tinkezione
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pens, Ipa, Rod Weery
Älä nyt herran jumala puhu tuollaisia.
Vääristä albumeista jauhatte muutenkin. Ensimmäisenä tarkistaisin lääkityksen.
Älä nyt herran jumala puhu tuollaisia.
Ja vielä tuli sellainenkin mieleen kuin Popeda. Lapsenahan Popedaa paljonkin kuuntelin, ja joskus yritin alkupään tuotantoakin kuluttaa. Kuitenkin vasta viides studioalbumi Kaasua (1983) miellytti korvaani
Sentenced. Vaikka raskaampi metalli onkin enemmän minun juttuni, niin Sentencedin death metal-aika ei vaan säväytä millään tasolla. Sen sijaan viimeiset nyyhnyyhelämäpotkiipäähänhaenköyden- levyt toimivat eniromaisesti, ja varsinkin näin syksyllä ne tulee aina kaivettua esille. Loistavaa vitutusmusiikkia.
Amorphis, Tomi Joutsen on laulumiehiä.
Amorphis, Tomi Joutsen on laulumiehiä.
Tähän sama, pl. tosiaan tuo Tales From Thousand Lakes, joka on niitä suomalaisen deathmetallin (voiko näin sanoa!) kulmakiviä. Koskisen aikainen Amorphis ei toiminut yhtään, lukuunottamatta muutamia biisejä. Joutsenen myötä Amorphis on pompannut aivan uudelle tasolle.
Def Leppard ovat sellaisia, joiden aivan ekoista levyistä en tykännyt, mutta sitten tuli jokunen helmi
In Flames... ....The Jester Racelta löytyy jo jotain kuunneltavaakin. Whoracle on taas jo vähän parempi
Smashing Pumpkins. Ensimmäinen albumi Gish on oikeastaan melkoista shaissea.
Paitsi että sillekin menivät valitsemaan ne kaupallisimmat biisinsä.Tässä on aina muistettava, että eka demo oli paras.
Näistä joku varmasti naulaa minut...
Anthrax. Pari ekaa levyä (Fistful of Metal, Spreading the disease) eivät oikein kolise. Kolmas levy (Among the living) on jo siihen suuntaan...vuonna -88 ilmestynyt State of Euphoria onkin jo toinen juttu. Ja Persistence of time, Sound of white noise ja We've come for you all on aivan verrattomia.
Testament. Legacy ja New order eivät minua miellytä, toisin kuin tuotanto kolmosalbumista (Practice what you preach) alkaen. On muuten jäänyt täysin tututustumatta kolmeen tuoreimpaan albumiin.
Edguy. Alkupään julkaisut saavat pätevyydestään huolimatta aikaiseksi kyllä kohtuullista myötähäpeää ja vaivaantumista. Kolme viimeistä julkaisua ovat timantteja.
Niin ja Sonata Artica & 69 Eyes. Kumpikin on parantanut kovasti nihkeän alun jälkeen.
Vähän toki hävettää myöntää että pidän tämmöisistäkin orkestereista. Karu hevimies kun kuitenkin olen.
Kiss
Omistin aikoinaan kasetit Greatures of the night, Lick it up ja Animalize ja niitä tuli kyllä aika paljon kuunneltuakin. Lisäksi parilla seuraavallakin levyllä oli biisejä, joista tykkäsin. Samoihin aikoihin yritin tutustua bändin 70-luvun tuotantoon, mutta ei napannut sitten minkään vertaa. Tältä yhtyeeltä oli pakko omistaa joku levy tai kasetti, jotta pääsi kovien jätkien suosioon.
Alkupään julkaisut aiheuttaisivat kieltämättä myötähäpeää ellei ottaisi kavereiden ikiä huomioon. Niin tarkoitetaanhan tässä nyt Savage Poetryä (jolloin jampat olivat 18) ja Kingdom Of Madnessiä (20)?
kahdella viimeisimmällä levyllä on yhteensä yksi oikeasti hyvä kappale (tuoreimman albumin Speedhoven), toki muutama hauska bändille tyypillinen huumoripläjäys löytyy.
Tarkoitetaan. Sekä myös Vain Glory Operaa joka sinänsä laadukkaista sävellyksistään huolimatta taipuu hieman huumorin puolelle, lähinnä kohtuullisen vaivaannuttavista lyriikoista johtuen (nimibiisi, Scarlet Rose jne).
Tästä olen täysin eri mieltä, joskin ymmärrän myös tämän näkökulman. Tässähän täytyy ottaa huomioon se, että kahdella viimeisellä levyllä bändi on siirtynyt aikaisemmista julkaisuista täysin eri genreen ja on helppo sisäistää ajatus, että kaksi viimeistä eivät kaikille aikaisemmista pitäneistä uppoa.
Rocket Ride on omasta mielestäni ylivoimaisesti bändin paras julkaisu ja pitää sisällään myös tuotannon kirkkaimmat helmet (Sacrifice ja The Asylum) joiden joukkoon alkupään levyiltä voitaneen nostaa oikeastaan omasta mielestäni vain Mandraken Pharaoh. Uusin levy on vielä hieman tuore tarkempaan tarkasteluun, mutta ne parhaat biisit (Dragonfly, Speedhoven ja 929) ovat todella kovia.
Näinhän se taitaa Suomessa olla suuren yleisön keskuudessa, että nimenomaan 80-luvun KISS on se, mikä tunnetaan, koska nauttivat jättisuosiota maassamme tuolloin.Kissin 70-luvun tuotanto on lähinnä HC-fanien suosiossa, nuo mainitsemasi ovat sitten sitä ns. mainstream kamaa jota digataan vähän laajemmaltikin. Olihan se Kissin keikallakin jo selvää, ekan tunnin jengi istu hiljaa katsomossa mutta kun alkoi soimaan nämä 80-luvun hittibiisit niin bileet alkoi ja jengi bailasi mukana.
Itse en häpeile myöntää että minulle iskee parhaiten nämä myöhemmät levyt.
Kiss notkahti vuoden -78 tienoilla, nyykähti syvemmälle 1981 ja kuoli kokonaan 1983. Lick It Up oli se viimeinen niitti, sen jälkeen ei voi puhua samasta bändistä enää.Itse kuulun toki siihen ryhmään, joka diggaa yli kaiken 70-luvun tuotannosta. 80-luvultakin löytyy tietysti yksittäisiä helmiä omaan makuun, mutta noin kokonaisuudessaan KISS oli mielestäni heikoimmillaan vuosina 1984-1989, eli Animalizesta Hot in the Shadeen. Jokaiselta noista levyistä löytyy silti joitain hyviä biisejä.
Kissin 70-luvun tuotanto on lähinnä HC-fanien suosiossa.
Itse en häpeile myöntää että minulle iskee parhaiten nämä myöhemmät levyt.