Anteeksi. Tämä oli pakko olla ensimmäinen sanani kuvaillakseani tätä päätöstä. Anteeksi, se oli oikea päätös, olisi seuraava. Enää en pyydä anteeksi, mutta miksei Kärpät löydä valmentajaa, joka tuo sen kannun Ouluun. Sanokaa mitä vaan, mä olen ns. "kiekkoa nähnyt" mies, mutta ratkaisu oli oikea. Nyt saa tulla tunturituulten puhua korviin, ennen kauden loppua lähtee Kake, toinen (Lahtinen) tulee tilalle ja Oulussa juhlitaan pyttyä ! Ja arvatkaa vituttaaako mua. Mun ainoa lohtu on se, ettei teilläkään yksi valmentaja voittanut kaikkea. Kysykää HPK:lta.Viestin lähetti Kärpät#18
Nyt asiat on toisinpäin. Kake on tehnyt hyvää työtä ja seura olisi halunnut pitää hänet kaupungissa. Mies teki kuitenkin ajoissa oman ratkaisunsa. Joukkueelle valmentajan suoraselkäisyys ja asioista hyvissä ajoin tiedottaminen saattaa olla jopa piristysruiske. Uskon, ettei tämä ilmoitus vaikuta kentällä mitenkään. Joku ottikin esille viime kauden Tapparan.
Viestin lähetti Kidd
Oiskohan lahden takana ketään potentiaalista valmentajaa vapaana ensi kaudeksi? Mitä puuhaavat Jarmo Tolvanen ja Pasi Mustonen?
Toivomuksissa olisi, ettei uusi koutsi ole Ika, Pantteri, ape eikä Hannes.
Viestin lähetti Kärpät#18
Heitetään villi nimi: RISTO DUFVA kertoili pari viikkoa sitten Veikkaajassa, ettei ole tarjottu vielä tarpeeksi hyvästä liigajoukkueesta töitä. Ehkä nyt?
Olisikohan ainoa kerta, kun olen virkavallan kanssa täysin samaa mieltä. Lehkonen mukaanlukien.Viestin lähetti Polliisi
Älä helevetissä. Hyi.
Jos Dufva tulisi Kärppien valmentajaksi niin... ei.
Sitä pelityyliä ei kestäisi kukaan, ei pelaajat eikä katsojat. Vielä pahempi versio ns. Kake-kiekosta.
Minun mielestäni paras vaihtoehto olisi Reksa ykköseksi ja Haapa-Mikko kakkoseksi. Ei Jalosta, eikä varsinkaan Kapasta. Lehkonen ehkä, jos parempaa ei ole saatavilla. Ja luulisi olevan. Tosin Ikan mukana voitaisiin saada Pasi.
Viestin lähetti Muerte
Kunnes hetken mietin niin olen samaa mieltä monien kanssa, että on jo aika vaihtaa valmentajaa ja haistella uusia tuulia, mitä Kärpätkin jo tarvitsee.
Viestin lähetti Muerte
Ensin kyllä olin ihmeissäni kun tieto julkistettiin. Näin ulkopuolisena Heikkilä on hoitanut pestinsä mielestäni mallikkaasti. Se "sinetti" on jäänyt puuttumaan ja sekin on mahdollista vielä kevään aikana.
Kunnes hetken mietin niin olen samaa mieltä monien kanssa, että on jo aika vaihtaa valmentajaa ja haistella uusia tuulia, mitä Kärpätkin jo tarvitsee. Yhden neuvon haluan antaa, älkää missään nimessä K.Jalosta ottako, hän jos kuka hallitsee muniin puhaltelun tiukoissa paikoissa. Myönnettäköön, että Turussa Jalosella ei ollut täyttä tukea johtoportaaltakaan.
Ilman muuta Ruotsalaisen täytyy jatkaa Kärpissä ainakin toisena valmentajana, miksei myös ykkösenä? Riittääkö vielä rahkeet, omien tuki on ainakin valtava, eikö?
Jep, jep. Arvelen, että kysymyksesi on tarkoitettu koko kiekkoa seuraavalle maailmalle enemmän kuin pelkästään minulle. Miksi sitten valmentaja vaihtuu noin kolmen vuoden jälkeen. Järjellä ajateltuna eihän Tapparankaan olisi kannattanut Rautakorvesta luopua mistään hinnasta, koska joukkue oli nyt viimeinkin sellainen jolla pytty Tampereelle meni.Viestin lähetti Ylärima
Musta on jotakuinkin kummallinen tämä nykyinen olettamus, että valmentajaa pitää vaihtaa vähintään kolmen vuoden välein, koska "tarvitaan uusia tuulia", "naama kuluu" tms. Se voi pitää paikkansa useissa tapauksissa, mutta nykyään se tuntuu olevan kyseenalaistamaton ja perustelematon "totuus", joka pitää automaattisesti paikkansa aina ja kaikissa tapauksissa. Vaihtelua minkä vuoksi - vaihtelun vuoksiko vain?
Mitä ihmeen uusia tuulia Kärpät muka nyt tarvitsee? Heikkilä on nyt saanut ajaa systeemiään sisään 3 kautta, joukkue on nuori ja kehittyvä ja sen runko tulee pysymään koossa. Kehityskäyrä on mennyt koko ajan ylöspäin ja jos runkosarja menee näin hyvin kuin tähänkin asti ja pleijareissa saadaan joukkueesta kaikki irti, niin ei voi puhua mistään suuresta notkahduksesta vaikka mestaruus menisikin muualle. Heikkilän ja joukkueen puhutut ristiriidat ovat myrsky vesilasissa -tasoa.
Toisin sanoen Kärppien tilanteessa jos missään olisi minusta ollut kaikki edellytykset sille, että Heikkilä olisi voinut jatkaa pari vuotta (erittäin tuloksekkaasti, uskon) ennen kuin mitään uusien tuulien tarvetta olisi edes tarvinnut tosissaan ruveta miettimään.
Totta tuokin. Kuitenkin Jalosella ensimmäisenä vuotenaan oli melkein käytössä liigan kovimpiin kuuluva ykköskenttä, kunnes karkasi rapakon taakse. Hagman, Kapanen, Järventie ym. Tilalle tulivat Shaefer, Shearer, Joseph. Muutenkin rosteri ei niin katastrofaalinen ollut, etteikö sillä olisi pärjännyt. Joku voi sanoa, että kyllähän Tps pärjäsi kun sijoittui neljänneksi. Tästä tulee liian pitkä tarina jos kertoisin miksi ei mennyt hyvin se kausi.Viestin lähetti kärppä73
Pitää tässä KJ:ta sen verran puolustella että hänellä oli käytössään varmaan yksi heikoimmista TPS-ryhmistä mitä sm-liigassa on nähty ja siihen kun lisätään se että tps:n johtoporras ei miestä oikein tukenut(miksi??) niin aika vaikea paikka hänellä oli onnistua tehtävässään.
Mutta eiköhän kaikesta huolimatta uusi päävalmentaja ole Reksa? Jos hän ei omasta mielestään ole vielä valmis pääkoutsiksi niin oletettavasti KJ on yksi ehdokkaista.
Viestin lähetti Tepa
Minusta Kapanen sopisi Kärppien peräsimeen, koska on nimenomaan nuorien pelaajien kehittäjänä hyvä. Hän toi nuoret Ville Peltosen ja Sami Kapasen huipulle HIFK:ssä ja lisäksi meriitteinä nuorten maailman mestaruus, saavutus, jota ei monelta valmentajalta löydy. Myöskin tälle listalle pääsee vain harva valmentaja:
Hänellä on myös mitaleita SM-liigasta ja oliko viime kauden Blues esitys huono suoritus tähän kauteen verratuna? Ei minusta? Enemmänkin tuntuu, että Kapanen ei miellytä, koska valitteli tuomareita taannoin tapaus Tenkratissa. kapanen teki vain työtään ja teki sitä mielestäni hyvin. Valmentajan kuulukin puolustaa pelaajiaan, jos he ovat kokeneet vääryyttä tai hän pystyy vaikuttamaan tuomioihin. Tässäpä muutamia linkkejä muistin virkistykseksi:
Tämäkin kausi päättyi mestaruuteen:
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9803/980302/9803020423.html
Viestin lähetti Tepa
Kauhee missi valmentajalta tippua tuota joukkuetta vastaan.
No jaa. Vuosi sittenhän Reksa oli kai tyrkyllä Tapparan käskyttäjäksi ja epäsuorasti kai jossain myönsikin kiinnostuksensa pestiä kohtaan, joten omasta mielestä oli ilmeisesti valmis jo ykköseksi. Täytyy myös muistaa, että reksa on ollut kakkosena jenkeissä jo ennen kärppä-aikaa. Koska hän sitten olisi tarpeeksi kokenut?Voi olla hyvä, että Ruotsalainen jatkaa kakkosvalmentajana. Tarvitsee vielä lisää kokemusta. Mielestäni ei ole vielä valmis päävalmentajaksi.