Mulla on kaksi lämpömittaria, molemmat ulkona varjossa eri puolella taloa. Ensimmäinen näyttää 29,5 astetta ja toinen 30 astetta. Lahdessa syyskuussa. Joo o. Erikoista on.
Keskikesällä olisi reilusti yli 30 astetta että heilahtaa vastaavassa suursäätilassa, ehkä jopa 33-35 astetta kolkuteltaisiin.
Pk-seudulla eilen joku +22 astetta ja aurinkoa tai puolipilvistä. Täähän on optimaalinen suorastaan suurimmalle osalle ihan kesälläkin.
Olen koko ajan puhunut myös ilmankosteudesta. Se sen tukaluuden aiheuttaa.
Tuollaisen viilenemisen jälkeen jopa tämmöinen viileästä tykkäävä olisi pari päivää ihmeissään. Kunnon takkia pitäisi laittaa päälle ja melkein pipokin.Tuli tutustuttua tuohon syyskuuhun 1968, johon tämä siis tulee vertautumaan.
Niin hämmästyttävältä kuin se kuulostaakin, tuo syyskuu joka teki ennätykset hellepäiviin kuin lämpöenkankin, päätyi kuin päätyikin koko maan alueella viileäksi lopulta ja Lapissa jopa oikein kylmäksikin.
Tampereelta löytyy lämpötietoja ja helleputki alkoi 4.9, päättyi 7.9 ja 12.9. olikin sitten päivän huippulämmöt enää 10,7.
Nopeesti se kääntyy kun on kääntyäkseen.
Tuollaisen viilenemisen jälkeen jopa tämmöinen viileästä tykkäävä olisi pari päivää ihmeissään. Kunnon takkia pitäisi laittaa päälle ja melkein pipokin.
Mitäs tää nyt @Rinksu tarkoittaa talvelle. Kun lämpöä merissä niin luntakin tulee sitten ihan helvetisti. Sitten kun tulee?
Nopeesti se kääntyy kun on kääntyäkseen
Nohh. Voisi sen syksyn jättääkin väliin. Tosin niin voisi talvenkin.Edellinen lämmin syyskuu vuonna 2002 päättyi yhdessä yössä kun tuuli kääntyi pohjoiseen. Lokakuussa olikin sitten -20 pakkasta.
Edellinen lämmin syyskuu vuonna 2002 päättyi yhdessä yössä kun tuuli kääntyi pohjoiseen. Lokakuussa olikin sitten -20 pakkasta.
Juuri samaa mietin, että sellainen välimerellinen fiilis näissä keleissä nyt. Aivan uskomattoman hienoja päiviä ja mennään syyskuuta jo. Tää kelpais mulle sinne ensi vuoden toukokuuhun asti, kiitos.On kertakaikkiaan erikoinen keli. Tässä juuri koiran kanssa lenkillä ja ihan kuin jossain etelä-euroopassa olisi. Paskan haju ja kulkukissat vain puuttuu.
Muistanko minä ihan väärin, kun mielestäni näitä lämpimiä syyskuun kelejä on ollut harva se vuosi? Itse asiassa en voi ihan väärin muistaa, koska ainakin viime syksynä juoksin Midnight Runin sellaisessa päälle 20 asteessa. Ja toissa syksynä oli ihan seksihelteitä elo-syyskuussa.