Helsingin jäähalli

  • 495 460
  • 2 384

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös tää duo ilmoittanut vasta stadionkeikkojen jälkeen tekevän jonkun areenaspektaakkelin? Ja tietääkseni ne oli hetki sitten.

Vai ovatko jo aikoja sitten suunnitellut nää ja varanneet hallin. Siltä nyt vähän tuntuu.
Tottakai nämä keikat on jo varmaan keväästä lähtien ollut pöytälaatikossa ehdollisilla sopimuksilla olemassa että jos kesällä kiinnostusta on tarpeeksi niin syksyn kiertue toteutuu. Ei tämä mikään viikossa keksitty kdea ole.
 

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Tottakai nämä keikat on jo varmaan keväästä lähtien ollut pöytälaatikossa ehdollisilla sopimuksilla olemassa että jos kesällä kiinnostusta on tarpeeksi niin syksyn kiertue toteutuu. Ei tämä mikään viikossa keksitty kdea ole.
Veikkaisin suunnitelmien alkaneen noin vuosi sitten, kun stadikkakeikat varattiin hetkessä loppuun.
 

Kuzmin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nallipyssyketju
Eikä jää tapahtumat siihen.
Edellisellä viikolla marraskuun puolivälissä kisataan hallissa taitoluistelun GP-kilpailu.
Rakentamisineen ja jäänmaalauksien kanssa kisa verottaa kalenterista arviolta noin 5-6 vuorokautta.

Sama keväällä. Huhtikuun alussa luistellaan hallissa muodostelmaluistelun maailmanmestaruudesta
.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jäähallin pääsisäänkäynnin eteen ei sitten kannata yrittää pysäköidä, jos ei ole inva tai hallin henkilökuntaa. Ja jos auto on jo siinä parkissa, tulee tod. näk. saamaan sakot.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saa nähdä tänään, että minkälaisessa kunnossa Nordiksen jää oikein on tällaisena hellepäivänä, kun tätä lämmintä kautta on jatkunut koko kesän ja syksyn ajan. Just näytti tossa vähän aikaa sitten täällä Vantaalla lämpömittari +24 astetta, joten eiköhän se suht samaa oo myös siellä Nordiksella.

Ainakin viime syksynä muistan sen, miten hallin jää oli melko paskassa kunnossa, vaikka ei ollut näinkään lämmintä. Mutta kohtahan sen näkee.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Tärkein kysymys seuraavaksi : Mitä maksaa bisse nykyisin
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Saa nähdä tänään, että minkälaisessa kunnossa Nordiksen jää oikein on tällaisena hellepäivänä, kun tätä lämmintä kautta on jatkunut koko kesän ja syksyn ajan. Just näytti tossa vähän aikaa sitten täällä Vantaalla lämpömittari +24 astetta, joten eiköhän se suht samaa oo myös siellä Nordiksella.

Ainakin viime syksynä muistan sen, miten hallin jää oli melko paskassa kunnossa, vaikka ei ollut näinkään lämmintä. Mutta kohtahan sen näkee.
Katsomossa on ainakin hiki T-paita päällä, tuskin on jää häävissä kunnossa ja huononee vielä pelin edetessä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Uusi videotaulu on kyllä oikein bueno silmälle.
Vähän vielä teknisiä haasteita vielä käytössä, jäähykello ei näy ja kuva on kesken pelin pomppinut eri matsissa ja Hockey Night-studiossa.

Eiköhän se tästä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsomossa on ainakin hiki T-paita päällä, tuskin on jää häävissä kunnossa ja huononee vielä pelin edetessä.


Joo lämpimältä vaikuttaa kyllä tunnelma tänä iltana Nordiksella ainakin sen lämpötilan perusteella, vaikka itse matsi ei ole ainakaan vielä ihmeitä tarjonnut.

Ei oo kuuma yhtään itselläni, vaikka laitoin päälle tänään farkut, T-paidan ja vanhan Game Worn-paidan myös. Riippuu kai missä katsomossa istuu, itse olen täällä vakiopaikallani E9 katsomossa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo lämpimältä vaikuttaa kyllä tunnelma tänä iltana Nordiksella ainakin sen lämpötilan perusteella, vaikka itse matsi ei ole ainakaan vielä ihmeitä tarjonnut.

Ei oo kuuma yhtään itselläni, vaikka laitoin päälle tänään farkut, T-paidan ja vanhan Game Worn-paidan myös. Riippuu kai missä katsomossa istuu, itse olen täällä vakiopaikallani E9 katsomossa.
E6 mulla, keskipaikkeilla.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E6 mulla, keskipaikkeilla.


Täytyy vetää hieman takaisinpäin, koska varsinkin vikassa erässä tuolla hallissa oli katsomossa todella kuuma! En muista sitä, että koska viimeksi ollut Nordiksella lätkämatsissa noin kuuma. Piti tosiaan vikassa erässä riisua toi Game Worn-paita pois, kun sen verran lämmin alkoi olla.

Mutta noi jotkut hallin ylhäällä olevat valot alkoi käydä kyllä hermoille, kun häikäisivät jokaisella pelikatkolla silmiin aivan helvetisti. Niitä kyllä toivoisin pois tuolta häiritsemästä, koska noita valoja tuskin kukaan jää kaipaamaan.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän on Nordiksen oikea yleisökapasiteetti?

Ihan mielenkiinnosta eilen hallilla aloin miettiä asiaa, jota olen joskus aiemminkin pyöritellyt mielessäni, kun kuulutettiin hallin olleen loppuunmyyty, vaikka yläkulma oli jopa HIFK:n päädyssä E1:ssä puolityhjä.

Siitä ei sen enempää, mutta voiko katsomokapasiteetti todellakin olla yhä se 8200, vaikka vuosien varrella mm. se fanikatsomon ylärivi on poistettu käytöstä lätkämatseissa siinä aitioiden edessä. Samoin c- ja f-katsomoista on poistettu yksittäisiä paikkoja ahtauden vuoksi. Samoin käsittääkseni henkilökunnalle varattu aitio on ollut alun alkaen katsojakapasiteettiin luettu mukaan.

Onko siis jonnekin saatu lisää paikkoja?

Luulen kuitenkin, että ei voi olla lätkämatseihin myytävissä / annettavissa 8200 paikkaa. Jokuhan sen tietää, mutta kertooko.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäköhän on Nordiksen oikea yleisökapasiteetti?

Ihan mielenkiinnosta eilen hallilla aloin miettiä asiaa, jota olen joskus aiemminkin pyöritellyt mielessäni, kun kuulutettiin hallin olleen loppuunmyyty, vaikka yläkulma oli jopa HIFK:n päädyssä E1:ssä puolityhjä.
Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta kyllä mä oon aika varma että jossain tilanteissa jossa lippuja on esim. myyty 8129, niin syystä X ne silti ilmoitetaan loppuunmyytyinä. Ei varmasti aina, mutta joskus.

Lisäksi E1 on virallisesti vierasfanikatsomo, joten en tiedä miten sen suhteen asiat menee, että onko olemassa esim. joku yleinen linja / IFK:n oma linja että koska kyseessä on ns. kiintiöpaikat niin ne merkitään aina täyteen myydyiksi vaikkei esim. virallista vierasreissua olisi tms.

Ja sitten jos ollaan aivan tarkkoja, niin termi jota käytetään on nimenomaan loppuunmyyty, ei loppuuntäytetty. Jos Elon Musk tylsyyttään ostaa Nordiksen kaikki irtoflabat muttei jaa niitä missään siten että hallilla on vain 3000 ihmistä fyysisesti, niin on se silti loppuunmyyty koska Musk maksoi flaboista. Tässähän tullaan siihen että muutama seura taitaa ilmoittaa nimenomaan käytetyt liput, mutta yleinen linja on ilmoittaa myydyt liput.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta kyllä mä oon aika varma että jossain tilanteissa jossa lippuja on esim. myyty 8129, niin syystä X ne silti ilmoitetaan loppuunmyytyinä. Ei varmasti aina, mutta joskus.

Lisäksi E1 on virallisesti vierasfanikatsomo, joten en tiedä miten sen suhteen asiat menee, että onko olemassa esim. joku yleinen linja / IFK:n oma linja että koska kyseessä on ns. kiintiöpaikat niin ne merkitään aina täyteen myydyiksi vaikkei esim. virallista vierasreissua olisi tms.

Ja sitten jos ollaan aivan tarkkoja, niin termi jota käytetään on nimenomaan loppuunmyyty, ei loppuuntäytetty. Jos Elon Musk tylsyyttään ostaa Nordiksen kaikki irtoflabat muttei jaa niitä missään siten että hallilla on vain 3000 ihmistä fyysisesti, niin on se silti loppuunmyyty koska Musk maksoi flaboista. Tässähän tullaan siihen että muutama seura taitaa ilmoittaa nimenomaan käytetyt liput, mutta yleinen linja on ilmoittaa myydyt liput.
Kyllä, myyty. Tarkoitin sitä E-puolen katsomoa joka on se vanha "kakkosfanikatsomo", jonne joku porukka yritti sinne fanikatsomon vastakkaiseen yläkulmaan saada omaa jengiään kasaan - eli siis E9. Se oli esim. eilen kyllä puolityhjä.

Mutta: toi on ikuisuuskysymys ja siihen ei saa vastausta, onko Musk ostanut ja millä hinnalla.

Sen sijaan se on kiinnostanut, että onko oikeasti 8200 yhä kapasiteetti?
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen sijaan se on kiinnostanut, että onko oikeasti 8200 yhä kapasiteetti?
Aloin tutkiskelemaan Ticketmasteria, ja pienen kikkailun ja haravoinnin jälkeen päädyin seuraavanlaisiin lukemiin. En näitä aivan täydeksi faktaksi takaa mutta lienee aika lähellä todellisuutta;

- Normaaleja katsomopaikkoja 7 446.
- Erilaisia VIP-lippuja 660.

Tällöin paikkoja olisi 8 106. Lisäksi aitoihin oli 333 paikkaa tarjolla.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, myyty. Tarkoitin sitä E-puolen katsomoa joka on se vanha "kakkosfanikatsomo", jonne joku porukka yritti sinne fanikatsomon vastakkaiseen yläkulmaan saada omaa jengiään kasaan - eli siis E9. Se oli esim. eilen kyllä puolityhjä.

Mutta: toi on ikuisuuskysymys ja siihen ei saa vastausta, onko Musk ostanut ja millä hinnalla.

Sen sijaan se on kiinnostanut, että onko oikeasti 8200 yhä kapasiteetti?


Usein huomasin viime kaudellakin sen, että miten toi katsomo E9, jossa itse istun, niin oli ihmeen tyhjän oloinen, vaikka Nordis ilmoitettiin usein just loppuunmyytynä. Oon usein myös katsonut hieman ennen peliä Lippupalvelu sivuilta niitä vapaita tikettejä just tonne E9 katsomoon, niin näyttäisi olleen loppuunmyytyjä, vaikka todellisuudessa jo vierellä ja lähistöllä on niitä tyhjiä penkkejä vaikka kuin hur mycket.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta noi jotkut hallin ylhäällä olevat valot alkoi käydä kyllä hermoille, kun häikäisivät jokaisella pelikatkolla silmiin aivan helvetisti. Niitä kyllä toivoisin pois tuolta häiritsemästä, koska noita valoja tuskin kukaan jää kaipaamaan.

Tämä. Nuo valot pois. Eivät tuo mitään lisäarvoa omasta mielestä. Vitutti eilisessä pelissä monta kertaa.

Tulisi valo edes ylempää, jolloin ei valokeila osuisi suoraan silmiin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä. Nuo valot pois. Eivät tuo mitään lisäarvoa omasta mielestä. Vitutti eilisessä pelissä monta kertaa.

Tulisi valo edes ylempää, jolloin ei valokeila osuisi suoraan silmiin.


Nimenomaan. En edes ymmärrä, että mikä ihmeen idea noilla valoilla oikein on muka olevinaan, kun ei viime kaudellakaan noita siellä riesana näkynyt. Täytyy kyllä tosiaan laittaa tosta asiasta palautetta seuran toimistolle.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloin tutkiskelemaan Ticketmasteria, ja pienen kikkailun ja haravoinnin jälkeen päädyin seuraavanlaisiin lukemiin. En näitä aivan täydeksi faktaksi takaa mutta lienee aika lähellä todellisuutta;

- Normaaleja katsomopaikkoja 7 446.
- Erilaisia VIP-lippuja 660.

Tällöin paikkoja olisi 8 106. Lisäksi aitoihin oli 333 paikkaa tarjolla.
Eli olisi reilusti yli 8200 paikan tuo yhteismäärä. Epäilin poistettujen penkkien ja aitioiden määrän vuoksi toiseen suuntaan.

Erikoinen homma tuo 8200-lukuun fakkiutuminen, jonka jokainen tietää fiktioksi, niin paljon hallia on muokattu. Miksiköhän on päädytty tällaiseen, eikä todelliseen lukuun? Epäilläänkö, että jengi menisi sekaisin, jos ilmoitettaisiin, että hallin kapasiteetti ei ole tasaluku? Tai että se elää vuodesta toiseen esim. turvallisuusmääräysten mukaan, ja se olisi liian vaikeaa ihmisten sisäistää.

Mielenkiintoista muuten, ilmoittaako Jokerit myös tän fiktiivisen 8200 kotihallinsa kapasiteetiksi. Ja ainakin Mestiksen sivuilla niin on.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli olisi reilusti yli 8200 paikan tuo yhteismäärä. Epäilin poistettujen penkkien ja aitioiden määrän vuoksi toiseen suuntaan.

Erikoinen homma tuo 8200-lukuun fakkiutuminen, jonka jokainen tietää fiktioksi, niin paljon hallia on muokattu. Miksiköhän on päädytty tällaiseen, eikä todelliseen lukuun? Epäilläänkö, että jengi menisi sekaisin, jos ilmoitettaisiin, että hallin kapasiteetti ei ole tasaluku? Tai että se elää vuodesta toiseen esim. turvallisuusmääräysten mukaan, ja se olisi liian vaikeaa ihmisten sisäistää.

Mielenkiintoista muuten, ilmoittaako Jokerit myös tän fiktiivisen 8200 kotihallinsa kapasiteetiksi. Ja ainakin Mestiksen sivuilla niin on.


Muistelin että joskus 90-luvulla Nordiksen kapasiteetti olisi ollut vieläkin vähän isompi, ehkä joku 8250 katsojaa tai vastaavaa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä. Nuo valot pois. Eivät tuo mitään lisäarvoa omasta mielestä. Vitutti eilisessä pelissä monta kertaa.

Tulisi valo edes ylempää, jolloin ei valokeila osuisi suoraan silmiin.
Näin telkkarista ne valot ja heti ekana tuli mieleen että ku ne osoitti yleisöön niin, "varmaan nyt jotain vituttaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös