Heli Koivulan Käytös

  • 6 635
  • 57

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tämä karvalakki-/tuulipukukansa mihinkään muutu, ainakaan nopeasti. Kateus on suurin hyve, parempi olisi, ettei kukaan olisi toista rikkaampi tai kauniimpi. Ja haastattelut täytyy hoitaa luonnollisesti murahtelemalla, ei vapautuneesti ja iloisesti.

Eli mielestäni Heli Koivulan haastattelua oli todella mukava seurata, ainoastaan Ingberg on yleensä yhtä hyvä haastateltava.
Ja miksei Koivula saisi olla iloinen (sitä hän mielestäni oli, eikä kyse ollut siitä, että olisi voinut olla Hansenin hypyn veroinen)viimeisestä hypystään, vaikka oli yliastuttu? Kuten haastattelussa selvisi, ei hän ollut nähnyt hyppyjään aiemmin, joten on aivan luonnollista, että tulee aika spontaani reaktio sen näkemisestä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No tästä nyt on jo niin monenlaisia mielipiteitä ja iso osa ei ilmeisesti ole edes juuri sitä tarkoittamaani haastattelua edes nähnyt joten en lähde kaikkeen kommentoimaan. Koitin heti aluksi muotoilla viestini poliittisesti korrektisti ja mielestäni siinä onnistuinkin. Jos Heli olisi sanonut, että "hieman harmitti kun oli jo niiiin lähellä" olisin varmaan ollut tyytyväinen enkä olisi koko ketjua avannut. Mutta hän ei tätä suostunut sanomaan.

Vastatkaa ihmiset vielä tähän: Toivoiko Heli vielä koko ajan reilusti että Hansen onnistuu viimeisessä hypyssään? Eihän kai kukaan halua menestyä toisen epäonnistumisen kustannuksella? (minä itse olen tälläinen ali-ihminen, että toivoin Hansenin yliastuvan hyppynsä)
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Jermu
Eipä tämä karvalakki-/tuulipukukansa mihinkään muutu, ainakaan nopeasti. Kateus on suurin hyve, parempi olisi, ettei kukaan olisi toista rikkaampi tai kauniimpi. Ja haastattelut täytyy hoitaa luonnollisesti murahtelemalla, ei vapautuneesti ja iloisesti.

Eli mielestäni Heli Koivulan haastattelua oli todella mukava seurata, ainoastaan Ingberg on yleensä yhtä hyvä haastateltava.
Ja miksei Koivula saisi olla iloinen (sitä hän mielestäni oli, eikä kyse ollut siitä, että olisi voinut olla Hansenin hypyn veroinen)viimeisestä hypystään, vaikka oli yliastuttu? Kuten haastattelussa selvisi, ei hän ollut nähnyt hyppyjään aiemmin, joten on aivan luonnollista, että tulee aika spontaani reaktio sen näkemisestä.

Ihan, uteliaisuuttani kysyn, että monessako kohtaa tätä ketjua joku on sanonut, ettei Heli saisi olla iloinen??? Eikai kukaan ole myöskään väittänyt, että haluaisi Helistä perussuomalaisen,(tämä stereotypia ei enään todellakaan pidä paikkaansa) haastatteluissa mörisevän henkikön. Useammassa kohdassa on jo viitattu tähän, että miksei Heli saisi olla iloinen. Tottakai saa olla ja on aihettakin. Eikö tässä ollut lähinnä ollut kyse siitä, että joidenkin mielestä Heli piti väkisin smile-facen naamalle heti kisan jälkeisessä haastattelussa, vaikka a)jonkin verran harmitti viime hetkillä "hävitty" kulta b)katkeruus/voitontunne toimittajia kohtaan pyrki pintaan nyt enemmän kuin koskaan.

EDIT: vähän lisäystä
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Sunnuntain Keskisuomalaisessa oli kitkerähkö kolumni siitä, miten Heli Koivula oli esiintynyt ylimielisesti medialle hopehaastatteluissaan. Tekijänoikeussyistä en lainaa juttua tänne, mutta se antoi kyllä ajattelemisen aihetta.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti DAF
Sunnuntain Keskisuomalaisessa oli kitkerähkö kolumni siitä, miten Heli Koivula oli esiintynyt ylimielisesti medialle hopehaastatteluissaan. Tekijänoikeussyistä en lainaa juttua tänne, mutta se antoi kyllä ajattelemisen aihetta.

Niin, eikös juttua voi lainata, kunhan laittaa lähteen mukaan. En itse tätä varmaksi tiedä, mutta näin sen luulisin olevan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Eikö enää nykyään hopeaa hävitäkkään? Vaikka hopee ei ole häpee? Johan pitää olla omituinen urheilija jos ei hopean sijasta olisi halunnut kultaa. Kai sen täyttyy silloin jossakin näkyäkin. Ihmettelen vaan, että mitä pirun välilä sillä on? Koivulan ulosanti on sitä mitä se on, ei kaikki urheilijat voi olla Jari Sarasvuon "Mä olen Mun Paras Paras Kaveri"-kurssin aivopesemiä verbaalisia supersuorittajia kameran edessä. Ainakin minä (Vanha Roisi) katselen mielelläni kikattelevaa blondia... so what? Antaa naisen nauraa ja kyynelehtiä, se ei yhtään tee hänen mahtavaa kilpailusuoritustaan huonommaksi.

PS: Tässä ketjussa tuli oikein I H A N A S T I esiin tuo suomalainen K A T E U S... ruvetaanko siitä keskustelemaan lähemmin tässä ketjussa (vaarallista, koska se on off topic) vai perustetaanko sille uusi ketju (vaarallista, koska siitä jo keskustellaan tässä ketjussa)?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No siis tota.

En nyt jaksanut koko ketjua lukea, mutta olihan Helin esitys seuraavana päivänä studiossa melkoinen.

Tyttö kertoo blondivitsejä ja hihittää ja kikattaa koko ajan. Tärkeintä on tietenkin olla oma itsensä aina ja joka paikassa. Mutta jos Heli on tosissaan oikeasti tuommoinen...

http://www.demi.fi:rolleyes:

(edit: typo)
 
Viimeksi muokattu:

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Call me a freak, mutta mielestäni kulta 14,83:n tuloksella on huonompi saavutus kuin 12. tila lähes täydellisellä, yli 15 metrin lievästi yliastutulla hypyllä. Minusta ihmisen kunnianhimossa on jotain sairasta jos ja kun aina on pakko olla paras. Olen suht varma ettei maailmasta löydy yhtään ihmistä jolla ei tämä kunnianhimo ole sairasta luokkaa, mutta silti pitäisin kilpailemista itseään vastaan paljon älykkäämpänä ideana.
 

raksipoi

Jäsen
Kyllähän tässä tulee vähän kommenttia.Olihan se aivan loisto hyppy en halua sitä haukkua mutta.Nakkas vielä tosi hyvän vitsin"...Ou my god!Onko se minä"Sehän oli aivan säälittävä vitsi.Ja sitten vielä ku se näytettiin se viimenen hyppy nii kommentit oli parhaasta päästä:"Voi hitsi(perinteisellä blondiäänellä)tuo oli kyllä hyvä hyppy"En tiedä käykö se täysillä.


ps:Aika pienet hampaat Helillä:D
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomatkaa, että analysoin nyt kommentteja enkä Heliä, jonka suoritusta enkä haastatteluja ole nähnyt.

Ensiksi Heliä arvostellaan siitä, että ei kehdannut sanoa yllätyshopean saaatuaan, että nyt kyllä lähinnä ottaa päähän. Siviilirohkeuden puutetta korkeintaan, mutta ei mikään poikkeuksellinen tai edes paha luonnevika.

Myöhemmin oli sitten heittänyt jotain kommenttiakin jo ja ollut oma itsensä, mikä ei tietenkään kelpaa. Vai luulitteko oikeasti, että ihmisten enemmistö heittää fiksua kommenttia lennosta? Heli siis kuuluu enemmistöön, hän on juuri niin kuin sinäkin!

Olipa ilmeisesti jopa hiukkasen ylimielinen ollut toimittajille. Hommanhan kuuluu mennä niin, että toimittajat vain saavat kaataa ylhäisestä korkeudestaan paskaa muiden päälle ja Heli on kyllä sateesta osansa saanut. Luonnevika ehkä, mutta se sama vika on kyllä 99%:lla meistä. Annettakoon anteeksi.

Löydän siis jostain syvältä itsestäni kyvyn antaa Helille anteeksi sen, että hän on ihan tavallinen ihminen, mutta todella hyvä urheilija.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oh my god, jos tämä ketju antaa edes viitteitä tämän maan keskiverto kansalaisen ajattelusta.

Helin haastattelua ja studio esiintymistä moititaan kovasti ja toinen toistaan typerämillä perusteilla, jos ette pidä kyseisestä henkilöstä niin sanokaa se suoraan.

Jokainen varmasti toivoo voittavansa, ainakin silloin kun se on todella lähellä. viime hetken tappiosta tulee normaalille ihmiselle pettymys, mutta samalla yllätys mitalista seuraa myös suuri ilo. Tunteiden sekamelskassa haastattelija tulee kysymään tavallisesti niin fiksuja kysymyksiään. Kuka meistä todellisuudessa olisi kertonut jotain fiksua? Urheilijat ovat aivan tavallisia ihmisiä, eivätkä treenattuja media esiintyjiä, hyvä niin.

Studiossa Heli oli aidon iloinen ja onnensa kukkuloilla, kuten moni meistä hyvien hetkien jälkeen elämässä. Vai olemmeko me kaikki aina fiksuja analyyttisiä ja harkitsevia? Toki emme moni edes esiinny mediassa, mutta mikä takaisi ettemme sielläkin olisi aitoja?

Minua häiritsevät enemmänkin jurot, puoli mykät urheilijat ja urheilutoimittajat, jotka tunkevat mikrofonia suuhun, vaikka urheilijaa vietäisiin sairaalaan tiputukseen "onko sinulla huono olo, mikä meni vikaan?" jne. Toimittajat voisivat joskus mennä itseensä ja miettiä hieman toiminta tapojaan ja käytöstään.

Olkaa ihmiset ylpeitä urheilijoistamme, aina ei tarvitse etsiä negatiivisia asioita.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tatzka kitetytti asian mielestäni täydellisesti. Ongelma näyttää olevan se, että jotkut näköjään edellyttävät, että urheilija heti suorituksensa jälkeen pystyy kylmän analyyttiseen ja loogiseen arvioon suorituksestaan. Antti Kasviota esimerkiksi oli aika turha haastatella häviön jälkeen. Hiemankaan huonommalla kotikasvatuksella Antti olisi vedellyt turpaan toimittajaa samantien. Nyt riitti mykkäkoulu.

Näissäkin kisoissa näitä toimittajien tyhmiä kysymyksiä tai toteamuksia on riittänyt. Kuten silloin kun toimittaja kysyi kymmenottelijoiltamme lähes heti tonnivitosen jälkeen, että kai lähdette pojat nyt syömään hyvin. Ojaniemi nieleskeli vielä oksennustaan suorituksensa jälkeen ja totesi, että ei ole oikein nälkä. No, ihmisiä ovat tietysti toimittajatkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minulla on joskus ollut vaivautunut olo myös Ylen televisioimissa jääkiekon mömmömkisoissa, joissa raahataan jonkun diilin mukaan aina yksi pelaaja erätaukoa kohti haastattelukoppiin. Siellä kysytään sitten, että "no Ville, tuleeko Tsekki todella niin lujaa kuin miltä näyttää?" Tai: "Jere, se oli aika kova pommi siniviivalta, se sinun maalisi, vai mitä?" Hikinen kiekkoilija heittää jotain yleispätevää, yleensä "joo" ja toivoo olevansa siellä missä hänen juuri nyt pitäisi olla. Eli pukukopissa keskittymässä seuraavaan erään, kun matsi on vielä kesken. Typerää touhua.

Takavuosina eräs ylen urheilutoimittaja oli närkästynyt mäkihyppääjä Janne Ahosen huonosta käytöksestä, kun häneltä ei liiennyt kommenttia ensimmäisen kierroksen hypystään. Toimittaja sai Jannen kiinni, kun hän oli sukset olalla matkalla torniin toista hyppyä varten. Kumma jätkä, kun ei jäänyt läppää heittämään Radio Suomeen.

Vähän työrauhaa urheilijoillekin?

Onneksi urheilussa edelleenkin tulokset ratkaisevat, ei ulkoinen olemus kumpaankaan suuntaan. Seppo Räty oli ulkoisesti kuin seinästä reväisty umpijuntti Takahikiän Rosita-baarista, mutta pirun kova keihäänheittäjä. Heli Koivula on kansainvälisen tason urheilukaunotar, joka kikattaa usein ja jolla ei aina leikkaa. Silti hän on luunkova kolmiloikkaaja.

Olkaamme iloisia urheilumenestyksestämme, sitä ei ole koskaan liikaa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No nyt selvitetty sekin, että taitaa jälleen kerran olla mielipidekysymys. Tuosta Helin ylimielisyydestä me emme tiedä, emmekä varmaan saa tietääkään, koska Ylen haastatteluissa Heli käyttäytyi iloisesti/blondityyliin (jokainen voi valita oman vaihtoehtonsa). Tuon todellisen ylimielisyyden on tuonut esille vain lehtitoimittajat, joita ilmeisesti näytti olevan useammassakin lehdessä, jotka voivat olla vain katkeria tai sitten Heli on oikeasti käyttäytynyt kameroilta "piilossa" kuin 5 olympiakullan voittaja. Tuota emme saa tietää, ellei jossain vaiheessa Heli itse kerro tästä katkeruudesta tai tämä taltioidu tv-haastattelussa. Ja mitä sillä oikeastaan on väliä, Heli on huippu-urheilija, eikä ole mihinkään suuntaan tilivelvollinen.

Toivottavasti Heli pysyy urheilijana, loistavana kolmiloikkaajana, eikä hänestä leivota seuraavaa urheilijakansanedustajaa.

Ja vielä viimeisen kerran: En ole (enkä usko että on monikaan tänne kirjoittajista mielipiteestä riippumatta) tippaakaan kateellinen, vaan ylpeä siitä, että meillä on näin loistava urheilija, joka kaikenlisäksi on todella edustavan näköinen. Todella hyvää mainosta ulospäin suomalaisesta urheilusta.

Edit: Kirjoitusvirhuja
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli Koivulan olisi pitänyt lyödä haastattelija, haistattaa tälle ja sylkäistä vielä päälle. Sittenkö ihmiset olisivat tyytyväisiä?
Näytättekö te aina päällepäin jos teitä sattuu harmittamaan? Kyllähän tekin olette varmasti joskus esim. kiittäneet ruoasta, josta ette pitäneet? Ei kaikille sovi Seppo Räty -tyyliset kommentit.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Torsti
Eli Koivulan olisi pitänyt lyödä haastattelija, haistattaa tälle ja sylkäistä vielä päälle. Sittenkö ihmiset olisivat tyytyväisiä?

Juuri näin, Torsti. Voit olla ylpeä itsestäsi, olet ymmärtänyt, sisäistänyt ja vieläpä kiteyttänyt asian erinomaisesti, hyvä!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Missä, missä, missä???

Viestin lähetti Fläppis
Tuosta Helin ylimielisyydestä me emme tiedä, emmekä varmaan saa tietääkään, koska Ylen haastatteluissa Heli käyttäytyi iloisesti/blondityyliin (jokainen voi valita oman vaihtoehtonsa). Tuon todellisen ylimielisyyden on tuonut esille vain lehtitoimittajat, joita ilmeisesti näytti olevan useammassakin lehdessä, jotka voivat olla vain katkeria tai sitten Heli on oikeasti käyttäytynyt kameroilta "piilossa" kuin 5 olympiakullan voittaja.

Missä lehdissä, Keskisuomalaisen (vaatii rekisteröitymisen joka ei ole ilmainen) lisäksi? Ja ketkä toimittajat? Mua kiinnostais lukea joku tällainen juttu mutta kun mulle ei ole osunut silmiin ainuttakaan.
:confused:
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Perisuomalaista kateutta parhaimmillaan.

Helvetin kaunis mutta myös helvetin hyvä urheilija, pisteet himaan Helille. Jos nyt meni joku haastattelu päin helvettiä niin mitä sitten. Eipä ainakaan sanonut että 'saksa on paska maa' niinkuin eräs oikeasti vittuuntunut 'legenda' muutama vuosi takaperin...
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Missä, missä, missä???

Viestin lähetti flintstone


Missä lehdissä, Keskisuomalaisen (vaatii rekisteröitymisen joka ei ole ilmainen) lisäksi? Ja ketkä toimittajat? Mua kiinnostais lukea joku tällainen juttu mutta kun mulle ei ole osunut silmiin ainuttakaan.
:confused:

Tuo lehti mistä itse luin oli Etelä-Suomen Sanomat (www.ess.fi). Tarkistin juuri heidän nettisivuiltaan, mutta en itse ainakaan juttua löytänyt. Tuntuu, että heidän verkkopalvelunsa enemmänkin tukee lehteä, kuin kertoo lehdissä olevat asiat. No, joka tapauksessa kyseessä oli sunnuntain (11.08.2002) numero ja urheilusivuilta löytyvä toimittajan (en muista nimeä ja lehtikin löytyisi vain tuolta Lahden suunnalta, jossa en asu) kannanotto/kommentti.

Itse kirjoittelin tästä jutusta (johon sanoin kuitenkin suhtautuvan epäilevästi), mutta sitten toinen kirjoittaja ilmoitti Keskisuomalaisessa olleen samantyyppisen mielipiteen (sama toimittaja?maybe tai sitten ei). Kuten sanoin tuostakaan ei voi vielä päätellä mitään lopullista, koska näiden toimittajien/toimittajan mielipide voi olla tuote esim. katkeruudesta Koivulan aikaisempaa käyttäytymistä kohtaan. Mutta jos saisit käsiisi sunnuntain ESS:n tai KeskiSuomalaisen (jos siellä on se juttu, itse en ks. lehteä ole lukenut) niin sieltä ainakin pääsisit lukemaan.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: täältä löytyy tarinaa..


Jep, tuolta löytyy vastaavia asioita, tosin vähemmän katkerassa muodossa, joten tuosta kirjoituksesta ne voisi jopa hyväksyäkin. No se oli kolmas kirjoitus eli ilmeisesti asialla on jotain perääkin. Ei vai? Ainiin sori, se olikin sitä perisuomalaista kateutta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suomalaisen urheilujournalismin tason tuntien (Nykop, Porttila, Linkku etc) en näille jutuille anna paljoa arvoa.

Tuulahdus isosta maailmasta, ei aina tartte miellyttää kaikkia haastattelijoita jotka tunkevat mikkiä nenän alle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Täysin erilaiset mielikuvat

Lainaus siis tuosta Turun Sanomien Timo Kujanpään jutusta:
"Koivula osoitti Münchenissä olevansa kova kilpailija. Kilpailun jälkeen kävi ilmi, että hän osaa olla muutenkin kova. Muutamat Koivulan vastaukset aivan asiallisiin kysymyksiin kilpailun jälkeen olivat siksi töykeitä, että lajiliitto saa pian ruveta pitämään käytöskouluja uusille tähdilleen.
Julkisena omaisuutena olo ei ole kenellekään helppoa, mutta on turha kiukutella ihmisille, jotka ovat lähinnä edistäneet urheilijan uraa. Tuskin kukaan allekirjoittaa sitä, että Koivula olisi saanut julkisuudessa jotenkin huonon kohtelun. Pikemminkin julkisuus kohtelee kaunista naisurheilijaa aina suopeammin kuin ns. kukka kumminkin -sarjaa."

- Oma mielikuvani on kyllä täysin toisenlainen tuosta toimittajien harrastamasta Helin urheilijan uran "edistämisestä" - tai sitten mä olen ymmärtänyt väärin tuon edistämis-termin. Kuten tässä ketjussa on todettukin niin toimittajille Heli oli pitkään vain ulkonäöllä kisoissa oleva muka-urheilija, jota epäonnistumisen hetkellä lyötiin kuin vierasta sikaa. Ja nyt Helin menestyksen hetkellä nämä samat toimittajat unohtavat omat ei niin nätit sanansa - joillakin kaikista härskeimmillä toimittajilla on jopa munaa väittää että itse asiassa ne kirjoitukset olikin Helin urheilijan uran edistämistä. Ja että Heli on tässä se pikkumainen kun on pahoittanut mielensä toimittajien, näiden suurien sankarien, silloisesta ilkeästä kirjoittelusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilmeisesti tämä Timo Kujanpää seuraa urheilijoita laatulehdistä kuten Seura, Me Naiset jne ja vetänyt johtopäätökset niiden perusteella. Siellä kirjoitellaan kivoja juttuja kivoista urheilijoista. Muuten en voi millään ymmärtää noita höpinöitä Turun Sanomissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös