Sanokaa mitä sanotte Raipesta, mutta munaa miehessä todella on. Tuolla asenteella, josta saimme pienen näytteen pronssiottelun jälkeen, kun pelaisi koko Suomen joukkue, voisi tuloskin olla toisenlainen. Väitän, että Raipe kaikessa hitaudessaan ja muumiomaisessa olomuodossaan oli vähintään yhtä tärkeä joukkueelle kuin esimerkiksi Aalto, Jokinen, Viitakoski ja Ojanen.
On se jännä juttu, että vaikka kuinka pelaajat itse jaksavat Raipea ylistää, joillekin ei vain aukea tuo asia. Luuletteko te, että pelaajat ihan vain hyvää hyvyyttään laukovat ensimmäisenä kehuja Raipesta, vaikkei Raipesta edes ole puhe?
Itse en uskaltanut Raipelta odottaa ihmeitä olympialaisissa, enkä myöskään MM-kisoissa. Ei Raipe myöskään ollut mitenkään ilmiömäinen MM-turnauksen alussa, eikä myöskään lopussa, mutta paransi omaa peliään matsi matsilta ja oli viimeisissä ja tärkeimmissä peleissä Suomen parhaita hyökkääjiä. Aloituksissa Raipe taisi olla Suomen joukkueen paras viimeisissä ja tärkeimmissä otteluissa. Tilastonikkarit kertokoot tarkemmin.
Ja tähän on pakko tarttua:
Ja Raipen ja Pakaslahden vertailu päättyy 100-0. Miten päättyi tämä SM-liiga kausi näiden joukkueidensa ykkössenttereiden osalta? Ja Raimo voittaa muutkin valitsematta jätetyt sentterit puhtaasti 100-0. Eli puolustavan sentterin rooliin otamme Raipen 100-kertaa ennemmin kuin esim. Juha Ylösen. Vau Suomikiekko nousuun...ja Raimon paita kattoon.
Ihanko kirkkain silmin siellä selität, että se ainoa ero Jokereiden ja Ilveksen joukkueessa oli ykkössentteri? Ja että Aravirta on niin saamaton tunari, ettei saanut houkuteltua Ylöstä mukaan MM-kisoihin, koska Ottawalla on jotkut NHL playoffsit käynnissä? Tämän kaiken sulatan vielä ajattelemattomuutena, mutta älä nyt hyvä ihminen käy sanomaan ettei Raimo Helmisen numero 41 kuulu Hakametsän kattoon! Pidät sitten miestä kuinka onnettomana tahansa, mutta yritä edes ajatella ennen kuin lähetät viestin.
Mitä tulee Raipen harhasyöttöön Venäjä -pelissä, niin siihenhän tämä koko homma kaatui. Näytä minulle yksikin virheetön pelaaja Suomen, tai ylipäänsä mistään joukkueesta. Sinänsä mukava huomata kuinka loistavana pelaajana sinäkin Raipea pidät. Yksikin virhe ja sinä olet jo epätoivon partaalla.
Karavaani kulkee, mutta Raipe ei petä.