Suomessa ei ole koskaan ollut oikeasti kuuma. Minä en ainakaan toivonut kun kerrankin oli useampi viikko että pystyi shortseilla menemään ja nauttia lämmöstä. Ihan sopiva keli oli vielä tehdäkin asioita. Olen tietoinen että synnyin täysin väärään maahan.
Ymmärrän, että joku ulkomailla selvästi lämpimämmässä maassa elämänsä asunut ajattelee noin, mutta on kieltämättä hieman erikoista, että Suomessa syntyneelle ihmiselle kehittyy samanlainen suhtautuminen lämpötiloihin. Kai se jossain geeneissä sitten on, että on vaikea tottua kylmyyteen ja +20-25 aurinkoinen keli ei tunnu riittävän lämpimältä, vaikka se on valtaosalle suomalaisista ihanteellinen kesäkeli.
Olen itsekin jonkin verran lomaillut eteläisemmissä maissa, joissa on paljon kuumempia kelejä kuin Suomessa kesällä, mutta tiedän, että niitäkin lämpimämpiä maita löytyy.
Ehkä tuo "Suomessa ei ole koskaan ollut oikeasti kuuma" on hitusen liioittelua. Onhan täällä kuitenkin ajoittain koettu kesällä yli 30 asteen kelejä kirkkaalla taivaalla. Tuskin ne kelit ovat kenenkään mielestä erityisen kylmiä, mutta mihin se "oikeasti kuuman" raja sitten vedetään? Jokaisella taitaa olla tästä oma näkemys.
Jos ulkoilen kesällä, niin sellainen +23 astetta on aika sopiva ja mielellään sen verran pilviä taivaalla, että aurinko ei paista ihan jatkuvasti täysillä. Riippuu toki missä olen ja mitä teen, joskus se kirkas taivas täydellä auringolla maistuu oikein hyvin. Tuollainen +23 auringon kera on kuitenkin ihan täydellinen shortsikeli.