Helsingin Jokerit – tunteiden vuoristorata

• 161 782
  • 589

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Duunissa on tänään ja huomenna syksyn tärkeimmät päivät, mutta ihan puolivaloillahan tämä menee ja vasemmalla kädellä, kun mietteet ovat illan pelissä. Korjataan jälkiä sitten syssymmällä.

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Mulla on mennyt koko viikko miten sattuun monesta syystä. Eilen päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja päästä tämän viikon osalta takaisin radalle ja alustaa huomenna ensi viikkoa. Tämä päivä se vasta sivuttain on mennytkin. Jos rehellisiä ollaan ja kyllähän sitä ollaan, huomennakaan ei mistään tule mitään. Pelin lopputuloksesta huolimatta ihanaa on silti!

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tämä duunipäivä oli tässä. Turha sitä täällä on aikaa tappaa kun mistään ei tule mitään. H-hetki -5h 27min.

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Kymmenen vuoden piina ja "banni" on ohi ja tänään mennään! Vaikka paikalle en nyt Espooseen pääse, niin hengessä vahvasti mukana ja varmasti ainakin osassa Helsingin kotimatseista tällä kaudella mukana. Näin päättyy pitkä boikottini Jokerien kotimatseista samalla.

Itselleni uusi tilanne, kun tähän asti Mestiksessä suosikki on ollut kotikaupungin Kiekko-Vantaa. Eikä mitään KiVaa vastaan edelleenkään, nyt kakkossuosikki, mutta kyllähän se on selvää että vain ja ainoastaan Jokerit voi olla ykkössuosikki.

Hienoa, että ollaan mukana ja ollaan varmasti tämän kauden puhutuin seura Suomessa!

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Espoo, Capitals, Arsenal
Kymmenen vuoden piina ja "banni" on ohi ja tänään mennään! Vaikka paikalle en nyt Espooseen pääse, niin hengessä vahvasti mukana ja varmasti ainakin osassa Helsingin kotimatseista tällä kaudella mukana. Näin päättyy pitkä boikottini Jokerien kotimatseista samalla.

Itselleni uusi tilanne, kun tähän asti Mestiksessä suosikki on ollut kotikaupungin Kiekko-Vantaa. Eikä mitään KiVaa vastaan edelleenkään, nyt kakkossuosikki, mutta kyllähän se on selvää että vain ja ainoastaan Jokerit voi olla ykkössuosikki.

Hienoa, että ollaan mukana ja ollaan varmasti tämän kauden puhutuin seura Suomessa!
Mullakin vähän sama pitkään kotikaupungin jengi Espoo ollut mestiksessä suosikki. Mutta nyt Jokerit ykkönen Espoo kakkonen.

Mietin kovasti mihin tämän kirjoittaisin. Se oma jokerisydän on niin vahva, että aina Jokerit ollut elämässä niitä tärkeimpiä asioita. Minä olin kai niitä pro-KHL faneja, jotka todella ja aidosti nauttivat pelin tasosta ja maailmanluokan pelaajista niin omassa jengissä kuin vastustajinakin. Hitto ne olivat kovia pelejä. Tämä Mestis-aika on vähän sitä, että peliä joutuu miettimään enemmän tunteen kautta ja keskittymään siihen miltä Jokerit TUNTUU. Epäilin ennen tätä iltaa että jotenkin tämä ei vaan nyt lähtisi, mutta olinpahan väärässä. Tuntuipa hyvältä huomata, miten se on se sama Jokerit joka vain sytyttää.

MINÄ, ME, JOKERIT!

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mietin kovasti mihin tämän kirjoittaisin. Se oma jokerisydän on niin vahva, että aina Jokerit ollut elämässä niitä tärkeimpiä asioita. Minä olin kai niitä pro-KHL faneja, jotka todella ja aidosti nauttivat pelin tasosta ja maailmanluokan pelaajista niin omassa jengissä kuin vastustajinakin. Hitto ne olivat kovia pelejä. Tämä Mestis-aika on vähän sitä, että peliä joutuu miettimään enemmän tunteen kautta ja keskittymään siihen miltä Jokerit TUNTUU. Epäilin ennen tätä iltaa että jotenkin tämä ei vaan nyt lähtisi, mutta olinpahan väärässä. Tuntuipa hyvältä huomata, miten se on se sama Jokerit joka vain sytyttää.

MINÄ, ME, JOKERIT!
Itse olin varovaisen optimistinen KHL:ään lähdettäessä että taitavampien pelaajien myötä jaksan kiinnostua vielä Jokereista, no en sitten jaksanut lainkaan ja hyvin nopeasti meni siihen että ihan sama vaikka Jokerit olisi hävinnyt jokaisen pelin 10-0. Käytännössä koko Jokereita, mitä tuli seurattu lähes 20 vuotta ennen KHL:ään siirtymistä, ei minulle ollut enää lainkaan olemassa.

Sitten kun varmistui että paluu Suomeen ja Mestikseen tapahtuu ajattelin, että ehkä jonkun pieni kipinä saattaa syttyä kun kuitenkin kyseessä vaan Mestis. Mutta tämähän tuntu aivan saakelin hienolta! Ihan kuin joku osa sielusta olisi herännyt koomasta, hyvältä tuntuu pakko myöntää.

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Eräs Ässä-fani kirjoitti huhtikuussa 2013, kun Ässät voitti mestaruuden Porissa itkeneensä ilosta ja liikutuksesta siinä vaiheessa kun Vellu Ketola tuli julkisuuteen pitkän tauon jälkeen ojentamalla Kanada-maljan Ässien kapteenille.

Tänään ei vielä mestaruutta ratkottu eikä Jokerit vielä pelaa liigassa, mutta tunnetasolla tämä oli ainakin minulle lähes samanlainen itku ja liikutus ilosta, kun Jokerit palasi kotimaan sarjoihin. Kun telkusta näki ja myös kuuli tuon Jokeri-katsomon...Ja kun tehtiin voittomaali jatkoajalla. Onko koskaan juhlittu näin huikeasti runkosarjan ensimmäisen pelin jatkoaikamaalia? Tämä olikin jotain paljon enemmän...

Ja loppuun vielä, päivän ainoassa liigamatsissa Mikkelissä reilut 2 200 katsojaa. Päivän ainoassa mestis-pelissä Espoossa mökki täynnä ja lähes 7 000 katsojaa. Ja kuinka moni jäi ilman lippuja, joka olisi oikeasti halunnut matsiin Espooseen tänään. Väitän oikeasti että meitä liputta jääneitä oli tänään enemmän kuin Mikkelissä katsojia...Olisiko tässä jotain signaalia myös Liigan johtoportaan suuntaan...

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Tänään syndikin lehtereillä Keravalla. Voi mennä tunteiluksi, mutta hitot siitä.

Aivan euforinen fiilis. Koko se matka lapsuudesta tähän päivään, tähän hetkeen.

Tää menee kaikille niille Jokerifaneille, joiden matka päättyi jo, jotka ovat täällä tänään, jotka kantavat tulevaisuudessa Jokerilogoa ylpeydellä.

Tää on meidän Jokerit!

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Yritin rustata tähän jonkun mini-novellin siitä miten tunteikas ilta itselleni oli ja miten upeaa Jokerit-henkeä koin tänään Keravalla, mutta ei oikein irronnut. Sanonpahan vaan, että tuollaista ME-henkeä ja yhteisöllisyyttä, missä KOKO HALLI seisoo viimeiset kymmenen minuuttia kannustaen omiaan, en muista kokeneeni pitkään aikaan. Tämä oli varmaan sitten sitä divarihenkeä, josta Pave ja muut ovat puhuneet.

Käykää katsomassa Keravalla matsia, jos vain suinkin pystytte. Vittu mikä meininki. Paskasta pelistä huolimatta tämä elämäni ensimmäinen visiitti Keravalle jää mieleeni ikuisesti.

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Pakko tulla sanomaan tännekin että näin 30 vuotta JYPin kannattajana (ehkä jopa sinivalkoista JYP HT aikaa nostalgioivana) toivon totisesti että Jokerit palaa liigaan! Ketä kiinnostaa KooKoo, Jukurit, Sport nousijat? Ei vittu ketään. Varsinkaan kun eivät pelillisesti nousseet. Ainoa näistä joka nousi Mestiksen mestarina oli Jukurit. Ihme länkytystä joka suunnalta Jokereita kohtaan. Joo, olen siinä samaa mieltä, että KHL ei lämmittänyt muiden mieltä, mutta siitä viis, kun Jokerit tulee taas Jyväskylään liigajoukkueena, ostan joka matsiin liput. Se olisi paluu arkeen ja vastustajana kiinnostava. Tsemiä!

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ketä kiinnostaa KooKoo, Jukurit, Sport nousijat? Ei vittu ketään. Varsinkaan kun eivät pelillisesti nousseet. Ainoa näistä joka nousi Mestiksen mestarina oli Jukurit.

Viestisi on:

a) faktuaalisesti viturallaan

ja lisäksi kiinnostaisi tietää:

b) että miten meinaat, että Jokerit tulee nousemaan Liigaan pelillisesti?

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Viestisi on:

a) faktuaalisesti viturallaan

ja lisäksi kiinnostaisi tietää:

b) että miten meinaat, että Jokerit tulee nousemaan Liigaan pelillisesti?
A) kohtaan "faktuaalisuus" voi jäpöstää. En jaksa muistaa että nousiko Mestiksen mestarina. Toivottavasti. B) toivottavasti Jokerit nousisi pelillisesti jos sille annetaan mahdollisuus. Vaikka hyvää työtä siellä Kouvolassa on tehty ja tuloksellisesti tuli pärjäämään, ei silti jaksa innostaa suurta yleisöä. Jokerit ja Espoo vetäisi aina jengiä hallille enemmän.

Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
A) kohtaan "faktuaalisuus" voi jäpöstää. En jaksa muistaa että nousiko Mestiksen mestarina. Toivottavasti. B) toivottavasti Jokerit nousisi pelillisesti jos sille annetaan mahdollisuus. Vaikka hyvää työtä siellä Kouvolassa on tehty ja tuloksellisesti tuli pärjäämään, ei silti jaksa innostaa suurta yleisöä. Jokerit ja Espoo vetäisi aina jengiä hallille enemmän.
Niin eipä myöskään Jyp jaksa innostaa suurta yleisöä. JYPiin pätee ihan samalla tavalla, että Jokerit ja Espoo vetäisi aina hallille enemmän jengiä.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Vierasmatkat

Yksi mageimpia asioita joita Jokerien fanina pääsee tekemään on vierasmatkat. Muistan vieläkin kun pienenä natiasena matseissa sitä mietti, että jonain päivänä kun olen tarpeeksi vanha, niin lähden mukaan reissuille. Ensimmäinen fanimatka oli kevään 97 ensimmäiseen finaaliin Turkuun. Muistan että jännitti lähteä kauas himasta hallituttujen matkaan neljätoistakesäisenä.

Lindin Juha pamautti jatkoajalla Jokerit voittoon ja meidän katsomo suorastaan räjähti liitoksistaan. Fanitoiminnan suurin hahmo Pave nappasi tämän natiaisen otteeseensa ja sanoi että tämmöstä tämä on...

Yhdeksän vuotta sai muistella niitä satoja eri reissuja joita tehtiin. Kai sitä tirautti muutaman kyyneleenkin, että eikö näitä pääse enää kokemaan? Mistään en ole (edes Eteläpäädystä) saanut niin montaa uutta ystävää mitä Jokerien fanimatkoilla. Fakta.

Tänään mennään taas. Nokka kohti Turkua ja loppuunmyytyä Rajupajaa.

Viimeksi muokattu:

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toukokuussa kaverit rupesi kyselemään että meinasinko hommata kausarin taas kun Jokerit palaa Suomeen pelaamaan "No en helvetissä. Ei oo lätkä kiinnostanut 2016 jälkeen, se juna meni jo ja tunne tosta touhusta on kuollut. Jos nyt pelin tai kaks kävis tukemassa".

Jonkin ajan päästä puheeksi tuli Pitsiturnaus ja että kiinnostasko lähteä. Koko päivä höntsälätkää ja kaljottelua kesäisessä Raumassa, perinteikäs turnaus ja aikoinaan seuratessa se lätkäkesän avaus jolla oli oma paikkansa kiekkokalenterissa koska muutaman viikon päästä vuorossa oli Tikkurila. No mulla on se vapaana ja Satakunnan derby ois kiva kokea ja sama kai se on kattoa miltä se Jokereiden peli näyttää.
Jokereiden luistellessa jäälle hymynkare kaartui suupieleen ja kädet alkoi spontaanisti taputtaa, mutta vieläkin tunne - se tunne sisältä puuttui.

Pitsiturnaus meni hilpeästi kaljoitellessa, mutta nyt kun kaveri rupesi kyselemään uudestaan kausarihommista niin jokin oli muuttunut. Ehkä sitä kuitenkin oli pieni kipinä herännyt? Tuliskohan sitä käytyä, oishan toi nyt varmaan ihan siistiä, Nordiskausari kuitenkin vaan parin viikon välein peli ja vaikka sit ei kiinnostais niin menis rahat hyvään tarkoitukseen, pitäskö sitä, lähtisköhän tää tästä?

------------------------------------------

Espoo, Kerava-avaus, Nordiksen pelit paikan päällä ja loput CMoren kautta. Keravalla kaveri totesi että tuntuu kuin joku sisällä ollut tyhjä kolo olisi täyttynyt ilman että oli tietoinen että sieltä edes puuttuu jotain, enkä olisi voinut paremmin kuvailla.

Halli täynnä ystäviä ja vanhoja tuttuja joiden olemassaolon on vuosien aikana ehtinyt unohtaa, toimisto ja organisaatio tuntuu tekevän pelkästään oikeita asioita, kentällä raikasta ja pirteää jokerilätkää ja itse koen jumalauta tunteita! Isosti. En olisi muutama vuosi sitten voinut uskoa että voin enää kokea tälläistä iloa ja vitutusta jääkiekon parissa, ja tuosta kausaricasesta nykyinen ajatus on että "ois pitänyt ottaa myös se Kerava tähän mukaan" ja pohdinta siitä että pitäisikö playoffkausari ottaa katkarapukatsomon sijasta päätyyn. Aamu alkoi spontaanisti jokerihupparin tilaamisella että saa toimiston turhan vahvasti edustetulle jullipopulaatiolle jonkinlaista vastavoimaa, ja TuTopelin toisella erätauolla tuli ostettua Forssa awayhyn liput kun tuli saatanan typerä fiilis kattoa tuota meininkiä kotoa. Ja jos tuon joulukuun Imatrankin blokkaisi kalenterista myös vapaaksi, ihan varuiksi vaan.

En tiedä ootteko kaverit huomannut, mutta eletään muuten ihan helvetin siistejä aikoja. Tää on mun Jokerit.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Paka
Monta vuotta liiga-aikana kausarin omistaneena olin vähän skeptinen tähän Mestis aikaan, kun *** oli vienyt kaiken tunteen pois. Ensimmäiseen mestismatsiin mentäessä olin fiiliksellä, että käydään nyt yks matsi katsomassa. Nyt tuntuu siltä, että jotain on palannut takaisin elämääni. Seuraavaan kotimatsiin laskee päiviä ja Turku away oli kuin olisi palannut entisiin aikoihin takaisin. On meillä hieno yhteisö!

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Monta vuotta liiga-aikana kausarin omistaneena olin vähän skeptinen tähän Mestis aikaan, kun *** oli vienyt kaiken tunteen pois. Ensimmäiseen mestismatsiin mentäessä olin fiiliksellä, että käydään nyt yks matsi katsomassa. Nyt tuntuu siltä, että jotain on palannut takaisin elämääni. Seuraavaan kotimatsiin laskee päiviä ja Turku away oli kuin olisi palannut entisiin aikoihin takaisin. On meillä hieno yhteisö!
Oli teillä hieno meininki. Kiva oli katsoa vierestäkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy