Helsinki City Marathon 2003

  • 2 938
  • 27

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Arvoisa Jatkoaikalainen. Haastan sinut mukaan Ensi kesän Helsinki city maratonille. Nyt on reilu 6 kuukautta aikaa valmistautua elokuun 2. päivän juoksuun ja se riittää jos vaan on halua ja tahtoa. Lisää infoa asiasta löytyy alla olevasta linkistä:

http://www.sul.fi/hcm/hcm2003/s_osallistujat.html

Itse päätin jo viime kesänä lenkkikärpäsen purtua että juoksen city maratonin 2003. Se on itselleni ensimmäinen maratoni ja tavoitteena maaliin pääsy. toivottavasti into juoksuun riittää koko kesän. itse olen ajatellut että 70-100km. viikottaisilla juoksuilla pitäisi jaksaa 42km. Kokeneemmat maratoonarit laittakaapa vinkkejä ja neuvoja.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Nostetaan tämä nyt ylös...

On meinaan tänään tasan 6kk. aikaa City Maratoniin.

Löytyykö muita lähtijöitä? Vielä kerkiät mukaan vaikka viimeset juoksuaskeleet olisi ottanut yläasteen liikuntatunnilla!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tottakai osallistun! Kerro se Marathonin reitti, niin lupaan olla jossakin matkan varrella olevalla terassilla nauttimassa olutta aurinkovarjon alla... niin ja luonnollisesti kannustan luonnottoman lujaa jokaista ohi juoksevaa sankaria!

Noh, ihan tosissaan tiedän yhden ystäväni joka tuohon juoksuun tulee mukaan. Tämä äijä on käynyt juoksemassa esim. sen kuuluisan New Yorkin maratonin neljä kertaa... hän muuten juoksee aina ja jokaisessa kisassa New York Rangersien valkoisessa pelipaidassa # 2, Brian Leetch. Joten tuota valkoista kakkosta minä eniwei tulen tapahtumaan seuraamaan.

Rangers rules!

EDIT:

HABS#11... ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, että mikä on painosi ja pituutesi? Ja oletko useinkin vetäissyt moisen vaatimattoman juoksurupeeman?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Lähes varmasti juoksen HCM:n tänä vuonna. En ole ennen juossut niin pitkää matkaa, mutta kunto on kova ja kohta aletaan entisestään nostamaan harjoitusmääriä. Nykyisellään kuntoilua keskimäärin tunti päivässä. Tavoiteaika about 3 h 20 min. Asiaa!

Pituus 184, paino 82.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Predator


EDIT:

HABS#11... ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, että mikä on painosi ja pituutesi? Ja oletko useinkin vetäissyt moisen vaatimattoman juoksurupeeman?

Pituus 172 ja painoa 78... Joten muutama kilo varmaan putoaa ennen juoksua. Ensi kesä City on mun eka maratooni joten aika tavoitetta ei ole. Täytyisköhän itse laittaa päälle Canadiensin pelipaita #11 päälle...
 

suuris

Jäsen
Tarkoitus olisi olla mukana. Viime kesänä kun tuli jo hieman uhiteltua, että mukaan lähden, niin onhan se mentävä. Polvi vain on leikattu pariin otteeseen, mutta ei sen pitäisi enää haitata tuossa vaiheessa.

Mukana olen ensimmäistä kertaa, joten maaliin pääseminen on ainoa tavoitteeni. Kunnon luulisi kuitenkin riittävän. Sen verran ahkerasti tulee kuitenkin urheiltua.

Pituus 180, paino 80.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähden takuulla jos pääsen penikkataudistani eroon, mutta se on ollut s-tanan sitkeässä. Parina viime kesänä olen tähdännyt maratonille, mutta kummallakin kerralla jalat ovat alkaneet vihoitella, niin että on pitänyt siirtää tähtäintä.

Mitä opimme tästä... kiroamaan kolmen kesän takaista lenkkeilykärpästä, joka sai minut aloittamaan juoksentelun muutaman vuoden tauon jälkeen, lähes poikkeuksetta kovalla alustalla, huonolaatuisilla juoksukengillä. Siitä lähtien on "penikka" nostellut päätään.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Joopajoo

Viime vuonna painiskelin saman asian kanssa: Alkaako reenaamaan? Siis tota maailman tylsintä urheilumuotoa, lönköttelyä. Muuta trainingia kyllä löytyy. Ehkä terästäydyn ja löydän todellakin itseni lönkyttelypolun varrelta vielä keväällä. Tavoitteeksi voisi asettaa 5 tuntia. Onkohan se liian kova? En ole siis koskaan juoksua harrastanut, mutta paljon muuta fysikaalisuutta.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Haaste otetaan luonnollisesti vastaan. Viimevuonna tuli tehtyä kaikki mahdolliset virheet jos mahdollista, joten tälläkerralla ollaan viisaampia. Painoa pitää tiputtaa runsaasti jotta aikatavoite toteutuisi, 186cm,91kg.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Hip Hei,

Täällä ilmottautuu myös yksi lenkkiHULLU??? Tavoitteena olisi tällä kertaa päästä alle kolmen tunnin. Saapas nähdä? Kerran olen juossut varsin lähelle ja nyt kun sain lenkkikaverikseni ihan oikean ex-kilpailijan, niin olemme yhdessä potkiskelleet toisiamme persuuksille niin, että koko pimeä syksy ja alkutalvi tuli käytyä 2-3 kertaa viikossa lenkillä + tietty muu liikunta kaupan päälle.

Lenkkeilystä yleisemmin sen verran, että se _on_ äärimmäisen ällöttävää ja tylsää, KUNNES kuntotaso (juoksukunto) on noussut sen verran, että juokseminen ei ole yhtä tuskaa. Itselläni se on tapa rentoutua, 'hiljentyä' ja ihan vaan miettiä juttuja, joihin ei välttämättä normaalin arjen kiireissä jää aikaa. Se juoksupuoli tulee siinä ikäänkuin sivutuotteena. Miten muilla?
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän sitä mieli tekisi osallistua, mutta harjoitteluinto saattaa olla vähän niin ja näin. Nyt talvella ei ole toivoakaan, että lähtisin lenkille, mutta kesällä tulee käytyä lenkillä enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Mitä muut maratonille menijät on mieltä, ehtiikö saavuttaa riittävän kuntotason, jos aloittaa reenaamisen vasta keväällä lumien sulettua? Nykyisellään liikuntaa tulee harrastettua aivan liian vähän, pari kolme kertaa viikossa kevyttä kuntopiiriin verrattavissa olevaa reeniä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti jone
Kyllähän sitä mieli tekisi osallistua, mutta harjoitteluinto saattaa olla vähän niin ja näin. Nyt talvella ei ole toivoakaan, että lähtisin lenkille, mutta kesällä tulee käytyä lenkillä enemmän tai vähemmän säännöllisesti.

No saatana jone, jos sääki ni kyl määki sitten. Eli eiköhän lähetä. Kyllä me nyt se 92 (vai paljo se oli) kilometriä jaksetaan juosta.

P.S. Ulkona pakkasta 12 astetta ja infernaalinen lumi/tuuli-myräkkä. Kuka oikeesti tälläsellä ilmalla lähtee juoksemaan/lenkkeilemään? Keväällä/kesällä on hauska juosta.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Löytyyhän niitä lähtijöitä! Pelicans fanit tähän mennessä suurin porukka. Meillä onkin keväällä aikaa juosta lenkkiä kun muut istuu jäähallien pehmeillä penkeillä ja juo olutta erätauoilla.

Harjoittelusta on pikkuisen juttua osoitteessa:http://www.juoksija-lehti.fi/marahar.htm

Kuten aikaisemminkin laitoin niin itse pyrin juoksemaan 70-100km. viikossa. Nyt talvi aikana ei kiinnosta liukastella joten heti kun lumet sulaa niin lenkkarit jalkaan. Nyt harjoittelu on punttisalia ja sählyä.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Nostetaan tämäkin ylös!
Kuinka moni Jatkoaikalainen on ilmoittautunut allekirjoittaneen lisäksi? Jos intoa piisaa niin vielä kerkiää mukaan. Viimeinen ilmoittautuminen on muistaakseni 10.7.
Oma harjoittelu on sujunut.... No joo enemmän olis kait lenkillä voinut käydä. Muutaman pitkän lenkin kerkiää vielä tehdä. Jalat on kestäneet 20km. juoksulenkit ihan hyvin. Varmaankin auttanut kun talvella tuli käytyä puntilla muutaman kerran. Kunto on noussut ihan mukavasti ja tuntu että vakio lenkillä ylämäet ja sykemittarin lukemat on pienentyneet.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Itse en tällä kertaa mukaan lähde, mutta pari kertaa (2) olen kyseisen matkan juossut. Ensimmäiselle kerralla ilmottauduin (ja aloitin valmistautumisen) vasta päivää ennen kisaa, joten jos kunto on kohdallaan, niin ei siihen mitään treenata tarvi... suosittelen sitä silti, sillä kyllä 42195 metriä on ihan kova lenkki.
 

suuris

Jäsen
Kahden vaiheilla.

Treenannut olen lätkän puolesta, ja juoksemassa puolimaratonia pari kertaa. Enää tarvitaan valmentajan lupa, niin mukana ollaan.

Noin 23 kilometrin matkalla aikaa kului 1.50. Juotavaa ei ollut helvetillisen kuumalla lenkillä mukana, joten meinasi nestehukka tulla pahemman kerran. Ja varmaan HCM:llä kannattaa paita päällä pitää, sillä tuossa vajaan kahden tunnin "pyrähdyksellä" olkapäät meinasivat palaa mallikkaasti.

Katsellaan - torstaina tiedetään.
 

HIFK1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, muut narrienkaatajajoukkueet
Messissä ollaan

pituus 180 ja paino 79. Harjoiteltu on kolmisen kuukautta.aikatavoite 4 tuntia
 

suuris

Jäsen
Mukana! Viimetippaan ilmottautuminen jäi, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Hullulla on halvat huvit.

Paino 80kg, pituus 180.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä delaisin jos lähtisin, mutta kaksikymppinen kundini on ilmottautunut. Menossa ensimmäiseen maratooniinsa ja minä kannustavasti ilmoitin: dorka.

En tohdi kuuklella ruveta penkomaan, niin kertokaas joku viime viikkojen vinkkejä valmistautumiseen. Seuraavat olen kuullut, tiedä sitten paikkansapitävyydestä:

- pastaa edellinen viikko ja nestetankkausta
- viikon kuuri magnesiumia, joka kuulemma estää lihaskramppeja...
- jotain imeskeltävää/kurlattavaa geeliä mukaan viiden kilsan välein? Mitä lie.
- iisisti alussa, koska porukkaa alkaa tulla selkä edellä vastaan kolmenkympin kohdalla?
- nännit kannattaa teipata/laastaroida hankaumien vähentämiseksi?
- sukat tärkeät, ei uudet lenkkarit?
- tekeekö millään sykemittarilla mitään?

Mitäs muuta?
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Senior
En tohdi kuuklella ruveta penkomaan, niin kertokaas joku viime viikkojen vinkkejä valmistautumiseen. Seuraavat olen kuullut, tiedä sitten paikkansapitävyydestä:

Isi on muutaman maratonin juossut niin osaanpa sitten minäkin yhden vinkin antaa:

- vaseliinia nivustaipeisiin ettei jalat hankaudu verille, kainaloihin myös.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Senior
Mä delaisin jos lähtisin, mutta kaksikymppinen kundini on ilmottautunut. Menossa ensimmäiseen maratooniinsa ja minä kannustavasti ilmoitin: dorka.

En tohdi kuuklella ruveta penkomaan, niin kertokaas joku viime viikkojen vinkkejä valmistautumiseen. Seuraavat olen kuullut, tiedä sitten paikkansapitävyydestä:

- pastaa edellinen viikko ja nestetankkausta
- viikon kuuri magnesiumia, joka kuulemma estää lihaskramppeja...
- jotain imeskeltävää/kurlattavaa geeliä mukaan viiden kilsan välein? Mitä lie.
- iisisti alussa, koska porukkaa alkaa tulla selkä edellä vastaan kolmenkympin kohdalla?
- nännit kannattaa teipata/laastaroida hankaumien vähentämiseksi?
- sukat tärkeät, ei uudet lenkkarit?
- tekeekö millään sykemittarilla mitään?

Mitäs muuta?

Tässä muutama linkki joista vois löytyä jokunen vinkki:
http://www.valt.helsinki.fi/staff/jproos/maresip.htm
http://www.juoksija-lehti.fi/

Varsinkin maratonmiehen elämä on mielenkiintoista luettavaa.
Sykemittaria en aio itse käyttää. Otan mittarin kyllä mukaan, mutta en seuraa sitä mitenkään aktiivisesti. Viisammat on neuvoneet että menee oman fiiliksen ja tuntemuksen mukaan.

Onko kukaan muu Jatkoaikalaisista tulossa 4h 30min. lähtöporukkaan?
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Huh hellettä

Helle on sotkenut harjoittelun oikeen perusteellisesti. Ei oikein nappaa juoksu näillä ilmoilla. Huomenna pitäis juosta viimeinen pitkä lenkki (about 25km.) ennen maratoonia. Kello laitettava aamulla soimaan klo 5.00 ja lenkille 5.20. Onkohan tää ihan tervettä touhua? Kesälomalla pitää laittaa kello soittaman että pääsee lenkille aamuyöstä....
 

suuris

Jäsen
VOI PRKL!!!!

Perseelleen meni tämän vuoden HCM. Uran ensimmäinen 42km jää tältä vuodelta juoksematta.

Viikko sitten selkä niksahti beach volleyn tuoksinnassa, eikä ole vieläkään kunnossa. Tai joinakin päivinä tuntuu ihan hyvältä, mutta toisinaan pelkkä kävely sattuu. Marathon on kuitenkin matka, jolla on oltava 100% iskussa.

Eilen vielä teloin jalkani samaisella kentällä. Polvesta lähti nahat ja nyt jalan koukistaminen alle 90 asteen on mahtodonta.

Syö miestä rotan lailla. Ei voi mitään. Ensi vuonna sitten. Tsemppiä juoksevillle!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Mä delaisin jos lähtisin, mutta kaksikymppinen kundini on ilmottautunut. Menossa ensimmäiseen maratooniinsa ja minä kannustavasti ilmoitin: dorka.

Niin siinä sitten kävi, että juoksi kanssa. Maaliin asti ja ajalla neljä ja puoli tuntia, jota pidän 'never lenkkeilyä harrastaneelle' kelpo tuloksena.

Kävin seuraamassa maratonia viiden, viidentoista, kahdenkymmenenviiden ja kolmenkympin kohdalla. Monasti tuli mieleen se mainos 'mistä tämä hullu kansa saa voimansa'. Vitosen kohdalla monilla juttu lensi ja juoksijoilla oli kenellä Playboy-asua ja kenellä tiikeripukua. Kolmessakympissä naamat oli jokseenkin vakavia ja porukka näytti elämäänsäkyllästyneeltä.

Paha oli varmasti maraton tällaisena päivänä ja hatunnosto jokaiselle suorittaneelle. Itseäni hikoilutti jo katsominen. Huomenna voi olla Buranalla monessa kodissa menekkiä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Niin siinä sitten kävi, että juoksi kanssa. Maaliin asti ja ajalla neljä ja puoli tuntia, jota pidän 'never lenkkeilyä harrastaneelle' kelpo tuloksena.


Kelpo tulos tosiaan tällä kelillä. Onnea hälle ja kaikille muille maratoninsi juosseille.

Itse olin just kisiksellä puntilla maratonin lähdön aikoihin ja toistin vanhan viisauden, jonka mukaan kahta koittamatta menen hautaan: maratonia ja paastoa. Niistäkin toista tuli jo kerran yritettyä mutta kuitenkin. Kukin todistaa tavallaan olevansa mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös