Hifk 2002-2003

  • 1 303 509
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti peruna
Bigreds: olen istunut nyt kymmenen vuotta kaukalossa ja kannustanut, joka matsissa minkä vain pystynyt. Viimeiset vuodet
ovat olleet tuskaa. Silti ollaan kannustettu. Ollaan otettu kaikki paska niskaan mitä Pentti on faneille suoltaa ja silti kannustettu.
Me ollaan katsottu nyt kolme vuotta tätä hommaa ja kuunneltu mitä ollaan kuunneltu niin nyt sitten rupeaa vähän ärsyttämään..

Kysynkin nyt ketä ärsyttää nykytilanne? MINUA! Kysyn, että mitä tehdään. Toistaiseksi ei ole tullut mitään hyvä ehdotusta mitä pitäisi tehdä, jonka kaikki hyväksyisi. Näillä EI voi mennä, JOTAIN
PITÄÄ TEHDÄ

On tässä itsekkin tullut istuttua yli 15v. hallilla, ja aina olen IFK:ta kannustanut, niin paljon kun pystyy ja en aio lopettaa tälläisiin pieniin juttuihin, jotka ovat todella helposti korjattavissa. Ne jotka yhtään tätä kaunista peliä ymmärtävät, ymmärtävät myös mistä puhun. ( c'mon 8 pisteen sisällä on 8 joukkuetta, eli tasaista on ja edes puoliakaan peleistä ei ole pelattu ) Ei muuta, kuin IFK lippu korkealle ja huuto kattoon ja hyvä tulee.

PS. KOTIETU HERE WE COME
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jahans. Kritiikki ja parannusehdotukset katsotaan itkemiseksi. Ja oletetaan, että parannusta ehdottavat eivät enää kannusta omiaan?

Tällaisille kommenteille sanon IMEKÄÄ *****!

Jos joku epäilee meikäläisen kykyä hurrata omille jätkille kaukalossa, vaikka kaikki muu onkin perseestä, niin tervetuloa juttelemaan A7:n eteen huomenna. Siellä ollaan ja omia rakastetaan. Ja taatusi tuuletan, niinkuin aina, jokaiselle HIFKin maalille ja taklaukselle. Niin olen tehnyt aina ja niin tulen tekemään. Mihinkäs tämä elämän valttikortti eli HIFK-fanius katoaisi? Toivon aina pelaajien parasta.

Kaikkein parasta meille kaikille muille olisi nimenomaan se, että meidän ei edes tarvitsisi miettiä, että kuka on tj. Vittu. Jos peli kaukalossa sujuisi vanhaan HIFK-malliin, niin minulle ainakin on aivan yks hailee, onko tj:mme Pentti Matikainen, Uuno Turhapuro tai Hjördis Hargelsson (suomenruotsalainen umpeenmuurautunut vanhapiika). Luiskaotsainen finninaamainen jokerifani ei varmasti tiedä kuka on Matti Virmanen, Hjalliksenkin hädintuskin. Sen sijaan HIFKin hallissa nimi Matikainen alkaa olla kirosana, jonka kaikki tuntevat. Samoin Suhonen. Oma vika, mitäs mokasitte.

Kysymys ei ole Matikaisesta, Mobergista tai Suhosesta. Kysymys on HIFKistä. Ja tästä kolmikosta näköjään ainoastaan Moberg tietää mistä on/pitäisi olla kysymys. Ja Moberg pelasti meille Jeren. Siinä on HIFK-henkinen temppu, elämää suurempi. Muut: monoa, mäkeen, helvettiin siitä leikkimästä fanien selkänahasta osittain repimillänne rahoilla.

Ja newsflash täältäkin: myös sponsorien edustajat ovat ihmisiä ja myös sponsorien henkilöstö vaihtuu. Jos jonkin HIFKin yhteistyöyrityksen markkinointiasioista päättää tänään meidän patujen kaltainen dinosaurus, on siellä huomenna nuorempi polvi duunissa. Ne nauravat HIFK-sopimukselle ja pyyhkivät perseensä siihen, koska HIFK ei tarjoa väriä, räiskettä, sähinää, medianäkyvyyttä...ei itse asiassa mitään, mitä on luvattu. Jos HIFKin asioista silloinkin päättää nykyiset dinosaurukset vielä 3 vuotta lisää marinoiduttuaan, niin terve vaan ja onnea. Ja tervetuloa ihan oikeaan ja reaaliseen bisnesmaailmaan.

30 miljoonan (kokoluokka lienee tämä) FIMin liikevaihtoa pyörittävä yritys, joka uskoo siihen, että juuri meidän hommamme on maailman vaikein ja juuri meille ei voi kukaan tulla korvaamaan entisiä patuja? Samoja entisiä patuja, jotka ovat laskeneet pulkalla läpi lamankin, kun faneilla on ollut luistava selkänahka? Kerroin tämän skenaarion, nimiä mainitsematta molemmin puolin (siis HIFKiäkään en maininnut), erään yrityksen markkinointijohtajalle. Hänen oma markkinointibudjettinsa on noin 20xHIFKin liikevaihto. Ja se puolestaan on 10% koko yrityksen liikevaihdosta. Vastaukseksi sain mykkää epäuskoa ja kysymyksen: myykö kyseinen yritys kenties ainutlaatuisia komponentteja aseteollisuudelle tms? Vaatiiko kyseisen yrityksen toimialan osaaminen miljardiluokan koulutuskulua/henkilö? Kerroin, että ei, kyseessä on viihde- ja urheilumaailmassa toimiva yritys ja sain vastaukseksi: "Kenties entinen yritys pikkuhiljaa?"

Just. Nyt aletaan kilpailla siitä, että kuka on oikeampi fani. Sitähän juuri HIFKissä toivotaankin. Unohtuu nimittäin se pääasia eli pyhän ja ylvään HIFK-brandin kaikinpuolinen tallominen, suoranainen häpäisy.

Hyvä pointti se, että ystävyys ei saa olla este bisneksessä. Kannattaa palkata vaikka täysi mulkku mutta pätevä tuhat kertaa ennemmin kuin loistava läppäveikko ja kaveri mutta duunissaan kädetön paska.

Amputoikaamme itsemme. Eutanasia, aito asia. Armomurha, se sattuu vain kerran. Joukkohaudassa et lepää yksin. Elämä, yliarvostettu asia.

Siinä uusia HIFKin sloganeita.

EDIT: HIFK ei tiettävästi saanut Otsista(kaan). Mies valitsi ennemmin pienempipalkkaisen 20-vuotiaiden maajoukkueen valmennuksen. Näin siis tällä tietoa, kun jääkiekkoliiton tiedotustilaisuutta juuri vietetään. Eikö HIFK olekaan enää valmentajan toivepaikka ja jos ei, niin miksi?
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hankalaksi tuntuu elämä IFK-fanina käyvän. Alkuun kiitokset Carlosille ja JHagille osuvista kirjoituksista.

Minä olen ollut tähän asti kärsivällinen ja uskonut ja luottanut omien nousuun, mutta nyt alkaa olla tiukassa. Toki vieläkin uskon, mutta tähän asti olen ajatellut, että kyllä se petraantuu itsestään. Valmentajanvaihdos saattaisi olla yksi vaihtoehto, mutta sitä en pidä kuitenkaan välttämättömänä tässäkään tilanteessa. Valmennustyylin vaihdos voisi toimia paremmin ja mielestäni se, että Ape on sauhunnut Oulussa antaa viitteitä paremmasta. Mieshän tuntuu olevan nyt viimeinkin tosissaan ja yrittävän kaikkensa.

Varsinainen ongelma ei kai kuitenkaan ole pelkkä Ape. Jos ajatellaan joukkuetta valmentajineen noin 25 enemmän tai vähemmän aikuisen miehen suorittavana kollektiivina, on siinä kokonaisuudessa tällä hetkellä jotain vialla. Koko joukkuetta ei voi vaihtaa eikä meistä kukaan voi mennä sinne koppiin kertomaan keinoja, joilla tulisi parempi mieli ja paremmat otteet. Ainoa keino tämänkaltaisen kriisin koittaessa on laittaa kopin ovi lukkoon, ajaa ulkopuoliset ulos ja saada jollain konsteilla jengi asian taakse ja suorittamaan. Tässä Ape saattaa olla oikea mies edellyttäen, että kukaan pelaajista ei kaikin keinoin yritä heittää kapuloita rattaisiin. Nähty on, että joukkue pystyy taklaamaan, tekemään maaleja, pelaamaan hurmoksessa ja joskus jopa puolustamaan. Vika on siis hyvin mystinen. Jos ja kun Ape Oulussa nähdyn perusteella alkaa "syttymään" hommalle, olen edelleen toiveikas. Jos ei, en tiedä mitä tehdä. Valitettavasti.

Mitä tulee organisaatioon laajemmin, en sitä kovin hyvin tunne. Myöskään en tunne bisnesmaailman asioita kovin hyvin. Sen tiedän että ruutuvihkoon pitää jäädä alimmaiseksi plus-merkkinen luku ja jos näin käy, en valita. UTJ:n palkkaaminen taitaa olla kuitenkin välttämättömyys pidemmän päälle, mutta ennen sitä lienee syytä keskittää katseet tähän kauteen ja umpisolmun avaamiseen.

Kyllä tämä tästä vielä lähtee. Sitäpaitsi vielä tulee tämän kauden aikana sysimustia jaksoja muillekin joukkueilla. Keskikasti on tasainen ja mikään ei ole vielä karkaamassa.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
*nyyh*

Kaikkein parasta meille kaikille muille olisi nimenomaan se, että meidän ei edes tarvitsisi miettiä, että kuka on tj. Vittu. Jos peli kaukalossa sujuisi vanhaan HIFK-malliin, niin minulle ainakin on aivan yks hailee, onko tj:mme Pentti Matikainen, Uuno Turhapuro tai Hjördis Hargelsson (suomenruotsalainen umpeenmuurautunut vanhapiika). Luiskaotsainen finninaamainen jokerifani ei varmasti tiedä kuka on Matti Virmanen, Hjalliksenkin hädintuskin. Sen sijaan HIFKin hallissa nimi Matikainen alkaa olla kirosana, jonka kaikki tuntevat. Samoin Suhonen. Oma vika, mitäs mokasitte.

Vanha HIFK-malli? Mikäköhän on vanha IFK-malli, 69-vuoden mestaruus on jo WANHA, mutta vanhalla ajattelisin 90-lukua, mitä silloin oli, EI YHTÄÄN MITÄÄN. Pelkkää paskaa vuodesta toiseen ( 97-98 lukuunottamatta ja ehkä 98-99 ) , silti A3:ssa istuin joka helvetin matsi, vaikka 100 C(elsiusta) kuumetta. En mitään sellaista väitä, kuka on hyvempi FÄNI.. Kritiikkiä on aina, mutta joku kohtuus on oltava, koska viimeaikoina "parannusehdotukset ja kritiikit" ovat olleet mielestäni HUOM. mielestäni pienen tytön itkua tai vanhan mummon kälätystä *hymiö*

Ei tässä tarvitse niin helvetin vakavasti ottaa, ja vetää 2 litraa herneitä nenään. Jääkiekkoahan tämä "vaan" on. Muista vaan arvoisa JHag, että vodka shotin joudut minulle tarjoamaan runkosarjan lopussa, kun IFK:lla on kotietu hallussa.


Terv. ***** IMIJÄ *hymiö* *herneet nenässä* *hymiö*
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valkku vai TJ vai UTJ

Fiilikset on todella kummalliset, ihan kuin katsoisi kaleidoskooppiin ja joku siinä vääntelee lisää kierroksia niin että visio muuttuu koko ajan...huoh. Nyt sit nää maajoukkuekuviot vääntää vielä näkökenttää. Stubullakin oli aikanaan paha elohiiri silmässä, johtuikohan se ifk:sta?

Jättäkää grabbar sisareni (the umpeenmuurautunut vanhapiika) tästä kuitenkin pois, se ei ole kiinnostunut näistä hommista;-)
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

EDIT: HIFK ei tiettävästi saanut Otsista(kaan). Mies valitsi ennemmin pienempipalkkaisen 20-vuotiaiden maajoukkueen valmennuksen. Näin siis tällä tietoa, kun jääkiekkoliiton tiedotustilaisuutta juuri vietetään. Eikö HIFK olekaan enää valmentajan toivepaikka ja jos ei, niin miksi?
Ystävä hyvä, eikös Arajuuri ottanut tuon urakan harteilleen?
Näin väittää MTV3 ja hokinait. Joka väitti pari viikkoa sitten Jortikkaa uudeksi yberkoutsiksi maajoukkueellemme!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Imua

Nyt tilanne vaikutta siltä kuin pitääkin,naapurit ymmärtävät menestyksen vaatimat paineet ja reagoivat,meillä johto reagoi jos meteoriitti tipuu jäähalliin,siirryttänee ulkojäille.
Valmentaja kuvioista,eikö ole itsestään selvyys,että ifk:ssa ei ole vetoa tähän suuntaan,koska kaikki penan tutut ovat joko dementoituneina vanhainkodissa tai ovat lähteneet jo jalat edellä täältä ikuisuuteen.
Tällä hetkellä kuulumme sarjaan: jyp,lukko,ässät,ilves,saipa,tappara,eli olemme keskikastin sontaa.
cool,cool,cool.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ihan nopea Bigerdsille: Ei mulla mennyt herne nenään, sinne meni perkele meloni! Senkin ************! Tule sinne A7:n eteen, niin näytän kuka on pikkutyttö ja kuka on mummo

Eikun:D

Olihan se scheissea se 90-lukukin, mutta silloin mentiin sentään aina heittämällä pleijareihin ja silloin meillä ei kuitenkaan koskaan ollut liigan toiseksi kalleinta miehistöä. Mentiin aikalailla joukkueen hintaluokan mukaan ja itkettiin lähinnä siitä, että meille ei osteta tähtiä. Nythän meillä on kallis joukkue, joka pelaa vielä paskemmin kuin ne keskitason joukkueet.

Ja minä olen ekana mukana, jos sitten päätetään, että vittuun pleijarit, vittuun menestys. Tehdään halpa ja viihdyttävä HIFK, jossa on pelkkiä sonneja. Ostaisin heti kausarit, koska olettaisin että hinta/laatusuhde on kohdallaan ja sen lisäksi pitäisin näkemästäni. Olenhan sikakiekon apostoli (kiitos yv:stä, tiedät kyllä kuka). Tällaisia suunnitelmia havitellaankin jo liigassa, mutta ihan muualla päin Suomea:)

Nyt hinta/laatusuhde on päin perseen keskipistettä ja viihdyttävyysarvo tuon keskipisteen syvimmässä kohdassa.
 

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä, peli on ollut huonoa, mutta tämänhetkinen sarjasijoitus ei ole mielestäni mikään uskomaton yllätys kun ottaa huomioon sarjan tasaisuuden. Yllätys se on vasta sitten jos sijoitus on sama sarjan päätyttyäkin.

Täällä puhutaan suoraan sanottuna mielestäni ihan pelkkää paskaa joukkueen materiaalin "loistavuudesta". Ei kukaan täysijärkinen ennen kautta uskonut että jengi tulee neljän joukkoon. Paitsi jos *kaikki* palaset olisivat loksahtaneet kohdalleen. Näin käy kuitenkin *erittäin* harvoin pelissä nimeltä jääkiekko.

Itse arvioin kauden kynnyksellä että IFK:n sijoitus runkosarjan jälkeen tulee olemaan viides tai kuudes. Tämänkin tein hieman optimistisena. Sijoituksia ja materiaalin "loistavuutta" arvioitaessa kannattaa yleensä tehdä vertailuja toisiin joukkueisiin. Karu fakta on, että ainakin Jokereilla, Bluesilla, Tapparalla, Kärpillä ja ehkä TPS:lläkin on paitsi kentällä, myös "paperilla" IFK:ta parempi jengi. HPK:n kanssa olemme nähdäkseni jotakuinkin samalla viivalla: kohtuullinen hyökkäys ja molemmilla helvetin huono puolustus.

Kun ottaa vielä huomioon sen, kuinka monta pistettä IFK menetti alkukauden maalivahtipeliin (myönnän, että itse luotin ennen kauden alkua katastrofaaliseksi osoittautuneeseen Draperiin), ei tilanne sarjataulukossa ole kovinkaan yllättävä materiaalin "loistavuuteen" nähden.

Jos kauden alusta asti olisi ollut maalivahti ja kaksi (2) hyvää pakkia Zetan, Urkurin, Söderholmin, Lehtosen ja Saarisen lisäksi, olisi jengi materiaaliinsa nähden normaalisuorituksella melko varmasti kiinni kotiedussa.

* * *
shadowplay
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti bisnesman
Ystävä hyvä, eikös Arajuuri ottanut tuon urakan harteilleen?
Näin väittää MTV3 ja hokinait. Joka väitti pari viikkoa sitten Jortikkaa uudeksi yberkoutsiksi maajoukkueellemme!

Näin väitti myös SportFM.
Tietääkö tämä sitä, että Arajuuren uuteen Oulun asuntoon muutta Rautakanki + Porin mursu?

Ja mitä tulee meikäläisen "itkuihin" niin kyllä minä itken kun on syytä ja kannustan myös kun on syytä, mutta pidän silti itselläni oikeuden päättää siitä itse. Itkut itken johdon takia, en joukkueen koska tiedän, että pelaajat osaavat miljardi kertaa paremmin pelata kuin mitä nyt esittävät.

Tiedän kaverin, joka on istunut hallissa samalla mestalla siitä saakka kun halli valmistui. Kaveri pitää jääkiekkoa brutaalina urheilulajina, mutta IFK:n lätkä on hänelle viihdettä ja ajanvietettä. Hän tuskin koskaan kannustaa mutta hänen sydämensä on 100 kertaa punaisempi kuin Jeren - ja pysyy ikuisesti. Meitä on moneen junaan ja annettakoon kaikkien "nauttia" näkemästään omalla tavalla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Viesti JHagilta:

Viestin lähetti Carlos
Hifk:n valmentaja kaudella 2003-2004 on Jukka "The Otsis" Rautakorpi. Kilpaa käytiin kuulemma melkoisen kovaa loppumetreillä.

Osaako sanansaattaja kertoa kuka kävi kilpaa Pyrosta ?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ja kuka valinnan suoritti. Penakö??

Minä epäilen vahvasti (pessimisti kun olen), ettei tuota mitään näkyvää muutosta IFK:n peliin.
Toivottavasti ottaa edes Mäkkärin "kotiin", Nielikäiselle soppari ja hankintalistalle se 300 kiloa (lihonnut) painava Metallurg Magnitogorskin jässikkä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Minä epäilen vahvasti (pessimisti kun olen), ettei tuota mitään näkyvää muutosta IFK:n peliin.

JOS tuo on totta niin ei hyvää päivää..... "Myönteistä" lienee se, että kaffataan sitten jatkossa mekin kunnolla. Eikä oteta turhia jäähyjä - ainakaan kotona

Voi per/%#ele!!
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
MITKÄ ovat nämä sinun hemmetin realiteettisi?


Ei kai realiteetit ole henkilöstä kiinni?

Yksi realiteetti mihin aiemmin en ole viitsinyt puuttua on se, että samaan aikaan ollaan kovaan ääneen arvostelemassa HIFK:n hankintoja ja viitataan siihen miten kaikki (sekään väite ei tietysti pidä paikkaansa..) pelaajat tulevat samasta toimistosta. Toisaalta samassa kirjoituksessa kehutaan sitä miten hyvin HPK on asiat etenkin aiemmin hoitanut ja miten pitäisi ottaa sieltä mallia. Kuitenkin jäljet johtaa molempien kohdalla samaan mieheen, Jiri Hamaliin.

Ei tuon kaltaisia asioita tarvitse tietää, mutta jos sellaisia ei tiedä, niin kyseenalaista lienee, että kannattaako olla niin kovaan ääneen kaatamassa sontakuormaa IFK-laisten niskaan ja kertoa miten asiat oikeasti pitäisi tehdä.

Vastaavia asioita on vaikka kuinka paljon.

Hifkillä nuori joukkue? Meiltä löytyy kokeneemmalta osastolta ainakin Vopat, Simicek, Kuhta, Pärssinen, Kantor, Zidlicky, Kurvinen ja Saarinen sekä vielä sairastuvalta Lehtonen ja Salminen. Käyttännössä loput joukkueesta pelaa jo vähintään toista täyttä liigakauttaan, ei ne nyt niin junioreita ole.


Kyllä, IFK:lla on nuori joukkue. Siitä vaan vertaamaan esimerkiksi naapurin joukkueeseen. JHag viittasi siihen, että Lukolla on ikäprofiili samanlainen ja se ei kyllä pidä paikkaansa etenkään niiden kaverien osalta, jotka ovat esimerkkiä näyttämässä ja johtamassa koko orkesteria. Pistepörssin viiden kärkimiehen keski-ikä Lukossa on 30.2, Jokereilla 27.6 ja HIFK:lla 24.2.

Nuori joukkue on ainakin minulle ylpeyden aihe. Etenkin sen vuoksi, että nuoret pelaajat ovat omia poikia. Valitettavasti nuoruus ja kokemattomuus näkyy määrätyissä asioissa. Tämä on itsestäänselvyys.

Hifk:ssa ei osata yhtä erittäin tärkeää liike-elämän aluetta: objektiivisuutta. Itse olen tehnyt jo pieneen ikääni nähden kovia päätöksiä työssäni, nimenomaan toisiin ihmisiin liittyen, olemalla objektiivinen. Olen järjestänyt yhdelle erittäin hyvälle ystävälleni kenkää, koska näin että firman etu sitä vaatii. Olen aina pistänyt järjen tunteiden edelle, silloin kun sitä vaaditaan. Hifkissä tätä ei osata tehdä. Henkilökohtaiset tunteet ovat asia joka kuuluu siviili-elämään, bisnes on raaka maailma, siellä ei pärjää hyvä veli -taktiikalla ja pitämällä päätä pensaassa. Bisnes maailmassa täytyy toimia kuten Hjallis, tehdään mitä täytyy tehdä, ihan sama miten siihen sitten päästään. Tässäkin Hifk menee metsään.


Lähdetkö nyt siis todellakin siitä, että Tuohimaa ja kumppanit eivät tiedä yritysmaailmasta ja markkinataloudesta mitään esimerkiksi sinuun verrattuna? Jotenkin voisi kuvitella, että Handelsbankenissa ymmärretään jotain taloudesta.

Mitä tähän jatkuvaan ja massiiviseen Hjalliksen ylistämiseen tulee, niin henkilökohtaisesti hieman hämmästyttävät Jokerit HC Groupin tilinpäätökset parilta viime vuodelta. 2.5 Me persnettoa. Toivottavasti HIFK ei ota jatkossakaan mallia sieltä.

Joku fiksu joskus totesikin että vanhoihin kaavoihin kangertuneet organisaatiot saadaan monesti uusittua vain konkurssin kautta. Sitäkö siellä halutaan? Nähtävästi sitten niin, onnea valitsemallanne tiellä, ainakaan ruuhkaa siellä ei tule olemaan.


Puheet kassakriiseistä, konkursseista ja muista vastaavista järjettömistä asioista osoittavat sen, että ei ole hajuakaan missä oikeasti HIFK:ssa mennään. Taloudellisella puolella on pyyhkinyt ja pyyhkii erittäin hyvin. Tämä on yksi niistä olemassa olevista realiteeteista, joka kannattaa pitää mielessä silloin kun lähtee kritiikkiä kirjoittamaan.

Me helvetti soikoon maksamme koko touhun, meillä on oikeus vaatia!


Minä en tiennytkään, että kriittiset fanit maksavat koko touhun. Ei ainakaan viimeksi maksanut, kun budjettia olen katsonut, mutta ehkä tämä asia on muuttunut. Vahvasti toki epäilen.

HIFK:n fanit naputtavat täällä sormet verillä tuhansia viestejä rakkaastaan, Hifk:n fanit menevät joukolla SVEITSIIN katsomaan HARJOITUSTURNAUSTA omalla kustannuksella, Hifk:n fanit ovat uskollisimpia koko Suomessa, Hifk:n fanit vääntäytyvät tuhatpäin hallille joka helvetin peliin, siitä huolimatta että peli on suurella todennököisyydellä luokatonta! Jos joku Hifkin johdossa uskaltaa kaataa tästä sairaasta parodiasta yhtään tipan tippaa fanien suuntaan, se on samalla niin suuri perseen näyttö faneille, että HIFK ei näitä faneja ansaitse.

On kohtalaisen totuudenvastaista kirjoittaa faneista yksimielisenä ja yhtenäisenä joukkona, joka ajattelee ja toimii yhdellä tavalla.

Jos fanit olisivat yksimielinen ja yhtenäinen joukko, niin jo viime viikolla olisi nähty hehkutettu ulosmarssi kesken ottelun. Faneja on moneen lähtöön ja suurin osa keskittyy ihan muuhun kuin pienen tytön itkuun tai vanhan mummon kälätykseen. (Osuva vertaus, kiitos siitä Bigreds.)

Muutoksia on muuten kaikista vaikeinta ajaa läpi organisaatiossa joissa menee kohtalaisen hyvin tai kohtalaisen huonosti, lähellä +/- 0 -tilannetta. Ettei vain Hifk kuuluisi tähän kategoriaan? Jokerit kuului siihen, kunnes vajosi niin syvälle että paketti pantiin kokonaan uusiksi. Loppu löytyykin sitten Ilmalasta.

Joku totesi aika hyvin, että poisjäänti IFK:n pelistä tarkoittaa sitä, että on jo puolivälissä matkalla kohti Ilmalaa.

Onneksi faneillakin on vapaus valita. Jos Jokerit ja Ilmala oikeasti houkuttelee, niin sinne vaan. Sieltä löytyy monet niistä asioista, mitä tässä nyt on joidenkin fanien osalta vaadittu IFK-leiriin.

Hymistele sinä Animal vaan Stevie Wonderia kunnioittaen ihan niin paljon kuin haluat, sinäkin tiedät sisimmässäsi että kaikki ei ole kunnossa. Me kaikki tiedämme että kieltämällä sen teet itsestäsi pelkästään pellen.

Olenko jossain väittänyt, että kaikki on kunnossa? Jos joku tai jotkut asiat ovat huonosti, niin ei se tarkoita myöskään sitä, että kaikki tai lähes kaikki asiat olisivat päin persettä ja kaikki pitäisi potkia pihalle. Tästä on kysymys.

Se, mitä sinä tai joku muu minusta ajattelee, ei voisi oikeasti vähempää kiinnostaa. Kiviharjumainen suunsoitto on minun kohdallani kohtalaisen turhaa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti TheAnimal


Lähdetkö nyt siis todellakin siitä, että Tuohimaa ja kumppanit eivät tiedä yritysmaailmasta ja markkinataloudesta mitään esimerkiksi sinuun verrattuna? Jotenkin voisi kuvitella, että Handelsbankenissa ymmärretään jotain taloudesta.

[/B]

Onko Handelsbanken = Tuohimaa??

Olen henk.kohtaisesti kokenut sellaisia pankinjohtajia, joilla on pätevä koulutus ja jonkin aikainen kokemus. Se ei silti "pelastaneet" heitä. Saivat hakea uutta duunia muualta.
(Toinen heistä erään Uudenmaan läänin alueella toimivan kaupungin johtajan poika). Se, että olet pankissa töissä ei takaa vielä mitään, mutta se ei välttämättä ole haitaksikaan.

Toisaalta hyvä "TheAnimal", talouden osaaminen ja tunteminen verrattuna urheiluseuran johtamiseen ja organisoimiseen on vissi ero, eikö?
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Re: Viesti JHagilta:

Viestin lähetti Carlos
Hifk:n valmentaja kaudella 2003-2004 on Jukka "The Otsis" Rautakorpi. Kilpaa käytiin kuulemma melkoisen kovaa loppumetreillä.

Mitkäs muut joukkueeta olivat kiinnostuneet Rautakorvesta? Mikäs on Jortikan tilanne? Valaiskaa tietämätöntä jos jollaki on tietoo? JHagilla?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitää olla varovainen ja soittaa jyväskylään,me rohmuamme teidän kaikki koukkijat omiemme joukkoon ja takalinjoille isoja ja helvetin hitaita kyklooppeja.
cool,cool,cool.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Viesti JHagilta:

Viestin lähetti MrBluus
Mitkäs muut joukkueeta olivat kiinnostuneet Rautakorvesta? Mikäs on Jortikan tilanne? Valaiskaa tietämätöntä jos jollaki on tietoo? JHagilla?

Tarina ei kertonut enempää mitä kirjoitin edellisessä. JHag on tällä hetkellä ihastelemassa Nivalan aikaansaannoksia, ehkä hän kertoilee enemmän myöhemmin illalla.

Pasi oli kuulemma ottanut heti alkajaisiksi 2min ryntäyksestä. Puolen kentän vauhtia ja täysillä päin. BANG! taitaa olla se oikea termi. :-)

EDIT: ja sama tahti jatkuu 2+10min laitataklauksesta, puoli kenttää vauhtia ja kaveri levyksi.
 
Viimeksi muokattu:

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Re: Re: Re: Viesti JHagilta:

Viestin lähetti Carlos
Tarina ei kertonut enempää mitä kirjoitin edellisessä. JHag on tällä hetkellä ihastelemassa Nivalan aikaansaannoksia, ehkä hän kertoilee enemmän myöhemmin illalla.

Pasi oli kuulemma ottanut heti alkajaisiksi 2min ryntäyksestä. Puolen kentän vauhtia ja täysillä päin. BANG! taitaa olla se oikea termi. :-)

Mäki meinasin lähtee kattomaan Nivalaa, mut en jaksanu. FPS:ssä pelaa muuten niit HIFK:n junnui Pasi vois antaa hiukka kyytii :) Opettaa kovaa peli..
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Jaa että meille sitten Rautakorpi jostain liigavalmentajien tunkiolta. Eikö siellä vapaana ollut ketään mieluisampaa? Jätkän mediaesiintymisen taso hipoo nollaa, ja ei sillä Tapparalla kovinkaan hyvin mene tällä hetkellä. Taitaa olla tämä 2000- luvun IFK vain tyyssijä valmentajille, jotka floppaavat äijä toisensa jälkeen. Ismo Lehkonen, Heikki Mälkiä, Alpo Suhonen.. Jatkuuko lista?

Jokerit ja Blues, molemmat naapurijengit ovat juuri saaneet huippunimiä rosteriinsa. Ainakin itse pidän Nemirowskya ja Staplteonia todellisina huippuina. Tältähän tämä aina tuntuu tällaisten tapahtumien johdosta, mutta Pena; missä on meidän huippuvahvistus? Entäs mikä on Jeren tilanne?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt olisi kiva tietää, minkä mallinen on Rautakorven sopimus? Eli monen vuoden paperi on kyseessä? Ja sisältyykö uskollinen sidekick samaan pakettiin..?

Olikos se JHag itse vai kuka, joka kirosi Rautakorpea juuri viime keväänä, ollen vahvasti sitä mieltä, että mieheltä puuttuu taktikon kyvyt täysin? Onko Rautakorpi muuten itseasiassa koskaan _voittanut_ mitään?

Hämärä mielikuva olisi, että jossain junnuissa olisi tullut menestystä, mutta niinhän sitä tuli sellaiselle suuruudellekkin kuin Timo "Timo" Tuomelle.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Senior
Öh tota, sori 58, mutten jaksa plärätä koko ketjua, ymmärtänet. En kieltämättä saanut oikeen mitään irti vastauksestasi. Mitä ehdottanut? Moni täällä on kaivannut ''sitä itteänsä'' eli originaalia IFKta, eiks? Voittoja tulee ja jää tulematta. Mitkä realiteetit? Valmentajat vai rosteri? Tässä mitää uusia pelaajia tarvita, pakkeja pari tai Jere. Kauan meinasit venttailla? Minusta meillä on lupa olettaa kokemusta jo olevan, varsinkin jos verrataan muihin seuroihin, eiks? Avaa tota salaattihommaa, pliis. Kyllä ne nuoret elää ja saa mahdollisuutensa myös joukkueen menestymisen myötä, eikö vain? Minusta faneilla on seura huomioonottaen loistavat ja pitkäpinnaiset fanit verrattuna tekoihin.

Sorry, Senior, että vastaan vasta nyt. Nuo prkleen työt vaan haittaavat harrastuksia. Meitsin kohdalla on sesonkiaika, pitää saada taas jouluksi valmiiksi puoli maailmaa. Mutta asiaan. Ihan ranskalaisin viivoin, koska oli niin monta kysymystä, eikä kukaan jaksa lukea 100- rivistä vuodatusta.

- olen lukenut jokaisen viestin tässä ketjussa, joskus tosin 4-5 päivän työmatkan jälkeen on sekin käynyt työstä
- ehdotin mm. että koska meillä on niin paljon todella, tarkoitan todella hyviä nuoria, niin olisiko aiheellista vaihtaa Rindell Kuituseen. SK kun on tehnyt näistä nuorista liiga- ja jopa NHL- kelpoisia. Hän ainakin tietää mitä tekee. Kysy IPikkaraiselta esim.
- minäkin kaipaan ryminä-IFKoota, mutta toisaalta jo viime kaudella nähtiin hyviä merkkejä kuten tälläkin, mutta nuoruuden synti on liikainnokkuus, sano entinen neiti
- realiteetit ovat (kuten myöhemmin tässä ketjussa on jo muut esiin tuoneet) että meillä Pena ja Penan kaveri Ape. Jos Penalle annettaisiin kenkää, lähtisi Ape itse. Toinen realiteetti on tuo avainpelaajien keski-ikä, josta näköjään onkin jo heitetty peistä ja ties mitä ties mihinkin suuntaan
- ajattelin venttailla tämän kauden. Jos pleijarit menee ohi, menee paljon muutakin ohi eikä siihen enää riitä kärsivällisyyttä missään kellään
- kokemuksesta sen verran, että parhaat pelaajat kokemukseltaan ovat juuri niitä nuoria jotka olisivat voittaneet A-mestaruuden vaikka vasemmalla kädellä, ellei heitä olisi peluutettu samaan aikaan ykkösessä. Tsekkaa JA:n listasta iät. Olen sitä mieltä, että pelaaja on kokonaisuutena parhaimmillaan 26-29 iässä. Niin kuin joukkueen kannalta.
- Salaattejahan on monenlaisia. Voipi olla tomaatti-sipuli- salaatti, jollainen meillä näkyy olevan. Tomaattia on nuoret, hurjat jannut jotka pyörittävät välillä koko kentän täysin sekaisin, edes tuomarit eivät välillä pysy mukana missä mennään. Sipulia ovat liian nuorina hommaansa tyytyneet "sarjajyrät", jotka jo nyt varmistavat ensi kauden pelipaikkaansa. Tähän hieman oliiviöljyä, eli muutama hyvä voitto sinne tänne, ja pippuria niskaan eli fanien arvostelu. Salaatti voisi olla kuitenkin toisenlainenkin. Esim. monipuolisempi. Mutta meidän Penan kaveri kuitenkin tykkää, että mozzarellan kanssa tomaatti-sipuli + oliiviöljy on ihan jees. Mutta vähemmän pippuria.
- Nuoret saa mahdollisuutensa, mutta ensi kaudella meillä on niitä viisi vähemmän.
- Fanit ovat HIFKillä aina olleet (niin kauan kuin minä muistan eli kaudesta 68-69 lähtien) varmasti sm-sarjan ja -liigan parhaat. Nyt vain alkaa näyttää siltä, että fanien ylimielinen uho ja mussutus alkaa kääntyä jo itseään vastaan.
- Ja sitten muille: Olen koko ajan ollut Penaa vastaan ja varsinkin hänen hoviaan, joihin kuuluu Apen lisäksi "agentti" J.Pulliainen. Ja nyt alkaa keittää niin paljon, ettei siitä sen enempää.

Ps. Jo alkaessani tänne kirjoittaa kerroin, etten ala joka asiaa rautalangasta vääntää. Oletan, että tänne kirjoittavat ihmiset osaavat ajatella omilla aivoillaan. Joskus tunteet nousevat tietysti pintaan ja sen HIFKiläisenä ymmärrän.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight

1. - ehdotin mm. että koska meillä on niin paljon todella, tarkoitan todella hyviä nuoria, niin olisiko aiheellista vaihtaa Rindell Kuituseen.

2. - realiteetit ovat (kuten myöhemmin tässä ketjussa on jo muut esiin tuoneet) että meillä Pena ja Penan kaveri Ape. Jos Penalle annettaisiin kenkää, lähtisi Ape itse.

3. Olen sitä mieltä, että pelaaja on kokonaisuutena parhaimmillaan 26-29 iässä. Niin kuin joukkueen kannalta.


4. - Fanit ovat HIFKillä aina olleet (niin kauan kuin minä muistan eli kaudesta 68-69 lähtien) varmasti sm-sarjan ja -liigan parhaat.

Tänks 58, selkis paljon. Kommentoin muutamaa kohtaa:

1. Mielenkiintoinen ajatus. Lopputulos ei liene nykyistä huonompi

2. Kovin harvaan kaveruussuhteeseen kannattaa sotkea
- naisia
- rahaa
- työtä

3. Näin varmaankin. Meidän puhutut nuoret vain taitavat silloin olla muilla mailla.

4. Liikuttavan samaa mieltä.
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskinpa olisi pena Rautakorpea ottanut jos olisi Jortikkaan ollut joitakin mahdollisuuksia. Olen ymmärtänyt että pena arvostaa Jortikkaa aika paljon. Itse elättelin tähän asti toivoa Jortikan näkemisestä ifk:ssa.
Nyt ape ei ainakaan voi kauden jälkeen alkaa Mälkiän tavoin valittamaan, ettei saanut yrittää loppuun asti.

Vaikea Rautakorven on ainakaan Suhosta alemmas vajota. Tosin samaa ajattelin aikoinaan kun Mälkiä vaihdettiin pois. Rautakorpihan on tunnettu lähinnä pitkiä projekteja vetävänä ja pelaajia kehittävänä valmentajana. On täysin selvää että ensi kaudella ei voida enää aloittaa mitään projektia.
Onko ensi kauden kakkosvalmentaja muuten jo päätetty?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös