Mainos

Herätys Palloseura... herätyys!

• 82 105
  • 372

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Popov kirjoitti:
Itse en enää tiedä mitä sanoa tästä kaudesta. Pettymysten pettymys. Hävettää. Pakko kai tämänkin oli joskus tapahtua, mutta miten Tepsi-fani voi tällaisen hyväksyä, ei mitenkään. Ensi vuonna sitten...

Kyllä se vaan näin on. Omalta kannaltani ärsyttää suunnattomasti tämä röpellys... Jokerit sija 10 ja TPS sija 11. Ei olisi kyllä uskonut. Mutta niinkuin sanoit, joskus senkin on tapahduttava.

Ja molemmilla joukkueilla paperilla on kova jengi (mutta sitä jääkiekko ei pelata paperilla) ja jos kaikki olisi mennyt kohdalleen, niin molemmat olisivat top6. Mutta ei.

Olen jo itse katsonut ensi kauteen koko ajan. Ihan sama vaikka sinne playoffeihin päästään, suuri pettymys tämä kausi on ollut...

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pressiboxi kirjoitti:
Tarkennetaan, että ainakin yhtä pitkän sopimuksen pelaajaa kehotettiin pakkaamaan laukkunsa. Ei lähtenyt koska SM-liigassa ei ole pakko siirtyä mihinkään. Ja miksi pitäisikään mennä mihinkään, 150 000 kaudesta ja hyvä mieli.

Ja kesälomakin alkaa aikaisin. Kelpais kyllä mullekin.

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Andy_McCoy kirjoitti:
Ja kesälomakin alkaa aikaisin. Kelpais kyllä mullekin.

Koskas viimeksi TPS on jäänyt ulos ylipäätään pleijareista? Sm-liigan.fi:n tilastot ovat sitä luokkaa, ettei sieltä ainakaan tietoja löydy.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Breaking FoxSport News 15.02.2006

Tepsin tarpominen suossa on ollut oiva ilkkumisen aihe kärkkäille suomalaisille lehtikolumnisteille. Toimitusjohtajan pää on ollut vahvasti pölkyllä koko ajan, mutta nyt on alettu pohtia myös Jortikan osuutta jupakassa: onko surkeaan menestykseen syytä myös valmentajassa?

Jortikka on yksi jääkiekkoilun suurista valmentajista. Vuosi sitten hän johti Jokerit SM-liigan finaaliin. Tepsissä Jortikka on kokeillut erilaisia koostumuksia ja osoittanut syyttävän sormen koko ajan kohti pelaajia ja arvostellut näitä yrityksen puutteesta.

- Tällä haavaa kaikki syyttävät toinen toistaan. Jos osoittaa toista sormella, saa heti kolme sormea itseään kohti. Nyt itse kunkin olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä, miten tästä joukkueesta saisi paremman, pohti konkaripelaaja Kai Nurminen.

Tähtireportteri Mr.Fox​
Kuulostaako tutulta?

Alunperin jutussa tosin käsiteltiin NBA-koripalloa. Ainoastaan lihavoidut kohdat ovat omiani...

NY Knicksin alamäki vihastuttaa löytyy kokonaisuudessaan YLEn urheilu-uutisista.

Jazzy76

Jäsen
Erkenholt kirjoitti:
Keväällä 1988. Tällöin tosin pleijareihin pääsi vain 4 joukkuetta.

Silloin SM-liigassakin oli vain kymmenen joukkuetta. Juhani Tamminen otti kunnian pudottaa ainoana valmentajana TPS:n pleijareista.

Tappara voitti silloin viimeisen kolmannen kerran peräkkäin mestaruuden. Seuraavana vuonna suomalaisille esiteltiin uusi TPS:n päävalmentaja Midas nimeltään.

Pete*

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal Canadiens,Liverpool FC,Real Madrid
Jos tosiaan niin käy,että TPS ei pääse edes säälipleijareihin niin kyllä tässä kaupungisssa saa useampi henkilö katsoa peiliin.Ei olis uskonut muutama vuosi sitten,että viimeisestä säälipleikkaripaikasta tappelee Jokerit ja TPS.

snumi

Jäsen
Urkuri

Miksi asia on näin:

- Kaikkialla jääkiekkomaailmassa arvostetaan urkuria matsin yhteydessä
- Miksi se on turkulaisten fanien vähemmistölle ongelma?
- Kunnon kiekkomatsi missä tahansa maailman huipulla: onko se KOSKAAN ilman urkuria? Tai edes joskus, urkurihan on aina paikalla kaikkialla.

Jotta pysytään faktalinjalla:
mainitkaa joku maailman huipputason NHL-joukkue
joka EI KOSKAAN käytä urkuria???

Sinänsä aina on tapana soittaa musiikkia, joka innostaa katsojia kannustamaan. Sen osana urut ovat kuuluneet kiekkoon niin kauan kuin huippukiekkoa on pelattu. NHL-peleissä soitetaan aina esim kansallislaulu, Kanadan tai Usan, riippuen siitä missä pelataan.

Viimeksi muokattu:

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
snumi kirjoitti:
Miksi asia on näin:
- Kaikkialla jääkiekkomaailmassa arvostetaan urkuria matsin yhteydessä
- Miksi se on turkulaisten fanien vähemmistölle ongelma?
- Kunnon kiekkomatsi missä tahansa maailman huipulla: onko se KOSKAAN ilman urkuria? Tai edes joskus, urkurihan on aina paikalla kaikkialla.
-Miksi sitten ne on 80-luvun jälkeen muualta kuin Elyseeltä poistettu
-Koska urkuri on aivan suolesta. Ei osaa edes soittaa.
-Vasta kysymys, missä tällä hetkellä on urkuri? Turku ei ole maailman huipulla.

snumi kirjoitti:
Jotta pysytään faktalinjalla:
mainitkaa joku maailman huipputason NHL-joukkue
joka EI KOSKAAN käytä urkuria???
Mikään NHL-joukkue ei käytä urkuria nykyään. Viimeinen poistetiin Chicagon hallin vaihdon myötä.

snumi kirjoitti:
Sinänsä aina on tapana soittaa musiikkia, joka innostaa katsojia kannustamaan. Sen osana urut ovat kuuluneet kiekkoon niin kauan kuin huippukiekkoa on pelattu. NHL-peleissä soitetaan aina esim kansallislaulu, Kanadan tai Usan, riippuen siitä missä pelataan.

NHL:ssä ei kunnon katsomokulttuuria edes ole. Kaikki on ennaltaohjattua valotauluilla ja tunnelma on suhteellisen heikkoa. Jos kunnon meinikiä halua niin Sveitsi kai on lähinnä. Se että lätkä on kandalainen laji, ei tarkoita että ne osaisivat kannustaa.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jaakko kirjoitti:
NHL:ssä ei kunnon katsomokulttuuria edes ole. Kaikki on ennaltaohjattua valotauluilla ja tunnelma on suhteellisen heikkoa. Jos kunnon meinikiä halua niin Sveitsi kai on lähinnä. Se että lätkä on kandalainen laji, ei tarkoita että ne osaisivat kannustaa.

Eiköhän tässä nyt ole sellainen katsomokulttuurikäsitysten yhteentörmäys. Keskieurooppalainen katsomokulttuuri on peräisin jalkapallostadioneilta eli ihan eri lajista. Minä en ainakaan kaipaa sellaista rummunpauketta ja helvetinmoisten lippujen liehutusta sisäurheilulajin katsomoon. Kannustus on hieno homma, mutta aina kun näen jotain sakemanneja tai sveitsiläisiä fanikatsomoita, mieleen tulee, että nuo eivät kyllä seuraa matsia pätkääkään. Ovat vain keskittyneet omaan älämölöönsä. Jos istuisin noiden takana, sytyttäisin jätkien samettirockhatut palamaan alta aikayksikön.

Ja niistä NHL:n uruista. En tiedä mistä kasetista ne urut sitten tulevat, jotka telkkarin NHL-matseissa taustalta kuuluvat, mutta kyllä siellä urut vaan raikaa. Mitä siellä sitten pitäisi kuulua. Jotain hevonvitunhumppaa? 80-luvun iankaikkisen kuluneita hittejä ja "lätkämusaa" vai?

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
NHL:ssä urkun äänet tulevat dj:n soittamina levyltä. NHL:n katsomokulttuuri on Pohjois-Amerikkalaista, eli meno sitä samaa mitä siellä on koripallossa, AM-jalkapallossa ja etc. Tunnelman luonti tapahtuu niin, että valotaululle tulee teksti clap your hands tai standing ovation. Sitten porukka tekee niin kuin käsketään. Uudella mantereella urheilu on enemmän viihdettä, kuin Euroopassa, jossa matseja seurataan lajista toiseen enemmän tunteella. Kysymys ei ole mistään lajien välisistä kulttuurieroista kannatuksessa vaan lähinnä mantereiden välisistä eroista. Samaa eurooppalaista meininkiä löytyy ihan kaikista joukkuelajeista, kun vaan mennään jonnekin muualle Suomesta. Katso vaikka Krotiatilaista vesipalloa, niin siellä porukka heiluu laulujen tahdissa.

Se, että sveitsiläiset tai saksalaiset kannattajat eivät seuraa pelin tapahtumia on aivan väärin. He elävät siinä mukana. Väittäisin, että Luganon kannatajapäädyssä on aikapaljon enemmän asiantuntiota kuin vaikka normaalissa NHL-pelissä, jossa perheen äiti rahaa keskenmatsin suvulle hampurilaisia. Ero on lähinnä siinä, että Pohjois-Amerikassa on ns. fanikultturia kun taas Euroopassa on kannatuskulttuuria.

Suosittelisin menemistä, vaikka sveitsiläisten katsomoon katsomaan, että seuraako ne siellä peliä vai ei. Ja jos itse mielummin istuu rauhassa, niin Luganossa on varmasti parempi tunnelma kuin missään NHL-matsissa, vaikka ei ihan kannatusporukan joukossa olisikaan.

Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Uruissa ja uruissa on eroa. Elyseen "urut" kuulostavat joltain alakoulun väsyneeltä harmoonilta. Sitten kun pimputusta yritettiin tunkea väkisin kaiken muun NRJ-mainospaskan keskelle ja melodiana oli joku jätkän humppa tms., niin vituiksihan se meni. Jos urkuja pitää soittaa, niin soitettakoon sitten kunnolla. Väitän, että riittävällä volyymillä, munakkailla soundeilla, alistavalla melodiailla ja oikealla hetkellä täräytettynä urut pesisivät esim. jonkun iänikuisen du hastin mennen tullen.

Pystyn siis kuvittelemaan onnistuneet urut lätkähalliin, mutta en usko, että Elyseellä onnistuu mokoma ilman koko tapahtuman jyräämistä uusiksi.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä selvennys Jaakolta. Itse minulle sopii kyllä paremmin tuo pohjoisamerikkalainen malli.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Bast kirjoitti:
Hyvä selvennys Jaakolta. Itse minulle sopii kyllä paremmin tuo pohjoisamerikkalainen malli.

Ensi kaudeksi kunnon DJ:llä saisi paketin takaisin kasaan. Tarkoitan siis ukkoa, joka ymmärtää hallin kokonaisviihteen ja draaman päälle. Tyyliin Lintulan Make, jonka soisi palaavan kehiin asap. Tais sitten kehiin joku uusi kolli nuoresta sukupolvesta tmv. Ikullekin tietenkin tsäänssi voisi olla uusi mahdollisuus - siis ilman tätä päälleliimattua urkuriviritystä.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Minä edustan sitä vanhaa kalkkeutunutta ajattelua jonka mukaan paras tunnelma ja katsojia halliin luodaan/tuodaan sillä, että kentällä luistelee jollakin tavalla mielenkiintoinen joukkue jolla taipumusta voittaa matseja. Nythän ei näin ole, samat sataan kertaan nähdyt äijät alisuorittavat ilta illan perään ottaen takkiin milloin keneltäkin. Päätuotteen ollessa tällä tavoin epäkuranttia tavaraa, on aivan sama millaista spektaakkelia sen ympärille väsätään. Kaiken edellytys on se, että kiekkopelissä kiekkopuoli hoituu kunnialla. Minä en mene/tule menemään hallille koskaan sen vuoksi että siellä soitetaan hyvää musiikkia tai että nyt on kivaa kun urkuri osaa hommansa. Näin varmasti ajattelevat (?) kaikki aiemmatkin kirjoittajat.

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
kausi kirjoitti:
..paras tunnelma ja katsojia halliin luodaan/tuodaan sillä, että kentällä luistelee jollakin tavalla mielenkiintoinen joukkue jolla taipumusta voittaa matseja...

..ja pelata näyttävää tapahtumarikasta kiekkoa taklauksineen ja taiturimaisine yksilöineen.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pressiboxi kirjoitti:
Ensi kaudeksi kunnon DJ:llä saisi paketin takaisin kasaan. Tarkoitan siis ukkoa, joka ymmärtää hallin kokonaisviihteen ja draaman päälle. Tyyliin Lintulan Make, jonka soisi palaavan kehiin asap. Tais sitten kehiin joku uusi kolli nuoresta sukupolvesta tmv. Ikullekin tietenkin tsäänssi voisi olla uusi mahdollisuus - siis ilman tätä päälleliimattua urkuriviritystä.
Asiapuhetta. Tosin itse en tunne mitään kaipuuta Maken & kumppaneiden suuntaan. Ammattimiehet mieluummin asialle.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karzan kirjoitti:
..ja pelata näyttävää tapahtumarikasta kiekkoa taklauksineen ja taiturimaisine yksilöineen.

Juuri näin ja lisäksi todettakoon, että siinä vaiheessa kun turkulainen istuu katsomossa pääasiassa sen vuoksi että popcorni maistuu hyvälle jonkun paikallisen teknojumalan pimputtaessa tietokoneelta äänikarttaa ilmoille, ollaan kaukana kunnon matsitapahtumasta. Hikeä, helvetillistä taistelua, upeita maaleja, mahtavia kuvioita, perkeleellisiä taklauksia, totaalimyllytystä ja häikäisevää maalivahtipeliä kiitos, niin silloin tällöin joku saattaa saada suonenvedon ja läiskäyttää käsiään muutaman kerran yhteen. Ja tämä nyt ei ole mitään kuittailua kenenkään suuntaan vaan nöyrä muistutus siitä mikä näissä matseissa itse asiassa on tärkeätä. Ainakin minulle.

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
kausi kirjoitti:
muistutus siitä mikä näissä matseissa itse asiassa on tärkeätä.

Taputellaan taas toisiamme selkään. "Vittu me ollaan hyviä jätkiä"

Minä en myöskään ymmärrä kaipuuta showmeiningin perään. Jos sirkusta haluaa katsoa, siihen löytyy muut tarjokkaat.
Jäähallissa ja jääkiekko-ottelussa pitää olla viihdyttävää, taistelevaa ja uhrautuvaa pelaamista, nopeaa palvelua, kylmää kaljaa ja kuumia makkaroita. Kaikki muu on täysin toisarvoista amerikkaa cheer leadereineen.
Jos kaukalossa puhallellaan muniin ja räimitään pitkää päätyyn, olutta ei ehdi erätauolla juomaan ja kusiputkassa ei edes piliä ehdi kaivamaan esiin jonojen takia, on joku muu hommassa vialla kuin dj:n musiikit. Siitä täytyy lähteä.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Karzan kirjoitti:
Jos kaukalossa puhallellaan muniin ja räimitään pitkää päätyyn, olutta ei ehdi erätauolla juomaan ja kusiputkassa ei edes piliä ehdi kaivamaan esiin jonojen takia, on joku muu hommassa vialla kuin dj:n musiikit. Siitä täytyy lähteä.

Ihan noin puusilmäisesti kukaan tuskin myöskään asiaa on tulkinnut. 2000-luvun hokitapahtuma tarvitsee kunnon joukkueen ja sitä tukevat puitteet, siitä on kyse. Nyt meillä ei ole kumpaakaan.

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Pressiboxi kirjoitti:
Nyt meillä ei ole kumpaakaan.

Eikö kuitenkin rakentaminen täydy aloittaa siitä pääartikkelista?

Ja toki, varsin kärjistettyhän tuo esimerkkini oli, mutta kuitenkin kaikki lienevät samaa mieltä, että tavara pitää olla ensin kunnossa, ennen kuin sitä ruvetaan käärimään sitä lahjapaperiin?

Viimeksi muokattu:

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
kausi kirjoitti:
Ja tämä nyt ei ole mitään kuittailua kenenkään suuntaan vaan nöyrä muistutus siitä mikä näissä matseissa itse asiassa on tärkeätä. Ainakin minulle.
No tottakai asioilla on tärkeysjärjestys ja tässä tapauksessa itse peli tulee ennen oheistoimintaa, mutta ei sulje sitä pois. Sitten kun TPS valuu divariin, niin voidaankin heittää, että "Elämässä on muutakin jääkiekko. Ainakin minulle."

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
AnaMasa kirjoitti:
No tottakai asioilla on tärkeysjärjestys ja tässä tapauksessa itse peli tulee ennen oheistoimintaa, mutta ei sulje sitä pois. Sitten kun TPS valuu divariin, niin voidaankin heittää, että "Elämässä on muutakin jääkiekko. Ainakin minulle."

Kyllä minunkin mielestäni tuotetta tukevat toiminnat on tarkoituksenmukaista pitää kunnossa. Tällä hetkellä pää- ja oheistuote kisaavat siitä kumpi onnistuu nolamaan itsensä kattavammin. Remontti aloitettakoon siitä, että kentällä pelaa voittava joukkue ja siihen voidaan sitten laittaa joku hyvä renkutus taustalle soimaan. Meikäläisen kirjoissa helvetin huonoa käsikirjoitusta ei pelasta hyväkään musiikki.

Kaikki täällä näyttävät olevan suht yksmielisiä tästä tärkeysjärjestyksestä, joten ei tästä sen enempää.

Bob Maali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jamaica Bobsled Team
Älkää ampuko pianistia

Oletteko kuunnelleet Torinon hallimusiikkia? Siellä urkuri tuntuu tykästyneen Coldplay'hin, sillä sitä on saatu kuulla jo useammassa matsissa. Eikä kuullosta lainkaan pahalta mielestäni. Ei aina tarvitse soittaa sitä viiksiheviä lätkäpeleissä.

Näkisinkin että TPS:n uuden tj:n tärkein tehtävä on kiinnittää kotimatseihin Nieminen & Litmanen soittamaan action jazzia Hammond B3:lla. Uruilla ja uruilla on eroa...

(P.S. Eikö ottelutapahtumalle ollut ihan omakin ketjunsa?)

snumi

Jäsen
sivuseikka

Itsekin mietin sitä että tämä on kyllä sivuseikka, eli tärkeintä olisi voittaa kotimatseja, silloin on kivaa olla hallilla eikä muista puitteista ole niin suurta väliä. Minusta NHL-matseissa kuuluu urkuja, ilmeisesti sitten koneellisesti. Lisäksi tietty musiikkia, yleensä aika rankkaa eli tyyliin Rammstein, ACDC. Tuo katsomokulttuuri varmasti vaihtelee paitsi maittain myös kaupungista toiseen, ainakin Montrealissa on tunnelmaa - olen tosin vain katsonut suoria lähetyksiä tällä kaudella telkusta (kotipeli oli Torontoa vastaan). Muualla voi olla vaisumpaa. Bostonissa oli hiljaista kuin Turussa kun Dallas pelasi siellä. Bostonin peliesityksetkin myös ilmeisesti hiljentävät katsomoa. Paikan päällä olen ollut vain Anaheimissa, siellä oli vaisua, koska Ducks jäi nollille ja vierastiimi teki 3. Eli joukkueen esitys on se, joka tuo eloa katsomoon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy