Helsinki

  • 572 470
  • 3 516

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Tai sitten ukkometso yrittää vihjata, että Michelin-paikkojen omistajat olisivat homoja, mikä ei kyllä pidä alkuunkaan paikkansa ainakaan Helsingin osalta.


Todennäköisesti hän viittaa siihen , että on niin "fiiniä" eli "homomaista" mennä syömään vähän hienommin hienompaan ravintolaan.

Johan nimimerkkikin viittaa siihen, että pitää olla ÄIJÄ!!! safkaa eli juuri Sea Horse yms yms yms.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todennäköisesti hän viittaa siihen , että on niin "fiiniä" eli "homomaista" mennä syömään vähän hienommin hienompaan ravintolaan.

Johan nimimerkkikin viittaa siihen, että pitää olla ÄIJÄ!!! safkaa eli juuri Sea Horse yms yms yms.

Ei mitään äijää tarvitse, mutta jos jonkun miseliinin ravintolassa saa jotain pikku piiperryksiä jonkun 75 grammaa 135 eurolla, ja siinä on jo alku-, pää- ja jälkiruoka, niin kyllä valinta aina kääntyy legendojen pariin. Vaikka Lehtovaara. Tai Elite. Tyyliä, jota arvostan. Sitä ei näistä "fiineistä" löydy. Mutta, en olekaan syntynyt 80-luvulla. Enkä ihan just sitä ennenkään.

Muistatteko muuten Athanasioksen kreikkalaisravintolan sieltä Iso-Roban valopihalta? Tuli käytyä siellä useasti, jopa neljällä vuosikymmenellä. Atha lähti Mykonoksen pilviin tässä just taannoin.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Ei mitään äijää tarvitse, mutta jos jonkun miseliinin ravintolassa saa jotain pikku piiperryksiä jonkun 75 grammaa 135 eurolla, ja siinä on jo alku-, pää- ja jälkiruoka, niin kyllä valinta aina kääntyy legendojen pariin. Vaikka Lehtovaara. Tai Elite. Tyyliä, jota arvostan. Sitä ei näistä "fiineistä" löydy. Mutta, en olekaan syntynyt 80-luvulla. Enkä ihan just sitä ennenkään.

Eli perjaatteessa sua vittuttaa nämä "pienet piiperrykset" ja ne tekevät paikasta homomaisen? Joo olen samaa mieltä mielellään itsekin syön muuta kuin näitä "koriste annoksia", mutta ei se musta niistä homomaisia tee siinä vaan kohdataan ruoka vähän eri näkökulmasta.

PS. Jos tykkää sushista menkäää Uudenmaankadun Sushi Bariin, aivan jäätävää settiä, helvetin hyvää!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei mitään äijää tarvitse, mutta jos jonkun miseliinin ravintolassa saa jotain pikku piiperryksiä jonkun 75 grammaa 135 eurolla, ja siinä on jo alku-, pää- ja jälkiruoka, niin kyllä valinta aina kääntyy legendojen pariin.
No mene sitten vaikka Farangiin vetämään joku maistelumenuista. Muista pyytää lisää riisiä joka välissä, niin ei jää nälkä. Eikä maksakaan ilman juomia kuin jonkun reilut kuuskymppiä. Osassa annoksia saattaa tosin olla hiukan tsiliä, se voi polttaa hiukan suussa. Ole varovainen. Parasta paikassa on se, ettei se ole vielä miseliinipaikka. Et siis voi edes leimaantua hompsuksi.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asunnon etsiminen on varmasti Helsingissä ongelmallista, koska muuttovirta tänne on aivan järjetön johtuen työpaikoista.

Kyllä, mutta ei ainakaan oman kokemukseni mukaan niin hankalaa kuin tässä ketjussa on peloteltu. Itselläni on neljäs vuokrakämppä menossa neljän vuoden sisällä (muuttoja tullut remonttien ja siviilisäädyn vaihtumisen takia) Helsingin hyvillä alueilla eikä uuden asunnon saamisessa ole ollut kertaakaan ongelmia. Kaksi viimeisintä asuntoa ollaan avopuolison kanssa saatu ensimmäisestä näytöstä, johon ollaan menty asunnontarveen ilmaannuttua. Vakinaista työpaikkaa ei ole ollut missään vaiheessa, ja kahden ensimmäisen kämpän vuokraamisen aikaan olin päätoiminen opiskelija. Ainakin omalla kohdallani kaikki on silti sujunut tosi helposti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei mitään äijää tarvitse, mutta jos jonkun miseliinin ravintolassa saa jotain pikku piiperryksiä jonkun 75 grammaa 135 eurolla, ja siinä on jo alku-, pää- ja jälkiruoka, niin kyllä valinta aina kääntyy legendojen pariin.
En minäkään viitsi kovin usein kolmesta lajista monia kymmeniä euroja maksella, mutta noissa ideana taitaakin olla jokin muu kuin buffetiähky. Raaka-aineiden natsaaminen, uudet maut ja kokemukset, hakisin siitä enemmänkin noiden miseliinien tarkoitusperää. Toki hinnoissa on ilmaa reilusti, mutta jos nyt jonkin lohen kautta saa uusia kokemuksia tarjoiltua, niin saa siitä hiukan ekstraa pyytääkin.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toki hinnoissa on ilmaa reilusti, mutta jos nyt jonkin lohen kautta saa uusia kokemuksia tarjoiltua, niin saa siitä hiukan ekstraa pyytääkin.

Noissa on jonninverrankin ilmaa, koska ainakin molemmat finedinign-ketjut antavat työntekijöilleen -50% parhaimmillaan koko pöytäseurueen ruokailusta, juomat mukaanluettuna, joten tuskin sekään hyväntekeväisyytenä menee....

Itse en näihin mestoihin lähde nälkää tappamaan vaan jotain ihan muuta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin gimis on Stadi! Useassa tutkimuksessa ja äänestyksessä valittu maailman parhaaksi paikaksi elää. Eiköhän tää ollu tässä!

Eikös tässä joku aika sitten ollut Hesarissa juttua jostain tutkimuksesta, jonka mukaan Suomessa parhaaksi asuinkaupungiksi oli osoittautunut Tampere? Ei sillä, että tuolla mitään merkitystä olisi, koska itse kunkin oma fiilishän tuon ratkaisee.

Itse olen tyytyväinen, ylpeä ja syntyperäinen vantaalainen. Tai no, Vantaa on kai jonkinlainen abstraktio, joten ehkäpä edustan lähinnä omaa kotilähiötäni.
 
No mene sitten vaikka Farangiin vetämään joku maistelumenuista. Muista pyytää lisää riisiä joka välissä, niin ei jää nälkä. Eikä maksakaan ilman juomia kuin jonkun reilut kuuskymppiä.

Itse kyllä mieluummin painotan ruokaillessa lihaa/kalaa/kanaa kuin hiilareita. Hiilarit lihottaa. Mukavahan se tietysti olisi olla niin varakas, että 60 euron ateria tuntuisi halvalta.

E Raaka-aineiden natsaaminen, uudet maut ja kokemukset, hakisin siitä enemmänkin noiden miseliinien tarkoitusperää.

Minä luulen, että tarkoitusperä on lähinnä näyttää, että "katsokaas, minulla on varaa maksaa 130 euroa 70 gramman ateriasta".
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minä luulen, että tarkoitusperä on lähinnä näyttää, että "katsokaas, minulla on varaa maksaa 130 euroa 70 gramman ateriasta".

Kai se voi olla tuotakin joillekin harvoille.

Uskoisin silti suurimmalla osalla motiivina olevan päästä maistamaan sellaisia makuja, mitä ei osaa tai pysty valmistamaan itse kotikeittiössä. Kärjistettynä kaikkien casual-paikkojen menun kokkaa kuka tahansa kotonaan pienellä harjoittelulla.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Helsinkiläisiä ravintoloita esitellään upeasti uutuus(?)kirjassa Stadin klassikot. Mukana ovat Sea Horse, Elite, Kosmos ja Kolme Kruunua.
Näistä minä olisin klassikkolistalle nostanut ainoastaan Sikalan ja Eliten. Kosmoksen ja Kolmen Kruunun sijaan olisin nostanut neljän joukkoon Salven ja Wellamon. Salven safkoista paistetut silakat ja Wellamosta läskisoosi, joka tosin ei ole a la carte-safka siellä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Käsittämätöntä kuinka moni suomalainen elää vielä nälkävuosia ja pitää ruokailua suorituksena.
Puhumattakaan siitä, kuinka lujaa ja korkealta voi mennä kirjoitusten pointti ohi samaisilta suomalaisilta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käsittämätöntä kuinka moni suomalainen elää vielä nälkävuosia ja pitää ruokailua suorituksena.

Historiaa tulee toki kunnioittaa ja sitä kautta myös suomalaisia juuria, mutta olen kyllä samaa mieltä, että turha omaa asennettaan on peilata pulavuosien kautta noin niin kuin jatkuvasti. Määrä ei ole laatua, rasvaa ei tarvitse hamstrata, ruoasta voi maksaa myös kokemuksena ja ulkomailta tulee oikein hyvää ruokaa. Tosin tulee Suomestakin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja aika oleellista on sekin, että ihan sama, meneekö Eliteen, Kosmokseen tai johonkin trendikkääseen ei-miseliini-paikkaan, kahden ihmisen illallinen on joka tapauksessa juomineen kaikkineen 100-200 €. Jos joku mittaa absoluuttista ruuan määrää noilla hinnoilla, suosittelen seisovaa pöytää ihan missä tahansa.
 
HK:n lihapullat on 0,89e.

Lihapullissa on jauhoa. Ostan mieluummin naudan paistijauhelihaa tai vaikka lohta.

Käsittämätöntä kuinka moni suomalainen elää vielä nälkävuosia ja pitää ruokailua suorituksena.

Kyllä mä ruokailua sikäli pidän suorituksena, että yritän painottaa proteiinien osuutta. Esim. omista porukoistani (isäpuoli 120 kg ja äiti 90 kg) näkyy, mitä siitä seuraa, kun vedetään surutta perunaa, makaroonia ja leipää.

Jos joku mittaa absoluuttista ruuan määrää noilla hinnoilla, suosittelen seisovaa pöytää ihan missä tahansa.

Mulla on muuten sellanen homma, että jos ruoka on hyvää, niin syön sitä kyllä mielelläni ainakin 400 grammaa. Eli noita 70 gramman annoksia pitäisi ottaa jo sitten kuusi, jotta tulisi muutakin kuin vihaseksi. Syödäänkö tuolla Michelin-raflassa käydessä muuten yleensä useampi annos, vai poistetaanko nälkä varsinaisella ruokailullla ennen ravintolavierailua tai sen jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Syödäänkö tuolla Michelin-raflassa käydessä muuten yleensä useampi annos, vai poistetaanko nälkä varsinaisella ruokailullla ennen ravintolavierailua tai sen jälkeen?

Fine dine -paikoissa syödään yleensä vähintään neljä mutta helposti jopa kahdeksan eri ruokaa amuse boucheineen ynnä muineen.

Itse tykkään silti syödä ihan kunnon lounaan ennen illallista ravintolassa, jotta voin keskittyä makuihin enkä pelkkään nälän häätämiseen.
 
Puhumattakaan siitä, kuinka lujaa ja korkealta voi mennä kirjoitusten pointti ohi samaisilta suomalaisilta.

Kyllä minulle se pointti tuli selväksi. Pointti oli se, että sinä olet parempi, sivistyneempi, eurooppalaisempi ja vähemmän persuhenkinen ihminen kuin ukkometso, koska pystyt käyttämään häntä enemmän rahaa ruokailuun ja käytät ruuassa mausteita. Olen tästä pointistasi ihan samaa mieltä.

Fine dine -paikoissa syödään yleensä vähintään neljä mutta helposti jopa kahdeksan eri ruokaa amuse boucheineen ynnä muineen.

Eli ruokailu kustantaa sellaiset 500-1000 euroa per nuppi?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on muuten sellanen homma, että jos ruoka on hyvää, niin syön sitä kyllä mielelläni ainakin 400 grammaa. Eli noita 70 gramman annoksia pitäisi ottaa jo sitten kuusi, jotta tulisi muutakin kuin vihaseksi. Syödäänkö tuolla Michelin-raflassa käydessä muuten yleensä useampi annos, vai poistetaanko nälkä ennen ravintolavierailua tai sen jälkeen?
Noissa "hienommissa" ravintoloissa illallinen koostuu yleensä alkupaloista, pääruuasta ja jälkiruuasta. Helpoin tapa tutustua paikan tarjontaan on ottaa joku valmiiksi mietitty kokonaisuus, eli menu. Se sisältää mainitsemani elementit. Olen isoruokaista sukua, eikä mulla ole kertaakaan jäänyt nälkä noissa piperryspaikoissa. Parhaana esimerkkinä mainittakoon Olon lauantai-menu, jossa niitä piperryksiä kannettiin pöytään sellaista tahtia, että menimme lautasten määrässä jo hiukan sekaisin. Toki osa keittiömestarin tervehdyksistä olivat vain suupalan kokoisia, mutta eipä niitä oltu mihinkään merkattukaan. Olivat siis sellaisia kivoja pieniä ylläreitä. Ilman niitäkin masu tuli kyllä ihan tarpeeksi täyteen. Jos haluan ruuasta ähkyn, valitsen paikan hieman toisin. Sitäkin tulee harrastettua.

Merkillinen harhaluulo tämä, että trendiravintoloissa ei tulisi muka kylläiseksi. Se juju on siinä, että ei ole tarkoituskaan syödä tasan yhtä annosta. Ja itse asiassa Björckin toisessa itämaisessa, Gaijinissa, en meinannut jaksaa syödä edes sitä maistelumenua loppuun asti, vaikka jätin riisitkin aika minimiin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eli ruokailu kustantaa sellaiset 500-1000 euroa per nuppi?

Juomineen on loppulasku kahdelta ollut yleensä 200-300+ euroa, riippuen paikasta ja siitä, montako eri ruokalajia syödään. Tai 0 e kun kyseessä on ollut korruptiodinneri.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä minulle se pointti tuli selväksi. Pointti oli se, että sinä olet parempi, sivistyneempi, eurooppalaisempi ja vähemmän persuhenkinen ihminen kuin ukkometso, koska pystyt käyttämään häntä enemmän rahaa ruokailuun ja käytät ruuassa mausteita. Olen tästä pointistasi ihan samaa mieltä.
Jatka harjoituksia, se tekee mestarin. Jos hiukan tsemppaat, tajuat, että noissa ukkometson suosimissa perinnerafloissa illallinen maksaa suurinpiirtein saman verran kuin hänen dissaamissaan uusissa paikoissa. Miten se tekee minusta vauraamman? Ja minä käytän ruuassa raaka-aineita, mausteiden kanssa pitää olla tarkkana. Ne tuppaavat holtittomasti käytettynä pilata ruuan. Suolaa laitan toki sopivassa määrin. Se on muuten aika edullista, vaikka brassailisin Ibizan sormisuolalla (nätti purkki lentokentällä, 15 €).

Eli ruokailu kustantaa sellaiset 500-1000 euroa per nuppi?
Käy nyt vaikka googlettamassa ravintoloiden ruokalistat, ettet tee itsestäsi tarpeettoman maalaista.
 
Merkillinen harhaluulo tämä, että trendiravintoloissa ei tulisi muka kylläiseksi. Se juju on siinä, että ei ole tarkoituskaan syödä tasan yhtä annosta.

Ehkäpä ukkometson ongelma on siinä, että rahat on loppu jo sen ekan annoksen jälkeen. Silloin voi jäädä nälkä. Niinhän se Härski Hartikainenkin totesi yhdessä Uuno-leffassa, kun Sörsselssön mainosti kymmenen markan sienisoppaa, että "täällä ois viidellä markalla sienet ilman soppaa".
 
Käy nyt vaikka googlettamassa ravintoloiden ruokalistat, ettet tee itsestäsi tarpeettoman maalaista.

Mielestäni sanojen "köyhä" ja "maalainen" pitäminen toistensa synonyymeinä on hivenen kyseenalaista. Ainakin minun kirjoissani HPK-fani on maailman hienoimmassa ravintolassakin illastaessaan heittämällä ruraalimpi persoona kuin KFC:ssä ruokaileva bronxilainen tai kynsiään syövä New Delhin asukki, vaikka varsinkaan tuo jälkimmäinen tuskin on koskaan mistään Michelin-tähdistä kuullutkaan.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Merkillinen harhaluulo tämä, että trendiravintoloissa ei tulisi muka kylläiseksi. Se juju on siinä, että ei ole tarkoituskaan syödä tasan yhtä annosta.

Vein aitini muutama vuosi sitten New Yorkissa sijaitsevaan Le Bernardiniin ja hanella oli juurikin nama kaikki perusstereotypiat mielessaan ja kauheasti voivotteli etta miten siella nalka lahtee. Ruokailun lahestyessa loppua, noin kahdeksannen ruokalajin kohdalla, meinasi tulla stoppi eteen. Muuttui olettamus aika nopeasti sen kokemuksen jalkeen, eihan se niin kamalaa ollutkaan.

Muutenkin olen aina ollut sita mielta etta tallaisissa ravintoloissa on yleensa helvetin hyva hinta-/laatusuhde siihen nahden mita eteensa saa millakin hinnalla ja kuinka paljon.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Vein aitini muutama vuosi sitten New Yorkissa sijaitsevaan Le Bernardiniin ja hanella oli juurikin nama kaikki perusstereotypiat mielessaan ja kauheasti voivotteli etta miten siella nalka lahtee. Ruokailun lahestyessa loppua, noin kahdeksannen ruokalajin kohdalla, meinasi tulla stoppi eteen. Muuttui olettamus aika nopeasti sen kokemuksen jalkeen, eihan se niin kamalaa ollutkaan.

Muutenkin olen aina ollut sita mielta etta tallaisissa ravintoloissa on yleensa helvetin hyva hinta-/laatusuhde siihen nahden mita eteensa saa millakin hinnalla ja kuinka paljon.

Vappuaattona käytiin muijan ja parin kaverin kanssa pitkästä aikaa Gastonessa. Tein sen "virheen", että suostuin johonkin makumatkamenuun tms. United-City oli nimittäin alkamassa kymmeneltä ja pöytävaraus oli seiskaksi. Ruokaa kannettiin eteen sen verran useasti, että ensimmäinen puoliaika jäi lopulta näkemättä. Ihan heti ja syömättä ei ollut mitään asiaa pois ja tämä ei todellakaan johtunut palvelun hitaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös