HBO Max

  • 320 184
  • 1 556
Aloitin katselemaan tässä erittäin häiritsevää sarjaa. Sarja kertoo Roger Ailesista eli miehestä, joka nosti Fox Newsin suureksi. The Loudest voice.

En tiedä kuinka paikkaansa pitävä sarja on, mutta Foxin uutistavoista päätellen voi olla hyvinkin suuntaa antava. Pidän kyllä näkemästi, sillä jatkuvasti pitää pudistella päätä ihmetellä, että olisiko taas todellisuus tarua ihmeellisempää?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Aloitin katselemaan tässä erittäin häiritsevää sarjaa. Sarja kertoo Roger Ailesista eli miehestä, joka nosti Fox Newsin suureksi. The Loudest voice.

En tiedä kuinka paikkaansa pitävä sarja on, mutta Foxin uutistavoista päätellen voi olla hyvinkin suuntaa antava. Pidän kyllä näkemästi, sillä jatkuvasti pitää pudistella päätä ihmetellä, että olisiko taas todellisuus tarua ihmeellisempää?
Oli kyllä tiukka. Russell Crowe pääosassa on sen verran tehokkaasti maskeerattu, että hetki kesti tunnistaa laisinkaan. Ja on kyllä rankkaa matskua jos edes 50% on totta, kuten voisi olettaa.

Toinen erittäin mielenkiintoinen minisarja oli "The Act" (Hulun tuotantoa, löytyy Nordicista myös). "Munchausen by proxy" tuntuu olevan peruskauraa nykydekkareissa, mutta kyseessä on myös ihan todellinen ilmiö, olkoonkin kuinka harvinainen. Ja tässä tapauksessa todella äärimmilleen viety, aika järkyttävää katsottavaa osin. Perustuu yhtälailla tositapahtumiin, aiheesta löytyy myös HBO:n tekemä dokumentti "Mommy Dead and Dearest".
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Chernobyl on kyllä hyvä. Tykkään, kun hahmojen puhetta ei "muokattu" itäeurooppalaiseksi englanniksi, vaan puhuivat kunnolla englantia.
*haha* Kyllä me ihmiset vaan ollaan niin erilaisia :) Itsekin pidin sarjaa loistavana, ainoa joka veti minun arvosanaani alas oli etten saanut sitä oikeaa "Neuvostoliitto-tunnelmaa" kun puhuttiin kunnon englantia.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
*haha* Kyllä me ihmiset vaan ollaan niin erilaisia :) Itsekin pidin sarjaa loistavana, ainoa joka veti minun arvosanaani alas oli etten saanut sitä oikeaa "Neuvostoliitto-tunnelmaa" kun puhuttiin kunnon englantia.

Heh. Ehkä niinkin, mutta miksi puhua "huonoa" englantia, jos ei käytetä suoraan itse venäjää kielenä. Mieluummin sitten kunnon englantia. :)
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jatketaan kielijutuilla. Krista Kososen norjalainen spefisarja Beforeigners alkoi nyt. Krista vetää omaan korvaan ihan uskottavasti nykyistä ja muinaisnorjaa. Myönnettäköön että siinä missä Sillasta sai hetkittäin jopa tolkkua kouluruotsilla niin tämä voisi olla vaikka talousnorjaa.

Premissi on se että Norjaan alkaa ilmestymään ihmisiä eri aikakausilta, lähinnä viikinkiajalta, 1800-luvulta tai jääkaudelta. Ohessa Muropaketin arvostelu. 2 jaksoa kuudesta ulkona, eiköhän tämän jaksa loppuun katsoa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
City on a Hill vaikuttaa hyvältä. Poliiseja ja rosvoja 90-luvun etelä-Bostonista, Kevin Bacon ja tuottajina Ben Affleck ja Matt Damon. Vahvaa Wire-fiilistä, siinä mielessä että sarjasta ei löydy oikein yhtään henkilöä joka olisi kategorisesti hyvä tai paha, vaan kaikki hahmot ovat omalla tavallaan sympaattisia ja jokaisella on omat vikansa. Alku vasta katsottuna itsellä, mutta vaikuttaa oikein potentiaaliselta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ovatko muut huomanneet että Handmaid’s tale on muuttunut kolmannen kauden myötä junnaavaksi roskaksi. Ei kertakaikkiaan unettavampaa menoa voi juuri enää olla. Tuon Junen naamaa kuvataan puolen metrin päästä puolet jaksosta irvistelyineen ja toisessa puolessa ei vaan homma etene. Kumma kun näitä ei osata lopettaa kun jutut loppuu vaan rahastetaan maailman tappiin.

Vanha viesti mutta pakko kommentoida kun asia on ollut akuutti ja sattuu olemaan hiukan aikaa. Olen siis huomannut ja turhautunut samaan, samoin kuin Junen messiaanikseksi muuttuneeseen hahmoon ja juonen käänteisiin jotka alkaa olla aika epäuskottavia. Pahinta on, että sarja jatkuu edelleen, vähän GoT-fiilikset sikäli että enää tee mieli katsoa, melkein sama mitä tapahtuu.

Ketjussa mainituista ihan tuorein kova elämys itselleni oli The Act ja kyllähän Chernobyl oli suurelta osin hehkutuksensa arvoinen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
City on a Hill vaikuttaa hyvältä. Poliiseja ja rosvoja 90-luvun etelä-Bostonista, Kevin Bacon ja tuottajina Ben Affleck ja Matt Damon. Vahvaa Wire-fiilistä, siinä mielessä että sarjasta ei löydy oikein yhtään henkilöä joka olisi kategorisesti hyvä tai paha, vaan kaikki hahmot ovat omalla tavallaan sympaattisia ja jokaisella on omat vikansa. Alku vasta katsottuna itsellä, mutta vaikuttaa oikein potentiaaliselta.
Joo ehdottomasti laatu sarja! Mahtoikohan se päättyä tuohon 10. Jaksoon?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Vanha viesti mutta pakko kommentoida kun asia on ollut akuutti ja sattuu olemaan hiukan aikaa. Olen siis huomannut ja turhautunut samaan, samoin kuin Junen messiaanikseksi muuttuneeseen hahmoon ja juonen käänteisiin jotka alkaa olla aika epäuskottavia. Pahinta on, että sarja jatkuu edelleen, vähän GoT-fiilikset sikäli että enää tee mieli katsoa, melkein sama mitä tapahtuu.

Mun mielestä se toka kausi oli jo tosi junnaava. Kolmas kausi paransi siihen nähden tosi paljon ja tätä katsoi jo mielellään. Ei toki missään nimessä ykköskauden tasoa
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voihan Wire! Katsoin kymmenen vuoden jälkeen Wiren alusta loppuun, enkä edes muistanut, miten hyvä sarja on kyseessä. Todella kova. Moni juttu oli unohtunut jo, osan muistin elävästi ja sitten oli paljon sitäz missä oli tuttuja palasia, muttei muistanut kuitenkaan selkeästi kuvioita. Kyllähän tuossa olisi todellakin mallintamista nykysarjoille, vaikka laatua pukkaa laajalla rintamalla monesta lähteestä. Ei kyllä silti kovin montaa vastaavan tason pitkää settiä tule mieleeni, missä kokonaisuus on noin mestarillinen alkaen hahmoista ja niiden inhimillisyydestä, näyttelytyöstä, juonesta, miljööstä ja päätyen kuvaukseen ja leikkaukseen. Ainoa pieni miinus näin jälkikäteen viitoskauden pienestä kiirehtimisestä ja päätökseen viemisestä tuon valehtelevan lehtimiehen ja sarjamurhaajan keksimisen kautta, kun aiempi setti oli kuitenkin hyvin harkittua ja vaikutti varsin realistiselta. Tai tällainen fiilis mulle siitä tällä kertaa tuli, enpä jaksa muistaa, mitä ajattelin aiemmin muuta kuin että pidin sarjasta erittäin paljon jo silloin.

Yllättävän hyvin on kestänyt ajan hammastakin ja itse asiassa pieniä nostalgiafiboja tuosta jo sai. Kyllä Wire on mulle maailman paras.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mun mielestä se toka kausi oli jo tosi junnaava. Kolmas kausi paransi siihen nähden tosi paljon ja tätä katsoi jo mielellään. Ei toki missään nimessä ykköskauden tasoa

Niin,viimeiset kaksi jaksoa pelastivat kolmannen kauden. Aika hilkulla oli etten heittänyt kesken.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä se toka kausi oli jo tosi junnaava. Kolmas kausi paransi siihen nähden tosi paljon ja tätä katsoi jo mielellään. Ei toki missään nimessä ykköskauden tasoa
Katson parhaillaan toista kautta, ja onkin todettava, että aika pitkäveteiseksi tämä on kääntynyt. Annan esimerkin:

noin kauden keskivaiheilla on todella intensiivinen jakso, jossa June jää yksin autioituneeseen taloon. Cliffhanger on kuin kaksnelosesta konsaan. Kaikki jännityksen elementit ovat kohdillaan: pelko löytymisestä, pelko raskauden käynnistymisestä ja pelko mahdollisen pakomatkan epäonnistumisesta. Katsoja miettii jo mielessään, että kohta mennään kohti Ontariota tai jäädään kiinni "viimeisen kerran". Tämä kaikki esitetään todella hienosti, kunnes... June ei saa autotallin ovea auki! Siis jumalauta tässä seurataan 15 min sitä, että päähenkilö yrittää erilaisin keinoin avata autotallin nosto-oven. Kaiken lisäksi koko operaatiosta ei tule hevon helvettiä, joten hän jättää asian sikseen. Koko dramaattinen sekvenssi päättyy siihen, että June jää tahallaan kiinni. Eli toisin sanoen koko tämä lataus purkautuu siten, että palataan lähtöruutuun. Tällaisia subplotteja on sarja pullollaan. Tuli vähän mieleen The Walking Dead, joka ei sekään malta tiivistää juonta.

Sarjan katsominen onkin lupaavan alun jälkeen perustunut lähinnä siihen, että kun nyt alkuun pääsi, niin ei viitsi hukata kaikkea sitä ohjelmaan investoitua aikaa. Moni asiahan tässä on periaatteessa hyvin: hahmot ovat mielenkiintoisia, koko maailma on kaikessa dystooppisuudessaan vangitseva eikä tuotantoarvoissakaan ole moittimista.

Toinen kausi olisi ehdottomasti saatu nippuun 6-7 jaksossa, koska muu aika on enimmäkseen tyhjäkäyntiä. Aion silti istua kolmoskaudenkin läpi. Ehkä se on parempi, jos kerta homma lähtee laukalle.

Tulipa negatiivinen viesti. No, ehkä tämä nyt ei niin huono sarja ole kuitenkaan.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Katson parhaillaan toista kautta, ja onkin todettava, että aika pitkäveteiseksi tämä on kääntynyt. Annan esimerkin:

Minusta taas kuvailemasi kohtaus oli sarjan parhaita!

Mitä tulee sarjaan noin muuten, niin aika tasaista pudotusta se on mennyt omasta mielestäni. Kolmosessa selkeästi häiritseviä elementtejä oli jo niin paljon, että alun "neljäpuokki tähteä" tipahti kyllä alle kolmeen. Sarjan pieteetillä rakennettu maailma (no, kirjasta valmiina saatu tietysti) murenee kun haluttuja juonenkäänteitä ei osatakaan käsikirjoittaa sarjan sisäiseen logiikkaan sopivaksi. Kunnon isoveli valvoo-meininki vaihtuu löyhemmäksi ja tiukemmaksi aina tilanteen mukaan, mistä draamaa nyt halutaankaan hakea. Samoin visuaalista ilmettä haetaan surutta realistisuudesta tinkien.

No, vaimo haluaa sarjaa jatkaa, joten jatkonkin varmasti tulen näkemään. Omalta osaltani seuraaminen päättyisi muuten tähän.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun mielestä se toka kausi oli jo tosi junnaava. Kolmas kausi paransi siihen nähden tosi paljon ja tätä katsoi jo mielellään. Ei toki missään nimessä ykköskauden tasoa

Osin samaa mieltä toisen kauden junnaavuudesta, mutta sitä en käsitä millä ihme mittarilla kolmoskausi olisi parempi. No, nämä ovat näitä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Voihan Wire! Katsoin kymmenen vuoden jälkeen Wiren alusta loppuun, enkä edes muistanut, miten hyvä sarja on kyseessä. Todella kova. Moni juttu oli unohtunut jo, osan muistin elävästi ja sitten oli paljon sitäz missä oli tuttuja palasia, muttei muistanut kuitenkaan selkeästi kuvioita. Kyllähän tuossa olisi todellakin mallintamista nykysarjoille, vaikka laatua pukkaa laajalla rintamalla monesta lähteestä. Ei kyllä silti kovin montaa vastaavan tason pitkää settiä tule mieleeni, missä kokonaisuus on noin mestarillinen alkaen hahmoista ja niiden inhimillisyydestä, näyttelytyöstä, juonesta, miljööstä ja päätyen kuvaukseen ja leikkaukseen. Ainoa pieni miinus näin jälkikäteen viitoskauden pienestä kiirehtimisestä ja päätökseen viemisestä tuon valehtelevan lehtimiehen ja sarjamurhaajan keksimisen kautta, kun aiempi setti oli kuitenkin hyvin harkittua ja vaikutti varsin realistiselta. Tai tällainen fiilis mulle siitä tällä kertaa tuli, enpä jaksa muistaa, mitä ajattelin aiemmin muuta kuin että pidin sarjasta erittäin paljon jo silloin.

Yllättävän hyvin on kestänyt ajan hammastakin ja itse asiassa pieniä nostalgiafiboja tuosta jo sai. Kyllä Wire on mulle maailman paras.
Niin mullekin. Ihan huikeita hahmoja ja täydellistä kerrontaa... Hyvin pieni notkahdus tosiaan tuossa vitos kaudella. Ehkä joksenkin noloa, mutta olen katsonut Wireen kokonaan kolme kertaa :DD Kestää todellakin kukutusta, nimittäin se tunnelma kyllä uppoaa ainakin meikäläiseen.

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ainoa pieni miinus näin jälkikäteen viitoskauden pienestä kiirehtimisestä ja päätökseen viemisestä tuon valehtelevan lehtimiehen ja sarjamurhaajan keksimisen kautta, kun aiempi setti oli kuitenkin hyvin harkittua ja vaikutti varsin realistiselta. Tai tällainen fiilis mulle siitä tällä kertaa tuli, enpä jaksa muistaa, mitä ajattelin aiemmin muuta kuin että pidin sarjasta erittäin paljon jo silloin.

Pienestä kiireestä voi syyttää HBO:ta, joka lyhensi vikaa kautta kahdella jaksolla. The Wiren kerronnalle nuo kaksi jaksoa olisivat varmasti tehneet aivan helkutin paljon hyvää.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Niin mullekin. Ihan huikeita hahmoja ja täydellistä kerrontaa... Hyvin pieni notkahdus tosiaan tuossa vitos kaudella. Ehkä joksenkin noloa, mutta olen katsonut Wireen kokonaan kolme kertaa :DD Kestää todellakin kukutusta, nimittäin se tunnelma kyllä uppoaa ainakin meikäläiseen.

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.

My sweet summer child, itellä taitaa olla joku 6 kertaa jo takana. Joku päivä pitää taas katsoa uudestaan. Ja ps. se on Sheeeeeeeeeeeeeit. ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, piti omakin viesti päättää tuohon mahtavaan ja vituttavaan replaan, mutta itse kirjoittaisin sen muotoon "Shiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeee!"
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin mullekin. Ihan huikeita hahmoja ja täydellistä kerrontaa... Hyvin pieni notkahdus tosiaan tuossa vitos kaudella. Ehkä joksenkin noloa, mutta olen katsonut Wireen kokonaan kolme kertaa :DD Kestää todellakin kukutusta, nimittäin se tunnelma kyllä uppoaa ainakin meikäläiseen.

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.
Itselläkin kolme kertaa katsottuna läpi. Joka kerta tajunnut uusia juttuja. Ei yhtään noloa. Paras sarja myös omasta mielestäni.

Tässä kanssa hyvää hjuumoria Wiresta: https://youtu.be/DY67XaX6oM8
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huumori Wiressä on mahtavaa juuri siksi, että sekin on kuin elävästä elämästä: sarkastisia kommentteja ja kontekstiin sidottua läppää, ei mitään itsestään selvää onelineria toisensa perään, kuten valitettavasti GoT:ssa loppuakohden kävi. Olikohan niinkin, että rikolliset katsoivat Wireä opiskellakseen poliisin toimintatapoja. Realistinen sarja monelta kantilta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Pete27

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA
Huumori Wiressä on mahtavaa juuri siksi, että sekin on kuin elävästä elämästä: sarkastisia kommentteja ja kontekstiin sidottua läppää, ei mitään itsestään selvää onelineria toisensa perään, kuten valitettavasti GoT:ssa loppuakohden kävi. Olikohan niinkin, että rikolliset katsoivat Wireä opiskellakseen poliisin toimintatapoja. Realistinen sarja monelta kantilta.

Se kohta jääny mieleen missä Bunk ja McNulty muistaakseni kertaa ampumisen kulkua ja ainoo mitä sanotaan on "fuck". Kuulostaa typerältä, mutta tohon kohtaukseen sopii mainiosti ja vaikuttaa spontaanilta... Huippu sarja mikä varmasti tulee katottua viä joskus uudelleen. Viimenen kausi tosin on surkee.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Se kohta jääny mieleen missä Bunk ja McNulty muistaakseni kertaa ampumisen kulkua ja ainoo mitä sanotaan on "fuck". Kuulostaa typerältä, mutta tohon kohtaukseen sopii mainiosti ja vaikuttaa spontaanilta... Huippu sarja mikä varmasti tulee katottua viä joskus uudelleen. Viimenen kausi tosin on surkee.

Fuck-scene pitää kyllä säännöllisin väliajoin aina jostain kaivaa, sen verran mahtava clippi on kyseessä. Löytyy esim. Youtubesta: https://www.youtube.com/watch?v=1lElf7D-An8

...ja en nyt sanoisi, että surkea. Ehkä sarjan timanttiseen tasoon nähden heikompi.

The Wire on kyllä sarjojen ehdotonta eliittiä. Itselläni on olemassa absoluuttisen ylin tier, jossa on Sopranos, The Wire ja Mad Men, niitä on vaikea mihinkään järjestykseen laittaa, mutta ovat piirun verran muita huippusarjoja edellä. Katsojaa aliarvioimaton monikerroksellinen draama on lopulta se tärkein tekijä kun huippusarjoista puhutaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Fuck-scene pitää kyllä säännöllisin väliajoin aina jostain kaivaa, sen verran mahtava clippi on kyseessä. Löytyy esim. Youtubesta: https://www.youtube.com/watch?v=1lElf7D-An8

...ja en nyt sanoisi, että surkea. Ehkä sarjan timanttiseen tasoon nähden heikompi.

Tv-sarjojen yleisellä viimeisten tuotantokausien mittapuulla Wiren viimeinen kausi on kyllä kaikkea muuta kuin surkea. Hiukan erilainen kuin aiemmat ja jäljestä näkyy että sarjaa ollaan päättämässä, mutta ei mielestäni häviä laadussa ratkaisevasti aiemmilleen.

Monien fanittama fuck-scene on puolestaan yksi tyhmimmistä kohtauksista koko sarjassa, joskin tämä on vain minun mielipiteeni jonka kanssa olen usein ollut yksinäinen ;)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös