Sori, mutta on tää kyllä perseestä. Sitten kun ei ole enää 20 astetta pakkasta, niin osuu tietysti pikkupakkasten ja nollakelien yhteyteen tuuli ja sateet.
Pilkillä??Hyvä keli, mukavan lämminkin. Kiva kävellä, kun ei ole paljon muita kävelemässä.
Minulla on ollut kyllä ihan juuri päinvastainen olo. Viime kesän helteillä kun täällä kertoi nauttivansa ilmoista, niin siitähän tultiin vittuilemaan ja moralisoimaan. Ei olisi saanut nauttia, koska... niin... en tiedä?. Joltain se kai jotain pois sitten oli.jep vähän sama fiilis mulla. Kesällä ei saisi valittaa yhtään, mutta talvella kaikki valittavat yhdessä kuorossa, vaikka keli on ihan perinteinen suomalainen talvikeli.
Mutta käytännössä vielä eletään aikoja että se on joko pakkanen tai sitten tätä skeidaa.
Se on koko tavalla juuri näin.
Joo, nyt on kyllä karmeata mennä tuolla ulkona. Joutuu kulkemaan siksakkia kuin miinakentällä: tuossa näkyy vähän asfalttia, tuossa hieman sohjoa, tuo on peilijäätä, tuo jotain näiden väliltä ja "kaikki" muut, joilla on joko paremmat jalkineet, tai vakaampi tasapaino menevät kymmenen metriä siinä missä minä metrin. Huomenna on pakko vielä kokeilla, josko vanhoissa nastakengissä olisi mitään pitoa enää jäljellä ja jos ei, eli jos sama käpöttely jatkuu, niin kai se on vain kauppaan mentävä. Jotenkin tuntuu, että tää runkkaaminen nyt sulan, tai lumen ja jään välillä jatkuu vielä jonkin aikaa. 1,5 kuukautta?Ähh, ärsyttävää!
Ensin oli todella kylmiä pakkasia, pari kivaa talvipäivää välissä, eilen satoi ja tuuli myrskyn lailla märkää lunta ja tänään onkin sitten plussakeliä ja tiet ja kaikki paikat aivan helvetin liukkaita, niin että saa taas varoa askeliaan huolella.
Talvea parhaimmillaan kaikkine kauheuksineen.
Jännästi silti oma vointi on energisempi kuin kovilla pakkasilla.
Ei siellä ilman Ice Bug kenkiä voi ulkoilla.Helvetti sentään kun oli liukasta ulkona. Koirakaan ei meinannut pysyä pystyssä, eikä saanut pysäytettyä itseään alamäkeen vaan jatkoi liukumista.
Nopeasti sulaa lumet näillä keleillä.
Täytyy sanoa, että hankintahetkellä nuo Sorel Caribout tuntuivat vähän turhan kalliilta, mutta kun tuonne Pohjois-Karjalaan läksi reiluun 30 asteen pakkaseen ja toisaalta nyt kun kahlaa mansesterin kaduilla nilkkoja myöten vedessä, niin ei harmita enää yhtään. Toki liukasta on noillakin, mutta pysyy tassut kuivina ja lämpiminä. Aiemmat talvikengät olivat paljasjalkatalvisaappaat, joilla etenee ihan kivasti sinne n. 15 pakkasasteeseen asti villasukkien kera, mutta kun vesi tulvii läpi suunnilleen pohjista, niin oli aika päivittää. Kuivilla pikkupakkasilla edelleen silti ehdottomat, koska ovat kevyet ja varpaat saavat hoitaa sitä varpaiden työtä.Joo, nyt on kyllä karmeata mennä tuolla ulkona. Joutuu kulkemaan siksakkia kuin miinakentällä: tuossa näkyy vähän asfalttia, tuossa hieman sohjoa, tuo on peilijäätä, tuo jotain näiden väliltä ja "kaikki" muut, joilla on joko paremmat jalkineet, tai vakaampi tasapaino menevät kymmenen metriä siinä missä minä metrin. Huomenna on pakko vielä kokeilla, josko vanhoissa nastakengissä olisi mitään pitoa enää jäljellä ja jos ei, eli jos sama käpöttely jatkuu, niin kai se on vain kauppaan mentävä. Jotenkin tuntuu, että tää runkkaaminen nyt sulan, tai lumen ja jään välillä jatkuu vielä jonkin aikaa. 1,5 kuukautta?
Meidän 14+ v. koira ei suostu liikkumaan mihinkään liukkaissa paikoissa. Siinä sitten kannellaan sitä ja toivotaan, ettei itse kaadu perustalvikengillä. Loppuviikosta kait pakastuu ja ensi viikolla tätä samaa paskaa.Helvetti sentään kun oli liukasta ulkona. Koirakaan ei meinannut pysyä pystyssä, eikä saanut pysäytettyä itseään alamäkeen vaan jatkoi liukumista.
Nopeasti sulaa lumet näillä keleillä.
Onhan nää pääkallokelit aika hanurista. Oma talviulkoilu muuttui kuitenkin Icebugien myötä ihan eri lajiksi. Parhaat kengät ikinä
Sitä vaan on ikävä niitä päiviä, kun icebugeja ei tarvinnut. Osa paikoista suhtautuu noilla rouskuttamiseen aika negatiivisesti.