Paniikkia ilmassa
Näillä mennään muttei kuitenkaan perse edellä puuhun, Hedberg ei yllä alimmalle oksalle. Outoa, perin outoa on tuo Pentin, The Apen ja Rindellin toiminta. Miksi ihmeessä Hedberg? "Äijä" on kaikkea muuta kuin HIFK-pelaaja.
Yksi vaihtoehto voisi olla karu tosiasia ettei ketään muuta ole saatavilla, eli se siitä imusta. Joku oli tultava ja nyt tuli Hedberg. Kovasti tulee deja-vuna mieleen viime kesä ja Kimmo Salmisen tulo, samanlainen paniikkihankinta. Mutta hei, olisi jättänyt hankkimatta ja todennut viileästi ettei saatavilla ollut kuin Hedberg, eikä se oikein olisi meille sopinutkaan. Ei se Kiprusoffkaan sovi ja toivon ettei koskaan HIFK:hon tulekaan, vaikka kuulemma omalla tavallaan hyvä onkin.
HIFK on HIFK ja sen tulisi aina olla HIFK. Pelata kuten HIFK:n kuuluu, eli voimaa ja taitoa. Ja kovia taklauksia. Ja jos tulee päähänlyöntikilpailuja, niin niissä brändi pärjää. Nyt näyttää valitettavasti homma muuttuvan ja meidän pojat lähtevät hässäköistä alta pois.
HIFK:lla on muuten laittaa kentälle viisikko
Salminen - Qvist - Kuhta
Hedberg - Ilkka
ja maaliin Draper
Siinähän laittaa, eipä tarvitse tulla katsomaan. Joukkuetta en vaihda, mutta mitä vittua minä hallilla kärvistelen jos joukkue ei pelaa sitä peliä mistä minä nautin. Ja minä tykkäsin siitä vanhasta HIFK:n pelistä. Vaikka hävittiin niin hävittiin sitten sillä omalla tyylillä. En minä katso "Tuulen viemää"-leffaa viinilasin kanssa vain siksi että siinä on Oscar-palkittu elokuva ja alkoholijuoma. Jätän ne tyynesti väliin koska ei kiinnosta. Lätkässä on sama juttu, jätän väliin jos ei kiinnosta. Jokerit ja Blues pääkaupunkiseudulla eivät sytytä, ja jos HIFK ei ole HIFK niin väliin jää matsit. That's it. Kyse on urheilusta ja viihteestä, jolloin minulle tärkeintä on katsomisen aiheuttama nautinto. Oman suosikkijoukkueen voitto on hyvä bonus, mutta pelin viihteellisyys on kaikkein tärkeintä. Jos joukkue pelaa sitä lätkää mistä minä pidän ei minua haittaa tappiot silloin tällöin. Mutta jos joukkue pelaa sellaista lätkää mistä minä en pidä seuraan tulokset Hesarista. Yksinkertaista, mutta totta.
Ihmetyttää miksi HIFK:ta muutetaan noinkin rankalla kädellä. Isot ja fyysiset pelaajat pois ja pieniä ja nopeita tilalle. No, pääseväthän he nopeasti hässäköitä karkuun vaihtoon kun ei se tappelu ole niin kivaa, vai mitä the Ape? Pelissä kun ei saisi olla mukana vihaa, vai mitä the Ape? Paljon kivempi olisi kun kaikki olisivat kentällä kavereita keskenään, vai mitä the Ape?
The Ape, siirry kaukalopalloon.
Jaahas, se siitä selvästä viikonlopusta. Kännättävähän se on taaskin, siitä pitää Pentti ja the Ape huolen. Miten sen Pentin saisi takaisin sinne Karjalaan? Hänhän se lopullisesti on vastuussa koko paletista ja kerää ansaitusti kaiken paskan niskaansa.
Mobergia siteeraten:
"vituttaa koko äijä".
Voi olla että olen väärässä ja HIFK on ensi kaudella se sama HIFK kuin aikaisemminkin. Kovasti tuntuu kyllä ettei se tule olemaan.
edit. Porkka myi useita vokaaleja, pöllinpä myös konsonanttejakin.