Mutta minä yritän olla viimeiseen asti valittamatta korkeista lämpötiloista, kun löytyy sellaisia ihmisiä, jotka valittavat, oli sää mikä tahansa. Kenties talvella mahdollisissa -30 asteen öissä muistellaan kaiholla tätä yötä.
Niin, tai olisiko tuo kuitenkin enemmänkin niin, että joka säälle löytyy joku ihminen, joka valittaa? Itse varmaan olen nyt profiloitunut jonkinlaiseksi ammattivalittajaksi, ja täytyy myöntää, että vitutukseni määrä on yllättänyt itsenikin. Normaalisti suhtaudun säähän siten, että se on asia, jolle emme voi mitään, ja siitä ei kannata ahdistua. Silloin pitää vain valita omat tekemiset olosuhteiden mukaan. Todennäköisesti vitutukseni johtuu siitä, että nyt kelit tuntuvat sellaisilta, että omien tekemisten vaikutuskeinot ovatkin rajalliset. Ihminen on joutunut tunnustamaan pienuutensa luonnon edessä. Toinen vitutuksen aihe - ja ehkä se kaikkein isoin - on se, että paskamedia ja muutama helteen sumentamista aivoista kärsivä muuten mielestäni järkihenkilö on sitä mieltä, että nämä kelit ovat parasta, ja kaikkien pitää nauttia niistä joko vapaaehtoisesti tai pakolla. Näillä keleillä kun on joku mystinen marraskuun kaamoksen kumoava vaikutus.
Ei tämä ainoa paska keli ole. Marraskuu ja joulukuu ovat usein kokonaisuutena perseestä, mutta niistä ei julkisesti painostetakaan nauttimaan. Pitkä sadekausi, kunnon megapakkanen, kesken kevään yllättävä takatalvi sekä tuhoja aiheuttava ukkosmyrsky ovat kaikki perseestä. Niiden ainoa yhteys näihin helteisiin on siinä, että nekin ovat säätiloja. Kyllä minä silti melkeinpä lasken tämän hirmuhelteen nyt näitä pahemmaksi, koska tämä kestää kauan, eikä yölläkään pääse lämpöä pakoon.