I am not Jesus
Jäsen
Delhin eilinen lämpöennätys on mennyt rikki tänään. Yle: Delhissä jälleen uusi lämpöennätys – nyt jo yli 50 astetta
Delhin eilinen lämpöennätys on mennyt rikki tänään. Yle: Delhissä jälleen uusi lämpöennätys – nyt jo yli 50 astetta
Ja siellä ei suurimmalla osalla ihmisistä ole edes ilmastointilaitetta. Kaikesta ihminen näköjään voi selvitä, mutta en ymmärrä, miten jotkut voivat nukkua jos sisälämpötila on esim. 40 astetta. Tai ne keillä ei ole asumusta nukkuvat ulkona +35 asteessa kunhan ensin ovat selvinneet +50 asteen päivästä.Näkyy ennusteissa olevan, että yöllä lämpö laskee radikaalisti - oikein alle 35 asteen.
Miten herran tähden tuolla voi elää ja asua?
Kesällä on kumminkin aina se, että valoisaa riittää niin pitkään kuin jaksaa valvoa. Harvemmin tulee mitään päiväkausien 100 % pilvisiä jaksoja.Aiemmin velloneeseen keskusteluun omat pari senttiäni:
Kesä on aina kesä. Otan ne kesän +15 kelit vesisateineen aina ja joka kerta ennemmin, kuin minkä tahansa säätyypin aikaväliltä marraskuu-maaliskuu.
Muutenkin on se elämä aika raskasta, jos mistään säätyypistä Suomen vuosikierrossa ei löydä hyvää, kuin kesän helteistä.
Aurinkoiset kesäpäivät ovat parasta mitä on, mutta ihan hyväähän tuo tekee välillä, että ensi viikolla näemmä on selvästi viilenemässä. +20 ympärillä pyöriviä lämpötiloja ennustelee, joten "eiköhän" niistäkin selvitä.
'
Juhannusviikoksi voisi kyllä minun puolestani uudestaan täräyttää käristyskupolin päälle. Olkoon vaikka sitten siihen asti vähän viileämpää ja epävakaisempaa menoa.
Kaveri kirjoittaa:Miksi olet näin täynnä vihaa?
Ja sinä löydät tuosta lauseesta vihaa? Välillä vaan asia ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta siinä kohtaa se alkaa kiinnostaa, kun siinä ei mitään järkeä, kuten nyt."Eikä haittaisi yhtään, jos tämän kesän helteet olisivat taputeltu tämän hellejakson jälkeen."
Rauha nyt, pilke silmässä tässä oltiin liikeellä. Itse pidän kesästä ja lämpimistä. Välillä toki saa myös sataa eikä lämpöjen tarvitsisi yli kolmenkymmenen nousta. Pidän myös syksystä erittäin paljon ja iltojen viileys on mukavaa jos on ollut kunnolla lämmin kesä. No hard feelings, jokainen tykkää mistä tykkää. Kunhan hieman sohaisin kun alkoi naurattaa ihmisten tuskailu heti kesän ensimmäisten lämpöjen jälkeen.Kaveri kirjoittaa:
Ja sinä löydät tuosta lauseesta vihaa? Välillä vaan asia ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta siinä kohtaa se alkaa kiinnostaa, kun siinä ei mitään järkeä, kuten nyt.
Tulispa tänään sade.
Sarkasmi on vaikea laji - etenkin kirjoitettuna. Mulle tuo aukesi heti, jossa varmaan auttoi oma erittäin sarkastinen luonne. Tässäkin ketjussa olen heittänyt sarkastista läppää näistä ensimmäisistä lämmöistä, vaikka oikeasti tämä on ollut varsin nautinnollista.Rauha nyt, pilke silmässä tässä oltiin liikeellä.
Minäkin kyllä ymmärrän sarkasmia suhteellisen hyvin ja harrastan sitä välillä itsekin, mutta tuossa tapauksessa tutka oli ilmeisesti kytkeytynyt pois päältä tai sitten kyseessä oli sellaista sarkasmia, jota en ihan sarkasmiksi laskenut.Sarkasmi on vaikea laji - etenkin kirjoitettuna. Mulle tuo aukesi heti, jossa varmaan auttoi oma erittäin sarkastinen luonne. Tässäkin ketjussa olen heittänyt sarkastista läppää näistä ensimmäisistä lämmöistä, vaikka oikeasti tämä on ollut varsin nautinnollista.
Tietysti nyt kun toivoisin ensi viikon lopuille hyvää ja lämmintä keliä, niin sieltähän lupaillaan +15 ja sateita.
Jyväskylässä on ns. helvetti irti. Rakeita ja kaikkea tulee taivaalta ja tuulee kovaa. Paloautoja joka puolella pillit päällä.
Itse kuulin myrskyraportteja Seppälän, Palokan ja Säynätsalon suunnilta, eli kohtalaisen laajalla alueella oli.Tämä on mielenkiintoinen juttu. Seitsemän kilometrin päässä kävelykadulta täällä mäellä toki hieman satoi pitkin ilmaa mutta ei pienintäkään tuulenpuuskaa ja ainut merkki ukkosesta oli jylinä ja salamat alhaalla kaupungin yllä. Kovin vaihtelee pienellä aluella sää.
Itse kuulin myrskyraportteja Seppälän, Palokan ja Säynätsalon suunnilta, eli kohtalaisen laajalla alueella oli.
Niin, helteellä voi ajaa sen oman nurmipläntin ja palautua siitä omalla terassilla loppupäivän.Kuka sanoi, ettei helteellä voisi tehdä mitään? Reilu tunti meni kun ajoin nurmen ja kyllähän kylmä juoma siihen päälle tuntuu todella hyvältä. Lisäksi kun jonkin pienen askareen tekee, niin voi sitten paremmalla omalla tunnolla nauttia keleistä. Tää on tällaista psykologiaa, kai :)
Ei siinä nyt ihan kauheasti tehdä lopulta.
Ei siinä nyt ihan kauheasti tehdä lopulta. Onneksi ei ole pakko tehdäkään.
Sama. Muutama kesä sitten tein pihan maansiirtotyöt käsipelissä helleviikon aikana ja puutöitä tein viitenä kesänä lämmöstä välittämättä. Täällä hiekan keskellä lopetin ulkopadelin yli kolmenkympin iltalämmöissä, koska hikoilen niin armottomasti ja alkoi olla yksinkertaisesti epämiellyttävää liikkua hikeä tiputtavilla shortseilla ja hikinorojen valuessa sormia pitkin solkenaan. Ei se enää toki niin terävää ollut itse pelaaminenkaan, mutta olisi pystynyt pelaamaan kuitenkin.No toisaalta, eilen 30 km maastopyörä-lenkki, tänään nurmikko matalaks ja kylmää juomaa päälle ja saunoon, huomenna uus maastopyörä-lenkki taas.
Toki nämäkin ovat kovasti henkilökohtaisia asioita.
Itsellä alkaa toimintakyky heiketä vasta siellä kohtaa, kun yötkin ovat jo tukalan lämpimiä ja nukkuminen alkaa olla problemaattista.