Mainos

HIFK-Ässät Pe 24.9.2004

• 16 887
  • 142

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Svante
Vopatille kunnon pelimiehet rinnalle niin tulosta syntyy, nyt surffailee pehmolelut vieressä ja se selvästikin miestä vituttaa.
Vopat osaa saatanan paljon enemmän.

Vopatin, Saarisen ja Hirson miinukset saattavat johtua myös siitä, että pelaavat alivoimaakin hyvin paljon.

Alivoimasta ei saa miinuksia.

Tänään on ilmeisesti taas "kaikille kenkää"-päivä. Meillä on niin minikokoinen rosteri, että vaikea on ketään pois laittaa, ellei ole uutta pelaajaa tilalle. Eilen taisi vielä loukkaantua Petrell toisessa erässä. Nyt meillä on 11 pelikuntoista hyökkääjää.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante

Vopatin, Saarisen ja Hirson miinukset saattavat johtua myös siitä, että pelaavat alivoimaakin hyvin paljon.

Ei plus-miinus-tilastoon huomioida aaveella tulleita miinuksia.

Kokeilisivat edes viihteen vuoksi samaan ketjuun kolmea joukosta Petrell-Holma-JRuutu-Vopat.

Luttinen on minusta näistä omista "junnuista" ollut edes "ihan jees".

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Senior
Ei plus-miinus-tilastoon huomioida aaveella tulleita miinuksia.

Kokeilisivat edes viihteen vuoksi samaan ketjuun kolmea joukosta Petrell-Holma-JRuutu-Vopat.

Luttinen on minusta näistä omista "junnuista" ollut edes "ihan jees".

Dänks, kas kun taas menin miinaan :-)
Tuota kokeilua voisin minäkin tukea.
Luttinen mielestäni ei tee muuta kuin luistelee suoraa raidetta päästä päähän ja lyö kiekon suoraan eteenpäin. Täälläkin kerrottiin miehen (pojan?) kovuudesta silloin kun kaveria nostettiin "ykköseen". Olis edes sitä, mutta sekin on jossain jemulissa.

Johannes: Ei kaikki kirjoittamani viestit tarkoita joko/tai, eli kenkää. Kerroin vain näkemykseni (vain!) kolmen pelin perusteella. On aivan päivänselvää ettei IFK voi heittää mainitsemani pelaajat tässä tilanteessa joukkueesta.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ja pelotta kehiin ilman vilkaisuakaan muihin kirjoituksiin. Sitten vasta katsellaan provot ja muut :)

Heti alussa nähtiin, että ottelusta tulee vaikea HIFKille, sillä joukkueiden tasoero oli / on päätähuimaava. Kaikella kunnioituksella Ässiä kohtaan on pakko sanoa, että se on kuin huononnettu painos Mälkiän sonni-HIFKistä; isoja ja kädettömiä kaikki. Mutta viihteellinen kuitenkin, ennemmin tällaisia äijäjengien kohtaamisia katselee kuin ajokoirakiekkoa.

HIFKin vikana näyttää olevan sama kuin muistaakseni jokaisen kauden alussa viimeiset 100 vuotta taaksepäin; kotihallissa on vaikeaa saada energia ja lataus purettua maaleiksi ja rentoudeksi. Peliä viedään, kuten eilenkin, kiekko viedään leikittelevän helposti vastustajan alueelle, siellä pyöritetään toinen toistaan taitavammille jätkille linjalla Harkins - Jere - Zeta - Pärä - Kibe - Saarinen...ihan tarkoituksella sekoitan tässä kentällisiä, koska sama vika kaikilla poislukien Rudyn/Jermun ja Vopatin ketjut ainakin osittain. Sitten sitä kiekkoa pidetään ja välillä lauotaan kohti maaliakin. Ihan liian harvoin. Näennäishallintaa parhaimmillaan. Huoh. Vieraissa ei ole paineita ja sieltä haetaan näillä näkymin enimmät pisteetkin.

Jakke Ruutu on kingi ja asiahankinta. Puhdas, kova pommi heti alussa muistutti siitä, mistä kiekossa on kysymys. Äijälaji. Lisäksi Rudy ajelee surutta maalille, menee mukaan kahinoihin ja on muutenkin HIFKin sielu. Mutta en mä nyt ihan kakkoseksi olisi Rudya laittanut rankkareihin :). Siitä kuitenkin kredibiliteettipinnat Aralle. Ottelupinnoja oltaisiin voitu saada laittamalla esimerkiksi maalihanansa avannut Paloposti kakkoseksi ja kolmoseksikin Pärä enne Rudya. Toisaalta tämä koko rankkarikisa on täysin väkisin väännetty elementti ja ehkä siihen pitääkin suhtautua juuri näin. Seuraavassa kisassa heitetään Kurvinen, Turunen ja Hirso kolmeksi ekaksi ja jos vielä mukana roikutaan, ladataan Kultanen ja Hank Pikkarainen neloseksi ja vitoseksi.

Ja Stathos, kreikkalainen sankarimme? Hän on Sakke-koulukunnan miehiä; ei-voittava maalivahti. Joo, kyllähän hyökkääjien pitäisi tehdä enemmän, mutta kaikki Ässien maalit, joka ainoa, olivat torjuttavissa ja voittoa himoinnut veskari olisi ottanut ainakin sen 2-2 tasoituksen hiffatessaan, että Palopostit ja kumppanit eivät tänään tuon enempää tee. Nurmisen Pasi olisi tarvittaessa ajellut Kivenmäen yli itse. Toivon entistä enemmän, että Stathos todellakin lähtee, vaikka hän kelpo runkosarjavahti onkin. Tiukoissa otteluissa, pleijareista puhumattakaan, hänestä ei voittajaksi ole. Karu totuus.

Ässillä oli 4 paikkaa, tuloksena 2 maalia. Siis peliajalla. Tästä onnittelut.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Svante
Oliko tää kieliposkella kirjoitettu vai..?

Ei ollut Luttinen kieliposkella heitetty ei, mutta kovin vähällä pelien seuraamismäärällä kyllä, sen myönnän. Kaveri on tällä kaudella näkemissäni peleissä tehnyt suuren vaikutuksen, varsinkin Ärrä Cupin Jokeri-ottelussa. Ei ollut missään tapauksessa tarkoitus teiden muiden näitä ko. pelaajia huomattavasti enemmän nähneiden mielipiteitä kumota, ihan sellainen mutu-heitto tuohon Seniorin spekulaatioon ainoastaan.

Ylivoimastanne sen verran ihan yleisesti, että kyllähän se pyörii siihen malliin, että on vain ajan kysymys koska tulosta rupeaa tulemaan. Tällä hetkellä Marekin nostaminen ykköspariin myös sotkee kuvioita ja se pitää treenata uudestaan, mutta edelleenkään ei mitään epäilystä etteikö se ajan mittaan rupeaisi toimimaan näinkin. Kakkosylivoimaankin tullee paljon lisää mahdollisuuksia jos ja kun Tuomo joukkueeseen liittyy.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Eilisen ottelun jälkeen oli useita kyllästyneitä IFK-kannattajia, jotka uhosivat jäävänsä kotiin seuraavan kotiottelun suhteen.
Piti hieman lohduttaa ja muistuttaa heitä viime kaudesta, jolloin IFK:lla oli 4 ottelun jälkeen 3 pistettä ja maalisuhde 12-12.
Nyt on 4 ottelun jälkeen koossa 4 pistettä ja maalisuhde 7-9.
Viime kaudella alkoi voittoja tulemaan 5:stä pelistä lähtien useammin.

Kiva pieni yksityiskohta eilisessä pelissä oli kun Ässät tuli jäälle sirklaamaan omalle kenttäpuoliskolle, niin Pasi N. haki koka ajan katseella wanhoja ystäviä katsomosta ja varsinkin A6:sta.
Piti oikein kokeilla ja nousin ylös ja taputin sekä huusin Pasille.
Hymy nousi Pasin suupieliin ja pieni nyökkääminen päällä, jonka jälkeen hirvee spurtti.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luttinen

Siis jumalauta Luttisen vastustajat: katsokaa kaikki 1/1 -tilanteet, joissa Luttinen on toisena osapuolena. Voittaa 90% todennäköisyydellä. Jos saa taklauksen, ei edes kaadu. 95 kiloa raakaa lihaa. Ja nykyhifkissä pidän sitä suurena plussana, että hyökkääjä ajelee niillä suorilla kiskoilla juuri sinne minne pitääkin. Kaartelijoita meillä on tarpeeksi. Jos ette meikäläiseen luota, luottakaa Kekluun. Hänenkään mielestä Luttisen NHL-varaus ei ole ihme ja itse ennustan Luttisen tekevän Ahola/Bergit/Hahlit/V.Niemiset siinä mielessä, että hänen pelitapansa pääsee oikeuksiinsa vasta Pohjois-Amerikassa. Luttinen & Holma olisi paljon potentiaalimpi pari 2-ketjuksi kuin Vopat & kuka tahasa. Ja sanokaa mullekin, mitä Vopatilla tekee rosterissa, josta ei nyt fyysisyyttä puutu eikä puutu Tuomonkaan tulon jälkeen? Turha nelosketjun pungertaja ulkomaalaispaikalla.

Rudy on pakko ottaa kahteen ekaan ketjuun mukaan. Harkinsin surffailu on suurin syy ykkösen nukkumiseen. Paloposti ja Pärä tekisivät kyllä pinnoja viime kauden malliin, jos Harkins nousisi tasolleen. Kumpikaan näistä ykkösen laitureista ei ole edes köyhän miehen villepeltonen eli peliätekevä laituri. Mutta pirun kovia pisteidentekijöitä he ovat. Tai olisivat, jos Brett vertyisi. Jalat sillä on ongelmana, ei kädet. Ja Palopostin sekä Pärän voisi laittaa eri ketjuihinkin.

Laittaisin kylmän viileästi tällaiset ketjut kehiin:

Pärä - Harkins - Rudy
Luttinen - Holma - Kuhta

Unohtui muuten kehaista Langkow´ta. Sorry. En tiedä, miten äijä pelaa muualla, mutta stadissa se pelaa loistavasti aina. HIFKin rankkarit olisin tosin kyllä torjunut ainakin parin bissen jälkeen itsekin, surkeita yrityksiä. Harkinsista näki heti, että ei ole ideaa, äijä veti aika tuskaisen ja turhan näköisen kaarroksen heti keskiympyrän jälkeen luultavaksi motivoidakseen itsensä tai jotain. Oikea valinta silti, ykkösen sena, joka onnistui edellisessä rankkarissaan. Rudysta Aralle edelleen pinnat, viihdettä ei ole koskaan liikaa.

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällaisten lopputulosten takia jääkiekko on niin helvetin hieno peli.
Ennen peliä ajattelin, että Ässien alamäki jatkuu rökäletappiolla.
Kolme peliä paikanpäällä seuranneena oli tullut sellainen kuva, että taas ollaan sijoilla kymmenestä alaspäin, turpaan tulee joka puolelta ja nyt vielä hifki kotonaan.
Mutta ylllätys yllätys, pojathan ylittivät kaikki odotukset ja toivat kaksi pistettä reissultaan, nyt on fiilikset katossa ja malttamattomana odottaa jo seuraavaa matsia.
Selostuksen mukaan Langkow alkaa päästä vireeseen, joten voittoja voi tulla vielä lisääkin ;)

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Luttinen

Viestin lähetti JHag
Harkinsista näki heti, että ei ole ideaa, äijä veti aika tuskaisen ja turhan näköisen kaarroksen heti keskiympyrän jälkeen luultavaksi motivoidakseen itsensä tai jotain. Oikea valinta silti, ykkösen sena, joka onnistui edellisessä rankkarissaan.
Turhaa kaartelua tai ei, niin Harks on kaksi edellistä rankkariaan pistänyt täysin samalla kaavalla sisään. Maarianhaminassa tPS:ää vastaan ja Tampereella Tapparaa vastaan. Kummatkin vielä vasemman tolpan kautta. Tällä kertaa kiekko ei vain noussut tarpeeksi ja yritys jäi patjan yläreunaan.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Luttinen

Viestin lähetti Thornton
Turhaa kaartelua tai ei, niin Harks on kaksi edellistä rankkariaan pistänyt täysin samalla kaavalla sisään. Maarianhaminassa tPS:ää vastaan ja Tampereella Tapparaa vastaan. Kummatkin vielä vasemman tolpan kautta. Tällä kertaa kiekko ei vain noussut tarpeeksi ja yritys jäi patjan yläreunaan.

Mä olin silti omien punalasieni takaa näkevinäni, että Harks ei ollut ns. lyönnissä suoritukseen lähtiessään. Luulen, että hän ei odottanut aloittavansa. Siis todellakin luulen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Luttinen

Viestin lähetti JHag
Siis jumalauta Luttisen vastustajat:

Tässä onkin keskusteluiden suola, ollaan eri mieltä, nähdään asioita eri kantilta tai erilaisten silmälasien läpi.

Minäkin arvostelen Luttista kokonaista (=vaivaiset) kolmen pelatun kotiottelun perusteella. Ei kandee hirveesti nyt pahoittaa mieltä, että minua ei hirveesti todennäköisyydet paina tai jonkun toisen mielipide onko kaveri hyvä NHL:ssä vai ei. Minä olen katsonut vain nämä kolme kotiottelua, eikä muuta.
Niin kauan kun valmentaja on tyytyväinen Luttisen suorituksiin, niin asia on ok ja tyydyn siihen mutta voin kuitenkin kertoa omana mielipiteenäni, ettei kaverin peliesitys kauheasti minua miellytä.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Re: Re: Re: Luttinen

Viestin lähetti JHag
Mä olin silti omien punalasieni takaa näkevinäni, että Harks ei ollut ns. lyönnissä suoritukseen lähtiessään. Luulen, että hän ei odottanut aloittavansa. Siis todellakin luulen.
Jep, ei Harks ollut ollenkaan "lyönnissä" suoritukseen lähtiessä, mutta sitä hän ei ollut mielestäni koko pelissäkään, lukuunottamatta paria hienoa syöttöä. Harksin peli on vielä aika pahasti hukassa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Luttinen

Viestin lähetti Svante
Niin kauan kun valmentaja on tyytyväinen Luttisen suorituksiin, niin asia on ok ja tyydyn siihen mutta voin kuitenkin kertoa omana mielipiteenäni, ettei kaverin peliesitys kauheasti minua miellytä.

Mutta mitä vittua! Olet silti väärässä! :)

Kuten Seniorilla on tapana väijyä oleilua maalin edessä, missä muuten Luttinenkin on havaittu, itse seuraan aina kaksinkamppailuja. Katsele Luttista seuraavan kerran tältä kannalta, niin löydät valon veliseni!

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks

Viestin lähetti JHag
. Katsele Luttista seuraavan kerran tältä kannalta, niin löydät valon veliseni!

No joopa joo :)...Millos se Luttinen löytää sitten jyvän ? Ihan pientä kehitystä viime kaudesta on tullut mutta tällä tahdilla ykköskierroksen varaus lunastetaan vuonna 2015. Vaikea nähdä tässä kaverissa mitään muuta kuin kolmoskentän perusjanari.

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät

Viestin lähetti JHag

Harkins tosiaan yritti patenttiratkaisuaan, joka aiemmin on tuntunut toimivan. Mun silmiin näytti, että kiekko eli koko kuljetuksen ajan, etenkin heti alkuvaiheessa peliväline pomppi oikein kunnolla. Sinänsä tosin mullekin täysin sama, miten pilkut päättyvät. Itse olisin laittanut Hankin laukomaan heti alkuun ja jos toiselle kierrokselle oltaisiin menty, olisin käskyttänyt Pate Saarisen kuljettamaan kiekon metrin etäisyydelle ja lämäämään täysiä. Turhaa pelleilyä nämä tällaiset.

Itse matsi näytti mun silmiin ihan viihdyttävältä, päinvastoin kuin monet muut kotijoukkueen kannattajat ovat väittäneet. Miestä otettiin ronskisti ja vauhtia tuntui riittävän. Mua ei kyllä millään saa huolestuneeksi jengin tulevaisuudessa, jos vaan jatkossakin pystytään rakentamaan yhtä paljon selviä maalintekopaikkoja. Perjantaina kaaduttiin oikeastaan pelkästään huonoon viimeistelyyn, yli-innokkaaseen hyökkäyspeliin (joka tosin minua ei haittaa pätkääkään, tulos on sivuseikka) sekä siihen, että porilaisilla on maalivahti, joka torjuu kiekot ja meillä ei.

Kumma juttu, että Holma ei vieläkään saa näyttöpaikkaa Kimin tilalla kakkosylivoiman pyörittäjänä. Toipilaisuudestaan huolimatta äijä ei pahemmin näyttänyt ujostelevan kaksinkamppailuissa ainakaan tasakentällisin.

Viestin lähetti bystander
Mua ei kyllä millään saa huolestuneeksi jengin tulevaisuudessa, jos vaan jatkossakin pystytään rakentamaan yhtä paljon selviä maalintekopaikkoja.

Aika sama täällä. Noista maalipaikkojen tuhlaamisesta sen verran, että Jone Vihko tuhlailee niitä kyllä enemmän, kuin laki sallii. Montakos kertaa Jone on laukonut tällä kaudella maalia kohti one-timerista? Ollut jokaisessa kotipelissä paikka tehdä one timer -maali, mutta ei ole osunut edes maalia kohti.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Luttinen

Itse matsi näytti mun silmiin ihan viihdyttävältä, päinvastoin kuin monet muut kotijoukkueen kannattajat ovat väittäneet. Miestä otettiin ronskisti ja vauhtia tuntui riittävän. Mua ei kyllä millään saa huolestuneeksi jengin tulevaisuudessa, jos vaan jatkossakin pystytään rakentamaan yhtä paljon selviä maalintekopaikkoja. Perjantaina kaaduttiin oikeastaan pelkästään huonoon viimeistelyyn, yli-innokkaaseen hyökkäyspeliin (joka tosin minua ei haittaa pätkääkään, tulos on sivuseikka) sekä siihen, että porilaisilla on maalivahti, joka torjuu kiekot ja meillä ei.

Aivan kuin minun kynästäni. Miestähän otettiin ihan äijälinjalla nykyliigan mittarilla. Saataisiin vielä se punaviiva takaisin, niin nähtäisiin lisää tällaista. Ainoa, mistä olen vähän eri mieltä, on se, että ultrapahoja maalipaikkoja ei vieläkään tehdä. Puuttuu nälkä siellä oikeissa maalintekosektoreissa. Siltikin on vaikea huolestua joukkueesta, joka hallitsee peliä. On vain ajan kysymys, milloin tulee tehojakin ja niinkuin olen ennustanut; luulen, että vierasmatseissa on helpompaa. Ja voittavan veskarin kanssa olisi vielä kivempaa.

Kumma juttu, että Holma ei vieläkään saa näyttöpaikkaa Kimin tilalla kakkosylivoiman pyörittäjänä. Toipilaisuudestaan huolimatta äijä ei pahemmin näyttänyt ujostelevan kaksinkamppailuissa ainakaan tasakentällisin.

Vaikka nykyisin kimifan olenkin, tämä ihmetyttää minuakin. Holma ja Luttinen kimppaan, se on toiminut ennenkin.

scholl

Jäsen
Muutaman yön yli piti nukkua ennen kuin pystyy mitään kommentoimaan. Kiteytettynä voisi sanoa, että:
1) maalinteossa
2) maalivahtipelissä
3) yv:ssä
4) tuomaripelissä
oli puutteita ja paljon.

No aloitetaan dumarista. Nimetön kaveri, jonka piti olla sveitsiläinen, mutta huhujen mukaan oli toisen juustomaan eli sveamamman pilliviikari. Pilli ja mies oli aika hukassa. Ässämaalikin taisi tulla 3. erässä siitä, kun Vopat oli ensin kampattu hyökkäysalueella ja siitä korttipaidat pääsivät kiekon kanssa liikkeelle.

Maalinteko oli kyllä uskomattoman vaikeaa. Ei jaksa edes muistella, ketkä kaikki saivat kiekon vielä lähes varmasta paikasta maalin ohi. Tuossa pitää petrata ja paljon. Ara voisi laittaa kundeja ampumaan harjoituksissa niin paljon kiekkoja maalia kohti, että tietävät unissakin, missä suunnassa se byyri on.

Maalivahtipeli oli mielestäni heikompaa kuin HPK-matsissa. Nyt Dave ei ollut parhaimmillaan. Oikeastaan lähes kaikki upposi eli ei pitänyt hädän hetkellä joukkuetta pystyssä ja rankkarikin oli otettavissa.

Yv ja pakkopelitilanteet yleensäkin kilpistyivät taas huonoihin syöttöihin. Harkins, Zeta, Kibe jne. syöttelivät milloin vastustajan lapaan tai jalkaan tai kiekot pomppivat lavan ylitse. Ei näin. Viime vuonna olisi ässäpelissä saatu 4-5 yvmaalia aikaan, nyt hieman heikommin.

Kaikista ihmeellisintä oli se, että vaikka peli oli ollut koko ottelun yhtä maalia niin ässien tultua tasoihin tuntui, IFK joko väsähtävän tai masentuvan, sillä 3. erän loppu oli aika paniikkimenoa. Jatkoajalla taas Jeren jäähyn päätyttyä IFK painoi päälle - tuloksetta. Rankkariskaba oli säälittävää. Harks ja Ruutu puristivat mailaa niin, ettei hommasta tullut mitään. Ihme, ettei Kibe ollut 2 ekan vetäjän joukossa.

Matsina ässäpeli oli kyllä hpk-matsia parempi. Nyt hyökättiin ja oli tilanteita, eikä vastustaja vetänyt pitkää koko ajan. Muutenkin jotenkin letkeämpi meno kannattajienkin keskuudessa hallissa. Häviö tietysti oli sellainen shokki, ettei muusta väliä, mutta itselleni tuli ainakin sellainen tunne, että kyllä me vielä tästä tullaan ja keväällä nautitaan mestaruushuumasta. Kunhan vain korjataan muutamat puutteet ennen sitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy