ECHL- tai vaikkapa EGTRHC-liigasta jos olisi ollut tarvis. Myös Kanadalaisena.