Hifk 2002-2003

  • 1 303 205
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Ilmeisesti Kölli ei ole kesällä treenannut minkään liigajoukkueen kanssa. Onko Kölliä edes nähty kesällä?
 

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Viestin lähetti Peku
Ilmeisesti Kölli ei ole kesällä treenannut minkään liigajoukkueen kanssa. Onko Kölliä edes nähty kesällä?

En muista mistä luin(ehkä veikaaja?), että kölli on treenannut HIFK:N kanssa, mutta ei pelaa hifk:n kanssa.
Eli siis ilmeisesti on mukana ifk:n punttitreeneissä ja kai jäätreeneissä, mutta ei pelimatkoilla.
Jotenkin noin mä sen käsitin luettuani jutun köllistä, en siis muista mistä luin.
 

Riverman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti EI , Kölli tuskin pelaa enään uransa huippuvuosia joten unohdetaan Kölli , ja kiitos Köllille menneistä vuosista.
Selailin tossa narripakkaa ja kyllähän tuntuu nimivahvalta ryhmältä ,niiltä löytyy 3-4 huippuketjua eikä puolustuskaan huono ole, tuskin riittää peliaikaa Tuomolle joten toivon että jos Tuomo Suomeen jää niin IFK:ssa olisi oiva paikka paikata Salmelaisen menetys ykkösketjussa.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Köllistä vielä sen verran, että tämänvuoden faniristeilyllä muutaman sanan vaihdoin hepun kanssa ja juurikin aiheesta missä mahtaa olla ensikaudella. Kölli itse sanoi, että vaihtoehtoja on oikeestaan kolme: eli IFK,ulkomaat tai lopetus. Kotimaassa ei muita vaihtoehtoja ole kuin IFK ja ulkomailla (keski eurooppa) oli pari mielenkiintoista vaihtoehtoa. Kölli ei maininnut joukkueita jotka oli kiinnostuneita eikä maininnut maatakaan joten saattaahan se olla niinkin ettei sitä kiinnostustakaan ole kuitenkaan ollut.

Joka tapauksessa kaikkea hyvää Köllille pelasi sitten missä tahansa tai on pelaamatta! Minun IFK:hon mahtuu vielä kaudeksi kokenut Kölli!

Köllin ehdottomasti parhaita puolia oli se, että kaverilla oli aina aikaa vaihtaa muutama sana fanien kanssa toisin kuin esim. läski Veikkolla.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Riverman

Selailin tossa narripakkaa ja kyllähän tuntuu nimivahvalta ryhmältä ,niiltä löytyy 3-4 huippuketjua eikä puolustuskaan huono ole, tuskin riittää peliaikaa Tuomolle joten toivon että jos Tuomo Suomeen jää niin IFK:ssa olisi oiva paikka paikata Salmelaisen menetys ykkösketjussa.

Nojoo, Tuomo voi mun puolesta jäädä narreihin. Ja kovaltahan nuo näyttävät, onneksi muu liiga sentään on melkoisen tasainen, saadaan ykkössijaa lukuunottamatta tiukkoja taistoja.

Toisaalta narrien jengi näyttää juuri samanlaiselta kuin IFK 00-01, seurauksethan ovat hyvinkin tunnettuja. 4 ketjua staroja.
 

eesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebel



Toisaalta narrien jengi näyttää juuri samanlaiselta kuin IFK 00-01, seurauksethan ovat hyvinkin tunnettuja. 4 ketjua staroja.

Paitsi että IFK:n valmentajana oli tuolloin Kuula Lehtonen, kun taas Jokereilla on valmentajana Summanen. Vaikka muuta toivonkin, olen kovin yllättynyt jos Narrit ei tällä kaudella mestaruutta voita. Niin ylivoimainen materiaali heillä on. Valitettavasti.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Rebel


Nojoo, Tuomo voi mun puolesta jäädä narreihin. Ja kovaltahan nuo näyttävät, onneksi muu liiga sentään on melkoisen tasainen, saadaan ykkössijaa lukuunottamatta tiukkoja taistoja.

Toisaalta narrien jengi näyttää juuri samanlaiselta kuin IFK 00-01, seurauksethan ovat hyvinkin tunnettuja. 4 ketjua staroja.

Jokunen tähti löytyy tosiaan, mutta eräs olennainen ero siihen Teidän 00-01 joukkueeseenne on, että meillä on asiansa osaava koutsi, joka osaa käsitellä käytettävissä olevaa pelaajamateriaalia. Lisäksi joukkue on koottu erittäin viisaasti. Mutta näitä argumenttejahan voi lukea Jokeri-ketjusta.

Ja Tuomon todennäköisin osoite on edelleen Chicago.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo... naapuri saa kasaan aika kovan nipun,muttei heikko joukkue ole meilläkään.Se mikä nyt mietityttää on lähinnä se,että IFK tarvitsee vielä loppusinetin (yks kova puolustaja ja taitava sentteri). Kauden alkuun on kuitenkin enää kuukausi ja pelaajahanat alkavat olla ummessa.

Tilanteeseen sopii Timo Jutila- siteeraus hockey nightista:
NYT ON KIIRE!!!!!!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Viestin lähetti Vakio


Jokunen tähti löytyy tosiaan, mutta eräs olennainen ero siihen Teidän 00-01 joukkueeseenne on, että meillä on asiansa osaava koutsi, joka osaa käsitellä käytettävissä olevaa pelaajamateriaalia. Lisäksi joukkue on koottu erittäin viisaasti. Mutta näitä argumenttejahan voi lukea Jokeri-ketjusta.

Ja Tuomon todennäköisin osoite on edelleen Chicago.
Tottakai teillä on asiansa osaava koutsi,onhan hän
meidän entinen:)

Ja Tuomo voi minun puolestani painua vaikka vi...ipuriin...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
no no eesa,mikäs puhe toi oli... ei jokereilla nyt niin kova etumatka ole,ettei sitä voisi kiinni saada. Esim. IFK pystyy todellakin naapurin haastamaan ja mikä parasta, meillä on täydet mahdollisuudet siinä onnistua.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti douppi
Se mikä nyt mietityttää on lähinnä se,että IFK tarvitsee vielä loppusinetin (yks kova puolustaja ja taitava sentteri). Kauden alkuun on kuitenkin enää kuukausi ja pelaajahanat alkavat olla ummessa.

En olisi ihan samaa mieltä. En suunnittele näitä ketjuja sen kummemmin, listaan vain vähän pelaajia, ja hyökkäykseen olisi tarjolla:

Kuhta-Häppölä-Vihko
Salminen-Simicek-Pikkarainen
Pärssinen-Hirs...-Vopat
Grünn-Järvinen-Loppi
Viitaluoma-Holma-Luttinen
Qvist

Eli meillä on käyutännössä 3 hyvää liigatason ketjua, joissa on potentiaalia korkeallekin, ja sen lisäksi kaksi näitä toivotaan-toivotaan ketjuja, joista hyvinkin voi joku putkahtaa pinnalle. Mihin ihmeeseen tässä vielä tarvitaan joku lisänimi? Ellei ole taidoiltaan parempi kuin P. Forsberg, sanoisin että ei kiitos. Ja niin taitavia ei taida olla yhtään vapaana, eikä varsinkaan Suomalaisia. On vain viemässä tilaa muilta tulevaisuuden pelaajilta.

Ja puolustukseen:

Zidlicky-Kantor
Saarinen-Lehtonen
Söderholm-Kurvinen
Lostedt-Lamberg
Ilkka-Kolehmainen
Hedberg-Pikkarainen

Siinäkin on miehiä vaikka lampaat söisi, vaikkakin yksi Noutajan mentävä paikka löytyy kyllä 3. parista. Mahdolliset loukkaantumiset voi sitten täyttää noista 4.-6. pareista. Jos joku nuoristamme kovasti nostaa profiiliaan, edes Noutajaa ei tarvita.

Sanoisin siis yhteensä että kakkosmaalivahti tarvitaan, sekin taitaa olla jo selvillä, joten ei muuta kuin näillä mennään!

Sanokaa ihan rehellisesti te "viis supertähteä tarvitaan" -miehet, että minne tässä lisää miehiä tarvitaan? Minä en ainakaan haluaisi samanlaista tähtisikermää kuin narreilla. Tavallaan porukan on pakko menestyä ja jokainen hävitty peli on alisuoritus. Omia kasvatteja ei näe juuri muualla kuin a-junnuissa ja enintään kiekko-vantaassa. Onko tällaista porukkaa mukava käydä katsomassa? Minua ainakin korpesi 00-01 kauden tähtisikermä meillä, vaikka se menestyikin alkukaudesta, sitä oli aika tylsä katsoa. Ei päässyt seuraamaan omien kehitystä siitä kun he ensimmäisen liigapelinsä huterin jaloin pelasivat, ja siitä kausi kaudelta nousivat joukkueen tähdiksi. Nyt sitä taas näkee, ja siitä suuri kiitos Hifkille!

Itse pidän juuri siitä Hifkistä mitä meillä on. Siinä on se terävä kärki, siinä on uskomaton määrä omia kasvatteja, siinä on väriä, voimaa, agressiivisuutta, nopeutta ja tunnetta. Sen lisäksi meillä on liigan paras valmentaja. Sen tuntee että tämä on oikeasti meidän porukka, vaikka sitten hiukan kapeampikin materiaali, mutta se on meidän porukka. Mehevät voitot ovat todella meheviä, mutta häviön hetkelläkin porukka on saattanut yrittää hyvin, ja siihen voi silti olla tyytyväinen. Nyt ei ole edes yhtään surffailijaa mukana, joten tämä on hyvä juuri näin kuin on.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mitä mä olin kattomassa A:n peliä niin noista junnuista selkeesti parhaat on Lostedt, joka veti muutaman ihan älyttömän pommin ja sitte Pikkarainen, joka tuo mulle mieleen Zidlickyn sen pelityylistä... Sekin haki paria aika moista puuntakaa pommia, mutta muuten keskitty ihan vaan pelaamiseen...

Ilkka ei sitte ollut läheskään niin kova... Omituinen luistelu tyyli ja ei mikään erikoinen kiekon käsittelijä..
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Carlos... Olen 90 %:sti samaa mieltä... tämä todellakin on Meidän Joukkue isoilla kirjaimilla,enkä valita ollenkaan jos näillä lähdetään,mutta sinetiksi yksi hyvä sentteri olisi poikaa... varsinkin kun laiturikaarti on näin potentiaalinen. Yhtään surffaria en IFK:hon kaipaa,eikä niitä yhtään olekkaan tällä hetkellä.

Puolustus saisi hyvän mausteen yhdestä hyvästä kiekollisesta puolustajasta,joka uskaltaa myös taklata.Ei sillä,ettei tällä kalustollakin voisi pärjätä. Lämärivoimaa ainakin on :)

Uskon IFK:hon,uskon suhoseen ja joukkueen tekemiseen... ihmettelen jos ei tule hyvää jälkeä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mulle käy ihan hyvin tämäkin joukkue,sillä nyt voi tulla tappioitakin eikä se silti ole mikään maailmanloppu.
Narreilla on taas tilanne että joka matsi pitäis voittaa vähintään muutaman maalin erolla muuten ollaan pettyneitä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Älkääpäs...kuulkaapas...

Viestin lähetti Carlos
Minä en ainakaan haluaisi samanlaista tähtisikermää kuin narreilla. Tavallaan porukan on pakko menestyä ja jokainen hävitty peli on alisuoritus. Omia kasvatteja ei näe juuri muualla kuin a-junnuissa ja enintään kiekko-vantaassa. Onko tällaista porukkaa mukava käydä katsomassa? Minua ainakin korpesi 00-01 kauden tähtisikermä meillä, vaikka se menestyikin alkukaudesta, sitä oli aika tylsä katsoa.

Kyllä meillä noita omia kasvatteja tullaan näkemään, vaikka miehistö varsin nimekäs onkin. Eli omia nykyisestä nimilistasta on:

Kaikki maalivahdit (3kpl)
Helanen, Lehtonen ja Hallikainen

Puolustajista (6 kpl)
Niemi, Strömberg, Malmivaara, Jalkanen, Kantee ja Kalteva

Hyökkääjistä (5 kpl)
Laine, Bergenheim, Mäki, Filppula ja Koivisto

Eli eiköhän tästä 14 pelaajasta useat tulla näkemään myös ykkösjoukkueen riveissä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
flintstone

Onhan sulla mainio lista.Montakohan peliä vaikkapa tämä Hallikainen tulee pelaamaan.
Voihan sitä ryhmässä nimiä olla mutta kuka pelaa on eriasia.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
FLINTSTONE?

Mikä kasvattajan määrittelevä ikä?

Bergeheim pelas ainakin Jäähongassa junnuna monen monta kautta...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio


Jokunen tähti löytyy tosiaan....

Ja Tuomon todennäköisin osoite on edelleen Chicago.

Vaikka Carloksen kirjoituskin oli hyvä, lainaan kuitenkin Vakion kommenttia. 'Jokunen tähti löytyy tosiaan:rolleyes: . Kyllähän teillä on lähinnä veretseisauttava matsku mihin tahansa verrattuna ja jos vielä coboliin on uskomista (miksei?), että Lehtonen ja TRuutu ''muodostavat parin'', niin jo nyt on markkinat, jos tuolla nipulla ei liigassa viedä kuoriämpärin tavoin. Jokunen tähti...

Meillä pärjääminen vaatii paljon toivotaantoivotaan -osastolta onnistumisia ja läpilyöntejä. Soon mun mielipide. Kaikkien rakastamaa termiä: potentiaalia - kyllä löytyy, mutta riittääkö se ihan terävimpään kärkeen, jaa-a. Tosin itse itseäni muistuttaen, pysyn hengissä, vaikkei vielä tänä vuonna nakkiastiaa viedä, kunhan kunnon viihdettä saatais. The Penahan on julkisena tavoitteena puhunut vuodesta 2004.

Totta moni puhuu sanoessaan, että runkosarja on vasta alokasaikaa pleijareille. Pääasia, että pleijareissa ollaan, eikä haitta olisi, vaikka kotiedusta lähdettäisiin. Jään tarkkailuasentoon.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin...

teidän viimeinen mestaruus nippu ei ollut tähtisikermä?
Niin olihan se varmaan tylsää katsella kun Caloun ,Rafalski ja kumppanit liukuivat jäällä.....
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Vai pitäisi Jokerien tuolla materiaalilla voittaa jokainen peli muutamalla maalilla. Muuten muka ei olla tyytyväisiä. Höpö höpö. Viime kaudellakaan ei ihan huono materiaali ollut ja silti runkosarjassa näytti jo välillä, että jäädään neljänneksi.

Runkosarjan voitosta tulee taaskin kamppailemaan moni joukkue, yhtenä toivottavasti Jokerit. Summanen pitää kuitenkin huolen siitä, että kunto ajoitetaan vasta playoffeihin, joten runkosarjassa tulee tappioita ihan kuten ennenkin. Itse olen tyytyväinen, jos pelataan ehjä runkosarja, hankitaan kotietu ja peli on viihdyttävää. Loppupelit ovat sitten asia erikseen. Siellä on voitettava.

Ihan älytöntä edes puhua, että joku joukkue voisi nykyisessä SM-liigassa marssia voitosta voittoon. Se vain ei onnistu eikä ole tarviskaan.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Vakio
Vai pitäisi Jokerien tuolla materiaalilla voittaa jokainen peli muutamalla maalilla. Muuten muka ei olla tyytyväisiä. Höpö höpö. Viime kaudellakaan ei ihan huono materiaali ollut ja silti runkosarjassa näytti jo välillä, että jäädään neljänneksi.

Mutta viime kaudella muutkin joukkueet omasivat huomattavasti kovemmat miehistöt kuin tällä hetkellä tulevan kauden liigassa. Eli kyllä Jokereiden pitäisi joka peli voittaa tolla miehistöllä, se on vähän kuin All star-joukkue viime kauden "helmistä". Mutta muilla tosiaan tulee tiukka kausi. Voitaisiin leikkisästi pelata 12 joukkueen runkosarja ja Jokerit tulee sitten kärkipaikalta pleijareihin. Ei tarvitsisi meitä tavallisia kuolevaisia niin paljoa nöyryyttää.

Carloksen teksti oli erittäin asiallinen, se on vaan sillä tavalla, että mielipiteitä on yhtä paljon kuin fanejakin ja niitähän meillä riittää. Eli kun juuri muutama kausi sitten itkettiin siitä, että miksi meidän "kaikki" junnut päästetään muualle. Viime kaudella siitä, miksi meillä on noin paljon junnuja kokoonpanossa.

Nyt on kahdessa ensimmäisessä ketjussa 2-3 omaa kasvattia ja 3-4 ketjut ovat niitä täynnä. Ei ole montaa jämä kaveria tarvinnut ostaa, vaan kundit ovat itse taistelleet tiensä jengiin.

Sentteriä emme kaipaa, yksi laituri olisi paikallaan, tosin jos Kibe Kuhta nousee entiselle tasolleen, niin sillä osastolla voidaan odottaa ihan hyvin pidempäänkin. Jouni Backmania huonompaa kaveria ei tosiaan kannata hankkia.

Pakkia kaipaamme, esim. Noutaja sopisi mielestäni ihan mainiosti. Mutta onko tulossa, Ken tietää? Pitäisiköhän soittaa Kenille? Tiedän, että Järventie on jo poissa kuvioista, mutta minneköhän hän on sopparin tehnyt? Vai onko mihinkään? Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Rebel


Mutta viime kaudella muutkin joukkueet omasivat huomattavasti kovemmat miehistöt kuin tällä hetkellä tulevan kauden liigassa. Eli kyllä Jokereiden pitäisi joka peli voittaa tolla miehistöllä, se on vähän kuin All star-joukkue viime kauden "helmistä".

On vai? Voisihan sitä katsoa hieman Jokereidenkin lähtijälistaa:

Rosa, Machulda, TRuutu (?), N. Mikkola, Törmänen, Haakana, Brooks, Saarinen, Alanko, Ram, Sainomaa.

Tulijat:

Peltonen (!), Vertala, Hentunen, Turunen, Sihvonen,Tukio, Strömberg, Kankaanperä, Niemi, Sandwith

Luvalla sanoen, en näe mitenkään hirveästi paremmaksi tämän hetkistä rosteria verrattuna viime kauden lopun vastaavaan. Olen täysin tyytyväinen joukkueeseen tällä hetkellä, mutta ei se mitenkään sen enempää tähdistä koostu kuin viimekautinenkaan. Tietysti, jos TRuutu vielä jatkaa meillä, tilanne kääntyy lievästi positiiviseksi viime kauteen verrattuna. Tällä hetkellä ei. Samalla tasolla ollaan.

Mitä tulee muihin joukkueisiin, kovasti vahvistuneita ovat Blues ja Kärpät, miksei myös HIFK. Tappara ja HPK ovat varmasti edelleen kovia, eivätkä mitenkään huomattavasti heikentyneitä. Ilves voi yllättää jne. Vain TPS näyttäisi menettäneen selkeästi asemiaan.

Jotta eiköhän pelata ensin ja katsotaan sitten.

Edit.: Selvyyden vuoksi sanottakoon, että pidän Jokereita toki ennakkosuosikkina, mutta mistään ylivoimaisuudesta on turha puhua.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vai niin...

kylläpäs te nyt Jokereita hehkutatte...
muistelkaapas viime keväästä 3 vuotta taaksepäin,jolloin TPS vei 3 mestaruutta.Siinä ajassa TPS ennustettiin mestariksi vain kerran ja mitä tapahtuikaan.Noilla kausilla jokereilla kerkesi olemaan kahdesti jo "täydellinen joukkue",joka ei kuitenkaan mestaruuteen kyennyt... Ehkä pitäisi koko kausi peruuttaa,kun tuo jokerijoukkue on niin mahottoman ylivoimainen... tai ei sittenkään: annetaan muille joukkueille aina maali tai pari etumatkaa ennen pelin alkua...
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Vakio


On vai? Voisihan sitä katsoa hieman Jokereidenkin lähtijälistaa:

Rosa, Machulda, TRuutu (?), N. Mikkola, Törmänen, Haakana, Brooks, Saarinen, Alanko, Ram, Sainomaa.
Pahoja menetyksiä ovat noista ainoastaan Rosa, Haakana ja Brooks. Mikä ettei Machulda tulisi taas ensi keväänä uudestaan Jokereihin lainaksi jos tarvetta on. Nuo muut lähtijät eivät kovin merkittäviä ole.

Viestin lähetti Vakio


Tulijat:

Peltonen (!), Vertala, Hentunen, Turunen, Sihvonen,Tukio, Kankaanperä, Niemi, Sandwith


Tulijat ovat Sandwitchia ja varauksin Kankaanperää lukuunottamatta kevyesti maajoukkuetason pelaajia jotka mahtuisivat mihin tahansa joukkueeseen SM-liigassa. Eli ainakin paperilla Jokereiden vahvistuksien nimet näyttävät vakuuttavalta.

Jokerit voittanee runkosarjan melko selvällä erolla kakkoseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös