Minä oon varmaan huono ja pieni ihminen, mutta en jaksa syttyä näistä maalivahtien tekemistä maaleista ollenkaan. Anteeksi.
Et ole ainut. Näissä on vähän sama juttu kuin esimerkiksi ilmaveivimaaleissa. Kaikki tällaiset vähän erikoisemmat suoritukset, kun alkavat olemaan jokavuotisia niin inflaation karu hammas alkaa puremaan. Tässä on nyt helmikuusta 23 asti nähty jo 3 maalin lauottua maalivahdin tekemää maalia, joten väkisinkin siihen alkaa tietyllä tapaa turtumaan. Ennen tuota Ullmarkin helmikuussa 23 lauottua maalia oli mennyt melkein 18 vuoden ajanjakso, kun edellisen kerran yhteensä kolme maalia oli maalivahdin toimesta lauottu maaliin NHL:ssä (Nabokov 2002, Mike Smith 2013, Rinne 2019). Ja Nabokovia ennen tämä oli tapahtunut ainoastaan 5 kertaa koko NHL:n historiassa.
Hieno suoritus Gustavssonilta toki joka tapauksessa tehdä jotain 11. kerran NHL:n historiassa, joten hyvä hänelle.
PS. En ottanut huomioon omana maalina tehtyjä maalivahdille merkattuja maaleja, vaan ainoastaan molarin itse laukomia.