Tässä teille vedätystä
Agentti Hannekselle: No joo Hannes, nyt ku kaikki on Hifkin kans ookoo et pitäis alkaa sopimaan noita palkkoja ja nii edellee ni voitaisko soittaa sille Penalle et mennää sopimaan. Tai oota vähän, toi puhelin tossa soi.
Hämiksestä: Ei toi Hannes haluais tulla tänne Kerhoon, meill on kova jengi ja sillee. Mitalikamaa ollaa ihan varmasti. Sama liksa tulee tietysti ku Hifkiltäki.
Agentti: Oota vähän mä juttelen ton Hyvösen kanssa.
Hyvönen: Ei sekään ny nii paha ois. Jotenki vaa toi Hifki ois kivempi, mut nopeesti tää nyt kuitenki on päätettävä. Pääsee sitte hyvin toho kesäänki. Koita nyt sitä Penttiä ni päästää sumplii sitä.
Agentti: Ookkei, mä soitan sinne ni saadaan tää alta pois.
Suoritetaan puhelu HIFK:lle, aikomuksena sopia seuraavasta kaudesta.
Brändin toimisto: Mmhhhh. HIFK:n toimisto, voinko auttaa, kan jag hjälpa?
Agentti: Täs on ton Hyvösen akentti, olisikos toi Pentti Matikainen paikalla?
Brändin toimisto: Mmhhh. Ei ole paikalla, han är inte här just nu. On kampaajalla, han har gått till frisörsalong för att klippa sitt hår.
Agentti: No koskakohan se sitten tulee paikalle?
Brändin toimisto: Mmhhh. Noin kolmen tunnin kuluttua, om tree eller fyra timmar.
Agentti: Jaa, no mä soitan sit uudestaa.
Agentti selittää Hyvöselle Pentin olevan parturissa jolloin Hannes sanoo odottavansa. Pentti oli tosin viimeksi värjäämässä hiuksiaan ja sitä ennen nypityttämässä kulmakarvojaan kun piti sopia asioista. Ei tätä kyllä kauaa jaksais odotella vaikka kaikkihan on jo periaatteessa valmiina.
Pentti saadaan kiinni seuraavana päivänä.
Agentti: Mä tosta Hyvösestä soittelisin. Mä koitin jo eilen mut enpä saanu kiinni.
Pentti (purkkaa syöden): Kyl mä kuulin, mut mun piti vittu käydä ostamassa pari pukuu tuolta Ferestä. Ei nekään vittu osaa tehä siellä mitää oikein, vittu. Parturiki kesti niin kauan, vittu. Kaikki pitäis kouluttaa vittu kunnolla.
Agentti: Meidän pitäis sopia tuosta Hyvösestä vähän. Se olisi kyllä halukas tuleen mut pitäis sopia vaa nopeesti. Mikä toi ääni siellä taustalla muuten on?
Pentti (purkkaa paukutellen): Joo, se Hannes. Tietsä, meille on vittu tulossa pelaajia ihan perkeleesti et täytyy kattoo miten noi pari tossa hoituu ensin. Voishan sitä olla tilaaki, mut emmä vittu vielä sitä tiedä. Se ääni on muuten fööni. Mä kävin just suihkussa, kun noi kynnet laitettii just äske.
Agentti: Jaha, no mutta täs pitäis kyllä sopia nyt edes jotain.
Pentti (tupakkaa polttaen): No, emmä ny ehdi, vittu, ku pitäis lähtee hakee noita sipuleita ja multaa. Vittu, mä lähen istuttaa kasveja ny. Katotaan vittu kesäloman jälkeen, et emmä kyllä nyt ehi tekee mitään. Et mä sovin ton yhen Ranskan sarjoista tulevan jätkän kaa ensin tos Heinäkuun puolessavälin, et katotaan sitte tarvitaaks me vai ei.
Agentti: Jaha, no mutta ei me kyllä sinne asti aiota odotella, et kyl täs ny...
Pentti (pöytään nyrkkiä lyöden): Käytsä vittu koulutta mua vai!
Pentti lyö luurin kiinni ja tekee neljän vuoden diilin Parris Duffysin kanssa. Lupautuupa maksamaan liksaa vaikka Parris pelaisi sitten missä tahansa. Samaan aikaan Hannes Hyvönen allekirjoittaa sopimuksen Hämeenlinnaan.
edit: Ai niin, Jiihaag, ala terottelee kyniä ja hanki kunnon näppis että on hyvä kirjoitella