Hienoa säätä pidellyt?

  • 1 035 579
  • 9 040

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eli kiinteistöhoitajalla ei olekaan vastuuta vaan syy on viherhörhöjen??

Voi jestas näitä ajatuksia...

Niinpä, syytetään laiskoja duunareita, kun voimat ei riitä aina luontoa vastaan. Alempiarvoiset, hyi hyi! Tyypillistä viheroikeistolaista ajattelua. Ei ole ihan yksinkertaista hommaa Helsingissä tuo kattolumien kanssa pelaaminen.

Ja nythän viherjeesukset ovat kertoneet, ettei lumen ja pakkasen määrä miteenkään liity ilmastonmuutokseen. Silloin kun lunta ja pakkasta ei ollut pariin talveen, niin jo marssittiin passit ja hammasharjat viuhuen.

Kyllä se Uuno vaan tiesi nämäkin hommat:

http://www.youtube.com/watch?v=VEtmtQwE8gg&feature=related

Linkki Youtubeen ja kohtaukseen Uuno-elokuvasta, aiheeseen liittyen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ja nythän viherjeesukset ovat kertoneet, ettei lumen ja pakkasen määrä miteenkään liity ilmastonmuutokseen.

Keitä nämä viherjeesukset ovat, ja missä he ovat noin julistaneet? Omiin silmiin kun ei ole aihetta liipaten osunut muita arvauksia kuin Barentsinmeren vaikutus Euroopan säätilaan, sekä spekulointia siitä, miksi Barentsinmeren tilanne on se mikä se on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinpä, syytetään laiskoja duunareita, kun voimat ei riitä aina luontoa vastaan. Alempiarvoiset, hyi hyi! Tyypillistä viheroikeistolaista ajattelua. Ei ole ihan yksinkertaista hommaa Helsingissä tuo kattolumien kanssa pelaaminen.

Ja nythän viherjeesukset ovat kertoneet, ettei lumen ja pakkasen määrä miteenkään liity ilmastonmuutokseen. Silloin kun lunta ja pakkasta ei ollut pariin talveen, niin jo marssittiin passit ja hammasharjat viuhuen...

Niin, eiköhän tuossa Helsingin tapauksessa oteta ensin kuultavaksi kiinteistön hoidosta vastaavat henkilöt ja kysytä miten hommat on hoidettu. Käsittääkseni näitä viherjeesuksia ei kuulustellla vaikka olisivatkin osallituneet mielenosoitukseen talvella 2007.
 

scholl

Jäsen
Ja nythän viherjeesukset ovat kertoneet, ettei lumen ja pakkasen määrä miteenkään liity ilmastonmuutokseen.

Minulle on kyllä kerrottu, että liittyy. Kun ilmasto on lämmennyt niin pohjoisessa ei ole jäätä, joka aiheuttaa sellaisen ilmiön, että Venäjällä oleva korkeanpaineen alue leviää Eurooppaan ja tuo jopa E-Eurooppaa myöten valtavasti pakkasia. Ja jos silloin sattuu satamaan niin tulee lunta, eikä vettä. Samoin tuulet ja myrskyt ovat jossain määrin selitetty ilmastonmuutoksella. Eli kyllä melkein jokainen ilmiö on kytkettävissä ilmastonmuutokseen, eriasia on sitten se, että kuinka paljon on kyse normaalista ilmastonmuutoksesta, jollaisia maailmassa on aina tapahtunut ja kuinka paljon puolestaan johtuu kasvihuonepäästöistä tai muista ihmisen aiheuttamista toimista.

Harmi, että eilen oli se vesikeli. Nyt on kinokset jäätyneet aivan mahdottomiksi "kivikasoiksi", joten melkoinen homma noita lumia on nyt saada veke ja autoja esille, jos joku ei eilen onnistunut.

Mitä tulee sitten kiinteistöhuoltoon niin perusongelma on talkkareiden poistuminen. 5-10 vuotta sitten kantakaupungissa ja vähän kauempanakin oli vielä normi, että taloyhtiössä oli talkkari, sitten ne korvattiin huoltoyhtiöillä. Yhdellä yhtiöllä on sitten vaikka kuinka paljon kiinteistöjä hoidettavinaan, joten sehän on itsestään selvää, ettei jalkakäytäviä tai pihoja ehditä auraamaan tai lunta pudottamaan. Ennen talkkari otti pari kaveriaan messiin katolle ja homma oli hoidettu ennenkuin mitään sattui.

Toinen ongelma on se, että konekanta on ajettu alas. Katujen kunnostukseen tarkoitettuja auroja ja tiekarhuja etc. kalustoa on näihin lumimääriin, mitä meillä on ollut kolmena viimeisenä talvena, yksinkertaisesti liian vähän. On katsottu, että vähälumisten talvien vuoksi pärjätään vähemmällä ja nyt kun on ollutkin lunta niin katuja ei ehditä ajaa. Tekisi mieli ostaa joku bobcat ja palkata joku mäyrispalkalla ajamaan niin olisi ainakin itse tilanteessa, jossa oma auto saisi aina parkkipaikan.
 

Koke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
Toinen ongelma on se, että konekanta on ajettu alas. Katujen kunnostukseen tarkoitettuja auroja ja tiekarhuja etc. kalustoa on näihin lumimääriin, mitä meillä on ollut kolmena viimeisenä talvena, yksinkertaisesti liian vähän. On katsottu, että vähälumisten talvien vuoksi pärjätään vähemmällä ja nyt kun on ollutkin lunta niin katuja ei ehditä ajaa
Ja huonolla tuurilla jos nyt päätettäisiin tehdä uusia kalustohankintoja, kolme seuraavaa talvea ovat vähälumisia ja tiekarhut ruostuisi varastoissa. Itse kun käytän julkista liikennettä, olen kiinnittänyt huomiota mm. rautatieasemien tilanteeseen. Kyllä sielläkin näkyy, ettei ole joka päivä kiinteistöhuolto putsaamassa mm. portaita lumesta. Eikä se riitä, että kerran päivässä käydään, vaan pitäisi useamman kerran käydä. Lumisade ei tunne virka-aikoja.
 

scholl

Jäsen
Ja huonolla tuurilla jos nyt päätettäisiin tehdä uusia kalustohankintoja, kolme seuraavaa talvea ovat vähälumisia ja tiekarhut ruostuisi varastoissa.

Mielestäni soratiet pitäisi palauttaa. Karhut myytiin kuulemma ulkomaille, kun lähes kaikki pikkutietkin oli asfaltoitu. En ymmärrä, miksi niitä teitä pitää asfaltoida, jos niillä on hyvin vähän liikennettä. Routa ja sateet kuitenkin kuluttavat asfalttia, vaikka liikennettä olisi vähänkin ja tiet menevät ajan kanssa joko huonoon kuntoon tai sitten asfaltti pitää uusia. Vielä 80 luvulla Helsingissäkin hyvin monet omakotialueiden tiet olivat hiekkateitä ja varsinkin pienemmät maantiet eivät olleet päällystettyjä. Nyt asfalttia on vedetty paikkoihin, joissa pärjättäisiin ihan hyvin hiekkapinnalla. Yhtä idioottimaista toimintaa kuin lossien korvaaminen silloilla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Talonmiesten katoaminen kaupunkikuvasta lienee tosiaan yksi suurimmista syistä nykyiseen kaaokseen ja sekaannukseen, jonka lumentulo kaupungeissa aiheuttaa.

Sivutuotteena myös pienten huoltoyhtiöiden traktorit ym. bobcatit, jotka keikkojen perässä kaupunginosasta toiseen madellessaan entisestään ruuhkauttavat lumen kaventamia katuja. Työt voisi ainakin yrittää jakaa niin, että sopimukset olisivat edes korttelikohtaisia. Tiedän, on vaikeaa vapaan kilpailun takia.

Pelkäänpä, että kun kattolumiturmien syyllisiä kaivellaan taloyhtiöden hallituksista tai huoltoyhtiöistä, ratkaistaan tilanne sillä, että joka taloyhtiö panee jalkakäytävilleen esteet ja varoitukset kattolumesta heti kun ensimmäiset hiutaleet alkavat syksyllä putoilla.

*************

Kun minä olin nuori, oli omakotitalojen omistajien pidettävä oman talon kohdalla menevä jalkakäytävä puhtaana lumesta ja hiekoitettuna. Kaupungin aura-autot heittivät sinne ajotieltä tonnikaupalla lunta ja katolta tippui lisää. Toki kattolumistakin oli talonomistaja vastuussa, ja pelkällä tuurilla meidänkin perhe välttyi siltä, että ne eivät koskaan kohtalokkaasti kenenkään päälle pudonneet. Tekemättömät lumityöt johtivat nopeasti poliisin yhteydenottoon ja sakoilla uhkailuun, varoituksia kyllä sitten uskottiin.

Melkoinen peruskunto noista ajoista teinipojalle tuli, sillä lumitöitä oli painettava joskus tuntikausia putkeen. Pari-kolmesataa täyttä kolallista 50 metrin päähän ei ollut harvinaista. Sittemmin kaupunki otti homman hoitaakseen n. 1000 markan vuosikorvauksella. Talven lumisuus ei vaikuttanut hintaan.
 

scholl

Jäsen
Kun minä olin nuori, oli omakotitalojen omistajien pidettävä oman talon kohdalla menevä jalkakäytävä puhtaana lumesta ja hiekoitettuna.

Ainakin Helsingissä sai tehdä kaupungin kanssa sopimuksen, että aurasivat myös jalkakäytävän. Meillä oli ainakin nurmikaistale jalkakäytävän ja aidan välissä, joten se lumi mahtui sinne. Ongelma oli sitten se, että osa naapureista ei sitä sopimusta ollut tehnyt niin aura-auto kurvasi sillai kummallisesti hieman ennen naapuria takaisin ajotielle. Parempi olisi ollut, jos se olisi ollut pakollista kaikille se sopimus ja ihmiset olisivat tehneet itse lumityöt vain piha-alueeltaan. Siinä on aikamoinen duuni kuitenkin, jos sitä jalkakäytävää on esim. 100 metriä, joten ei ihme, etteivät kaikki ainakaan kovin nopeasti lumitöissä olleet.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ostin perjantaina langattomalla lähettimellä varustetun sisä-/ulkolämpömittarin, mukana myös kerran päivässä nollautuva min/max -toiminto. Hinta jotain 33 egee.

En käsitä miten olen aikaisemmin voinut elää ilman tällaista. Mahtava laite!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt on muuten ainakin Tampereella hyvä ulkoilusää, menkää ihmeessä kävelylle, vielä ehditte ennen Formuloiden alkua. Tällä hetkellä mittari näyttää 7.6 astetta, mutta aurinko lämmittää mukavasti, vaikka se paistaakin pilvien läpi. Meinasi kevyellä takilla ja t-paidalla tulla välillä kuuma, kun jonkun pari tuntia kävelin ympäri Pyynikin metsiä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
+16 näyttää digitaali ja varjon puolella on mittari. Huomenna sitten taitaakin taas olla pilvinen ilma.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Helatorstaina luvassa hellettä | Iltalehti.fi

Vuoden ensimmäistä 25 asteen ylitystä luvattuna Lappeenrantaan ylihuomiselle. Maistuu kyllä! Jotain sadekuuroja vissiin myös odotettavissa, kunhan ei vaan pitkäksi aikaa jäisi aurinko pilven taakse.

Onhan näitä tosiaan lupailtu. Kelit ovat kyllä olleet pitkään todellista kuraa. Jos sattuu olemaan kaunista on tuullut ihan vitusti ja kylmästi viikkotolkulla. Ensimmäistä siedettävää päivää odotellessa..
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Ajokeli muuttuu paikoin huonoksi yöllä tai aamulla Lapin itäosassa lumi- tai räntäsateen vuoksi."

En muista että ihan hetkeen olisi kesäkuun viimeisellä viikolla annettu tuollaista varoitusta, mutta näin tuolla Ilmatieteenlaitoksen sivuilla lukee tällä hetkellä. Talvikumit siis autoon alle jos meinaa Lappiin lähteä kesää viettämään?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hörähdin spontaanisti kun klikkasin uusinta viestiä ja rivitti ketjun näytölle siten, että tuo Helatorstaina luvassa hellettä -linkki jäi ylimmäksi.

Sitä tulin sanomaan, että eilen oli uutisten jälkeen säässä, että hellepäiviä ollut tänä vuonna 5kpl tähän mennessä. Eikä hellettä näköpiirissä... Järvissä vedetkin kylmiä, puhumattakaan meren rannikkovesistä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Näitä kesiä tulee välillä jolloin helteet on tiukassa. Kuvitteliko joku että parin viime kesän tapaiset ovat tavanomaisia kesiä meillä.

Itse en superhelteitä kaipaa mutta sellaisia aurinkoisia 22 asteen päiviä kyllä. Näihin ikuisiin välikeleihin kyllä kesällä kyllästyy.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei se nyt ole kovin hienoa kesäsäätä pidellyt, mutta mun ensimmäinen kesälomapäivä onkin vasta 30.7. eli vielä tässä on aikaa ilmojen lämmetä. Tuosta mainitusta päivämäärästä etiäppäin saisi olla semmoiset neljä-viisi viikkoa aurinkoista ja mukava lämmintä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ehkä kerran kesän aikana on pystynyt pyöräilemään töihin ilman takkia. Kylmää ja sateista - paska kesä!
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä kerran kesän aikana on pystynyt pyöräilemään töihin ilman takkia. Kylmää ja sateista - paska kesä!

Hieno kesä! Työ ja nukkuminen onnistuvat paljon paremmin ilman noita kuukauden hellejaksoja. Toki kylmä ja sateinen ilma silloin kun sattuu olemaan vapaapäivä on vähän ikävää. Sellainen +20 on siihenkin ihan riittävä.

Huvittaa muutenkin tuo helteitten puuttumisesta kitinä. Tämä on nimenomaan se normaali Suomen kesä. Pari viime kesää on jotenkin pyyhkinyt ihmisten muistin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Joo kyllä minua niin inhottaa tämä ilmaston lämpeneminen. Nytkin täälä pohjoisessa saa kylpeä lämmössä +3 asteessa. Onneksi sentää tuulee ja vettä sataa ettei ihan läkähdy helteeseen. Vittu missä on mun hellekypärä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
No hivenen täältä italiasta käsin oon kateellinen. Tällä hetkellä +30.8 astetta kämpässä lämpöä. Hiukan tekisi mieli jäähtyäkin välillä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paskaa säätä on pidellyt kyllä. Ei sen puoleen, vihaan myös niitä hellesäitäkin. Jos sää olisi siinä jossain 20 - 25 asteen välimaastossa, ja aurinko pilkottaisi aina välillä sieltä poutapilvien takaa, se olisi melkeinpä täydellistä. Etenkin, jos ei tuulisi. Nyt lähinnä melkein vituttaa. Onneksi meikäläisen loma osuu vasta vähän myöhempään ajankohtaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä tykkään helteestä, ja minä tykkään oikein kunnon sadesäästä, mutta tällaiset välimallin säät jossa puolen tunnin välein vaihtelee auringonpaisteesta vesisateeseen on ihan perseestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös