Hifk 2002-2003

  • 1 300 488
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tervetuloa takaisin "Ralli"

Kiva nähdä, että olet sittenkin tullut uudella nixillä takaisin.
Tätä olenkin odottanut. Tervetuloa.
 

sam_gebir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä in general
Viestin lähetti Svante
Tervetuloa takaisin "Ralli"

Kiva nähdä, että olet sittenkin tullut uudella nixillä takaisin.
Tätä olenkin odottanut. Tervetuloa.

Tackar, tackar Svante! Mutta en ole Ralli, vaikkakin myos mulla on ikava Rallin totuu...siis huhu juttuja
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Theo Fleury

Viestin lähetti Korak
Fleury-Simicek-Pärssinen, not bad at all :cool:
Heh... Voisi olla Theolle melkoinen tilanne kun ei meinaa tulla toimeen "edes" NHL-tuomareiden kanssa. Naurattaa jo valmiiksi kun kuvittelee Fleuryn keskustelemassa siitä mitä tilanteessa oikein tapahtui... :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Älä viitsi yrittää gebir, kyllä me sut tunnistettiin heti. WELCOME BACK! Sijat 6-8 ja heti ulos 4-0, se kuulostaa siltä, että valmentajana toimii tuolloin Hannu Kapanen.

ugh!
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JHag
Älä viitsi yrittää gebir, kyllä me sut tunnistettiin heti. WELCOME BACK! Sijat 6-8 ja heti ulos 4-0, se kuulostaa siltä, että valmentajana toimii tuolloin Hannu Kapanen.

ugh!

Sitä paitsi gebir on rekisteröitynyt 2.3.2002. Eikös Ralli ollut jo poistunut joukostamme?? joten miten voi olla ikävä Rallin juttuja??

Gebir...tilikirjat esille ja tunnusta;)
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit pelaa finaalia ja hermot on kireällä joten lievitetäänpä tuskaa kirjoittamalla HIFKin ketjuun…

Olen jossain yhteyksissä(esim. joskus satoja viestejä sitten tässä ketjussa) jo Gocin veljeksiä kuvaillut mutta pistetäänpä nopeat analyysit poikien pelistä. JHag tietääkin mitä timanttia Pena harkitsee. Tilastot tulivatkin jo, tosin Saschan pituudeksi oli merkitty 185cm ja 100 kg mutta virallisesti ne ovat NHL:n mukaan 188cm ja 108 kg.

Sascha Goc on paljolti ihannepakki mitä tulee miehen vahvuuksiin. JHagia lainatakseni olisi taivaan lahja. Eli kovaa pelaava mutta myös kiekollisena erittäin taitava. On P-Amerikassa pelannut ns. quarterbackin roolissa eli kuskaa kiekkoa ja on ollut farmijoukkueissaan ykköspakin roolissa, joka pelaa niin paljon kuin jaksaa. Tätä roolia hän on toteuttanut sekä Albanyn että Springfieldin joukkueessa. NHL:ssä New Jerseyssä hän sai pelata pari-kolme matsia ykköspakkiparissa mutta nämä näyttöpaikat eivät sitten kelvanneet Devils-johdolle. Tampassa on 9. matsissa ainoa tehtävä ollut pitää oma pää puhtaana eikä pakkaslukemia tullut kertaakaan. Tampan fanit olivat tyytyväisiä Sachan peliin mutta Tampan organisaatiossa on paljon nuoria pakki-prospectejä ja sekä Goc että Bume ovat joutuneet tyypillisen pelaajapolitiikan kohteeksi. Kumpikin haluaa ensi kaudeksi yhden suunnan sopimuksen ja ihmeellistä on ollut ettei Tampa ole runkosarjan lopussa antanut pojille edes näyttöpaikkaa.
Sascha on hyvä viivamies ylivoimissa, luistelee hyvin ja lämäsee ja taklaa kovaa. Miinuspuolina voisi mainita ajoittaisen ylimielisyyden ja jossain tilanteissa yliampuvan itseluottamuksen.
Mielenkiintoisia pikkudetaileja ovat että Scott Stevens halusi training-campilla Gocin pakkiparikseen ja Gocilla oli syksyllä Devils-campin kovin lämäri.
Olisi SM-liigassa kiistaton huippupakki. Jhagin kanssa leikiteltiin ajatuksella että jos jokin joukkue hankkisi pakkiparikseen Boumedienne-Goc-parin niin kasassa olisi aivan loistava yhdistelmä. Pointti on se että herrat ovat pelanneet kaksi kautta yhdessä pakkiparina. Sachan Helsiinkiin siirtymisen mahdollisuus on tietysti siinä että Tampan kanssa tilanne on aika tukossa ja farmiin ei kaveri enää lähde ja NHL-uraa kovasti himoitseva kaveri tietää että SM-liiga on järkevin vaihtoehto näyteikkunana.

Marcel Goc taas on vasta 18-vuotias megalupaus, sentteri joka pelaa ikäisekseen käsittämättömän kypsää ja älykästä peliä. Pelillisiä heikkouksia ei varsinaisesti ole. Vääntää kovaa kulmissa, vetää hyvin, erinomainen aloittaja ja jo näin nuorena aika kovissa paikoissa hermot ovat kestäneet. Kehittämistä on vielä ainakin luistelussa ja velipojan tavoin kaveria vaivaa hieman suuret luulot omista kyvyistään ja arvostaan. Teki DEL-liigassa 17-vuotiaana yli 40 pistettä, joka on liigasta huolimatta todella kovaa kamaa. Marcelin tätä kautta ovat häirinneet pari käsivammaa ja maaliskuussa hänet kaupattiin Saksan ykkösseuraan Adler Mannheimiin, jossa hänet on passitettu kolmosketjun laitaan ja nyt sitten sormi murtui. Pelannee kuitenkin MM-kisoissa. Gocin siirtymisen suurin kysymysmerkki on miehen 3-vuotinen sopimus Mannheimin kanssa. Hyvin mahdollinen vaihtoehto olisi siirtyminen San Josen organisaatioon ensi kaudeksi mutta todellakin kanadalaiset asiantuntijat ovat suositelleet pojalle vuotta pohjolassa. Olen samaa mieltä että DEL-liigasta ja varsinkaan Mannheimissa homehtumisessa ei ole enää mitään hyötyä Marcelille.

Olen nähnyt molemmat pojat Suomessa nuorten arvokisoissa ja jo silloin pistivät vahvasti silmään, sen jälkeen olen nähnyt toosasta pelejä ja Marcelia tsekkasin viime kaudella livenä DEL-liigassa. Marcel toisaalta oli jo viime keväänä kova profiilinimi ikäluokassaan. Molemmat ovat ehdolla Saksan MM-jengiin ja jos valmentajalla nyt olisi munaa jättää henkilökohtaisuudet sivuun niin molemmat olisivat jo nimetty mutta katsotaan nyt. Sieltä heidät on hyvä bongata kuukauden päästä.

Ja JHag, voihan se olla että Jokerit kyseli Gocin perään…

MACK
 

Zilver Hawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK kaikki lajit ja sbPaNu
ITSE JOUKKUEESTA --> --> --> -->

"Pärssinen"-Simicek-Salmelainen (jos Pärssinen on kerran niin varma)
"Vopat"-"Seppo"-Vihko (toimi päättyneellä kaudella, miksei tulevalla?)
Kuhta-Häppölä-Hirschovits (viime kauden alun jääkiekkolehden kausijulkaisussa hirso oli l.hyökkääjä)
Salminen-Viitaluoma-Pikkarainen

Zidlicky-Kantor
Lehtonen-Kurvinen
"Porkka"-Paappanen (Porkka hyvä lisä)
Levokari-Lamberg

Riksman-Strömberg
Lindfors

Loppi
Grünn
Järvinen
Kolehmainen
Ilkka

Ei Toikaan ihan surkealta näyttäisi.!!! Yksi ulkomaalais paikka viel vapaa. Sepon kokemuksella iso paino arvo. Kaksi kokenutta/2 nuorta Centeriä(Simi,Seppo/Häbä,Viitaluoma. Voimaa, taklauksia(Pikkarainen,Vopat. Nopeutta(Vihko;Salmelainen;Grünn;Salminen)
Kertokaa jos olen aivan hakoteillä.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: ITSE JOUKKUEESTA --> --> --> -->

Viestin lähetti Zilver Hawk
"Pärssinen"-Simicek-Salmelainen (jos Pärssinen on kerran niin varma)
"Vopat"-"Seppo"-Vihko (toimi päättyneellä kaudella, miksei tulevalla?)
Kuhta-Häppölä-Hirschovits (viime kauden alun jääkiekkolehden kausijulkaisussa hirso oli l.hyökkääjä)
Salminen-Viitaluoma-Pikkarainen

Zidlicky-Kantor
Lehtonen-Kurvinen
"Porkka"-Paappanen (Porkka hyvä lisä)
Levokari-Lamberg

Riksman-Strömberg
Lindfors

Loppi
Grünn
Järvinen
Kolehmainen
Ilkka

Ei Toikaan ihan surkealta näyttäisi.!!! Yksi ulkomaalais paikka viel vapaa. Sepon kokemuksella iso paino arvo. Kaksi kokenutta/2 nuorta Centeriä(Simi,Seppo/Häbä,Viitaluoma. Voimaa, taklauksia(Pikkarainen,Vopat. Nopeutta(Vihko;Salmelainen;Grünn;Salminen)
Kertokaa jos olen aivan hakoteillä.

Eikös Sepon pitäny lopettaa huonon selän takia? Vopat taas on todennäköisesti poistumassa ja Zidinkin jäämnen olisi onnea. Ja viime kautta parempaa tossa ei oo kuin ykkösketju ja Porkka.
 

Zilver Hawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK kaikki lajit ja sbPaNu
Re: Re: ITSE JOUKKUEESTA --> --> --> -->

Viestin lähetti asiantuntija


Eikös Sepon pitäny lopettaa huonon selän takia? Vopat taas on todennäköisesti poistumassa ja Zidinkin jääminen olisi onnea. Ja viime kautta parempaa tossa ei oo kuin ykkösketju ja Porkka.
Joo mutta tarkotinkin että olis Sepon Ketju Ihan jees kakkosena...
En Tiedä Seposta täl Hetkel mitään. Ja Puuttuuhan tosta ne uudet.
esim. Aalto,Banham,Helenius.....
Eikös viimekauden vitsaus ollut juuri ykkösen puute?????
Onhan siellä tämäkin parannus -Cipruss, -Mäkiaho, -Kortelainen, -Rajala, -Tuominen......
 
Viimeksi muokattu:

Frank Neal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toni Porkka

Terve vaan kaikille. Aloitan Jatkoaika urani heti kitisemällä. Olen lueskellut ketjua ja aika moni "haluaisi" Porkan rinkiin. Mielestäni Porkka on jo aika väsynyt pelimanni ja nostaisin jopa Pasi Sormusen Porkan yläpuolelle. Kiitos ei Toni Porkalle.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tervetuloa "Frank Neal" ja olen samaa mieltä Porkasta joka ei Suomessa pelatessakaan ollut häävi ja tuskin on Saksassa kehittynyt.
Jos saatais uusi Frank Neal jostain niin se kävis kyllä mulle,pieni taitava ja tempperamenttinen kaveri joka pelas uskomattoman pitkällä mailalla.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti mixu
Tervetuloa "Frank Neal" ja olen samaa mieltä Porkasta joka ei Suomessa pelatessakaan ollut häävi ja tuskin on Saksassa kehittynyt.
Jos saatais uusi Frank Neal jostain niin se kävis kyllä mulle,pieni taitava ja tempperamenttinen kaveri joka pelas uskomattoman pitkällä mailalla.

asia ihan off topic, mutta mitä kuuluu Frank Nealille tänä päivänä?? missä on?? mitä tekee?? heittäkää yv:nä niin ei mene chatiksi.

EDIT: käyn tekemässä vapaaseen asiasta ketjun;)
 
Viimeksi muokattu:

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Korak


asia ihan off topic, mutta mitä kuuluu Frank Nealille tänä päivänä?? missä on?? mitä tekee?? heittäkää yv:nä niin ei mene chatiksi.
Älkää heittäkö yv:nä, koska täällä on muitakin kiinnostuneita... :rolleyes:
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFKillä on kiikarissa Porkkaa kovempia pakkeja. Toivon mukaan onnistuu. Mack: Kun katsot HIFKin ja Jokerien ulkomaalaiskiintiötä, niin meillä on jo aika täyttä ja teillä perinteisesti vaihtuu lähes koko ulkomaisten pakka. Joten, Goc on mahdollisempi teille tällä hetkellä. Mutta HIFK oli se, joka on kysynyt.

Jukka Seppo? Älkää nyvviittikö
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm.. Mites meillä täyttä on ulkolaisosastolla :confused: Kun (jos?) Cipru saadaan myytyä vaikka Rovaniemen Kiekkoon, niin eihän siellä ole kuin Kantor, Simi ja Z, joista Z:kin saattaa lähteä..?

Siis miksi/miten meillä on täyttä ulkolaisosastolla? Ilmeisesti on jäänyt jotain lukematta/kuulematta.. tai jos on vielä päivänvalon kestämätöntä "faktaa", niin koppaan mielelläni YV:n :)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaajanimistä ja pelityylistä

Kyllähän on ketjulla mittaa! IFK kiinnostaa ja puhuttaa, mikä on hienoa! . Toisin soppaan oman lusikkani seuraavalla näkemyksellä:

Käytyäni yli 35 vuotta katsomassa (lähes) kaikki IFK:n kotiottelut, ehdotettujen nimien sijaan peräänkuuluttaisin sitä vanhaa IFK-henkeä ja pelityyliä, joista IFK on tunnettu. Kovaa, stadilaista, ylpeää, me-henkeä ja puhuttavaa. Mietipä, ketkä ovat vuosien saatossa olleet IFK-menestyksen arkkitehtejä? Persoonat! Pelaajat nimiltään Carl Brewer; Hexi Riihiranta, Lalli Partinen, Matti Hagman, Pertti Lehtonen, Simo Saarinen, listaa voisi jatkaa pitkään. Ei kaikki niin virtuooseja mutta persoonia, jotka loivat niin vahvan IFK-hengen, että monasti voitettiin tahdolla ja sydämellä. Nykyiset joukkueet tuntuvat liiaksi olevan sarvettomia ja hampaattomia pullamössöjoukkueita. IFK:ssä pitää olla IFK:n näköisiä pelaajia, jotka ovat joukkueestaan ylpeitä, myös kaukalon ulkopuolella! Onhan meillä kokemuksia virtuoosien soveltumattomuudesta IFK:hon, esim. Jalonen, Pirjetä, Caloun ym.

Matikaisesta olen sitä mieltä, että vaikka hänen tyylinsä, persoonansa ja maineensa monia irvistelyttää, niin ammattimies hän on ja varmasti parhaansa tekee. Tuskinpa kuitenkin niin, että miettii ja selaa täällä olevia ehdotuksia pelaajaluetteloista, vaan johtaa ja toimii yrityksessä hallituksen tekemien budjettien ja suunnitelmien mukaan ja yrittää saada kasaan oikeanlaisen ja menestyvän 'paketin', jossa on sekoitus kokemusta, nuoria lupauksia ja tahtoa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tervetuloa

Tuosta kirjoituksestasi, "Vanhus", tulikin eräs entisajan IFK:n pelaaja mieleeni: Jorma Thusberg. Mitäköhän tällainen kaveri tekee nykyään?

Toisaalta kyllä Pena näitä sivuja seuraa - ja kirjoitteleekin, vai mitä JHag??;)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos

Jopelle, 'höördysvantte :) ' kuuluu ihan hyvää. Vanhus???
Älä nyt mulle rupee!::cool:

Tarkemmin en Thusbergin tekemisistä tiedä, mutta hähän kuuluu siihen IFK-perusjoukkoon, jotka peliuran jälkeen ovat forever IFK-miehiä. Se muuten on ollut aina ominaista IFK-senioreille, että uran jälkeen pidetään yhtä ja käydään IFK-matseissa ja ollaan edelleen yhtä. Veikkaanpa, että paljon enemmän kuin minkään muun seuran entiset pelaajat.

Hyvä, jos ja kun, Penakin seuraa, terveisiä vaan!
 

fireman

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikkiruokainen
Nielikäinen = Hifk

On se kumma kun täällä jotkut on sitä mieltä et Nielikäinen ei osais pelata! Harmi ettette olleet katsomassa vaikka Blues-Ässät matsia.Mies pelasi sillo niin upeesti että sillä touchilla oltais 100% Varmuudella Hifk:n 1.ketjussa. Miehen täyty saada vaan peliminuutteja taakse kuten jokaisen pelaajan!
Jos mies osaa pelata, eikä pelkää, ja on tosi nopea luistelija ni jo on kumma jos vielä löytyy moittimista!
 

Carlos

Jäsen
Re: Toni Porkka

Viestin lähetti Frank Neal
Mielestäni Porkka on jo aika väsynyt pelimanni ja nostaisin jopa Pasi Sormusen Porkan yläpuolelle. Kiitos ei Toni Porkalle.

Tässä on vaan taas se vanha juttu että Pasi Iskariotia ei enää huolita meille. Ei kelvannut Hifk, piti mennä pelleihin mestaruutta hakemaan. Onnea vaan valitsemallaan tiellä. Kovasti mielellään olisin nähnyt laitojen paukkuvan meillä pidempäänkin, mutta mikäs siinä jos rahan perässä juoksee. Sikäli hyvä näin että tuo värikäs maajoukkuemies vajosi narreissa niin monen muun tavoin talviunille ja ihme että kukaan enää edes muistaa häntä. Meille jäädessään olisi saattanut nousta vaikkapa ihan NHL-pakiksi.


Asiasta kukkaruukkuun, olen 98% varma että näin sm-liigan parhaan sentterin Raumalla juuri äskettäin. Oliko vanhoja tuttuja morjenstamassa vai...?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Toni Porkka

Viestin lähetti Carlos


Tässä on vaan taas se vanha juttu että Pasi Iskariotia ei enää huolita meille. Ei kelvannut Hifk, piti mennä pelleihin mestaruutta hakemaan. Onnea vaan valitsemallaan tiellä. Kovasti mielellään olisin nähnyt laitojen paukkuvan meillä pidempäänkin, mutta mikäs siinä jos rahan perässä juoksee. Sikäli hyvä näin että tuo värikäs maajoukkuemies vajosi narreissa niin monen muun tavoin talviunille ja ihme että kukaan enää edes muistaa häntä. Meille jäädessään olisi saattanut nousta vaikkapa ihan NHL-pakiksi.


Asiasta kukkaruukkuun, olen 98% varma että näin sm-liigan parhaan sentterin Raumalla juuri äskettäin. Oliko vanhoja tuttuja morjenstamassa vai...?

Kyllähän se Cipruss oli varmaan vaan frendejä moikkaamassa...
 

Carlos

Jäsen
Ales Kotalik on muuten juuri passitettu takaisin farmiin. Tietääkö kukaan onko miestä lähestytty meiltäpäin, tai mikä muuten on tilanne hänen suhteensa? Siinähän olisi se toinen kova vahvistus hyökkäykseen, sitten vielä Pärä niin alkaa hymyilyttää tosissaan! Jotkut huhut ovat viemässä miestä myös Poriin.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sentteri

Viestin lähetti Carlos


Tässä on vaan taas se vanha juttu että Pasi Iskariotia ei enää huolita meille. Ei kelvannut Hifk, piti mennä pelleihin mestaruutta hakemaan. Onnea vaan valitsemallaan tiellä. Kovasti mielellään olisin nähnyt laitojen paukkuvan meillä pidempäänkin, mutta mikäs siinä jos rahan perässä juoksee. Sikäli hyvä näin että tuo värikäs maajoukkuemies vajosi narreissa niin monen muun tavoin talviunille ja ihme että kukaan enää edes muistaa häntä. Meille jäädessään olisi saattanut nousta vaikkapa ihan NHL-pakiksi.


Asiasta kukkaruukkuun, olen 98% varma että näin sm-liigan parhaan sentterin Raumalla juuri äskettäin. Oliko vanhoja tuttuja morjenstamassa vai...?

Kukahan tuo Raumalla näkemäsi sentteri mahtoi olla?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Vastaan , vaikka en nähnyt

Eiköhän kyseessä ole Aigars Cipruss # 29 . Oli vaan hyvä harhautus toi " sm liigan paras " , kun kyseessä on Euroopan , ellei koko Universumin , taitavin sentteri
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Vastaan , vaikka en nähnyt

Viestin lähetti Brewer
Eiköhän kyseessä ole Aigars Cipruss # 29 . Oli vaan hyvä harhautus toi " sm liigan paras " , kun kyseessä on Euroopan , ellei koko Universumin , taitavin sentteri


Itse ehdin jo toivoa, että se olisi Mikko Peltola. Vahvistusta odotellaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös