Helsingin Jokerit – tunteiden vuoristorata

• 161 782
  • 589

Moottorimuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuntuu että se oli vasta viime keväänä, kun pettyneenä poistuttiin Hämeenlinnasta ja mietittiin että mitä tästä tulee. Mitä Jokereille käy ja mitä omalle kannattajaidentiteetille käy.

Mä olin reilu parikymppinen, ku hävittii Hämeenlinnassa, enkä pystyny vielä päästämään irti ja kävin sen tappion jälkeen velä kaksi kautta kausikortilla päädyssä. Sain ensimmäisen lapsen, enkä käynyt kuin satunnaisissa peleissä ja lopulta vain harvemmin, koska aloitin AMK-opinnot. Sitten tuli toinen lapsi ja en käynyt kuin yhdessä pelissä sen jälkeen. Pelit jäi, mutta Jokereita en unohtanut. Sain kuunnella jullien ja muiden vittuilut hiljaa, koska en voinut puollustella seuran silloista tilaa.

Nyt asiat on toisin. Jullien yms. räksytystä kuuntelen edelleen hiljaa, mutta eri fiiliksellä. Mun ei tarvi vastata niille. Asiat on nyt niin hyvin ku voi olla. Lauantaina Turun reissu jatkui siitä, mihin fanimatkat 2014 jäivät.

Yhdeksän vuoden offseason on ohi, paha uni on ohi. Laulu raikas matkalla bussista halliin. Laulu jatkui hallissa. Laulettiin matka Turusta Stadiin ja vielä stadin baareissa. Ehkä mun elämän parhaat biileet.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtavaa kun Jokerit aiheuttaa taas tunteita. Jokaista Jokereiden maalia voi tuulettaa antaumuksella. Eilen seurasin matsia kännykän välityksellä Cmorelta selostus tuli handsfreen kautta. Bussia ajaessa täytyy ottaa luovat keinot käyttöön.
Satuin olemaan taukotilassa ruokatauolla ja Jokerit teki maalin. Tuuletin äänen. Työkaverit kysyivät mitä tapahtui? Sanoin että Jokerit teki maalin TuToa vastaan ja vähän innostuin. Kyllä he ymmärtää miten tärkeä asia Jokerit on minulle.
Tämä on taas hienoa aikaa. Tästä pitää nauttia koko sydämestä.

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtavaa kun Jokerit aiheuttaa taas tunteita. Jokaista Jokereiden maalia voi tuulettaa antaumuksella. Eilen seurasin matsia kännykän välityksellä Cmorelta selostus tuli handsfreen kautta. Bussia ajaessa täytyy ottaa luovat keinot käyttöön.
Satuin olemaan taukotilassa ruokatauolla ja Jokerit teki maalin. Tuuletin äänen. Työkaverit kysyivät mitä tapahtui? Sanoin että Jokerit teki maalin TuToa vastaan ja vähän innostuin. Kyllä he ymmärtää miten tärkeä asia Jokerit on minulle.
Tämä on taas hienoa aikaa. Tästä pitää nauttia koko sydämestä.
Pakko kysyä, että kuunteletko pelkkää selostusta vai onko kännykkä nähtävissä dösää ajaessa? Jälkimmäistä en suosittele missään nimessä, vaikka onkin upeaa, että himo pelin seuraamiseen on äärimmäisen suuri.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko kysyä, että kuunteletko pelkkää selostusta vai onko kännykkä nähtävissä dösää ajaessa? Jälkimmäistä en suosittele missään nimessä, vaikka onkin upeaa, että himo pelin seuraamiseen on äärimmäisen suuri.
Bussia ajaessa kuuntelen pelkkää selostusta.

