Heiluuko verkko - Hyökkääjät 2007 - 2008

  • 20 300
  • 135

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Borgie kirjoitti:
...mutta kunniaa pisteistä en kyllä anna pakkien "laadukkaille" avauksille, vaan hyökkääjille itselleen.

Ei pelkästään avaussyöttöjen takia vaan kun ketjun takana hääri Heikkinen/Hämäläinen sai ketju panostaa hyökkäämiseen enemmän, jopa hieman puolustuksen kustannuksella, kun ketjun takana oli joku muu Lukon pakkipari oli se yhtälailla vaikeuksissa omassapäässä ja harvemmin pääsi kontrolloidusti hyökkäämään.

Tosin tämän ketjun hyvä puoli on se että se ei vaadi pakeilta mitään nummelinmaisia avauksia vaan ihan perusavauksilla se pääsi hyvin hyökkäämään, mutta kuinka uskomattomalta se kuulostaakin perusavaukset eivät onnistuneet muilta kuin Heikkinen/Hämäläinen parilta.

Onko ensi kaudeksi tulossa parannusta avauspelaamisenn?
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Korinekki kirjoitti:
Mika Toivolalle olisi mielestäni saatava yksi lisävuosi nyt heti sopimukseen

Itsekkin olen vahvasti tätä mieltä, sellainen kuva on että Toivolalla jatkoa Lukon kanssa olisi jo sovittuna, mutta en kyllä päätäni pantiksi laita.
Pitkäaikanen valmentaja olisi siinäkin mielessä hyvä asia että pelitapaa voitaisiin hioa niin että hyökkäys- ja puolustuspelaaminen saataisiin paremmaksi ja tasapainoisemmaksi jolloin esim. päädynkautta pelaaminen ei olisi enään ykköstapa hyökätä vaan rintamahyökkäyksia nähtäisiin enemmän jolloin maalintekotilanteita syntyisi enemmän ja kun maalintekotilanteita syntyy enemmän niin maaleja syntyy enemmän jne.
Riippuu tosin Toivolasta ja hänen näkemyksistään että mihin suuntaan hän haluaisi peliä kehittää, toivottavasti kiekollisempaan suuntaan koska sillloin voittamisen kulttuurin luominen Raumalle olisi todennäköisempää... AAMEN!
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maffesoli kirjoitti:
Itseäni enemmän kuin taloudellisen panostuksen puute on askarruttanut tuo Lukon tavoitteen asettelu vähän toiselta kannalta; en ole nimittäin oikein varma, onko seurassa ihan tarkkaa hahmotusta toimintamallista - vieläkään. Vaikka sitä viime kaudeksi ilmeisesti selvästi jalostettiin. Pelaajapolitiikka näyttää hapuilevalta siksi, että näyttäisi siltä kuin olisi kaksi erilaista yhteen sovittamatonta strategiaa; toisaalta kootaan pelaavaa neljää kenttää, toisaalta pidetään yllä aivan valtaavaa pelaajarinkiä - nytkin jo ainakin 32 pelaajaa. Jos jonkinlaista "akatemiaa" pyöritetään, pitäisi olla mielestäni myös etenemisväylät, ja toisaalta jos halutaan "rautakorpimaisesti" rakentaa neljää kenttää, miksi tuhlata resursseja seitsemään kentälliseen...?

Yllä mielestäni kiteytyy äärettömän hyvin ajatus, jota yritin tuoda esiin tuolla ylempänä akatemiaa koskien. Eli, jossakin vaiheessa, mielellään hyvinkin pian, pitäisi tehdä lopullinen linjanveto suuntaan tai toiseen.

Lisäksi joku taisi kysyä, mitä tietoa on Lukon pelaajahankintoihin liittyen. Ei oikeastaan mitään kovin merkittävää, Markus Seikola oli Lukon kiikarissa, mutta meni ilmeisesti ohi. Samoin Kevin Kantee, joka siis meni varmasti ohi.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
vero kirjoitti:
Lisäksi joku taisi kysyä, mitä tietoa on Lukon pelaajahankintoihin liittyen. Ei oikeastaan mitään kovin merkittävää, Markus Seikola oli Lukon kiikarissa, mutta meni ilmeisesti ohi.

En tiedä onko Lukko edes tarjonnut Seikolalle sopimusta, mutta kaiketikin sitä on mietitty. Käsittääkseni Lukko ei kuitenkaan halua maksaa sitä mitä Seikola pyytää. Summa menee 100 000 euron paremmalle puolelle. Tapaus Seikolalla on tällä hetkellä enemmänkin tarjouksia pöydällä, sekä Suomesta että Ruotsista. Käsittääkseni kumpikaan "lähiseuroista", TPS eikä Lukko ole enää mukana kuvioissa.

Mieluummin olisin sen reilun satasen maksanut joka tapauksessa ennemmin Bonolle kuin Seikolalle.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
friikki kirjoitti:
Marko Virtala palaa Lukkoon kaksivuotisella ja kaksisuuntaisella sopimuksella.
Linkki: http://www.raumanlukko.fi/?s=uutiset&u=0443

No NYT heiluu verkko!

Tätä tässä on vesi kielellä odotettu, näitä ykköskorin kaappauksia joita muut kateudesta vihreinä kuolaavat! Vihdoinkin alkoi tapahtumaan myös laatupuolella, määrää olikin jo kahden joukkueen verran nelosketjuja, joten typeräähän sille puolelle olisi ollut lisätä enää yhtään miestä. Onneksi oltiin hereillä tämän suhteen ja kaapattiin muiden nenän edestä. Varmasti on ollut taas lisärahoituksen paikka contineolla kun on tätä siirtoa suunniteltu, mutta mitä väliä...köyhät kyykkyyn! Nyt onkin aika satsata kun champions leagueta suunnitellaan ja siellä pesii kunnon rahat joihin lukko haluaa varmasti tarrata kiinni. Kazanista asti kuuluu pelokas itku, mihin riittää enää ZZM ketju, kun keltainen kilpavarustelija länsinaapurista heittää kentälle Virtala-Koponen-Juntunen sikermän! REVI SIITÄ VANJA!

Junnon dynastia saa miettiä uudelleen tavoitteitaan ensi kaudeksi, kenties heidänkin on viisainta tässä vaiheessa tyytyä välikauteen ja tavoitella taloudellista menestystä pelaajiston kustannuksella. Länsirannikolta tuulee nyt sen verran vahvasti, että pohjoisen helvetti jäätyy takuulla.

Lapa, sä koulutat niitä!
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
M. Virtala pelasi loistavat Mestisfinaalit (tuli toosasta katsottua) ja ilmeisesti playoffit muutenkin. Minun mielestäni on oikeus ja kohtuus, että hän saa yrittää liigassa.

Jos ei onnistu, niin aina Hokki tai jokin muu Mestisseura miehen varmasti ottaa vuokralle. Tuskin tässä mitään Lukko voi hävitäkään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
kyykäärme kirjoitti:
M. Virtala pelasi loistavat Mestisfinaalit (tuli toosasta katsottua) ja ilmeisesti playoffit muutenkin. Minun mielestäni on oikeus ja kohtuus, että hän saa yrittää liigassa.

Jos ei onnistu, niin aina Hokki tai jokin muu Mestisseura miehen varmasti ottaa vuokralle. Tuskin tässä mitään Lukko voi hävitäkään.

Minäkin olen samaa mieltä, on oikeus ja kohtuus että saa yrittää liigassa. Mutta onko lukolla tarjota paikkoja jotka tuovat Virtalan parhaat puolet esiin? Ei lukko tuossa tosiaan mitään häviä, toivottavasti ei Virtalakaan.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eipä sekään mikään ihme olisi, että M. Virtala parin liigakuukauden jälkeen löytyisi Kalpasta veljensä kanssa pelaamassa, jos peliaikaa Lukosta ei löydy. Luulen nimittäin että T. Virtala tulee pärjäämään hyvinkin liigavauhdissa ja saa ihan hyviä minuutteja pelata Kalpassa.

Joka tapauksessa on parempi, että tällaiselle Lukkotaustaiselle kaverillekin annetaan tilaisuus, kun kaikenmualiman Itä-Suomen ihmeitä siellä jo pörrää neloskentän paikka silmissään kiiluen.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Ihmettelin jo itsekkin, että eikö hokin raketti pääse mihinkään. Hyvä että pääsi ja vielä Raumalle, missä hän on pelannut ennenkin.

Toivotaan Markolle parasta!

Muutenkin mukava nähdä, miten nämä mestiksen tähdet pärjäävät sm-liigassa. Nikoskelainen, Erkinjuntti, T.Virtala ja M.Virtala.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ihan hyvä että Virtalalle annetaan mahdollisuus. Sopimus ei sisällä riskiä ja luo vain lisää kilpailua ennestään suureen hyökkääjärinkiin.

Viime kaudella nähtiin vielä ettei pieni kokokaan ole liigassa enää esteenä kiitos uusien "sääntöjen".
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tulipahan tällä Virtalan hankinnalla taas todistettua, että Lapa juttelee julkisuuteen täyttä puppua. Viikko sitten, kun UR kyseli Saarelasta,niin Laiho sanoi, että laitahyökkääjiä on jo tarpeeksi ja enää tulee sentteri ja pakki.

Ja kun tässä nyt on odotettu niitä huipputason sentteriä ja pakkia, niin Lapa räjäyttää ilmoille, että on hankittu yksi 8. ketjun laituri lisää.

Onkohan Lapa katellut, että muissa joukkueissa, esim. TPS:ssa on pulaa hyökkääjistä ja päättänyt sitten hankkia ne kaikki kotimaiset Lukkoon, etteivät vaan mene kilpailijalle.

Joka tapauksessa kummallista pelaajapolitiikkaa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mark Fox kirjoitti:
Tulipahan tällä Virtalan hankinnalla taas todistettua, että Lapa juttelee julkisuuteen täyttä puppua. Viikko sitten, kun UR kyseli Saarelasta,niin Laiho sanoi, että laitahyökkääjiä on jo tarpeeksi ja enää tulee sentteri ja pakki.

Hyvä huomio, joka osaltaan vahvistaa käsitystä siitä, että Saarelaan on välit palaneet sen verran pahasti ettei häntä lukon joukkueeseen enää haluta.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Hyvä huomio, joka osaltaan vahvistaa käsitystä siitä, että Saarelaan on välit palaneet sen verran pahasti ettei häntä lukon joukkueeseen enää haluta.

Jos Saarela on vapaana ja Lukko ei hänestä ole kiinnostunut niin eihän siinä muita vaihtoehtoja ole kuin se että sillat on poltettu, kun Lapakin on tuollaisia puhellut niin selvä tapaus.
Saarelan taipumuksella surffailla, kalliilla hinnalla tai sopimattomuudella pelityyliin ei voi olla mitään tekemistä sen kanssa että Saarelaa ei Lukossa nähdä.

Onneksi porilaiset ovat sentään huolissaan Lukon "the polttamista silloista".
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Hyvä huomio, joka osaltaan vahvistaa käsitystä siitä, että Saarelaan on välit palaneet sen verran pahasti ettei häntä lukon joukkueeseen enää haluta.

Näin se homma menee. Tästä asiasta juttelinkin jo viime syksynä. Pasia ei tulla näkemään kettupaidassa. Pasi itse toki voisi pelata Lukossa mutta seuralla ei ole kiinnostusta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Näkkäri kirjoitti:
Hyvä huomio, joka osaltaan vahvistaa käsitystä siitä, että Saarelaan on välit palaneet sen verran pahasti ettei häntä lukon joukkueeseen enää haluta.
Mitenkään ei ole ilmeisesti mahdollista, että Lukon mielestä nykyhintaiselle Saarelalle ei vaan ole käyttöä(Moka vielä ilmoitti että rahaa löytyy kyllä, mutta pelaajakoordinaattori ja valmentaja päättävät tarvittavista hankinnoista). Täällä on jo monta kertaa todettu, että pahi on ilmoittanut voivansa hyvin palata kettupaitaan. Eli jos hinta ja laatu ei kohtaa seurajohdon mielestä, niin sillat on sitten poltettu patalappujen mielestä.

Laihohan on sanonut ettei kotimaista enää haeta(tjsp) ja laitureita on tarpeeksi. Eiköhän Lapakin ole jo oppinut kantapään kautta ettei kaikkea kannata julkisuuteen kertoa. Pelimiehen elkeitähän Lapa on kevään mittaan lausonnoillaan osoittanut. Turha lähteä "kilpalaulantaan" mukaan sen tähden, että menee itse julkisuudessa kertomaan tarkat aikeensa.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Turha on lähteä tekemään jotain vertailua Saarelan ja Virtalan kesken pelaamisesta sm-liigassa. Miesten välillä on joka asiassa sen verran eroja, etteivät ole edes toistensa kilpailijoita, kun pelipaikkoja jaetaan.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
L4E kirjoitti:
Täällä on jo monta kertaa todettu, että pahi on ilmoittanut voivansa hyvin palata kettupaitaan. Eli jos hinta ja laatu ei kohtaa seurajohdon mielestä, niin sillat on sitten poltettu patalappujen mielestä.

Pasi itse on polttanut siltoja Rauman (Lukon) suuntaan, ei päinvastoin.
 

Vengeance

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManUtd, Lukko
1963 kirjoitti:
Näin se homma menee. Tästä asiasta juttelinkin jo viime syksynä. Pasia ei tulla näkemään kettupaidassa. Pasi itse toki voisi pelata Lukossa mutta seuralla ei ole kiinnostusta.

1963 kirjoitti:
Pasi itse on polttanut siltoja Rauman (Lukon) suuntaan, ei päinvastoin.

Jep, vähän ristiriitaista. Itse olen kuullut että jälkimmäinen vaihtoehto olisi lähellä totuutta. Huhu kertoo että Saarela olisi vetänyt herneen nenään kun ei ulkomaille päästetty.

Silti, Saarela mahtuu kyllä aina mun mielestä Lukkoon takaisin.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo ihan kiva että Virtalaa kokeillaan, mutta kun samaan aikaan Kärpät julkistaa Vertalan, Kuuselan ja Kratenan sopparit niin eipä se niin kivaa olekaan enää.

Saarela mahtuisi mun lukkoon ihan heittämällä.
 

joukke69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
MegTec kirjoitti:
Jep, vähän ristiriitaista. Itse olen kuullut että jälkimmäinen vaihtoehto olisi lähellä totuutta. Huhu kertoo että Saarela olisi vetänyt herneen nenään kun ei ulkomaille päästetty.
No eipähän tuohon 1963:sen takinkääntöön mennyt kuin hetken matkaa yli tunti ja pari tyyppiä oli ehtinyt postaamaan väliin...

edit. eipäs kuin vajaa tunti... =)
 
Viimeksi muokattu:

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
joukke69 kirjoitti:
No eipähän tuohon 1963:sen takinkääntöön mennyt kuin hetken matkaa yli tunti ja pari tyyppiä oli ehtinyt postaamaan väliin...

Takinkääntö? Voisitko hieman tarkentaa? Olen koko ajan puhunut siitä, että PASI itse on polttanut sillat Lukon suuntaan eikä päinvastoin. Lukko ei ole kiinnostunut miehen palveluksista.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
joukke69 kirjoitti:
Katsopas omia viestejäsi hieman ylempää...

Kaikissa todetaan johdonmukaisesti ettei Lukko seurana ole kiinnostunut Pasista ainakaan tällä hetkellä. Asia voi toki muuttua, jos suostuu alentamaan palkkaansa reippaasti.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Näkkäri kirjoitti:
Hyvä huomio, joka osaltaan vahvistaa käsitystä siitä, että Saarelaan on välit palaneet sen verran pahasti ettei häntä lukon joukkueeseen enää haluta.


Jaahans. Nyt kun Kuusela meni Kärppiin, niin todettakoon myös se selvä asia, että Kuusela on polttanut siltansa Ässien kanssa ja ei ikinä enää patapaitaa päällensä pue. Samoin kuin Pasi Tuominen. On se Ässien johto melkoinen siltojen polttelija.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös