Yön yli nukuttuani olen vaihtannut mielipidettäni
...eilen sanoin Ape vittuun. Tänään sanon Ape helvettiin!
Muutamia faktoja täällä puheenolleista valmentajakandidaateista:
-Sakke Pietilä, joka muuten satavarmasti peluuttaisi brändissä brändin mukaisempaa lätkää kuin Ape, on Chicagon palkkalistoilla ja hänen sopimuksessaan on valmennuskielto. Kiellon saa purettua rahalla. Jumalattoman kallis mies siis. Minulla vähän vaikuttaa käsityksiin, että tunnen hyvin ko. kaverin ja tiedän, että hänen mediapersoonansa on hieman erilainen kuin todellinen Sakke. Mies vetää konsulttiyritystä ja toteaa opeissaan, että yrityksen on kaivettava voimansa omista vahvuuksistaan ja tämä on hänen mielipiteensä HIFKistäkin. Mutta näillä näkymin ei ole tulossa, olkaa huoletta.
-Tami; no, hänhän on periaatteessa vapaana, naisten maajoukkue ei kovin paljon työllistä. Ja on myös usein ilmaissut julkisestikin sympatiansa HIFKiä kohtaan. Lisäksi hän on ex-HIFK pelaaja. Miksei?
-maajoukkuekuviothan menevät niin, että Summasesta tulee päävalmentaja ja Ara on menossa kotikonnuilleen Ouluun, Jortikka puolestaan Ilmalaan. Julkinen salaisuushan tämä on ja olen varma, että ainakin 2/3 toteutuu. Joten ei apuja sieltä. Jos joku Aran joksikin avuksi ylipäätään laski.
-Samu Kuitunen on omasta organisaatiosta. Tein kuten veljemme Brewer neuvoi ja kyselin vähän pelaajilta. Ei aivan mutkatonta ole ollut yhteistyö, mutta hei! Oma jätkä, annetaanko tilaisuus.
-Vepu Surenkin. HIFKimpi kuin HIFK itse ja nyt Virossa. Eikös osteta pois sieltä kuljeksimasta? Vepun kanssa ei olisi huolta vanhan HIFK-tyylin hylkäämisestä. Vepu pisteli A:ta valmentaessaan pelaajia penkille, jos he eivät taklanneet tarpeeksi! Lisäksi Ilkka Pikkarainen on omaksunut pelityylinsä pääasiassa Vepun ohjauksessa, nyt Piku ajelee käsijarru päällä, mutta Vepun kanssa nähtäisiin aivan toisenlainen Piku. Samoin Capo Grunn on Vepun koulun hedelmiä.
-joku muu...ammattimies tyyliin Mika Saarinen. Herättikö mitään tunteita? Ei minussakaan.
Tamminen & Kuitunen & Surenkin?? Miksei? Ja kun Tami, projektimies, poistuu, Vepu ja Samu jatkavat? Brewerin vastauksen tähän tiedänkin: ziiiiisuuuss!!
PS.
Brewer, laitetaan nyt tähän se Kirsti Wallaswaaran poika, joka on pelannut HIFKissä, kun ei kukaan muu ole vastannut. Hieman autettunahan (paha se kantrivinkki) osasin sanoa, että Mikael Kotkaniemihän se on.
Kysäisenpä itse, että tuleeko Hagmanin, Peltosen ja Salmelaisen lisäksi mieleen muita isä-poika pareja HIFKin organisaatiosta? Siis sellaisia, että ainakin toinen on edustanut HIFKiä myös pelaajana.