Viimeksi muokattu:

Fox Hmylder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuoristorata kuvasi kyllä tämän illan tunneskaalaa hyvin. 44 sekunnin kohdalla tensiopäänsäryn jyllätessä ja habanerolla terästetyn lounaan möyriessä pahaenteisesti suolistossa meinasi mennä vähän väkisinkannattamisen puolelle, mutta kärvistelyt palkittiin sitten lopulta moninkertaisesti. Tämäkin maitsi muistuu varmasti mieleen vuosienkin päästä.

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Runkosarja paketissa. Otan tähän kohtaan paluukauden välitilinpäätöksen, koska pleijarit on aina ihan oma lukunsa - ja itseni tuntien rauhallinen ja positiivinen, nostalginenkin suhtautumiseni, jota olen kauden läpi onnistunut yllättävän hyvin vaalimaan, saattaa järkkyä (hetkellisesti) niiden aikana.

Edellisestä oikeasti tarkasti seuratusta kaudesta siis allekirjoittaneella aikaa se 14-15 vuotta, ei enää pysty ihan tarkkaan muistamaan miten se meni. Olen monen palstaveljen ja siskon tavoin ennen kautta ja sen aikana useassa ketjussa kuvaillut sitä fiilistä, miten Jokereiden paluu kotimaiselle kiekkokartalle hiipi liiveihin kuin varkain; en uskonut ikinä enää seuraavani lätkää näin tiiviisti. Olin väärässä, ja olen iloinen siitä. Näin runkosarjan aikana 21 Jokereiden ottelua, joista seitsemän hallilla. Vertailun vuoksi olen edellisen kerran käynyt hallilla yhtä paljon kauden aikana varmaan silloin, kun edellisen kerran pelattiin Nordiksella. Viimeisillä liigakausilla se 2-4 peliä kaudessa paikan päällä oli ihan riittävä määrä (toki niihin aikoihin nuorena miehenä rahaakin oli vähemmän käytössä), nyt jokainen missattu peli on aidosti harmittanut. Nostan isosti hattua jokaiselle, joka on pystynyt kaikki pelit tsekkaamaan, itsellä duuni ei yksinkertaisesti nyt mahdollistanut tuon isompaa määrää.

Ennen sitä ikimuistoista Espoon paluuottelua en usko, että olin koskaan katsonut Mestis-matsia kokonaan. En tiennyt mitä odottaa, mutta ihastuin ikihyviksi. Urheiluromantikkona sytyin ihan satasella Keravan halliin ja kiihkeätunnelmaisiin paikallisotteluihin KEspoota ja KVantaata vastaan, nautin eksoottisista kohtaamisista Kajaanin Hokin ja Forssan Palloseuran kanssa. Koin ysärinostalgiaa kun kohdattiin Turun Toverit ja löysin uuden vihollisen Imatran Ketterästä. Seuralle tuttu ryysyistä rikkauksiin tarina on toki vasta aluillaan, mutta voi pojat, mikä alku. Sain kokea kolme ottelua paikan päällä oman skidini kanssa (ensimmäisen kerran vuonna 2013 ja heti perään uudestaan vuonna 2023), ja yksi ympyrä sulkeutui kun vein matsiin mutsini, jonka kanssa kannustin Jokereita Nordiksella kun edellisen kerran yritettiin nousta divarista kirkkaampiin valoihin. Joukkueellisesta tuntemattomia, nuoria jääkiekkoilijoita kasvoi silmissäni näiden vahvasti tunteikkaiden kokemusten myötä kauden aikana itselle henkilökohtaisesti ehkä tärkein Jokerit-joukkue koskaan. Luulen, että edellinen lätkänpelaaja, jota fanitin yhtä paljon kuin Onni Lindiä, oli... no, Juha Lind.

Jokereiden kannattajana sitä on vuosien varrella oppinut suhtautumaan oman seuran johtoportaaseen epäilevästi ja hyväksymään sen, että tietty sekoilun määrä on vakio. Huonosti ja isolla rahalla rakennetut palkkasoturijoukkueet ovat lihasmuistissa, siihen päälle tietty ylimielinen asenne ja suuruudenhulluus, josta ei ole koskaan ollut kuin haittaa. No, nyt ainakin vaikuttaa, vahvasti vaikuttaa siltä, että meillä on pitkästä aikaa seura, josta voi ihan aidosti olla ylpeä, jonka johdolla on kirkas ja realistinen visio tulevasta. Jäällä viilettää omia kasvatteja, seurayhteisö on paljon muutakin kuin pelkkää sanahelinää. Hallilla fiilis on poikkeuksetta ollut iloinen, positiivinen ja kevyt. Mä haluan tätä lisää, ja mä olen todella onnellinen, että saan olla osa tätä tarinaa, tätä yhteisöä. Minä. Me. Jokerit.

Kiitän koko Jatkoajan Jokerit-osiota unohtumattomasta, aivan huikeasta runkosarjakaudesta 2023-2024. Sitten lopetan vetistelyn, annan virallisesti itselleni luvan pistää stoalaisen elämänasenteeni sivuun play offien ajaksi ja aion nauttia tunteiden vuoristoradasta kevään ajan aivan, vittu, täysillä. Mennään voittaa se pokaali!

*edit kirjoitusvirhe

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Toivottavasti Jokerit ottavat tavan, että sarjatasosta riippumatta käydään pelaamassa ainakin se yksi treenipeli ennen kautta Keravalla. Kiitoksena, siteen ylläpitämisenä sinne suuntaan ja hauskojen pilkkojen materiaalina sitä tarvitseville.
Missä muuten Jokerit ensi kaudesta eteenpäin pelaa, mikäli Hart... Helsinki-hallia ei saada käyttöön vielä ensi kaudeksi? Keravaa ainakin tänään kiiteltiin sen verran, että tuskin ainakaan siellä. Tuskin myöskään Nordista saa käyttöön jokaiseen kotiotteluun? Tapiola, Tikkurila yhdessä Nordiksen kanssa?

Vai onko tuolla joku valmis suunnitelma jo olemassa?

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Missä muuten Jokerit ensi kaudesta eteenpäin pelaa, mikäli Hart... Helsinki-hallia ei saada käyttöön vielä ensi kaudeksi? Keravaa ainakin tänään kiiteltiin sen verran, että tuskin ainakaan siellä. Tuskin myöskään Nordista saa käyttöön jokaiseen kotiotteluun? Tapiola, Tikkurila yhdessä Nordiksen kanssa?

Vai onko tuolla joku valmis suunnitelma jo olemassa?
Minä mikään expertti ole, mutta jos Ilmala ei onnaa (ei tuu onnamaan) niin Tapiola/Tikkurila akseli varmaan ihan varteenotettava. Vantaa tuskin pistää pahakseen, jos Jokerit Tikkurilan jäähallilla "kotipelejä" pelaa.

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Runkosarjan osalta pelit saatu pakettiin..Viimeisen pelin jälkeen tänään Keupa , niin tunteet nousi pintaan. Viimeinen peli ainakin tällä haavaa Keravalla. Hyvä että saatiin mahdollisuus pelata pelejä tuolla Sheerwoodissa.
Kausi alkoi hienosti. 21.9 Kiekko Espoo peli Tapiolassa. Näki kaikki fanit ketkä oli liiga aikoina mukana. Sitten eka Keravan peli runkosarjassa.

Se että joukkue aloitti hyvin runkosarjan.
7 ekasta pelistä 6 voittoa. Oli tärkeä saada hyvä startti kauteen. Ja se saatiin.
Kyllä tässä on hieman tunteikkaana tällä hetkellä.
Nyt vaan täysillä kohti uutta, eli pleijareita.
Kiitos kaikille mukana eläjille. On ollut mahtava Runkosarja. Tosiaan kuten otsikko sanoo Tunteiden vuoristorata.

Tunteet pinnassa tappioon päättyneiden otteluiden takia ja ilon hetkiä kun saatiin voitto pelejä.
Toi on hieno joukkue.
Alkaa uusi kausi. Se on playoff. Vaan voitoilla on merkitystä. Nyt riittää että voitetaan pelejä.
Oli myös ilo nähdä miten toimiston henkilökunta oli tänäänkin hallilla ja oli aikaa jutella niitä näit.
On tää joukkue Isolla J kirjaimella.
Yhteisöllisyys paistaa läpi. Mikä on iloinen asia. Tärkeä asia.

Kiitos paljon kaikille. Tunne nousee Nyt jo pintaan . Tuo on niin hieno ryhmä. Fanit koti sekä vieraspeleissä.. aivan timanttia. Kiitos. Tehdään tästä kaudesta vielä parempi ja huipumpi.

Kirjoittelen myöhemmin lisää. Tunne ottaa Nyt vallan. Kiitos. Jatketaan taas.!!

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Missä muuten Jokerit ensi kaudesta eteenpäin pelaa

Jokereilla on Jääkenttäsäätiön kanssa sopimus koko ensi kaudesta Helsingin jäähallissa pelaamisesta. Eli lähtökohtaisesti siellä pelataan. En ole varma onko Jokerit tätä omatoimisesti missään vielä tiedottanut, mutta näin se asia on.

Areenan tilanne ja sen mahdollinen muuttuminen on sitten asia erikseen.

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Ei noissa vierasmatseissa ole paljon tullut käytyä joten tänään oli meikäruletille toka matsi tällä kaudella ja ekaa kertaa Nordiksella sitten ysärin. Ennen matsia ja kahdessa ekassa erässä ei nyt ihmeemmin hetkauttanut. Nappasin paikan E5:n piippuhyllyn piippuhyllyltä riviltä 15 ihan vasiten, koska halusin nähdä koko mestan mahdollisimman hyvin ilman silmiä niskassa. Toinen vaihtoehto oli B-katsomo, jossa kävin katsomassa ekan matsini vuonna 1991.

Alkuhommelit oli pettymys, sentään Baker Streetin tajusivat soittaa. Katupojat ok myös. Kaksi ekaa maalia nekin aika jees. Liikaa on punaista vaan tuon mörskän sisustuksessa ja ihme viirejä ja rumia paitoja heiluu katossa häiritsemässä.

Mutta joo, EP veti aika kivasti ja koko lato oli suht hyvin messissä. Kyllähän se kolmannen erän lopussa alkoi jo mennä vähän tunteisiin kun tuli Hermeksen tasoitus ja Jokerien nopea kuitti ja jengi tuki pelaajia suht kivasti.

Hieno ilta siis, taas yksi uusi kierros tunteiden leppäkerttujunassa. Kiitos Jokerit, kiitos fanit

Gemondo

Jäsen
Ohhoh. Olipahan ilta.

Alkuviikon tappiot ja etenkin jengin paskat peliotteet olivat latistaneet oman fiiliksen johonkin lattian ja maton välimaastoon. Ei tän näin pitänyt mennä, joku saatanan keski-suomen ketterä möttösineen ja virtasineen tulee saatana taas ja pyyhkii lattiaa Jokereilla kun tosipelit alkaa. Aina sama laulu. Aina. Oli maa, sarja, valmentaja, pelaajat, omistajat ja vastustajat ihan mitä tahansa, aina sama laulu.

Ja sekös vasta masensi, ensin on puoli vuosikymmentä odottanut jääkiekko-ottelua jossa voisi taas elää tunteella mukana. Puhumattakaan siitä että en edes tiedä miltä tuntuu juhlia kannattamani joukkueen mestaruutta. Ja mä olen kohta nelikymppinen. Tajusin lauantaina olevani Pedro.

No, lippu 3. peliin oli tietenkin ostettu heti kun se myyntiin tuli joten ei auttanut kuin pumpata itsensä taas täyteen (tod.näk. turhaa) toivoa ja ajella kohti Töölöä. Ehkä jospa kuitenkin tänään voisi olla se päivä kun Jokerit pelaaavat myös playoffeissa potentiaalinsa mukaisella tasolla. No ei tietenkään ole, mutta mennään nyt katsomaan miten me tänään onnistutaan tyrimään.

- - - KAKSI JA PUOLI TUNTIA MYÖHEMMIN - - -

Ajan autolla kohti kotia, luukutan perhefarmarin ämyreistä niin kovaa Pretenderiä ja Baker Streetiä että auton lasit ovat kovemmilla kuin Nordiksen pleksit tänään. Täysin euforinen fiilis. En muista koska viimeksi. Varmaankin 2012 playoffeissa on päästy ainakin lähelle. Mutta silti tämä tuntuu vielä jotenkin erilaiselta. Paremmalta.

Mutta miksi?

Mestiksen puolivälieräsarjan kolmannen pelin voitto Kokkolan Hermestä vastaan korkeintaan kohtalaisella peliesityksellä ja minä käytännössä itken onnesta ajaessani hallilta himaan. Ihan heti en olisi uskonut näin käyvän.

Kai tämä vain tuntuu taas oikealta.

Jos ei muuta, niin ainakin tämä päivä opetti minulle konkreettisesti sen, ettei sillä sarjatasolla tai pelaajamateriaalilla oikeasti ole lopulta mitään merkitystä. On vain Jokerit.

Steve Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pysyn ilmeettömänä hautajaisissa. Pysyn ilmeettömänä ristiäisissä. Mutta kun Hermeen 2-2 tasoituksen jälkeen Lefa lyö 17 sekuntia myöhemmin ranteet lukkoon ja nostan vieressä seisovan tyttäreni ilmaan, mäkin itken.

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miettikääpä jos joku olisi tullut keväällä 2010, kun Kekäläisen tulo Jokereihin oli julkistettu kertomaan, että vuonna 2024 Jokerit pelaa Mestiksen (ja sarjajärjestelmä suljettu) puolivälierissä Kokkolan Hermestä vastaan, Nordiksella, ja fanit on aivan mehuissaan, kun saavutetaan kolmospelissä sarjan eka voitto. En olisi moista tarinaa uskonut ja olisin pitänyt kertojaa hulluna. Mutta näin se vaan menee. Onhan se aivan mahtavaa, että itselle (ja monelle muulle) on palannut takaisin tunne seurata Jokereita ja suomalaista jääkiekkoa. Se on aivan mahtavaa seurata pelejä, kun tulokset merkitsee jotain. Välillä vituttaakin, mutta pääasiassa on ollut ilo tällä kaudella. Näin sen pitää mennä. Tappioiden pitää vituttaa ja voitoista pitää riemuita. Tätä tunnetta oli pitkään ikävä ja olin jo osittain luopunut toivosta, että sitä enää kokisi, mutta onneksi näin ei käynyt.

Kiitos Jokerit! Päättyy tämä kevät miten vaan, pääasia on että tunne on tullut takaisin!

Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Se on vaan Mestistä" tai "se on vaan Mestiksen mestaruus". "Mitä järkee Mestiksessä on" kuului ja kuuluu monesta suunnasta edelleen. Tuskin kuuluu enää pitkään. Kyse on Jokereista. Sytyttäähän tää aivan helvetisti. Ja kuten ollaan nähty hallin tunnelmastakin, sytyttää monia muitakin aivan helvetisti.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kyllähän tämä vanhan pumpun päälle alkaa ottamaan. Perjantaina Kokkolassa voitto oli lähellä ja eilen vaikutti, että sama toistuu taas ja Hermes menee lopussa ohi. Kritisoitu Lemberg onneksi heräsi eilen ja teki kaksi. Huomiseksi pitää silti parantaa, jotta saadaan sarja tasoihin Kokkolassa. Sitten mennäänkin isommalla porukalla sinne lauantaina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy