Mainos

Heidi Hautalan vaalikampanja

• 3 367
  • 52

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
bitnir kirjoitti:
Laillisiin moottoripyöräkerhoihin kuuluvat harvemmin puhuvat jengistä omasta porukasta puhuessaan. Jengi-termin konnotaatioon kun kuuluu mm. yhteiskunnan ulkopuolella oleminen, rikollisuus.

Tuota voi jo kutsua aivopieruksi. Kyllähän jengistä nyt puhutaan joka puolella ja mitä erinäisimmissä yhteyksissä, on puhuttu niin kauan kuin minun pätkivä muistini ulottuu (jonnekin 70-luvulle, kai).

terv. nimim. ''Kyllähän 'Lehmäjengi'-elokuvassa konnotoitiin vahvasti yhteiskunnan ulkopuolella ja haluttiin tehdä lapsista rikollisia''.

bitnir kirjoitti:
Käsi sydämelle: sanooko Jokerien mainos a) liity kovaan jätkäporukkaan vai b) liity laillisesti kokoontuvaan kerhoon tuunaamaan kalustoasi?

Jokerien mainos sanoo: 'Liity jengiin'

Se sanoo jokaiselle jotakin, riippuen siitä miltä pohjalta ja minkälaisesta vinkkelistä he maailmaa katsovat. Itse pidän mainosta aika huonona, lähinnä sen tummuuden ja huonon kuvan, ei sloganin tai kuvan aiheen, vuoksi.

Varmaan faniporukan koviksia tyydyttää kovasti, jos onnistuvat jotain tätejä järkyttämään. Nyt ovat mainostajat onnistuneet järkyttämään näköjään tahoa, jota pitäisin suomalaisista poliitikoista viimeisimpien joukossa 'tätinä'.

Kuten totesin, ei mikään paha 'rikos' Hautalalta. Jatkoajastakin löytyy pääkaupungin joukkueista keskusteltaessa kymmeniä/satoja pahempia jeesustelijoita ja kauhistelijoita.

Jotenkin tuollainen yleistäminen ja lokeroiminen ei vastaa kuvaani vihreistä/Hautalasta. Sitä tässä vain ihmettelen.

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lapanen kirjoitti:
Tuota voi jo kutsua aivopieruksi. Kyllähän jengistä nyt puhutaan joka puolella ja mitä erinäisimmissä yhteyksissä, on puhuttu niin kauan kuin minun pätkivä muistini ulottuu (jonnekin 70-luvulle, kai).

Luetaan niitä tekstejä: lailliset moottoripyöräkerholaiset eivät kutsu porukkaansa jengiksi. Ihan vain siksi, etteivät "tädit" meinaa muutenkaan osata tehdä eroa MC Bandidosin ja MC Hertsikan Papat -välillä (ja Heidi Hautalahan osaa). Se, että sinä ja Disney olette käyttäneet sanaa jengi jo vaikka kuinka kauan on melkoisen irrelevanttia.

Jos palataan itse presidentivaalikampanjaan: löytyykö kampanjoiden budjetit jo jossain vai onko ne julkisia vasta vaalien jälkeen?

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kahlasin läpi nuo olemassa olevat vaalikoneet ja päätin pitkällisen pohdinnan päätteeksi antaa ääneni tälle analyyttiselle, rohkealle eikä itseään liian vakavasti otettavana pitävälle pitkän linjan asioidenhoitajalle. Kävin pitkällisen jaakobinpainin Hautalan Nato-vastaisuuden kanssa, mutta senkin hän osasi mielestäni jo pehmittää ja perustella paremmin kuin joistain lehtijutuista on saanut kuvan. Hänelle Eu-liittoutuma on oikea tie, jota tukevat asevelvollisuuden asteittainen vähentäminen ja joskus tulevaisuudessa mahdollinen Nato-liittoutuminen. Tämä riittää minulle, kun kaikkea ei voi saada kerralla. Voittajan vaunuunhan tällä ei pääse, mutta tuntee antavansa äänensä kuitenkin tärkeän asian edistämiseksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy