Hyvä, että on keskustelua ja kissaa + rautakankea pöydällä. Vittuakos täällä pitäisi himassakaan/duunissakaan puhallella muniin ja valittaa jälkikäteen asioista. Diggaan HIFK-faneista, jotka sanoa tuuttaavat heti, miltä tuntuu. Tämä sisältää siis Apen vastustajat ja puolustajat. Itse kuulun -todella yllättävää- vastustajiin tällä hetkellä. Siis tällä hetkellä. Otan mielelläni sanani takaisin ja ripotan tuhkaa päälleni, jos näemme Apen HIFKiltä samaa, mitä viime keväänä ja kesän treenimatseissa.
Kyllä. Viihtyminen Apen HIFKin matseissa on mahdollista! Muistatko missä olit, kun HIFK ja TPS pelasivat viime keväänä? Tai silloin, kun HIFK runnoi Pelicansin fyysisesti ja kiekollisesti? Ja entäpä tv:stä tullut vierasottelu Jyp-HIFK, jonka HIFK niittasi 1-6...Tilaa nyt ostoskänävältä HIFKin parhaat Ape-matsit kasetti tai DVD!
Siis tottahan tämä on. Kun Ape tuli keväällä, oli huoli suuri. Mitä tapahtui sen jälkeen? Peli parani, mentiin pohjoisamerikkalaisen vauhtikiekon ja taklauksien suuntaan. Jengi viihtyi. Ape hyväksyi Josephin kouluttamisen, Tuokon lentomatkan jne.
Mikä sai homman muuttumaan tänä syksynä? Vastaus löytyy 90%:sesti maalin suulta. Kyllä. Riksmanin, jopa Saken aikaan, HIFKille tehtiin Apen alaisuudessa vain noin 2 maalia/matsi, joten ajellakin uskallettiin. Olisiko nykyinen neppailu, hiipiminen ja varominen sen syytä, että maalissamme päivystää Seula, varamiehenään Imuri? Jokainen av on kohtalokas, sillä jokainen laukaus kohti maalia on potentiaali maalipaikka. Kylmää matematiikkaa.
Joten. Olisiko tässä vielä se mahdollisuus, että suunta kääntyy toivomaamme suuntaan? Kun saamme kotimaisen, luokkaa paremman veskarin, Jeren + ulkomaanelävän pakistoon, olemme aika tymäkän näköinen jengi.
Niin, asiasta kolmanteen. Hyvä huomio Tiki10:ltä, että HIFKin miehistöön on Nicce poislukien haettu kokoa, näköä ja voimaa. Ruutu, Saarinen, Vopat, Zidlicky, Kantor, Pikkarainen, Simicek....jos oli tarkoitus pelata mikkihiirikiekkoa, niin mikkihiiret jäivät ostamatta. Paha homma.
Tästä voimme päätellä, että suunnitelma vauhdikkaasta värikkäästä HIFKistä on olemassa jossain taustalla. Nyt odotamme toteutusta. Ehkä se alkaa maalinedustalta. Pakkohan tässä on toisaalta muistuttaa, että Draper on Apen valinta, mutta Juuson lähtö on taas Juuson oma ohari. Laaksoharju on projekti. Nyt hän joutuu pystymetsästä suoraan avainpelaajaksi...Kuvitelkaa ensi kevään otsikoita: "Timo Laaksoharju. Mies, joka sähläsi HIFKiltä mestaruuden". Eipä olisi poika viime kesänä Vaasassa voinut aavistaa, mihin yksi puhelinsoitto johtaa..:)
Carlosin mainitsemiin loppupelien gloryhuntereihin en lukeudu. Haluan nimenomaan värikkään runkosarjan ja kurinalaiset pleijarit. SW:n resepti oli loistava. Jengille annetaan viihdettä talvella ja tulosurheilua keväällä. Parempi se kuin talvella neppailua ja keväällä vielä varovaisempaa neppailua.
Helvata. Minun puolestani Ape voi jäädä HIFKiin, jos hän saa HIFKin pelaamaan, kuten viime keväänä ja vielä huonommalla materiaalilla (poislukien veskari). Minun Ape-kritiikissäni ei ole kysymys Apesta ja/tai hänen henkilöstään. Minä olen kiinnostunut vain ja ainoastaan HIFKistä. Ja jos HIFK viihdyttää ja menestyykin tavalla, joka perinteisiimme on tatuoitu, on minulle aivan sama, vaikka valmentajana olisi Sinikka Sokka kakkosenaan Ulla Tapaninen. Jäällähän ne hommat ratkaistaan. Ja Tapanisen Ulla voisi olla hyvä mv-coachi, hän tietää paljon maalin peittämisestä.
Tähän menessä Ape ei ole vakuuttanut meikäläistä 7 pisteestä huolimatta. Helpompi tilanne HIFKin kannalta on kuitenkin se, että Ape ja HIFK löytävät viihdyttävämmän yhteisen sävelen kuin se, että uutta valmentajaa aletaan etsiä kissojen ja rautakankien kanssa ja roudataan T "Bootsi" Tuomi meille.
Toivotaan parempaa, pelätään pahempaa. Mutta keskustellaan ja nautitaan kiekosta. Kukin tavallamme. Ape ei saa olla pyhä, koskematon aihe missään tapauksessa. Ei silloin, kun on kritisoitavaa eikä myöskään silloin, kun on kehuttavaa. Odotetaan jälkimmäistä. Mutta jo marraskuussa pitää HIFKin linjan olla näkyvissä, suuria muutoksia ei enää sen jälkeen ehditä tekemään. Jos silloinkin Ape neppailee, niin vien itse henkilökohtaisesti "Apelle kenkää" -lakanan halliin. Jos taas olemme menneet parempaan suuntaan, deletoin kaikki Apea kritisoivat viestini, kirjoitan yhden hymistelyviestin ja teen sinne linkin otsikkolla "Mitäs minä sanoin?"
PS.
Kuka on syyttänyt Capo Grunnia neppailusta? Käsi ylös! Jaahas, ei kukaan. Keep up the good work, Capo!