Viestin lähetti Carlos
MITKÄ ovat nämä sinun hemmetin realiteettisi?
Ei kai realiteetit ole henkilöstä kiinni?
Yksi realiteetti mihin aiemmin en ole viitsinyt puuttua on se, että samaan aikaan ollaan kovaan ääneen arvostelemassa HIFK:n hankintoja ja viitataan siihen miten kaikki (sekään väite ei tietysti pidä paikkaansa..) pelaajat tulevat samasta toimistosta. Toisaalta samassa kirjoituksessa kehutaan sitä miten hyvin HPK on asiat etenkin aiemmin hoitanut ja miten pitäisi ottaa sieltä mallia. Kuitenkin jäljet johtaa molempien kohdalla samaan mieheen, Jiri Hamaliin.
Ei tuon kaltaisia asioita tarvitse tietää, mutta jos sellaisia ei tiedä, niin kyseenalaista lienee, että kannattaako olla niin kovaan ääneen kaatamassa sontakuormaa IFK-laisten niskaan ja kertoa miten asiat oikeasti pitäisi tehdä.
Vastaavia asioita on vaikka kuinka paljon.
Hifkillä nuori joukkue? Meiltä löytyy kokeneemmalta osastolta ainakin Vopat, Simicek, Kuhta, Pärssinen, Kantor, Zidlicky, Kurvinen ja Saarinen sekä vielä sairastuvalta Lehtonen ja Salminen. Käyttännössä loput joukkueesta pelaa jo vähintään toista täyttä liigakauttaan, ei ne nyt niin junioreita ole.
Kyllä, IFK:lla on nuori joukkue. Siitä vaan vertaamaan esimerkiksi naapurin joukkueeseen. JHag viittasi siihen, että Lukolla on ikäprofiili samanlainen ja se ei kyllä pidä paikkaansa etenkään niiden kaverien osalta, jotka ovat esimerkkiä näyttämässä ja johtamassa koko orkesteria. Pistepörssin viiden kärkimiehen keski-ikä Lukossa on 30.2, Jokereilla 27.6 ja HIFK:lla 24.2.
Nuori joukkue on ainakin minulle ylpeyden aihe. Etenkin sen vuoksi, että nuoret pelaajat ovat omia poikia. Valitettavasti nuoruus ja kokemattomuus näkyy määrätyissä asioissa. Tämä on itsestäänselvyys.
Hifk:ssa ei osata yhtä erittäin tärkeää liike-elämän aluetta: objektiivisuutta. Itse olen tehnyt jo pieneen ikääni nähden kovia päätöksiä työssäni, nimenomaan toisiin ihmisiin liittyen, olemalla objektiivinen. Olen järjestänyt yhdelle erittäin hyvälle ystävälleni kenkää, koska näin että firman etu sitä vaatii. Olen aina pistänyt järjen tunteiden edelle, silloin kun sitä vaaditaan. Hifkissä tätä ei osata tehdä. Henkilökohtaiset tunteet ovat asia joka kuuluu siviili-elämään, bisnes on raaka maailma, siellä ei pärjää hyvä veli -taktiikalla ja pitämällä päätä pensaassa. Bisnes maailmassa täytyy toimia kuten Hjallis, tehdään mitä täytyy tehdä, ihan sama miten siihen sitten päästään. Tässäkin Hifk menee metsään.
Lähdetkö nyt siis todellakin siitä, että Tuohimaa ja kumppanit eivät tiedä yritysmaailmasta ja markkinataloudesta mitään esimerkiksi sinuun verrattuna? Jotenkin voisi kuvitella, että Handelsbankenissa ymmärretään jotain taloudesta.
Mitä tähän jatkuvaan ja massiiviseen Hjalliksen ylistämiseen tulee, niin henkilökohtaisesti hieman hämmästyttävät Jokerit HC Groupin tilinpäätökset parilta viime vuodelta. 2.5 Me persnettoa. Toivottavasti HIFK ei ota jatkossakaan mallia sieltä.
Joku fiksu joskus totesikin että vanhoihin kaavoihin kangertuneet organisaatiot saadaan monesti uusittua vain konkurssin kautta. Sitäkö siellä halutaan? Nähtävästi sitten niin, onnea valitsemallanne tiellä, ainakaan ruuhkaa siellä ei tule olemaan.
Puheet kassakriiseistä, konkursseista ja muista vastaavista järjettömistä asioista osoittavat sen, että ei ole hajuakaan missä oikeasti HIFK:ssa mennään. Taloudellisella puolella on pyyhkinyt ja pyyhkii erittäin hyvin. Tämä on yksi niistä olemassa olevista realiteeteista, joka kannattaa pitää mielessä silloin kun lähtee kritiikkiä kirjoittamaan.
Me helvetti soikoon maksamme koko touhun, meillä on oikeus vaatia!
Minä en tiennytkään, että kriittiset fanit maksavat koko touhun. Ei ainakaan viimeksi maksanut, kun budjettia olen katsonut, mutta ehkä tämä asia on muuttunut. Vahvasti toki epäilen.
HIFK:n fanit naputtavat täällä sormet verillä tuhansia viestejä rakkaastaan, Hifk:n fanit menevät joukolla SVEITSIIN katsomaan HARJOITUSTURNAUSTA omalla kustannuksella, Hifk:n fanit ovat uskollisimpia koko Suomessa, Hifk:n fanit vääntäytyvät tuhatpäin hallille joka helvetin peliin, siitä huolimatta että peli on suurella todennököisyydellä luokatonta! Jos joku Hifkin johdossa uskaltaa kaataa tästä sairaasta parodiasta yhtään tipan tippaa fanien suuntaan, se on samalla niin suuri perseen näyttö faneille, että HIFK ei näitä faneja ansaitse.
On kohtalaisen totuudenvastaista kirjoittaa faneista yksimielisenä ja yhtenäisenä joukkona, joka ajattelee ja toimii yhdellä tavalla.
Jos fanit olisivat yksimielinen ja yhtenäinen joukko, niin jo viime viikolla olisi nähty hehkutettu ulosmarssi kesken ottelun. Faneja on moneen lähtöön ja suurin osa keskittyy ihan muuhun kuin pienen tytön itkuun tai vanhan mummon kälätykseen. (Osuva vertaus, kiitos siitä Bigreds.)
Muutoksia on muuten kaikista vaikeinta ajaa läpi organisaatiossa joissa menee kohtalaisen hyvin tai kohtalaisen huonosti, lähellä +/- 0 -tilannetta. Ettei vain Hifk kuuluisi tähän kategoriaan? Jokerit kuului siihen, kunnes vajosi niin syvälle että paketti pantiin kokonaan uusiksi. Loppu löytyykin sitten Ilmalasta.
Joku totesi aika hyvin, että poisjäänti IFK:n pelistä tarkoittaa sitä, että on jo puolivälissä matkalla kohti Ilmalaa.
Onneksi faneillakin on vapaus valita. Jos Jokerit ja Ilmala oikeasti houkuttelee, niin sinne vaan. Sieltä löytyy monet niistä asioista, mitä tässä nyt on joidenkin fanien osalta vaadittu IFK-leiriin.
Hymistele sinä Animal vaan Stevie Wonderia kunnioittaen ihan niin paljon kuin haluat, sinäkin tiedät sisimmässäsi että kaikki ei ole kunnossa. Me kaikki tiedämme että kieltämällä sen teet itsestäsi pelkästään pellen.
Olenko jossain väittänyt, että kaikki on kunnossa? Jos joku tai jotkut asiat ovat huonosti, niin ei se tarkoita myöskään sitä, että kaikki tai lähes kaikki asiat olisivat päin persettä ja kaikki pitäisi potkia pihalle. Tästä on kysymys.
Se, mitä sinä tai joku muu minusta ajattelee, ei voisi oikeasti vähempää kiinnostaa. Kiviharjumainen suunsoitto on minun kohdallani kohtalaisen turhaa.